Gå till innehåll

Strategier vid spel av flera SnG samtidigt?


psykologen

Recommended Posts

Tänkte bara undra hur ni går tillväga. Har kört 10 SnG i morse och upptäckte att det var lite knepigt att köra två bord samtidigt. Det blev stressigt mot slutet när man var nere på bara några få personer på båda borden. Fingetoppskänslan försvann. Det var mer som att spela med fötterna.

 

Startar ni i intervaller med 10 min mellanrum eller?

 

Hur många kan ni köra på en gång? 3- 4 måste väl vara absolut max.

 

Spelar ni på ett annat sätt än när ni spelar ett bord? Ni kanske foldar en hyvsad hand då den andra handen är riktigt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Startar ni i intervaller med 10 min mellanrum eller?

 

Japp stämmer bra. Där jag spelar innebär det att jag startar en ny SNG ungefär på lvl2. Jag tycker det ger en bra skillnad så man slipper sitta HU samtidigt på båda borden, vilket iofs händer ibland endå.

 

Hur många kan ni köra på en gång? 3- 4 måste väl vara absolut max.

 

Jag trivs bäst med 2 st 10- manna, 3 st blev alldeles för rörigt. Ibland brukar jag köra 2 st 10- manna o en HU SNG.

 

Spelar ni på ett annat sätt än när ni spelar ett bord? Ni kanske foldar en hyvsad hand då den andra handen är riktigt bra.

 

Nej kan jag inte påstå. Ibland blire lite klydd men då får man prioritera. I det stora hela flyter det på.

 

PS. Hur hinner du spela 10 st SNG på morgonen? 10 st SNG skulle innebära 13h vid spel av 1 SNG. Då det i snitt tar 1- 1 1/2h att lira en SNG. Eller du spelar på Multipoker nätverket eller på expekt? Vilket gör det mer troligt att hinna med så många.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag startar alla samtidigt. Oftast så är vissa bord snabbare än andra så man brukar inte komma till bubblan på flera bord samtidigt (inte mer än två iaf). Skulle man köra med intervaller som du beskriver så kan det ju lika gärna hända ändå, iaf att två bord kommer i den viktiga fasen samtidigt.

När man startar fyra samtidigt så brukar de vara klara i olika takt så då får man ju fina mellanrum allt eftersom.

 

Jag kör fyra stycken samtidigt.. tycker det är helt lugnt. Ska nog börja köra iaf 6 stycken ikväll :)

 

Spelar inte direkt annorlunda när jag kör flera bord.. inte att jag folder mer händer iaf. Möjligen att man inte kan tillförlita sig lika mycket på read som när man kör ett bord men den kommer ändå i andra hand, spelarna på de lägre nivåerna spelar så tomtigt ändå så det är inte värt o köra ett bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

PS. Hur hinner du spela 10 st SNG på morgonen? 10 st SNG skulle innebära 13h vid spel av 1 SNG. Då det i snitt tar 1- 1 1/2h att lira en SNG. Eller du spelar på Multipoker nätverket eller på expekt? Vilket gör det mer troligt att hinna med så många.

 

Det var 5 x 2. Kom i ItM i 7 st.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Spelar inte direkt annorlunda när jag kör flera bord.. inte att jag folder mer händer iaf. Möjligen att man inte kan tillförlita sig lika mycket på read som när man kör ett bord men den kommer ändå i andra hand, spelarna på de lägre nivåerna spelar så tomtigt ändå så det är inte värt o köra ett bord.

 

Då gissar jag att du spelar på typ 10 US nivån eller. Jag körde på 20 US på PP. Tycker inte om att bara ha 800 marker men det är många spelare så vafan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar antingen 4 eller 8 SNG samtidigt. Och antingen 10 eller 20$. Det går knappt att ha några reads på folk som är specifika för spelaren. Man får istället lägga en note på att någon är en riktig tomte eller kan spela. Jag försöker heller inte bluffa, spelar bara höga PP och AK, AQ i början. Sen när blindsen stigit all in eller fold.

 

Visst tappar man spel med ett antal händer som man egentligen nog borde spela men jag tycker det uppvägs av att man kan spela fler turneringar samtidigt. När jag "bara" spelar 4 samtidigt tycker jag dock inte att det är så svårt att ha fingertoppskänsla... man har ju trots allt stor skärm :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte hittat det optimala sättet för mig att spela än, oftast blir det 2+2, alltså startar två som jag låter gå till lvl3 sen två till efter det.

 

Ang. det där med att spela förre bord för att kunna få reads är inte lönt. Ens RIO kanske ökar med ett par % och det kompenseras ju verkligen av att ens timlön kanske tredubblas om man spelar fyra istället för ett bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur lång tid brukar en SnG ta på party? Tänker mest på 10-20$ med 800 marker?

 

Och hur lyckas du klämma in 10 st på en timme? Då måste du väl i princip starta alla 10 samtidigt?

Timlönen är för övrigt väldigt trevlig :) Nära två dagslöner på det sommarjobbskeneget jag sitter på nu hela dagarna :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag återupptagit min SnG karriär igen i varje fall och börjat 4-tabla. Dock vill jag lära mig 8-tabla dels på grund av raken och sen givetvis penningen.

 

Jag börjar dock alltid med 1-2 bord vid en ny nivå och spelar så ett par dagar tills jag känner mig trygg med de nya nivåerna och fått ett grepp om mitt pengamanagement med de nya siffrorna som åker upp och ner. Sen går jag upp ett bord i taget och stannar i dagsläget vid 4 bord. Ska nog ta och öka till 5-6 bord sedan, men vill vänta ett tag med det fortfarande.

 

Ska införskaffa mig en till skärm och köra dual screen snart! Dels ser det jäkligt sjysst ut, men sen blir det ju lättare eftersom jag kommer spela på fler siter. Måste väl börja på PP när jag kommer upp lite i nivå för att kunna hålla många bord uppe samtidigt. Kör alla PP skins med samma SnG nätverk också eller? Vissa skins kan ju skilja sig i turneringar osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter du ute då eller på de andra borden. Verkar ju helt sjukt mycket klickande annars.

Det gäller att ha lite ADHD-personlighet så att man gillar att klicka mycket. Efter ett tag så känns det jobbigt att spela under 4 bord eftersom det är så lite klickande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag upplever det inte som så hektiskt. När jag spelar fyra bord har jag svårt att hålla koncentrationen uppe.

Sen kör jag inte så extremt avancerade moves, det lönar sig ändå inte.

 

Visst blir det massa klickande, men inte så extremt mycket, oftast foldar man ju. När blindsen sen kommit upp till 50/100 är det ju i princip bara all in eller fold som gäller, och det går ju snabbt att göra.

 

När jag gjort min tex höjning preflop sitter jag inte och tittar på det bordet förrän det piper till igen och det är min tur att agera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag upplever det inte som så hektiskt. När jag spelar fyra bord har jag svårt att hålla koncentrationen uppe.

Sen kör jag inte så extremt avancerade moves, det lönar sig ändå inte.

 

Visst blir det massa klickande, men inte så extremt mycket, oftast foldar man ju. När blindsen sen kommit upp till 50/100 är det ju i princip bara all in eller fold som gäller, och det går ju snabbt att göra.

 

När jag gjort min tex höjning preflop sitter jag inte och tittar på det bordet förrän det piper till igen och det är min tur att agera.

 

Mao, du struntar i positioner utan går all in med pocket 99 om det typ är nivå 4.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säg att det är level4 och jag har 500-600 kvar, då går jag all in med 99 från alla positioner. Är det 10 pers kvar och jag sitter utg kanske den foldas.

 

Har jag istället 1500-2000 är jag mer försiktig med den. Beror också lite på de andras stacksizes. När jag höjer så tänker jag ju direkt på hur jag gör om de jag försöker sno blinds ifrån går all in. Oftast slutar den tanken med att jag nog är så commited att jag måste syna, och då ställer jag hellre in själv direkt.

 

AA och KK tål dock att slöspelas från utg, så om ni ser att jag synar på lvl4 utg.. spring ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag återupptagit min SnG karriär igen i varje fall och börjat 4-tabla. Dock vill jag lära mig 8-tabla dels på grund av raken och sen givetvis penningen.

 

 

Jag förstår inte skälet med raken?

 

Förloåt att jag var otydlig, men jag är lite halvskraj för att nämna det förbjudna ordet... rakeback

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Kör 8x33 på party. Först startar jag 4 väntar till LVL3 och startar 4 till. Hade de uppdelat 2+2+2+2 förut men det blev aldeles för mycket strul i lobbyn. Har planer på att utöka till 12x33 men jag behöver ett nytt grafik kort och en till 19" TFT för det. Ska tydligen vara möjligt enlight vad jag hört av folk på 2+2. lovar att uppdatera er när det går av stapeln.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Har kört en del hardcore SNG grindning nu under Juli.

 

8 bord samtidigt, mestadels 20$.

 

377st

1:a - 50

2:a - 57

3:a - 41

X:a - 229

 

Hade problem i början av månaden att jag torskade alltför många HU. Ändrade sedan mitt spel till lite lugnare HU och förbättrade den statistiken.

 

Efter ungefär halva månaden började jag köra på 2 skärmar, dvs 8 bord utan överlapp, vet inte om det påverkat statistiken något.

 

ITM på 40%, helt okej med den.

ROI på 21.3%, också helt okej för mig, det ger en timlön på 56$ om man antar att varje SNG tar 40 minuter.

 

Ni andra som lirar 8-bord eller 4-bord på samma nivå eller lite högre, hur ser er timlön osv ut?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte hur ni kan spela så många bord samtidigt. Vad gör ni vid heads up-spel? I de lägena vill jag gärna tänka igenom mina beslut en gång till - och den tiden finns ju inte vid spel på många bord samtidigt (om möjligt brukar jag klicka i "away" på mitt andra bord). Här är det ju trots allt många beslut på kort tid för mycket pengar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...