Gå till innehåll

Nån har hackat mitt konto, nu vill pokerstars ha pengar från mig.


Kenan83

Recommended Posts

Jag håller med shahin86 i det här fallet. Det är ju helt upp till siten om de vill neka eller acceptera dig som kund och det har du accepterat i tos.

 

Vidare så hamnar ditt fall under detta:

 

5.9. FRAUDULENT BEHAVIOR. In the event that PokerStars deems that a User has engaged or attempted to engage in fraudulent, unlawful, dishonest or improper activity while using the Service, including without limitation, engaging in any of the activities set forth in this clause 5 or any other game manipulation, or the making of any fraudulent payment, including without limitation, use of a stolen credit card or fraudulent chargeback or money laundering, PokerStars shall be entitled to take such action as it sees fit, including, but not limited to:

 

a.immediately blocking a User's access to the Service;

 

b.terminating a User's account with PokerStars;

 

c.seizing the funds within a User's account;

 

d.disclosing such information (including the identity of the User) to financial institutions, relevant authorities and/or any person or entity that has the legal right to such information; and/or

 

e.taking legal action against a User.

 

Jag tror nog att du ska vara rätt glad att de aldrig initierade e. och att det inte har blivit en rättsprocess av det.

 

9. LIMITATION OF LIABILITY. Under no circumstances, including negligence, shall PokerStars be liable for any special, incidental, direct, indirect or consequential damages whatsoever (including, without limitation, damages for loss of business profits, business interruption, loss of business information, or any other pecuniary loss) arising out of the use (or misuse) of the Service even if PokerStars had prior knowledge of the possibility of such damages.

 

10.6. You are fully responsible for paying all monies owed to PokerStars. You agree not to make any chargebacks, and/or deny or reverse any payment made by you in respect of the Service. You will reimburse PokerStars for any chargebacks, denial or reversal of payments you make and any loss suffered by us as a consequence.

 

10.9. You acknowledge and agree that monies deposited by you in your PokerStars account are held in a trust account on your behalf.

 

 

Skapa ett konto i en polares namn och spela vidare, jag tror att du har kommit lindigt undan.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är ju inte standard bara för pokersajter utan typ all betalning online överhuvudtaget. Går inte o kontrollera att det är köparen, utan det Pokerstars o resten gör är att dom ger ett konto o sen är det ditt ansvar att enbart du kan logga in på de kontot. På de sättet kan bara du sätta in pengar...
Det går inte att kolla om namn på kortet överensstämmer med namn på kontohavaren?

 

Stars må vara bäst i branschen, men även de verkar ju också ha ägnat sig åt ekonomiska bedrägerier (golfbollsgrejen), så jag skulle inte ge dem supermkt cred här.

 

Säkerhetsmässigt verkar det ju väldigt märkligt att inte ha rutiner för att skicka ett mail eller slå en signal om tydlig skum aktivitet som om multipla kort med annan innehavare än kontohavaren används. Hade de satt en paus för kontot där och ställt lite frågor hade de ju sparat sig själva 4k.

 

Rent businessmässigt verkar det inte vara superbra kundvård heller. De ställer ett krav de kan vara rätt säkra på är orimligt, och i vart fall aldrig kommer betalas, som villkor för att få ytterligare en kund som kommer och dumpar pengar till dem. "Kom inte och ge oss mer pengar om du inte först betalar orimligt mycket pengar du inte har någon moralisk eller juridisk skyldighet att betala" typ.

 

Jag tror nog att du ska vara rätt glad att de aldrig initierade e. och att det inte har blivit en rättsprocess av det.
Jag skulle tro att domslutet skulle bli något i stil med "lol, seriously?"
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa o logga in på din polares konto o dega in med ditt eget kreditkort. Kommer funka överallt (eventuellt inte ifall du själv har konto på sajten o ditt kreditkort är registrerat på ett annat konto). Så om det funkar överallt får det väl ses som standard?

 

Sen ber dom ju oftast att man ska skicka in ditten o datten när du väl vill få ut degen, men inte när du ska dega in. Systemet suger men.... standard.

 

Är ju inte standard bara för pokersajter utan typ all betalning online överhuvudtaget. Går inte o kontrollera att det är köparen, utan det Pokerstars o resten gör är att dom ger ett konto o sen är det ditt ansvar att enbart du kan logga in på de kontot. På de sättet kan bara du sätta in pengar...

 

 

Men jag är fan inte 110 på det här men jävligt säker på att det är så, om det funkar på ett annat sätt så får någon som har bättre insyn gärna bjuda på lite info. Funkat så överallt jag spelat iaf.

 

Alltså jag håller med dig, men stars har alltid varit bäst, både på support och kundvård. Hade detta inträffat på fulltilt eller eurosuper så hade jag skitit i det. Bara för att det är standard så behöver det ej betyda att det är bra eller att man ska acceptera det.

 

Ville ju inte ens starta en tråd om detta, tjatade med deras support, och när dom struntade i mig så försökte jag med den svenska. Började även mitt första pm med att jag ville "kolla med han innan jag startar en tråd".

 

Men varför togs pengarna tillbaka från Mastercards sida? Var det snodda kort?

 

Antar det, får inget svar på den frågan.

 

Vad säger PokerStars svenska support? Ring eller besök dom (om du kan ta dig till Stockholm). Enligt svensk lag ska utländska företag med verksamhet i Sverige ha ett svenskt telefonnummer och besöksadress om de har anställda i Sverige.

 

Bara pratat med rep här på forumet. Tror ej att jag orkar lägga ner för mkt tid på detta, vill dom inte så vill dom inte. Tycker att ni bör veta vad som hänt i alla fall.

 

 

 

 

Jag tror nog att du ska vara rätt glad att de aldrig initierade e. och att det inte har blivit en rättsprocess av det.

 

 

Men vad skulle dom säga till dommaren då? Jag skulle ju vinna den processen med mina 15 poäng juridiskt översiktskurs, hade inte ens behövs en advokat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså jag håller med dig, men stars har alltid varit bäst, både på support och kundvård. Hade detta inträffat på fulltilt eller eurosuper så hade jag skitit i det. Bara för att det är standard så behöver det ej betyda att det är bra eller att man ska acceptera det.

 

Ville ju inte ens starta en tråd om detta, tjatade med deras support, och när dom struntade i mig så försökte jag med den svenska. Började även mitt första pm med att jag ville "kolla med han innan jag startar en tråd".

 

 

 

Antar det, får inget svar på den frågan.

 

 

 

Bara pratat med rep här på forumet. Tror ej att jag orkar lägga ner för mkt tid på detta, vill dom inte så vill dom inte. Tycker att ni bör veta vad som hänt i alla fall.

 

 

 

Men vad skulle dom säga till dommaren då? Jag skulle ju vinna den processen med mina 15 poäng juridiskt översiktskurs, hade inte ens behövs en advokat.

 

ibland döms personer även fast de är oskyldiga. polisanmäla kan ju vara en bra början för dig iaf, vem vet det kanske finns en utredning som ditt namn redan är kopplat till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Vi svarar gärna på de frågor som kan uppkomma i den här typen av situationer men kan inte svara kontospecifik i tråden. Om det är något som är oklart för postaren ber vi honom/henne att maila vår support så svarar vi gärna på frågorna.

 

Generellt gäller det att en användare är fullt och personligt ansvarig för säkerheten och tryggheten av sin PokerStars-kontoinformation. Detsamma gäller även personlig information som tex lösenord till mail etc.

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Vi svarar gärna på de frågor som kan uppkomma i den här typen av situationer men kan inte svara kontospecifik i tråden. Om det är något som är oklart för postaren ber vi honom/henne att maila vår support så svarar vi gärna på frågorna.

 

Generellt gäller det att en användare är fullt och personligt ansvarig för säkerheten och tryggheten av sin PokerStars-kontoinformation. Detsamma gäller även personlig information som tex lösenord till mail etc.

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Support

 

Jag har redan mailat, för ca tre veckor sen. Även skickat ett pm till dig för ca en vecka sen och bad dig svara till min mail eller tillbaka via pm, dock har jag inte fått nån svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har redan mailat, för ca tre veckor sen. Även skickat ett pm till dig för ca en vecka sen och bad dig svara till min mail eller tillbaka via pm, dock har jag inte fått nån svar.

 

Hej,

 

Vad jag vet finns det inte något obesvarat mail i vår konversation, maila oss gärna igen så svarar vi gärna på dina frågor. Jag hade tyvärr missat pm:et och ber om ursäkt för det.

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...