str1ke Postad 13 Oktober , 2011 Rapport Postad 13 Oktober , 2011 Man mår väl aldrig så fint som efter ett att man har gjort ett par riktigt jobbiga knäböj? Fast ibland mår man skit istället. Yrsel och illamående är standard efter ett hårt pass : D Citera
Starfitter Postad 13 Oktober , 2011 Rapport Postad 13 Oktober , 2011 Lock för öronen varje gång. Ska sluta med skiten. Biceps bröst på levels vis... Citera
Level Postad 13 Oktober , 2011 Rapport Postad 13 Oktober , 2011 Man tränar ben tillräckligt iom marklyft. Så var det med det. Mvh kvinnovadermedhögtmuskelfästesåmankommeristövlarna Citera
freddyponken Postad 13 Oktober , 2011 Författare Rapport Postad 13 Oktober , 2011 Yrsel och illamående är standard efter ett hårt pass : D Särskilt precis när jag började träna igen, jag hade inte gjort en enda ansträngande sak på 6 månader och då kände man ofta yrsel och ville bara ge upp . Glad att jag inte gjorde det dock för att spela poker som enda syssla är inte direkt något som man blir vältränad av.. Idag har jag spelat mycket och dåligt, är upp 500kr trots allt. Har missat sjukt många riverbet och slängt iväg en förmögenhet på setmining. Nästa session ska jag låta bli att suga. Citera
freddyponken Postad 13 Oktober , 2011 Författare Rapport Postad 13 Oktober , 2011 så söndersteamad, har tagit helt sjuka fittpassiva linjer hela dagen lång, får inte in KK pre och blir bluffad usch satans helvete jag var kass idag. blir nog bra det där.. ***** Hand History for Game 1635435395 ***** (Boss) $1000.00 USD NL Texas Hold'em - Thursday, October 13, 09:13:42 ET 2011 Table Eva 32 (Real Money) Seat 2 is the button Seat 1: Bo-Hane ( $1295.36 USD ) Seat 2: GretaG ( $847.02 USD ) Seat 3: karlbertil ( $1940.00 USD ) Seat 4: roflcopter ( $1070.25 USD ) Seat 5: fanfanfan ( $1998.15 USD ) roflcopter posts big blind [$10.00 USD]. karlbertil posts small blind [$5.00 USD]. ** Dealing down cards ** Dealt to roflcopter [ Kh Ad ] fanfanfan folds Bo-Hane folds GretaG folds karlbertil raises [$25.00 USD] roflcopter raises [$90.00 USD] karlbertil raises [$290.00 USD] roflcopter raises [$970.25 USD] karlbertil calls [$750.25 USD] ** Dealing Flop ** [ 3c, 6c, 4s ] ** Dealing Turn ** [ 8d ] ** Dealing River ** [ Qs ] karlbertil shows [Kd, Qd ] roflcopter shows [Kh, Ad ] karlbertil wins $2125.50 USD from main pot back 4,5k men det borde vara ett lass mer.. död åt tengil Citera
freddyponken Postad 13 Oktober , 2011 Författare Rapport Postad 13 Oktober , 2011 Och liksom vad fan gör jag här? finns ju inga kort som hjälper mig och jag blir ju ändå stackad hursom..in med degen istället så har jag ju en chans att vinna mot massa bajshänder arasgfrhdfhdf ***** Hand History for Game 1635455268 ***** (Boss) $1500.00 USD NL Texas Hold'em - Thursday, October 13, 09:41:19 ET 2011 Table Frida 9 (Real Money) Seat 3 is the button Seat 1: roflcopter ( $3310.73 USD ) Seat 2: karlbertil ( $3150.33 USD ) Seat 3: colaa27 ( $4297.21 USD ) Seat 4: RicMeKnivn ( $4062.86 USD ) Seat 5: ~GoldFisH~ ( $3664.08 USD ) RicMeKnivn posts small blind [$7.50 USD]. ~GoldFisH~ posts big blind [$15.00 USD]. ** Dealing down cards ** Dealt to roflcopter [ Qh Jd ] roflcopter raises [$52.50 USD] karlbertil folds colaa27 raises [$90.00 USD] RicMeKnivn folds ~GoldFisH~ folds roflcopter calls [$37.50 USD] ** Dealing Flop ** [ 2d, Tc, 9d ] roflcopter checks colaa27 bets [$135.00 USD] roflcopter calls [$135.00 USD] ** Dealing Turn ** [ Kd ] roflcopter checks colaa27 bets [$285.00 USD] roflcopter raises [$880.00 USD] colaa27 raises [$1215.00 USD] roflcopter calls [$620.00 USD] ** Dealing River ** [ 7c ] roflcopter checks colaa27 checks roflcopter shows [Qh, Jd ] roflcopter wins $3457.50 USD from main pot Citera
freddyponken Postad 14 Oktober , 2011 Författare Rapport Postad 14 Oktober , 2011 Har fått en släng av kraftig FPS.. är nog bäst att lugna ner sig lite och försöka spela 100bb enkelt aggrospel istället för att hålla på med detta jävla larv.. Back 5k men ikväll blir det berusning iallafall, alltid något. Citera
freddyponken Postad 16 Oktober , 2011 Författare Rapport Postad 16 Oktober , 2011 Spelar fortfarande lika dåligt och börjar bli småtiltad på knäet.. är 99% säker på att det är såkallat hopparknä jag fått. Rehab ska tydligen vara massa stretch och sen köra djupare i knärörelser som knäböj exempelvis. Testade lite knäböj häromdagen och det gör ju lite ont, men jag kan utan problem köra liksom. Dock är jag lite orolig för just axlar och knän känns som något man vill vara jävligt försiktig med då det kan bli permanenta problem. Nån som har erfarenhet av såkallat hopparknä och hur löste ni det? Citera
freddyponken Postad 17 Oktober , 2011 Författare Rapport Postad 17 Oktober , 2011 Idag vann jag lite pengar så det var kul! Har haft några tröga dagar men nu tuffar vi på igen får man hoppas.. firade med att äta en bit oxfile och avocado och till det serverades en åttagradig trocadero.. är det fest så är det! Citera
Starfitter Postad 17 Oktober , 2011 Rapport Postad 17 Oktober , 2011 styrk upp dina knä med god grundträning, mao ligg inte kör 5or i böjen för att öka. Rehaba ett tag med låga vikter tills de känns bättre, ev lite vanliga enbens böj utan vikt och sånt där trams på balansbräda. När du väl kör, gå riktigt förbannat djupt. Bättre för dina knä än göra såna där standardböj folk gör... Citera
freddyponken Postad 17 Oktober , 2011 Författare Rapport Postad 17 Oktober , 2011 styrk upp dina knä med god grundträning, mao ligg inte kör 5or i böjen för att öka. Rehaba ett tag med låga vikter tills de känns bättre, ev lite vanliga enbens böj utan vikt och sånt där trams på balansbräda. När du väl kör, gå riktigt förbannat djupt. Bättre för dina knä än göra såna där standardböj folk gör... Det låter som en sund plan! Är också en förespråkare av knäböj (resten av övningarna också fwiw) med full ROM men var nog lite osmart att lasta på dom extra kilona när jag inte varit igång med just böjen på ett tag. Lika bra att börja om från början, verkligen segt att vara skadad. Dock har man ju klarat sig tidigare med att enbart träna överkropp så ska väl gå att lösa . Är på bättringsvägen nu och har knappt känningar längre så ska ge det nån vecka till innan jag testar på lite lätta böj. Citera
z4muz Postad 18 Oktober , 2011 Rapport Postad 18 Oktober , 2011 Ang. ditt knä så är det nog bättre om du ökar och kör 10-15reps istället för 5. Det tar stryk att ligga på tunga set vecka efter vecka. Sen ang rörelsen så är det mer påfrestning för knäna desto djupare du går, har du ont i knät så är det nog bäst och hålla sig ifrån knäböj så det inte blir värre, kör benspark,lårcurls osv osv...det tar fint det med Citera
Starfitter Postad 18 Oktober , 2011 Rapport Postad 18 Oktober , 2011 "90 graders böj belastar knäna mer än djupa bl.a pga ofördelaktigare momentarmar. Vikten är också bättre anpassad vid djupa böj. Samt så tränar man ordentligt upp smidigheten." Mvh Arne Persson Vet Pierre Thorsson sa att landslaget hade samma filosofi när vi började köra böj back in the day. Letade studier men hittade inga, vet jag läst vid något tillfälle. Hur som är djup nice, även om jag inte riktigt kör ATG. Man får bara sköta resten fint när man gör det, dvs hålla ryggen osv. Idag ska jag träna rygg, tiiiiihi Citera
sammejao Postad 18 Oktober , 2011 Rapport Postad 18 Oktober , 2011 Berätta mer om dina knäproblem, jag kör rehab för både mina axlar och knän atm... Citera
Level Postad 18 Oktober , 2011 Rapport Postad 18 Oktober , 2011 "90 graders böj belastar knäna mer än djupa bl.a pga ofördelaktigare momentarmar. Vikten är också bättre anpassad vid djupa böj. Samt så tränar man ordentligt upp smidigheten." Mvh Arne Persson Vet Pierre Thorsson sa att landslaget hade samma filosofi när vi började köra böj back in the day. Letade studier men hittade inga, vet jag läst vid något tillfälle. Hur som är djup nice, även om jag inte riktigt kör ATG. Man får bara sköta resten fint när man gör det, dvs hålla ryggen osv. Idag ska jag träna rygg, tiiiiihi Hänga på Arnes nästa kurs? Kostar några k men är ju inga problem för dig sas. Citera
Starfitter Postad 18 Oktober , 2011 Rapport Postad 18 Oktober , 2011 Hänga på Arnes nästa kurs? Kostar några k men är ju inga problem för dig sas. tror inte jag och Arne har samma discofilosofi.. Citera
freddyponken Postad 18 Oktober , 2011 Författare Rapport Postad 18 Oktober , 2011 Kan jag inte köra basövningarna är det ju inte ens kul att träna så det kommer jag inte ge upp i första taget och jag är övertygad om att belastning på knän och leder minskar ju djupare man går, även om det blir jobbigare för musklerna. den här sidan tycker jag förklarar det bra om ni har ett par minuter till övers http://www.athleticdesign.se/athletics/squat_article_1.html Citera
Starfitter Postad 18 Oktober , 2011 Rapport Postad 18 Oktober , 2011 Fast ATGböj har faktiskt lika hög skaderisk som parallela böj pga man lättare tappar ryggen osv. Fast man tar ju lite mindre vikt med ökat djup så går kanske jämnt ut, personligen så brukar min rygg blir rätt stel av tunga böj (alltid fullt djup, vana som inte går bryta typ), samma sak med tunga mark. Fast är så satans tråkigt ligga köra dom på låga vikter, ska ju vara tungt för att vara kul. Jag kan f.ö tänka mig plocka an lite microbets på träning just nu, har ändå tagit uppehåll från min 3 år långa semideff Citera
z4muz Postad 18 Oktober , 2011 Rapport Postad 18 Oktober , 2011 microbets ang träning låter nice så man kanske kan få lite eld i röven?? Citera
freddyponken Postad 19 Oktober , 2011 Författare Rapport Postad 19 Oktober , 2011 Microbets vore ju kul.. svårt dock att sätta upp några referensramar? snyggast kropp till beach 2012 ? Vann lite på poker idag.. då äre kul. Fick en arg lapp igår utan avsändare från nån granne som påstod att min ljudnivå har urartat totalt senaste dagarna.. har inga andra intentioner är att respektera mina grannar men är så jättesvårt när man inte har en tvåvägskommunikation att veta när jag stör och hur hög volym jag kan ha utan att störa. Fan vad mycket enklare det vore om folk bara kunde ha raka samtal... Citera
freddyponken Postad 20 Oktober , 2011 Författare Rapport Postad 20 Oktober , 2011 Lol har tydligen blivit IRL-rapead.. tyckte väl att citatet "när jag vaknar mitt i natten av vuxenfilm så blir jag både ledsen och skärrad" var lite väl sick Citera
schumme Postad 21 Oktober , 2011 Rapport Postad 21 Oktober , 2011 Microbets vore ju kul.. svårt dock att sätta upp några referensramar? snyggast kropp till beach 2012 ? Vann lite på poker idag.. då äre kul. Fick en arg lapp igår utan avsändare från nån granne som påstod att min ljudnivå har urartat totalt senaste dagarna.. har inga andra intentioner är att respektera mina grannar men är så jättesvårt när man inte har en tvåvägskommunikation att veta när jag stör och hur hög volym jag kan ha utan att störa. Fan vad mycket enklare det vore om folk bara kunde ha raka samtal... Hade samma problem i min förra lgh. Kukhuvet undertill klagade så fort jag släppte en fis. Har aldrig fått ett klagomål nånstans i dom 5-7 lägenheter jag bott i så det var jävligt konstigt. Samma dag som lägenheten var uppsagd så gick stereon ganska varm... Citera
freddyponken Postad 21 Oktober , 2011 Författare Rapport Postad 21 Oktober , 2011 Hade samma problem i min förra lgh. Kukhuvet undertill klagade så fort jag släppte en fis. Har aldrig fått ett klagomål nånstans i dom 5-7 lägenheter jag bott i så det var jävligt konstigt. Samma dag som lägenheten var uppsagd så gick stereon ganska varm... Var dock ett par vänner som hade varit förbi och lämnat lappen men kan tänka mig att det är jobbigt med trötta grannar. Citera
Level Postad 21 Oktober , 2011 Rapport Postad 21 Oktober , 2011 Lol har tydligen blivit IRL-rapead.. tyckte väl att citatet "när jag vaknar mitt i natten av vuxenfilm så blir jag både ledsen och skärrad" var lite väl sick Tolkar denna post, efter att ha läst förra, som att du nattetid likväl avnjuter vuxenfilm på hög volym. Har jag rätt i mitt antagande? Citera
Recommended Posts