morberg Postad 28 Juni , 2005 Rapport Postad 28 Juni , 2005 Absolute Poker 2/4 Hold'em (8 handed) converter Inga reads. Spelet på Absolute verkar allmänt mer weak-tight än party. Det är inte ovanligt att plocka hem en pott en PF-raise och ett (säger ett) uppföljande bet på floppen. Preflop: Hero is BB with Ah, 9h. 1 fold, UTG+1 raises, 5 folds, Hero calls. Första beslutet som inte känns självklart, men visst måste jag syna? Flop: (4.50 SB) Td, 5c, Jd (2 players) Hero bets, UTG+1 raises, Hero calls. Trist flop utan andra drag än att få in stegen köksvägen. Samtidigt är det sannolikt att fi satsar om jag checkar och då har jag inte lärt mig någonting. Jag satsar för information och han höjer. Nu börjar eländet. Jag synar. Turn: (4.25 BB) 9s (2 players) Hero checks, UTG+1 bets, Hero calls. Jaha, jag träffade min nia och känner mig nöjd. Men inte så nöjd att jag satsar något, utan check-synar. River: (6.25 BB) 3s (2 players) Hero checks, UTG+1 bets, Hero calls. Och en gång till. Final Pot: 8.25 BB Det var ruskigt dåligt spelat av mig, så jag känner att jag behöver lufta den smutsiga byken offentligt för att få den ur kroppen. Vad säger ni? Är det check/fold på floppen som gäller? Bara för att alla andra spelar weak-tight måste väl inte jag göra det Citera
Adapa Postad 28 Juni , 2005 Rapport Postad 28 Juni , 2005 Är det en tajt kille skulle jag nog ha lagt mig efter omslaget på floppen. Möjliga händer är överpar eller kanske till och med set, och är spelet weaktight som du skrev så tvivlar jag på att han skulle reraisat en missad AK. Möjligt AKs på färgdraget, men då ligger du ju ändå efter på floppen. Citera
RaMz Postad 28 Juni , 2005 Rapport Postad 28 Juni , 2005 Att betta in på floppen ger dig ingenting. Antingen så lägger du dig direkt på floppen eller så tar du ett kort. Jag hade nog lagt mig direkt på den floppen. Ligger det däremot ett hjärter hade jag synat. För övrigt så tycker jag sällan att man ska betta in, men ska checkraisa om man har något. Man kan betta in när mna har en bra hand om man misstänker att man kan få in en 3bet direkt. Citera
Recommended Posts