Gå till innehåll

Nutcase tar nya tag!


Esactun

Recommended Posts

Hej!

 

Kort introduktion, började spela poker 2005, tyvärr kom saker emellan så jag plussade några tusen men sedan slutade jag pga. flickvän, jobb etc.

 

Året blev runt 2009 i februari och jag gick på komvux och hittade tillbaka till pokern genom en vän, givetvis hade mycket förändrats och jag var riktigt usel på att spela, herocallade konstant i 6 max och gick breakeven en längre tid.

 

Hösten 2009 började jag studera till civilekonom och inom klassen fanns ett antal pokerspelare, började grinda NL20 på allvar och byggde sakta upp en rulle med hjälp av rakeback.

 

Sommaren 2010 fick jag tips och råd av en polare som spelar HU, sagt och gjort jag konverterade till HU och där spelar jag än idag. Har precis haft min första månad på 2 år där jag backat resultatmässigt (inkl. rakeback) pga. min dator brann upp och jag befinner mig förnärvarande i Cambridge och gör utlandstermin så det tog några dagar att få tag i en ny dator med svensktangentbord. Spelar i överlag NL50€ på Microgameing, Ipoker samt SVS.

 

Mina mål för hösten:

[ ] Inte ha en backmånad.

[ ] Minska tilten (som säkert minskat mina resultat 40000 SEK) senaste 4 månaderna.

[ ] Börja träna.

[ ] Njuta av livet.

[ ] Sakna SveRike!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är dina tankar om HU sng?

 

Att jag i dagsläget spelat för tok för få för att kunna ge någon som helst inblick, har nästan bara spelat upp till 50+0,25 SEK på SVS och på den nivån är spelarna inte särskilt imponerande. Men jag är fullt övertygad om att det finns bra värde på högre nivåer än så.

 

Problemet är om du bluffar bort dig totalt mot en fisk/station i en HU sng så går han bara vidare och donerar pengarna till någon annan, om du spelar cashgame har man som spelare betydligt större chans att refilla och återta pengarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I cg kan fisken dra när den vill. Du har inte problem med hit n runs? Att reloada eller starta en ny sng känns lika "chansartat" imo.

 

Det har du givetvis rätt i men hur ofta drar fisken i cg? Fisken är beronde av action. Givetvis blir jag H & R varje dag. Som sagt, jag har för dålig inblick i HU SNG, är det ngt du spelar mkt i dagsläget eller samt vad är din åsikt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har du givetvis rätt i men hur ofta drar fisken i cg? Fisken är beronde av action. Givetvis blir jag H & R varje dag. Som sagt, jag har för dålig inblick i HU SNG, är det ngt du spelar mkt i dagsläget eller samt vad är din åsikt?

 

Sant, för och nackdelar. Jag spelar varken hu cg eller hu sng, bara sh nl. Vill testa något av dem dock, vet bara inte vilken variant som är bäst för mig. I hu sng slipper man shortstacks och hit n runs. Om fisken kan köpa in sig igen eller inte dra vid uppdubbling i cg så kan de lika gärna regga flera sng's tycker jag. Det är ingame fördelarna som lockar mig i sngs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sant, för och nackdelar. Jag spelar varken hu cg eller hu sng, bara sh nl. Vill testa något av dem dock, vet bara inte vilken variant som är bäst för mig. I hu sng slipper man shortstacks och hit n runs. Om fisken kan köpa in sig igen eller inte dra vid uppdubbling i cg så kan de lika gärna regga flera sng's tycker jag. Det är ingame fördelarna som lockar mig i sngs.

 

Samt om du stöter på en limpfisk och vill spela i brist på action blir raken mindre om du spelar HU SNG.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+5000 SEK idag.

 

FI spelar 63/59 3B 16% CR 17% över 308h. Dunkar vi någonsin in på turn hära alternativt synar vi någonsin denna blanka river?

 

Boss $500.00 No Limit Hold'em - 2 players - View hand 1477914

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

Hero (BTN/SB): $1168.00

BB: $1006.41

 

Pre Flop: ($7.50) Hero is BTN/SB with J :club: A :club:

Hero raises to $15, BB calls $10

 

Flop: ($30.00) 5 :club: 8 :spade: J :heart:(2 players)

BB checks, Hero bets $22.50, BB raises to $45, Hero raises to $105, BB raises to $165, Hero calls $60

 

Turn: ($360.00) T :club:(2 players)

BB bets $360.00, Hero calls $360

 

River: ($1080.00) 4 :diamond:(2 players)

BB bets $466.41, Hero ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För snart 3 veckor sedan brann min 5 månader gamla Asus, kvittot hemma i Sverige så innan jag ev. skulle fått den repad hade tagit veckor. Nu har jag haft en ny i 2 veckor och 1 dag, då börjar ljudkortet rackla och dö konstant. Ganska exakt 8 veckor kvar sedan är jag hemma i Sverige igen, ska bli sjukt skönt med en välfungerande stationära dator igen. Bokar av dagen +2000 SEK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ny Asus U36S 13" 2 veckor gammal.

 

I ljudhanteraren kan jag välja

1. "Vanligt ljud"

2. Realtek Digital Output

 

Problemet är, jag har ingen aning vad Realtek Digital Output är.

Mitt bekymmer är att ljudet från Chrome, Firefox, Spotify, VLC, Skype etc. hoppar över från "ljud" till "realtek" ===>>> inget ljud kommer ut ur min laptop. Omän jag inaktiverar "realtek" så stoppar det inte datorn från att.

 

Efter jag lyssnat klart på en låt i spotify får jag även "There is a problem with your sound card. Spotify can't play music." Om jag sedan försöker starta en låt 5 ggr så går det, men då måste jag göra så efter varje låt vilket är enerverande.

 

Någon som har en aning hur man löser detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom jag spelar på tok förlite 5max vad är en bra betsize på river.

 

 

Boss $400.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 1483526

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

UTG: $1262.27

CO: $1495.65

Hero (BTN): $830.57

SB: $790.29

BB: $1127.18

 

Pre Flop: ($6.00) Hero is BTN with J :heart: 9 :heart:

1 fold, CO raises to $14, Hero calls $14, 2 folds

 

Flop: ($34.00) Q :heart: 4 :heart: 8 :heart:(2 players)

CO bets $20.00, Hero raises to $75.50, CO calls $55.50

 

Turn: ($185.00) 8 :club:(2 players)

CO checks, Hero bets $138.75, CO calls $138.75

 

River: ($462.50) 6 :spade:(2 players)

CO checks, Hero bets...?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...