Gå till innehåll

Sista Chansen


88_robin

Recommended Posts

Tja, jag har spelat poker sen jag var 16 år och vet att jag har kapaciteten för att plussa mycket på poker. Har dock ett problem, i brist på kapital så går jag alltid mer eller mindre gul. Tänkte göra en seriös satsning på pokern nu då jag blev arbetslös förra veckan (tål inte ett till pissjobb). Men hur ska jag få tag i kapital? Jag vill kunna lira efter rullen men jag kan inte hålla mig motiverad på dom lägsta nivåerna då jag till och från spelat ganska höga nivår. Bör tilläggas att jag mest spelar SNG och MTTS. Vill klonka en stor turnering så jag har kapital och därefter lira efter rullen, varit nära många gånger men sen blir man alltid sucked out som vanligt när det verkligen gäller.

 

Lägger nog pokern åt sidan ett tag ifall jag misslyckas med denna satsning. Hur mycket pengar bör jag sätta in för att kunna va motiverad? Jag brukar bara sätta in 500 kr åt gången och dom går många gånger upp emot nästan 1000 dollar på några dagar, sen spelar jag bakis och dylikt så är vi nere på 0 efter ett tag igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 76
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag brukar bara sätta in 500 kr åt gången och dom går många gånger upp emot nästan 1000 dollar på några dagar, sen spelar jag bakis och dylikt så är vi nere på 0 efter ett tag igen.

 

Baserat på ovanstående rekommenderar jag att du sätter in minst 50k och spelar i mina snger tills pengarna tar slut.

 

Seriöst, börja med att lära dig disciplin och brm. Tjäna ihop lite extrapengar på ett "pissjobb" och satsa inte på pokern förrän du lärt dig något.

 

I all välmening.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså jag går ju inte alltid gul, jag plockar ofta ut 10 tusen belopp som jag sprätter upp på annat istället för att bygga ett pokerkapital, har spelat en del livepoker på cosmopol och gått ganska mycket plus totalt sett. Hur har ni andra fått ihop eran bankrulle? Har ni satt in mycket pengar eller har ni haft tur och klonkat en turnering eller har ni bara grindat upp er?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså jag går ju inte alltid gul, jag plockar ofta ut 10 tusen belopp som jag sprätter upp på annat istället för att bygga ett pokerkapital, har spelat en del livepoker på cosmopol och gått ganska mycket plus totalt sett. Hur har ni andra fått ihop eran bankrulle? Har ni satt in mycket pengar eller har ni haft tur och klonkat en turnering eller har ni bara grindat upp er?

 

Grinda lär vara standardsvaret. På det viset testar du också dina kunskaper mot en nivå i taget och vet att du slår nivån du befinner dig på. Utan disciplin kommer du aldrig lyckas grinda ihop en rulle.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men om jag ska grinda SNG:S så är 15 dollars 18 manna en minsta nivå för att jag ska kunna hålla motivationen uppe. Dock så är det turneringar och dom stora pengarna som lockar mest, tar ofta betalt men som sagt blir många timmars nötande för några småsummor man enkelt fixar ihop snabbare på SNG eller CT.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sätt in en summa du har råd med, se till att ha ett vettigt money management och koncentrera dig inte på att vinna pengar fort, utan försök utväcklas.

 

Bygg rulle och studera mycket poker. finns tyvärr ingen genväg att bara FÅ ett kapital. Om du behöver pengar redan i November bör du nog göra något vid sidan av pokern. Tyvärr är det inte roligare än så, det är nog inte bara du här som vill vinna en stor turnering.

 

GL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag behöver nog inte utvecklas mycket mer. Är en totalt kompetent spelare, bättre än dom flesta jag möter online och live. Det enda problemet är som sagt kapitalet. Downswingsen svider för mycket i nuläget.

 

Ska följa upp den här tråden med hur mina spel, börjar dock först på söndag, måndag kanske ifall jag är bakis på söndagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag behöver nog inte utvecklas mycket mer. Är en totalt kompetent spelare, bättre än dom flesta jag möter online och live. Det enda problemet är som sagt kapitalet. Downswingsen svider för mycket i nuläget.

 

Ska följa upp den här tråden med hur mina spel, börjar dock först på söndag, måndag kanske ifall jag är bakis på söndagen.

 

Tjo!

Det spelar ingen roll om du är totalt kompetent och bättre än andra om du inte har något money management.

Variansen kommer på kort sikt att gula dig. Kanske inte på lång sikt, men du når aldrig lång sikt utan om du inte spelar på nivåer du har råd.

 

Tycker ngo också, som någon skrev, att du borde ta ett pissjobb till, jobba ihop en ordentlig summa och om du sen känner att du vill satsa så gör det, men ha ordentligt med kapital bakom då.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu kan ditt pokerspelade liknas vid att försörja sig på trisslotter, den stora klonken kommer inte..

 

Om du nånsin ska tjäna några slantar på poker så behöver du ändra din inställning helt..du kommer alltid gula tills du inser att du inte är tillräckligt bra för midstakes +

 

Några snabba slantar kommer det alltså inte bli...Alternativet är att du spelar lägre nivåer med ett mer öppet sinne för att utvecklas så kanske kanske du lyckas :-) gl

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu kan ditt pokerspelade liknas vid att försörja sig på trisslotter, den stora klonken kommer inte..

 

Om du nånsin ska tjäna några slantar på poker så behöver du ändra din inställning helt..du kommer alltid gula tills du inser att du inte är tillräckligt bra för midstakes +

 

Några snabba slantar kommer det alltså inte bli...Alternativet är att du spelar lägre nivåer med ett mer öppet sinne för att utvecklas så kanske kanske du lyckas :-) gl

 

Snabba slantar är just vad det blir förtillfället, men går gul för att sedan börja om på ny kula hela tiden, men plussar gör jag bara att istället för att låta rullen växa så spenderar jag pengarna på annat och sparar ett för litet kapital till poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...