Bjorn_ Postad 29 Juni , 2005 Rapport Postad 29 Juni , 2005 Crypto $1/2 Hold'em (10 handed) Inga individuella reads. UTG+2 postar ur position Preflop: Hero is MP1 with K 9 UTG folds, UTG+1 folds, UTG+2 checks, Hero calls, MP2 folds, MP3 folds, CO calls, button folds, SB calls, BB checks Gränsfallsyn, att någon postar ur position gör det dock korrekt att öppna upp sina starthandskrav en smula så jag tycker det är rätt. Någon som har något att invända? Flop: 6 T Q (5 SB) (5 players) SB checks, BB checks, UTG+2 checks, Hero bets, CO folds, SB folds, BB folds, UTG+2 calls. När det knackas fram till mig på denna skrämselflopp och med bara en man bakom så tar jag det som en "license to steal". Ett annat alternativ skulle ju vara att checka och sedan syna men inte översyna. (Givet att CO bettar vilket han bör göra.) Skulle jag bli synad så har jag ju ett hålstegdrag plus ett överkort som ibland kan rädda mig. Turn: Q (3½ BB) (2 players) UTG+2 checks, Hero bets, UTG+2 calls När brädan parar högsta kortet här väljer jag att semibluffa vidare och representera triss eller färg. River: 7 (5 BB) (2 players) UTG+2 checks, Hero ??? Så vad gör man nu här? Han har inte lagt sig tidigare och allt jag har är ju K hög. Samtidigt så kan han ju ha dragit på ett enkortsdrag till färgen med A eller K och då lägger han ju sig förmodligen. Antar att alternativen omedelbart kan reduceras till check eller bet-fold, checkraise bluffar han här är han ju en total vettvilling eller en exceptionell spelare och inget tyder ju på något dera. Vad hade du gjort på rivern, checkat ned eller bettat? /Bjorn Citera
Hjort Postad 29 Juni , 2005 Rapport Postad 29 Juni , 2005 Gränsfallsyn, att någon postar ur position gör det dock korrekt att öppna upp sina starthandskrav en smula så jag tycker det är rätt. Någon som har något att invända? Japp. Dessutom skulle jag höja alla händer jag spelar här. En extra mörk ökar ju visserligen antalet starthänder man kan spela, men vad det verkligen bör öka på är ju aggressiviteten så att man kan kapa åt sig extra equity i en stor startpott. När det knackas fram till mig på denna skrämselflopp och med bara en man bakom så tar jag det som en "license to steal". Ett annat alternativ skulle ju vara att checka och sedan syna men inte översyna. (Givet att CO bettar vilket han bör göra.) Sannolikheten att du lyckas få fyra motståndare att ge upp innan rivern känns väldigt låg, jag skulle tendera åt checkfold här. Dessutom har du ju mycket sämre high-card value än A-hög. Vad hade du gjort på rivern, checkat ned eller bettat? Betat, med A-högt eller dåligt par hade jag checkat. Sen ska ju din bluffrekvens vara rätt låg här egentligen (1/6*värdebetsfrekvens typ). Citera
Bjorn_ Postad 29 Juni , 2005 Författare Rapport Postad 29 Juni , 2005 Sannolikheten att du lyckas få fyra motståndare att ge upp innan rivern känns väldigt låg, jag skulle tendera åt checkfold här. Dessutom har du ju mycket sämre high-card value än A-hög. Följdfråga: Givet att jag hade knackat, vilka händer hade du bettat med om du varit CO? Känns som att (semi)bluffrekvensen där borde vara ganska hög? Det är lite grann det jag menar med att syna men inte översyna. Om jag checkar, CO bettar och övriga fram till mig foldar ökar chanserna att mina steg och överkortsouts är live, i vissa fall kanske min K hög t.o.m. är bästa handen. Synar däremot någon av de imellan oss får man förutsätta att de har en bra hand och då är det ju given fold. /Bjorn Citera
Hjort Postad 29 Juni , 2005 Rapport Postad 29 Juni , 2005 Givet att jag hade knackat, vilka händer hade du bettat med om du varit CO? Känns som att (semi)bluffrekvensen där borde vara ganska hög? Jag tar det faktiskt ganska lugnt när det är fyra motståndare i potten, även om de checkat så är sannolikheten rätt hög att någon ändå har något om de är passiva. Händerna jag skulle beta i sista position där är väl, nöt- och nästnötfärgdraget, TP, mellanparet och färgen. Citera
morberg Postad 29 Juni , 2005 Rapport Postad 29 Juni , 2005 Jag tar det faktiskt ganska lugnt när det är fyra motståndare i potten, även om de checkat så är sannolikheten rätt hög att någon ändå har något om de är passiva. Händerna jag skulle beta i sista position där är väl, nöt- och nästnötfärgdraget, TP, mellanparet och färgen. Är anledningen att det öppna nötstegdraget inte finns med i den uppräkningen att det finns tre spader ute? Jag hade lutat åt att satsa med KJ på hand annars. Citera
Hjort Postad 29 Juni , 2005 Rapport Postad 29 Juni , 2005 Är anledningen att det öppna nötstegdraget inte finns med i den uppräkningen att det finns tre spader ute? Jag hade lutat åt att satsa med KJ på hand annars. Vet faktiskt inte, gillar inte stegdrag så mycket när det är trefärg ute. Tror jag är benägen att ta gratiskortet eftersom min potequity är så låg om jag synar en checkraise och det är svårt att vinna med K-högt på rivern. Men det är inget jag tänkt igenom väldigt noga. Citera
Bjorn_ Postad 30 Juni , 2005 Författare Rapport Postad 30 Juni , 2005 Tänkte bara avslöja (ifall någon är nyfiken) att jag precis som ni föreslår bettade på rivern också. Är själv så här i efterhand rätt så skeptisk mot de tidgare semibluffarna, den på rivern känns däremot helrätt. /Bjorn Citera
Recommended Posts