Gå till innehåll

NLT - SnG, AA mot all in efter floppen i multiway pot

Recommended Posts

Postad

Hej, det här får bli min första post här. En hand som jag inte har kunnat släppa sedan den utspelades igår morse. Bordets fjärde hand, hittar AA, vet i stort sett inget om mina motståndare men Fightinfisch har vunnit de tre första potterna.

No-limit Texas Hold'em $10+$1 (real money), #1,026,987,467 Tijuana Single Table Tournament, 29 Jun 2005 1:57 AM ET

Seat 1: GolferBobTx ($1,060 in chips)

Seat 2: POTUS-Kerry ($1,360 in chips)

Seat 3: The_Talisker ($1,470 in chips) [A:club:][A:spade:]

Seat 4: Gregarius80 ($1,470 in chips)

Seat 5: SWINDLE06 ($1,480 in chips)

Seat 6: HBGUY2005 ($1,500 in chips)

Seat 7: HuntingBear ($1,500 in chips)

Seat 8: Fightinfisch ($2,160 in chips)

Seat 9: OceanLord ($1,500 in chips)

Seat 10: salbert ($1,500 in chips)

ANTES/BLINDS

SWINDLE06 posts blind ($10), HBGUY2005 posts blind ($20).

PRE-FLOP

HuntingBear folds

Fightinfisch calls $20

OceanLord calls $20

salbert calls $20

GolferBobTx calls $20

POTUS-Kerry calls $20

The_Talisker bets $125

Gregarius80 calls $125

SWINDLE06 folds

HBGUY2005 folds

Fightinfisch calls $105

OceanLord calls $105

salbert calls $105

GolferBobTx calls $105

POTUS-Kerry calls $105

Fjärde handen är ju normalt sett inte optimal för att vinna stora potter. Men AA är ju alltid favorit i alla fall och fem som synar BB före mig betyder en hyfsad potstorlek. Raise är självklar, frågan är hur mycket - jag nöjer mig med pot och hoppas att någon av limparna ska reraisa. Det jag absolut inte väntar mig är att sex spelare ska syna.

Med sex motståndare krymper essen lite men potten är å andra sidan stor. Jag tänker att med en bra flopp så trycker jag in hela skiten.

FLOP [9:club:] [Q:heart:] [4:diamond:]

Bra flop för mig, ingen färg möjlig, och bara en hand som ger stegdrag. Bara tvåpar och set kan slå mina ess. Tvåpar ser jag som mycket otroligt, inte ens Q9s borde ha spelats, även om de sista som synar har bra odds före floppen. Setet då? 99 och 44 är absolut möjliga, men QQ tycker jag borde ha raisat före floppen. Jag tycker ändå att jag borde ha bästa handen och bestämmer mig för att gå all in.

Fightinfisch checks

OceanLord checks

salbert checks

GolferBobTx bets $935 and is all-in

POTUS-Kerry folds

Hoppsan, någon han visst före. Mina ess krymper men jag tycker ändå att jag har så pass bra odds att jag inte kan lägga min hand.

The_Talisker bets $1,345 and is all-in

Gregarius80 folds

Fightinfisch bets $2,035 and is all-in

OceanLord folds

salbert folds

Oj, en till. Nu krympte essen ännu mer.

För dålig raise före flop? Är annat än all in möjlig på den floppen?

* RP - QoS *

Postad

Jag tycker att raisen preflop var lagom stor, man brukar inte få så många synare med en sådan höjning.

Du är förmodligen slagen av ett set, 99 skulle jag gissa på. Någon borde som sagt a reraisat med QQ.

Visst kan du ha den bästa handen, inte helt omöjligt att du är uppe mot AQ och KQs, men jag tycker nog att du kan lägga dig här. Jag ser dock heller inget fel i att syna - som sagt; du kan ha den bästa handen.

Postad

Jag har tidigare resonerat som aglo. Det som brukar hända är att jag lägger mig och motståndarna visar upp som bäst toppar. Folk är så jäkla otåliga i de där SnG-turneringarna att man tror att deras mat står och kallnar. Dessutom är ju ofta blindstrukturen så brant att sådant spel gynnas.

Jag skulle ha synat och väntat mig att se typ KQ och QT, möjligen någon ersatt av JT (stegdraget).

Postad

Skulle stått med - gissar på TPTK , stegdrag, triss eller KK men även kan någon fått 2-par (även om det verkar konstigt - sett sådan tomtar som går med med D9s i sådana lägen)

Får man ett A till så vinner man även mot triss och parar sig brädan så vinner man mot 2-par.

Lägger man sig så har man problemet att bordet kommer att domineras av någon annan spelare och chansen att vinna SnGn minskar betydligt.

Vinner man så blir man storstack och därmed ha mycket stor chans att vinna förstapriset.

Förlorar man så är det bara och starta en ny SnG.

Postad

Jag hade haft svårt att släppa den på en så bra bräda. Om det är rätt eller fel kan jag inte svara på men spelet i så här låga SnG's slutar aldrig att förvåna mig så jag tror du har hyffsade chanser att ta denna potten.

Postad

Tycker du kunde höjt lite mer preflop iom att du har hela 5 limpare framför dig (jag hade nog funderat på att bara trycka in), sen är det ju extremt märkligt att 6 pers väljer att syna höjningen. Med så mycket marker i potten skulle jag syna alla dagar i veckan. Du kan mycket väl vara uppe mot AQ, KQ, A9, JT och vara i ledning, samtidigt som naturligtvis 99 och 44 är väldigt tänkbara. Du kan i alla fall inte dra dött om du ligger efter, vinner du blir du massiv chipleader, förlorar du så åkte du i alla fall ut med AA.

Postad
förlorar du så åkte du i alla fall ut med AA.

Haha, bästa ursäkten jag har hört någonsin! :)

Jag hade för övrigt tryckt in preflopp. Mot så många limpare på så lågt inköp skulle jag bli förvångad om du inte får minst en syn här.

Postad

TURN [10 :club:]

RIVER [3:diamond:]

SHOWDOWN

Fightinfisch shows [Q:spade:] [A:diamond:]

GolferBobTx shows [K:diamond:] [Q:diamond:]

The_Talisker shows [A:club:] [A:spade:]

Fightinfisch wins $690

The_Talisker wins $820

The_Talisker wins $3,710

Pot: $5,220

Det gick som synes bra den här gången och pengarna i princip säkrade. Jag gick sedan och vann hela turneringen, efter att ha varit nere på 640 i heads up-spelet.