Gasimoe2 Postad 6 September , 2011 Rapport Share Postad 6 September , 2011 Ursäkta om denna fråga hamnat i fel del av forumet, men vart ska den annars vara? Nåja, till frågan! Man brukar ju betta mellan 3/4 och 1 av pot. Men när jag träffar två-paret på floppen på en drag rik bräda där det inte varit några höjningar pre-flop ger jag ju väldigt fina (impliserade) odds till folk om jag bara höjer potsize? Eller tänker jag fel? Här är ett exempel på en sådan hand mot mycket löst motstånd: Grabbed by Holdem Manager NL Holdem $0.50(BB) Replayer SB ($31) BB ($39.50) UTG ($48.50) UTG+1 ($57.21) UTG+2 ($49.50) MP1 ($53.59) MP2 ($49.98) MP3 ($84.19) Hero ($77.92) BTN ($34.15) Dealt to Hero K:diamond: Q:diamond: fold, fold, fold, MP1 calls $0.50, fold, fold, Hero calls $0.50, fold, SB calls $0.25, BB checks FLOP ($2) T:club: Q:club: K:heart: SB checks, BB checks, MP1 checks, Hero bets $5, SB folds, BB folds, MP1 folds Hero shows K:diamond: Q:diamond: Hero wins $1.95 Min spontana tanken är att jag inte vill bjuda på fler kort... Tacksam för svar på frågan och ber samtidigt om ursäkt för nivån på frågan, är rätt ny på detta med poker =0) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dallzz Postad 6 September , 2011 Rapport Share Postad 6 September , 2011 Första felet sker redan preflop. höj upp minst pott för o isolera fisken. Sen kan du bara skjuta 3/4 pott på floppen så har du kommit en bra bit längre på vägen än du visat. Du kan ju läsa på lite mer om standard preflop spel så kommer du kunna spela postflop mycket enklare. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gasimoe2 Postad 6 September , 2011 Författare Rapport Share Postad 6 September , 2011 Det är ju en bra poäng, med ett korrekt preflop spel skulle jag inte hamna i situationen. Dock skulle det korrekta enligt min lilla guide för newbies som mig vara fold. Då hade å andra sidan situationen verkligen löst sig av sig själv! Men om handen hade varit suited skulle jag ha limpat och där med hamnat i problemet, men det kanske är för att jag spelat på en lite låg nivå (eller alltså mitt spel håller låg nivå). Jag utgår från en rätt tight modell och tränar på att spela d händer jag spelar rätt aggressivt . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tågrånarn Postad 6 September , 2011 Rapport Share Postad 6 September , 2011 Det är ju en bra poäng, med ett korrekt preflop spel skulle jag inte hamna i situationen. Dock skulle det korrekta enligt min lilla guide för newbies som mig vara fold. Då hade å andra sidan situationen verkligen löst sig av sig själv! Men om handen hade varit suited skulle jag ha limpat och där med hamnat i problemet, men det kanske är för att jag spelat på en lite låg nivå (eller alltså mitt spel håller låg nivå). Jag utgår från en rätt tight modell och tränar på att spela d händer jag spelar rätt aggressivt . Den är ju suited!?. Men klart den ska slås upp från CO även om den inte är det. Vad är det för guide du spelar efter? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gasimoe2 Postad 6 September , 2011 Författare Rapport Share Postad 6 September , 2011 Haha, den var ju suited =0) Har läst och försöker använda mig av: http://sv.pokerstrategy.com/strategy/bss/#basic tre första artiklar (basic artiklarna) samt Cash game killer. Kom gärna med förslag på annat läsvärt för en spelare som vill spela någon typ av TAG-spel! Skulle du vara mer intresserad av hur illa det får för mig så ta en titt i min dagbok =0) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
papiPope Postad 7 September , 2011 Rapport Share Postad 7 September , 2011 Gillar just över halvpott. Men då spelar jag bara MTTs Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eschmanCAT Postad 7 September , 2011 Rapport Share Postad 7 September , 2011 $1.75ish preflop. $3.2 postflop Som spelat, $2.2 postflop. Följ inte PokerStrategys SHC till fullo. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gasimoe2 Postad 7 September , 2011 Författare Rapport Share Postad 7 September , 2011 $1.75ish preflop. $3.2 postflop Som spelat, $2.2 postflop. Följ inte PokerStrategys SHC till fullo. Vilka förändringar bör jag göra i den då? Vill undvika att hamna i situationer som jag är mogen att hantera. Värt att tänka på att jag har otroligt många händer till showdown på min nivå. Tack för svaren jag har fått! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eschmanCAT Postad 7 September , 2011 Rapport Share Postad 7 September , 2011 Limpa inte starksvaga händer som KQs. Försök att endast spela små pockets för setvärde, och premiums då du om jag förstått det rätt, är väldigt ny till poker. Ju tryggare du känner dig i spelet, ju mer händer kan du höja. Rekommenderar att kolla en mängd med videos, man får mycket bättre förståelse för spelet än av att kolla i artiklar och SHC'es. Gl! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gasimoe2 Postad 7 September , 2011 Författare Rapport Share Postad 7 September , 2011 Limpa inte starksvaga händer som KQs. Försök att endast spela små pockets för setvärde, och premiums då du om jag förstått det rätt, är väldigt ny till poker. Ju tryggare du känner dig i spelet, ju mer händer kan du höja. Rekommenderar att kolla en mängd med videos, man får mycket bättre förståelse för spelet än av att kolla i artiklar och SHC'es. Gl! Tack för dessa råd! Har du kanske rent av något tips på bra videos man kan se? Känns rätt viktigt att de är inspelade på rätt nivå annars är risken att man bara krånglar till det för sig Min nivå är 0,25/0,50SEK så det mostsvarar väl kanske 0,05/0,10$ nivå? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eschmanCAT Postad 7 September , 2011 Rapport Share Postad 7 September , 2011 Tack för dessa råd! Har du kanske rent av något tips på bra videos man kan se? Känns rätt viktigt att de är inspelade på rätt nivå annars är risken att man bara krånglar till det för sig Min nivå är 0,25/0,50SEK så det mostsvarar väl kanske 0,05/0,10$ nivå? Lämnar det att svara på till någon annan. Känner bara till MTT-videos! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gasimoe2 Postad 7 September , 2011 Författare Rapport Share Postad 7 September , 2011 Med lite flyt tittar någon som har koll på detta förbi, annars får jag väl googla lite =0) Trevligt med rekommenderat studiemateriell dock! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts