Gå till innehåll

Jag kör alldeles för höga limits, tips?


Hap

Recommended Posts

Nu har det blivit ett cirkelbevis av antaganden! Jag visade att för att ha samma timlön som en fixedspelare måste han vinna 30bb/100. Jag är skeptisk till att det är möjligt.

 

Men vi har ingen aning om risk of ruin är ungefär densamma för de två rullarna. Jag tror att den är lägre för NL-spelaren som har 3000bb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 8 months later...

Kan verkligen hålla med om detta och tror nog jag e värst. Har kanske nu en bankrulle på 500 dollar o lirar på 3/6 dollars. Tar ut när jag kommit över en viss gräns. Kan självklart sätta in mer pengar men tycker det är jobbigt som fan. Skulle jag förlora allt sätter jag in 20 nya o gå ner 1-2 nivåer. Så här ska man antagligen inte spela men de har jag gjort ett tag. Att då gå ner o lira 0.5-1 dollars känns omöjligt för mig då jag aldrig skulle kunna få motivation o vinna så lite som gör där. Får skärpa mig antgligen om ja ska fortsätta, vilket jag självklart ska : )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag upplever lite av samma problem, fast inte lika grovt kanske =). Jag brukar då och då gå upp på ett bord typ det dubbla eller fyrdubbla av vad jag brukar spela på. Detta är dock vanskligt. Inte nödvändigtvis för att man förlorar direkt, utan för att det är omöjligt att plocka med sig motivationen ner. Som tur är har jag rushat upp rullen till 2000bb på den nya nivån, så nu ska jag stanna där ett tag innan jag hoppar upp för snabbt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan verkligen hålla med om detta och tror nog jag e värst. Har kanske nu en bankrulle på 500 dollar o lirar på 3/6 dollars. Tar ut när jag kommit över en viss gräns. Kan självklart sätta in mer pengar men tycker det är jobbigt som fan. Skulle jag förlora allt sätter jag in 20 nya o gå ner 1-2 nivåer. Så här ska man antagligen inte spela men de har jag gjort ett tag. Att då gå ner o lira 0.5-1 dollars känns omöjligt för mig då jag aldrig skulle kunna få motivation o vinna så lite som gör där. Får skärpa mig antgligen om ja ska fortsätta, vilket jag självklart ska : )

 

Bra att nån använder sökfunktionen på forumet, vilket jag antar att du har gjort. Men är det värt att dra upp trådar som är över 6 månader gamla när man inte tillför speciellt mycket?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
Några tips? Och säg inte att jag ska sätta mig på 0.1/0.2$ borden där jag kommer bli utdragen ännu mer. :roll:

 

Sånna här resonamang är så roliga att läsa

 

Menar du att antalet utdragningar är konstant oavsett vilken nivå du spelar på??

 

Lägre bord=Mängder med spelare som inte har hittat till foldknappen än=Fler utdragningar...

 

Det är ju ganska självklart eg...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För övrigt kan vi släppa den här tråden då den skrevs för snart ett år sedan. För alla intresserade har min bankroll växt i och med fast jobb och multitablande, och sen levde jag lyckligt i alla mina dar.

 

"Jag kör alldeles för höga limits, tips?"

 

Kan det bli mer självklart svar?

 

Ja, faktiskt. Så tack till de som verkligen var villiga att hjälpa - det verkar dessutom vara flera andra som nu lider av samma problem. Till er kan jag tipsa om att:

 

#Se din bankrulle som pengar du är villig att satsa på poker.

#Multitabla på lägre nivåer.

#Det behöver inte alltid vara fel att skotta om du inte bryter ihop om du gular.

 

"Jag får piss på mig när jag pissar i motvind, tips?"

 

Lär dig sikta.

 

"Sånna här resonamang är så roliga att läsa"

 

Det är stavfel också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
o.5/1 Limit ær det samma som 0.1/0.2 NL

 

Resonemanget kommer av att en "god" Limit spelare vinner ca: 2 BB/100 och en "god" NL spelare vinner 10 BB/100

 

Så nær ni ska jæmnføra NL/Limit så bør man jæmnføra vinsterna tycker jag

 

en "god" NL spelare vinner 10ptbb/100? pratar vi vettiga stakes (400+) vinner inte en "god" NL spelare 10ptbb/100, testa superstjärna.

 

och nej, det har ingen som helst statistisk betydelse om din kompis morsa har gjort det över 5k händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ju lägga till att riktlinjen med 300BB som bankrulle för FL har reviderats uppåt ganska kraftigt (åtminstone på 2+2), speciellt om man kör 6-manna. Numera räknas 500BB som en ganska liten bankrulle, för att vara hyfsat konservativ ska man upp i närmare 1000BB (med reservation för att bankrullekrav ändras på låga limits, yada yada).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...