Gå till innehåll

Gazze på SvS! (En nybörjare och hans tankar)


Gasimoe2

Recommended Posts

  • Svars 280
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Bara en fråga, Har du någon range med vilka händer du ska öppna pre-flopp med?

 

Hej hej!

 

Ja det kan man väl säga, har en starting hand chart som jag följer men på sista tiden har jag gjort en del utsvävningar och anpassat mig efter bordet en del. Spelat en del händer av typen A7s även från mitten när några har callat och de efter mig sällan höjer samt lagt QTo tidigt av de sena positionerna när jag känt att det varit läge för det. Men grunden till mina starting hands är:

 

http://resources.pokerstrategy.com/Strategy/pdf/ps_nl_bigstackstrategie_en.pdf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej och den hade inte blivit många ören för dig om de haft endå, kolla i holdem manager hur lite du rejkat per session. :mrgreen:

 

Missade denna post förut, men räknar holdem manager ur rätt rake oberoende av hur stor raken är?

 

Enligt holdem manager har jag vunnit 866kr och betalat 320kr i rake, är ju inte helt lite...

 

I övrigt är det ju skoj om folk tycker att detta är en intressant tråd, även om det blir lie väl mycket gnäll från min sida :-) Får se hur det igår ikväll, det blir nog en liten session i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det hela började riktigt riktigt bra och jag gick snabbt upp två inköp! Men sen gick det utför hela vägen ner till noll... Där sprang jag in i en maniac som gick all in med allt möjligt så jag valde att spela mot honom med mitt 88...

 

Hand 43-A Gazze vs Maniac

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.50(BB) Replayer

SB ($109)

BB ($37.76)

UTG ($77.47)

Hero ($48.45)

UTG+2 ($80.15)

MP1 ($48)

CO ($74.76)

BTN ($98.08)

 

Dealt to Hero 8:diamond: 8:heart:

 

UTG raises to $20, Hero raises to $39.50, fold, fold, fold, fold, fold, fold, UTG raises to $77.47 (AI), Hero calls $8.95 (AI)

 

FLOP ($97.65) Q:heart: J:club: 4:diamond:

 

TURN ($97.65) Q:heart: J:club: 4:diamond: A:heart:

 

RIVER ($97.65) Q:heart: J:club: 4:diamond: A:heart: 2:club:

 

UTG shows K:spade: A:diamond:

(Pre 44%, Flop 39.6%, Turn 95.5%)

 

Hero shows 8:diamond: 8:heart:

(Pre 56%, Flop 60.4%, Turn 4.5%)

 

UTG wins $95.21

 

Det kanske var dumt men med handen innan spelade han likadant med J9o...

 

Dagens resultat: -50kr, om man ändå kunde sluta på topp...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt slutade betydligt värre på -340 nånting efter AA mot TT på ATT, AK mot 57 på 557xx med flush på river och raisad 20BB pre, och nötflush mot färgstege, allt på samma kväll! Älskade SvS välkommnar mig hem igen.

 

Aj, aj! Men då var den där fyrtalen på 0,5/1? Jag floppade AAx med AA igår kväll och slowplayade den handen tills fi jag all in =0)

 

Utan att vara dum eller låta dryg är det lite skönt att se att en spelare som uppenbarligen kan spela (har ju sett dig en del sedan din comeback) också gör minus sessions ibland! Kanske man inte kommer ifrån...

 

Vad har folk för kvot (vinnande sessions)/(totalt antal sessions)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aj, aj! Men då var den där fyrtalen på 0,5/1? Jag floppade AAx med AA igår kväll och slowplayade den handen tills fi jag all in =0)

 

Utan att vara dum eller låta dryg är det lite skönt att se att en spelare som uppenbarligen kan spela (har ju sett dig en del sedan din comeback) också gör minus sessions ibland! Kanske man inte kommer ifrån...

 

Vad har folk för kvot (vinnande sessions)/(totalt antal sessions)?

 

Jag är något av en tard igen, med tanke på hur rostig jag är, men ja förlorande sessions har alla. Går du upp i nivå ett par steg kommer du ha *många*.

 

Ja, alla kom på 0.50/1, klart dom gjorde, det är ju där det svider mest :P

 

Mitt HEM strular så kan inte kolla atm, den har börjat felrappotera en massa händer. Jag har stenkoll på hur mycket + jag är och HEM diffar med uppåt 20%, antagligen eftersom SvS är efterblivna och inte sparar alla hand histories.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är något av en tard igen, med tanke på hur rostig jag är, men ja förlorande sessions har alla. Går du upp i nivå ett par steg kommer du ha *många*.

 

Ja, alla kom på 0.50/1, klart dom gjorde, det är ju där det svider mest :P

 

Mitt HEM strular så kan inte kolla atm, den har börjat felrappotera en massa händer. Jag har stenkoll på hur mycket + jag är och HEM diffar med uppåt 20%, antagligen eftersom SvS är efterblivna och inte sparar alla hand histories.

 

Jag har förstås samma problem med SvS, om sessions ser helt störda ut så sätt alla valutor till 1.00 så blir det lite bättre... Men sen räknar den ju som sagt som en kratta...

 

Jo det är väl så klart så att alla går minus ibland! Allt annat vore ju skumt! Får se om det blir någon poker i helgen, blir väl idol med frugan ikväll och då kanske det blir öl --> dumt att spela poker! Så ser ni mig efter 22.00 så försök att isolera mig :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser du mig så isolera skiten ur mig, jag drar med mig 4 sjuttisar sprit och ett flak öl och planerar att försvinna in i dimman. Det kommer leda till att jag kommer lira poker på festen, och bai bai bankroll :D

 

Jag höll mig borta igår men välkommen in i kväll :-D

 

Ärligt talat borde man ha alkolås till pokerkontot... 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev en liten lördagskväll session och hade hoppats på att hitta några rätt lösa bord men trots att jag roterade bord mer än vanligt (dock inte tillräckligt tydligen) så kändes det inte allt för saftigt där ute...

 

Men, men det rullade på skaplig tycker jag... Blev en rätt jobbig hand där Fi floppade fyrtal i J mot mitt AA. Spontat känner jag att jag borde spelat handen som jag gjorde (på ett ungefär)? Kanske kan någon hitta en anledning att spela den annorlunda?

 

Hand 44-A

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.50(BB) Replayer

SB ($59.74)

BB ($50.65)

UTG ($25.78)

Hero ($60.54)

UTG+2 ($8.12)

MP1 ($25.68)

MP2 ($26.13)

MP3 ($42.94)

CO ($54.06)

BTN ($15.50)

 

CO posts $0.25

 

Dealt to Hero A:club: A:diamond:

 

UTG calls $0.50, Hero raises to $2.50, fold, MP1 calls $2.50, fold, fold, fold, fold, fold, fold, fold

 

FLOP ($6.50) J:club: 2:spade: J:heart:

 

Hero bets $5, MP1 calls $5

 

TURN ($16.50) J:club: 2:spade: J:heart: 7:heart:

 

Hero bets $9, MP1 calls $9

 

RIVER ($34.50) J:club: 2:spade: J:heart: 7:heart: A:spade:

 

Hero bets $10, MP1 calls $9.18 (AI)

 

MP1 shows J:diamond: J:spade:

(Pre 19%, Flop 99.9%, Turn 100.0%)

 

Hero shows A:club: A:diamond:

(Pre 81%, Flop 0.1%, Turn 0.0%)

 

MP1 wins $51.54

Hero wins $0.-82

 

Annars var det inte så många händer där jag förlorade idag, denna är väl lite mer fundersam? Men jag kände att det var läge för en fold där, fi har 9% raise c-bet vilket till och med är lägre än vad jag har så...

 

Hand 44-B

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.50(BB) Replayer

BB ($49.50)

Hero ($61.71)

UTG ($51.64)

UTG+1 ($30.73)

UTG+2 ($96.04)

MP1 ($128)

MP2 ($81.53)

MP3 ($44.95)

Dealt to ($5.80)

CO ($56.82)

 

BB posts (SB) $0.25

 

Dealt to Hero Q:club: A:club:

 

fold, UTG+1 calls $0.50, fold, fold, fold, fold, fold, fold, BB calls $0.25, Hero raises to $3, UTG+1 calls $2.50, BB calls $2.50

 

FLOP ($9) 5:diamond: A:spade: 3:diamond:

 

BB checks, Hero bets $7, UTG+1 raises to $14, BB folds, Hero folds

 

UTG+1 wins $22.43

 

Resultat: +100kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är ett nytt problem du måste jobba med. Du tar inte ett dugg hänsyn till stackdjupen när du gör dina antagande. I hand 44B har väl fi 28 kronor kvar när du bettar 7 in i 9 på floppen. Dessa 28 måste du betala av. Det går inte att upptäcka att du är slagen innan. Situationen hade varit helt annorlunda om han hade haft dig täckt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser du mig så isolera skiten ur mig, jag drar med mig 4 sjuttisar sprit och ett flak öl och planerar att försvinna in i dimman. Det kommer leda till att jag kommer lira poker på festen, och bai bai bankroll :D

 

Ahh drar mig till minnes när jag skulle till Öland och fira midsommar som nybakad 15-åring. 2 dagars krök skulle avverkas och utan skam drog jag ju med mig 6 backar Andersson och en 7:a Jeltzin. Ville ju bara att alkoholen skulle räcka. Nu när jag har varit i "gemet" ett par år så vet jag att man inte dricker sådana mängder & när du blir vuxen så kommer du förhoppningsvis komma till samma insikt.

 

Hoppas du överlevde dina 2,8 liter sprit och dina 24 öl :oops:

 

Här är ett nytt problem du måste jobba med. Du tar inte ett dugg hänsyn till stackdjupen när du gör dina antagande. I hand 44B har väl fi 28 kronor kvar när du bettar 7 in i 9 på floppen. Dessa 28 måste du betala av. Det går inte att upptäcka att du är slagen innan. Situationen hade varit helt annorlunda om han hade haft dig täckt.

 

I agree. Sen tycker jag du ska se över din betsizing lite också. Anpassa den en aning efter dina motståndares stackar. I squeezade potter bör du inte vräka in 3/4 pottbet. På nivån är det ett fasligt limpande, så squeeza hårt, men c-beta mindre, med alla typer av händer. Halvpott är fullt tillräckligt. Du vill ju skjuta många floppar i denna typen av händer, men att investera 20bb och vika mot ett omslag mot 60bb stack finns dessvärre inte på kartan med TPvGK här.

 

Nu säger jag inte att din betsizing hade förändrat särskilt mycket i just denna specifika hand. Pengarna kommer åka utan extremt god read och stort sample av händer, men med lite mindre size kan du kanske syna av en raise och hålla UTGs range lite bredare till turn. Nu trycker du in det och håller tummarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I agree. Sen tycker jag du ska se över din betsizing lite också. Anpassa den en aning efter dina motståndares stackar. I squeezade potter bör du inte vräka in 3/4 pottbet. På nivån är det ett fasligt limpande, så squeeza hårt, men c-beta mindre, med alla typer av händer. Halvpott är fullt tillräckligt. Du vill ju skjuta många floppar i denna typen av händer, men att investera 20bb och vika mot ett omslag mot 60bb stack finns dessvärre inte på kartan med TPvGK här.

 

Nu säger jag inte att din betsizing hade förändrat särskilt mycket i just denna specifika hand. Pengarna kommer åka utan extremt god read och stort sample av händer, men med lite mindre size kan du kanske syna av en raise och hålla UTGs range lite bredare till turn. Nu trycker du in det och håller tummarna.

 

Jag är faktiskt inte helt inne på vad ni menar? Har ni någon artikel eller något som skulle kunna vara vettig att läsa angående hur man skall tänka ut ifrån stacksize?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dags för en liten söndags session... Folk var som vanligt lite extra tighta på söndagar men det var mest bara skönt, ibland blir det så jobbigt när variansen drar iväg till max och man förlorar åtta all in perflopp med AA i rad mot kort som jag inte ens vänder på för att se! (Överdriver en aning!)

 

Här är en hand jag känner att den känns så där... Men hur illa är det att dra efter en nötfärg på en parad bräda med tveksamma potodds? Jag försöker normalt sett inte räkna in särsikllt mycket i implicerade, det ska tydligen vara en av de vanligaste fällorna för sådana hära lotsas TAGs som jag.

 

Hand 45-A

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.50(BB) Replayer

Hero ($50.25)

BB ($27.37)

UTG ($12.68)

UTG+1 ($50.70)

UTG+2 ($58.54)

MP1 ($51.40)

MP2 ($45.63)

MP3 ($126)

CO ($40.10)

BTN ($45.20)

 

Dealt to Hero J:spade: A:spade:

 

fold, fold, UTG+2 calls $0.50, fold, MP2 calls $0.50, fold, CO calls $0.50, BTN calls $0.50, Hero calls $0.25, BB checks

 

FLOP ($3) 3:heart: 9:spade: K:spade:

 

Hero checks, BB checks, UTG+2 checks, MP2 checks, CO bets $2.25, BTN folds, Hero calls $2.25, BB folds, UTG+2 folds, MP2 folds

 

TURN ($7.50) 3:heart: 9:spade: K:spade: 9:heart:

 

Hero checks, CO bets $3.75, Hero calls $3.75

 

RIVER ($15) 3:heart: 9:spade: K:spade: 9:heart: 2:spade:

 

Hero bets $9, CO raises to $33.60 (AI), Hero calls $24.60

 

CO shows K:diamond: 9:diamond:

(Pre 38%, Flop 64.4%, Turn 100.0%)

 

Hero shows J:spade: A:spade:

(Pre 62%, Flop 35.6%, Turn 0.0%)

 

CO wins $80.15

 

Annars var det mycket standard händer, jag skrämmer iväg FI med mina raise när jag träffar så en ordentlig lektion i betsizing vore kanske inte fel...

 

Resultat: +104kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Orkar/hinner inte leta upp någon teoretisk information angående betsizing just nu, då jag snart skall iväg och äta, men i exemplet som påpekades ett par inlägg upp så har du en halvstark/stark flopträff, FI har liten stack, potten är stor efter din stora c-bet, du är commited och måste syna. Han kommer dyka upp med sämre händer relativt ofta, även om det inte verkar så vid en första anblick på hans stats, stirra med andra ord inte dig blind på dessa, speciellt inte om du inte har en väldans massa händer på FI vilket jag tvekar på att du har i detta fallet?

 

Kan förklara lite allmänna koncept om betsizing imorgon kväll, om ingen annan vänlig själ ploppar upp som gubben i lådan och gör det innan dess.

 

edit: Spyr när jag ser din AJs. Slå upp ordentligt preflop. Sen linjen: c/c, c/c, b/. Du kan lika gärna skriva i chatten vad du har. Hitta lägen där du kanske kan slå om en del starka drag innan rivern. Finns ofta en del f/eq, och din hand blir inte face-up de gånger du spikar dina färger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då får vi se om någon annan hinner före, annars skulle jag verkligen uppskatta en ordentlig förklaring eller att någon länkar till en sådan. Har googlat lite men det jag hittat är nog inte riktigt vad ni menar, tror jag... :-)

 

Angående min AJs var jag sugen på att folda den men bestämde mig till sist för att faktiskt spela handen. Anledningen till det är att jag verkligen hatar att spela ur position, inte minst i händer där jag kanske möter 3-4 spelare... Där sitter jag som en blind mört och väntar på vad som skall hända.

 

Ska se om jag kan lira lite nu ikväll, men dottern verkar svår sövd så jag får nog snart ta över där inne =0/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, blev några händer i dag i alla fall! Byggde långsamt men säkert upp en liten vinst för dagen men så kom en störande hand och förstörde det hela....

 

Hand 46-A

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.50(BB) Replayer

BB ($11)

($46.75) 41/15

UTG ($42.75)

UTG+1 ($25.98)

Hero ($67.61)

MP1 ($25.25)

MP2 ($14.13)

MP3 ($26.20)

Dealt to ($71.25)

CO ($49)

 

posts (SB) $0.25

BB posts $0.50

 

Dealt to Hero A:spade: A:diamond:

 

fold, Hero raises to $2.50, fold, fold, fold, fold, fold, fold, calls $2.25, fold

 

FLOP ($6) 9:club: K:heart: 2:heart:

 

checks, Hero bets $5, calls $5

 

TURN ($16) 9:club: K:heart: 2:heart: J:club:

 

checks, Hero bets $9, raises to $39.25 (AI), Hero calls $30.25

 

RIVER ($94.50) 9:club: K:heart: 2:heart: J:club: T:club:

 

shows A:club: Q:club:

(Pre 13%, Flop 6.4%, Turn 27.3%)

 

Hero shows A:spade: A:diamond:

(Pre 87%, Flop 93.6%, Turn 72.7%)

 

wins $92.14

 

Var ifs lite nervös över trissen men detta var ju irriterade! Skulle suttit fint med den potten känner jag. Men, men!

 

Hand 36-B Ser ni en fold i detta? Känns som han kan sitta på det mesta...

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.50(BB) Replayer

BB ($45.14)

($50.21)

Hero ($52.04)

UTG+1 ($119)

UTG+2 ($50)

MP1 ($22.33)

MP2 ($74.97)

CO ($57.78)

 

BB posts (SB) $0.25

 

Dealt to Hero 7:heart: 7:club:

 

Hero calls $0.50, UTG+1 calls $0.50, fold, MP1 calls $0.50, fold, fold, fold, checks

 

FLOP ($2.25) Q:club: 7:spade: J:club:

 

checks, Hero bets $2.25, UTG+1 folds, MP1 calls $2.25, calls $2.25

 

TURN ($9) Q:club: 7:spade: J:club: 5:diamond:

 

checks, Hero bets $7, MP1 calls $7, raises to $47.46 (AI), Hero calls $40.46, MP1 folds

 

RIVER ($110) Q:club: 7:spade: J:club: 5:diamond: T:club:

 

shows J:heart: J:diamond:

(Pre 81%, Flop 91.1%, Turn 97.7%)

 

Hero shows 7:heart: 7:club:

(Pre 19%, Flop 8.9%, Turn 2.3%)

 

wins $108

 

Resultat: -8kr

 

Det är ju detta som är så sjukt... Hade jag bara vunnit dessa två händer hade dagens dåliga session varit en helt fantastisk sådan =0/ Sen vet ju jag också att man måste se på längre sikt.

 

Var uppe på all time high i HM-grafen (och där med troligen även på riktigt) under en kort period. Tog ett tag att jobba tillbaka förlusterna jag gjorde när jag var för girig och la om mitt preflop spel lite väl mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Började med några snabba händer där jag fick in en halv buy in. Men så kommer problemen igen förstås.

 

Hand 47-A Här möter jag en trevlig regular som jag brukar chatta en del med ibland. han vinner rätt stadigt. 13/3 i stats.

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.50(BB) Replayer

SB ($47.67)

BB ($61.18)

UTG ($33.38)

Hero ($69.31)

UTG+2 ($10.06)

MP1 ($34.45)

MP2 ($104)

MP3 ($49.29)

CO ($29.49)

BTN ($37)

 

Dealt to Hero K:club: A:diamond:

 

fold, Hero raises to $2, fold, fold, MP2 calls $2, fold, fold, fold, fold, fold

 

FLOP ($4.75) A:club: 4:club: 8:spade:

 

Hero bets $3, MP2 calls $3

 

TURN ($10.75) A:club: 4:club: 8:spade: T:spade:

 

Hero bets $8, MP2 calls $8

 

RIVER ($26.75) A:club: 4:club: 8:spade: T:spade: 2:diamond:

 

Hero checks, MP2 bets $13.37, Hero calls $13.37

 

Hero shows K:club: A:diamond:

(Pre 46%, Flop 5.6%, Turn 0.0%)

 

MP2 shows 4:diamond: 4:spade:

(Pre 54%, Flop 94.4%, Turn 100.0%)

 

MP2 wins $52.16

 

Vill inte vika för tidigt och han valde en rätt lagom betsize för mycket mer hade jag nog inte callat...

 

Direkt efter den handen kommer denna.

 

Hand 47-B Här möter jag en 39/0 spelare. Vad kan jag göra? Eller är det bara att gratulera honom?

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.50(BB) Replayer

SB ($22.10)

BB ($36.07)

UTG ($57.87)

UTG+1 ($59.61)

UTG+2 ($68.41)

MP1 ($16)

Hero ($66.41)

BTN ($77.37)

 

Dealt to Hero A:heart: A:club:

 

UTG calls $0.50, UTG+1 calls $0.50, fold, fold, Hero raises to $3, fold, fold, fold, fold, UTG+1 calls $2.50

 

FLOP ($7.25) 3:diamond: 2:club: Q:diamond:

 

UTG+1 checks, Hero bets $5, UTG+1 calls $5

 

TURN ($17.25) 3:diamond: 2:club: Q:diamond: 2:diamond:

 

UTG+1 checks, Hero bets $12, UTG+1 calls $12

 

RIVER ($41.25) 3:diamond: 2:club: Q:diamond: 2:diamond: 5:diamond:

 

UTG+1 checks, Hero checks

 

Hero shows A:heart: A:club:

(Pre 85%, Flop 77.2%, Turn 77.3%)

 

UTG+1 shows Q:club: J:diamond:

(Pre 15%, Flop 22.8%, Turn 22.7%)

 

UTG+1 wins $40.22

 

Hand 47-C Hur FAAAAAAAAAN kan det bli så här varje jävla gång! KK är inte all in preflop längre! Folk går bara all in med AA preflop på min nivå så det får bli fold på reraise framöver med KK. Blir så jävla trött på poker när sådant här händer för det räcker ju för att man skall gå minus denna session igen!

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.50(BB) Replayer

SB ($109)

BB ($46.20)

UTG ($14.17)

UTG+1 ($70.04)

Hero ($117)

MP1 ($46.25)

MP2 ($29.77)

MP3 ($64.05)

CO ($48.09)

BTN ($48.50)

 

Dealt to Hero K:club: K:heart:

 

UTG calls $0.50, fold, Hero raises to $2.50, fold, fold, fold, CO calls $2.50, BTN raises to $11.25, fold, fold, fold, Hero raises to $30, fold, BTN raises to $48.50 (AI), Hero calls $18.50

 

FLOP ($100) 9:spade: 8:heart: Q:club:

 

TURN ($100) 9:spade: 8:heart: Q:club: Q:heart:

 

RIVER ($100) 9:spade: 8:heart: Q:club: Q:heart: 6:club:

 

Hero shows K:club: K:heart:

(Pre 19%, Flop 10.0%, Turn 4.5%)

 

BTN shows A:heart: A:diamond:

(Pre 81%, Flop 90.0%, Turn 95.5%)

 

BTN wins $98.24

 

Hand 47-D Nu är jag sjukt gnällig men va FAAAAN är detta?? Jag tänkte skriva till honom att det är kalrt det är splitpot på stegen och att det bara blir en massa rake om han höjer och fånar men så hade han inte ens stegen utan träffar kåken!!!

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.50(BB) Replayer

Hero ($52.69)

BB ($9)

UTG ($51.20)

UTG+1 ($48.55)

UTG+2 ($10)

MP1 ($55.39)

CO ($38.88)

BTN ($61.16)

 

Dealt to Hero T:club: J:club:

 

fold, fold, fold, MP1 calls $0.50, fold, fold, Hero calls $0.25, BB checks

 

FLOP ($1.50) Q:club: A:diamond: 9:club:

 

Hero checks, BB checks, MP1 bets $1, Hero calls $1, BB calls $1

 

TURN ($4.50) Q:club: A:diamond: 9:club: K:spade:

 

Hero bets $3, BB calls $3, MP1 raises to $6, Hero raises to $12, BB calls $4.50 (AI), MP1 calls $6

 

RIVER ($36) Q:club: A:diamond: 9:club: K:spade: A:heart:

 

Hero checks, MP1 bets $8.50, Hero calls $8.50

 

MP1 shows Q:heart: Q:diamond:

(Pre 81%, Flop 57.9%, Turn 20.5%)

 

Hero shows T:club: J:club:

(Pre 19%, Flop 42.1%, Turn 79.5%)

 

MP1 wins $51.68

 

jag får fan lägga av med poker för jag blir bara så sjukt jävla arg varenda kväll! Orkar inte med detta längre! Hur fan kan det bli samma jävla visa hela tiden?

 

Resultat: -4kr, borde varit + 3-4 buy ins! (eller möjligen -54kr, HM missade en hel del idag...)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

47 A Ska du bygga en stor pott eller ska du försöka behålla den liten? Detta är rätt komplext. För dig gäller det att ta reda på vilken situation som är vilken. Mot denna tighta spelare bör du nog försöka hålla den relativt liten. Sitter du i position hade jag troligtvis checkat turn. Bra checkat river.

 

47 B Ja, det är bara att gratulera han.

 

47 C Uschiamej!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...