Gå till innehåll

Storlek på höjning (newbiefråga)


Gasimoe2

Recommended Posts

Ursäkta om denna fråga hamnat i fel del av forumet, men vart ska den annars vara? Nåja, till frågan!

 

Man brukar ju betta mellan 3/4 och 1 av pot. Men när jag träffar två-paret på floppen på en drag rik bräda där det inte varit några höjningar pre-flop ger jag ju väldigt fina (impliserade) odds till folk om jag bara höjer potsize? Eller tänker jag fel?

 

Här är ett exempel på en sådan hand mot mycket löst motstånd:

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.50(BB) Replayer

SB ($31)

BB ($39.50)

UTG ($48.50)

UTG+1 ($57.21)

UTG+2 ($49.50)

MP1 ($53.59)

MP2 ($49.98)

MP3 ($84.19)

Hero ($77.92)

BTN ($34.15)

 

Dealt to Hero K:diamond: Q:diamond:

 

fold, fold, fold, MP1 calls $0.50, fold, fold, Hero calls $0.50, fold, SB calls $0.25, BB checks

 

FLOP ($2) T:club: Q:club: K:heart:

 

SB checks, BB checks, MP1 checks, Hero bets $5, SB folds, BB folds, MP1 folds

 

Hero shows K:diamond: Q:diamond:

 

Hero wins $1.95

 

Min spontana tanken är att jag inte vill bjuda på fler kort...

 

Tacksam för svar på frågan och ber samtidigt om ursäkt för nivån på frågan, är rätt ny på detta med poker =0)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju en bra poäng, med ett korrekt preflop spel skulle jag inte hamna i situationen. Dock skulle det korrekta enligt min lilla guide för newbies som mig vara fold. Då hade å andra sidan situationen verkligen löst sig av sig själv!

 

Men om handen hade varit suited skulle jag ha limpat och där med hamnat i problemet, men det kanske är för att jag spelat på en lite låg nivå (eller alltså mitt spel håller låg nivå). Jag utgår från en rätt tight modell och tränar på att spela d händer jag spelar rätt aggressivt .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju en bra poäng, med ett korrekt preflop spel skulle jag inte hamna i situationen. Dock skulle det korrekta enligt min lilla guide för newbies som mig vara fold. Då hade å andra sidan situationen verkligen löst sig av sig själv!

 

Men om handen hade varit suited skulle jag ha limpat och där med hamnat i problemet, men det kanske är för att jag spelat på en lite låg nivå (eller alltså mitt spel håller låg nivå). Jag utgår från en rätt tight modell och tränar på att spela d händer jag spelar rätt aggressivt .

 

 

Den är ju suited!?.

Men klart den ska slås upp från CO även om den inte är det.

Vad är det för guide du spelar efter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, den var ju suited =0)

 

Har läst och försöker använda mig av:

http://sv.pokerstrategy.com/strategy/bss/#basic tre första artiklar (basic artiklarna) samt Cash game killer.

 

Kom gärna med förslag på annat läsvärt för en spelare som vill spela någon typ av TAG-spel!

 

Skulle du vara mer intresserad av hur illa det får för mig så ta en titt i min dagbok =0)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

$1.75ish preflop.

$3.2 postflop

 

Som spelat, $2.2 postflop.

 

Följ inte PokerStrategys SHC till fullo.

 

Vilka förändringar bör jag göra i den då? Vill undvika att hamna i situationer som jag är mogen att hantera. Värt att tänka på att jag har otroligt många händer till showdown på min nivå.

 

Tack för svaren jag har fått!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Limpa inte starksvaga händer som KQs. Försök att endast spela små pockets för setvärde, och premiums då du om jag förstått det rätt, är väldigt ny till poker.

 

Ju tryggare du känner dig i spelet, ju mer händer kan du höja. Rekommenderar att kolla en mängd med videos, man får mycket bättre förståelse för spelet än av att kolla i artiklar och SHC'es. Gl!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Limpa inte starksvaga händer som KQs. Försök att endast spela små pockets för setvärde, och premiums då du om jag förstått det rätt, är väldigt ny till poker.

 

Ju tryggare du känner dig i spelet, ju mer händer kan du höja. Rekommenderar att kolla en mängd med videos, man får mycket bättre förståelse för spelet än av att kolla i artiklar och SHC'es. Gl!

 

Tack för dessa råd! Har du kanske rent av något tips på bra videos man kan se? Känns rätt viktigt att de är inspelade på rätt nivå annars är risken att man bara krånglar till det för sig :-) Min nivå är 0,25/0,50SEK så det mostsvarar väl kanske 0,05/0,10$ nivå?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för dessa råd! Har du kanske rent av något tips på bra videos man kan se? Känns rätt viktigt att de är inspelade på rätt nivå annars är risken att man bara krånglar till det för sig :-) Min nivå är 0,25/0,50SEK så det mostsvarar väl kanske 0,05/0,10$ nivå?

 

Lämnar det att svara på till någon annan. Känner bara till MTT-videos!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...