Gå till innehåll

Berga Open 17/9 2011 - Samåkningstråden Sthlm


Saint_Bjorn

Recommended Posts

  • Svars 56
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Amen!

Jag har ett stort sportfält på andra sidan gatan. 5-6 fotbollsplaner, tennisplan+hall, slalombacke, el-ljusspår (1, 4 och 6 km), två badsjöar, hästhagar osv.

Men nu ska vi inte käftas om detta... jag är lite bakis.

 

Haha, det är ju mina gamla jaktmarker. Slagsmål, kakstölder och brottarfyllor som fick mig utkastad från Galaxen. Åhhh, härliga tider :-D

 

/#LOUDmouth#

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, det är ju mina gamla jaktmarker. Slagsmål, kakstölder och brottarfyllor som fick mig utkastad från Galaxen. Åhhh, härliga tider :-D

 

/#LOUDmouth#

 

Ska bli kul att höra lite historier i bilen....

 

Ugaah. Är ganska säker på att det blir både högljutt och en å en annan rövarhistoria i bilen. Har på mitt skuldkonto ett antal lådor med bullar och bröd som av någon anledning hade fastnat på mig och en vän vid:

 

StaticMap.aspx?z=10&s=332x275&cp=6582479%2C1627479&p=6582479%2C1627479&i=%2FWeb%2FCore%2FUI%2FSkins%2FStandard%2Fimg%2FIcons%2FMap%2Ficon.png&ihp=11%2C32

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är snäll du

 

Faktum är att jag nyss fått veta att jobbet skulle skicka mig till Halmstad 1 vecka

 

Detta betyder dock tjänsteresa = gratis att åka med mig

Problemet blir ju bara hur miata o jag löser hemresan. Vi kikar på det och återkommer, yes?

 

*edit* Får kolla med ola (och barnvakten) ikväll. Ser fanken lösbart ut :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har PM.

 

Also, kul att nervösa stockholmare skapar en tråd om hur man tar sig ut ur betong- och asfaltsghettot och reser mot ängar, åkrar, frisk luft och fågelsång. :-D

 

U has not seen wat I haz zeen den här sommaren...

EDIT mittemellan: Cyntax vet iaf, tydligen har Ekenäs, Karis och stackars lilla Snappertuna blivit ihop och bildad en gemensam liten kommun/stad...

 

http://sv.wikipedia.org/wiki/Snappertuna

 

1 mil till närmaste kommunala färdmedlet samt livsmedelsaffär, bara fötterna och trasiga cyklar att röra sig med eftersom ingen av slavarna orkade bära mig. Klarade av det i drygt 2 dygn innan jag blev av någon konstig anledning att lämna stället och då sprang jag inte ens näck genom hela byn... ;-}

 

Ska dessutom tillbaka dit så fort jag vet att jag inte blir deporterad i någon konstigare land än Sverige.

 

800px-Raseborg_22062008_Au%C3%9Fenansicht_04.jpg

 

Jag går ca 400m från stinsen, någon som vill gå med mig :)

 

Kan gå med att vi lånar varsin cykel som Mike + sambo + hönsen får behålla sen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

EDIT mittemellan: Cyntax vet iaf, tydligen har Ekenäs, Karis och stackars lilla Snappertuna blivit ihop och bildad en gemensam liten kommun/stad...
Snappertuna har tillhört Ekenäs länge. Du måste tänka på Pojo, som tillsammans med Karis och Ekenäs bildade Raseborg för ca 4-5 år sedan.

Nåja...

Bokade i Norrbilen är:

Cyntax

jm_j

affe2000

#LOUDmouth#

 

Vi utgår från Sollentuna C. Ni får tar er dit.

Jennez ska inte med = mer plats i baksätet eller en plats över om någon vill med.

Hittar alla till Sollentuna C? :)

Om vi ska vara i Hallsberg 11:40 och vi ska åka 22 mil och medelhastigheten är 80-90 km/h så måste vi åka 9:15? (vill ha lite marginal och jag kör inte lika snabbt som Åsa.)

Vi ses alltså 9:10 i Sollentuna.

Ett pendeltåg går från Centralen kl 8:50 och är framme 9:05. Tåget före går 8:20, framme 8:35.

Samlingsplats vid busstorget/kommunhuset/korvmojjen/Swedbank/taxistolpen. Kommer ni med pendeltåget från stan ska ni gå ner/av längst fram i tågets färdriktning. I gångtunneln går ni till vänster. Håll utkik efter en svart Volvo 855.

Vi kör non-stop till Hallsberg, ingen paus för inköp av godis/dricka/mat. Ta med allt ni behöver. På sin höjd pisspaus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yo Cyntax, är det bestämt huruvida du hade tänkt att hinna till gemensamma lunchen? För mig kvittar det, jag höll nästan på att banga p.g.a. akut gulning men har precis fått stake (f'låt, stejk) så jag snålar gärna och trycker en kebabtallrik istället. Men vill ni till lunchen så är det helt ok också. Majonäsen bestämmer liksom.

 

Har du bestämt en ny tid. Jag tar mig till Sollentuna C på 7min med cykeln om det är uppehållsväder!

 

/#LOUDmouth#

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...