Gå till innehåll

Fantasy NFL League


Recommended Posts

då är det bara några timmar kvar till draften. jag ser fram mot det varje år och ska bli kul med några nya boys i ligan nu oxå.

Undrar vad de har för favoritlag?

 

Vad brukar ni äta till draften och NFL-premiären?

jag tänkte åka och införskaffa lite mac n cheese ingredienser och kycklingvingar nu...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Chips? :)

 

Tänkte uppdatera priserna nu när vi är 14 pers, kör som föregående år, 8-4-1 med 1k till den som gör flest poäng under reg season.

 

Är lite irriterad, tänkte plugga sista 48h, men så blev ungen sjuk så det är första året jag knappt vet vem som är i vilket lag. Känns som det bara kan bli vinst med en sådan förberedelse.

Redigerad av Shahin86
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

One Time

Finns inte en enda WR att lita på i det laget, jag misclickade 37 på Chris Carson med 1 sekund kvar, trodde de stod 27 (=
Byta ut honom mot en vettig WR1 så kanske man hade hoppats på en pallplats, nu måste man rötkuka deluxe.

Scissors Football Team

Det här kanske är D? Stabilt lag, men kanske kunde gjort det bättre, hade bra med pengar och det fanns stort utbud, känns lite vanilla. High floor Low ceiling osv. Får nog bra reg season resultat, men tror inte på laget i ett slutspel

Solna Steelers

Har Odell Beckham Jr någonsin gett glädje till ett fantasylag? Stark trupp, Conner känns alltid skadad, OBJ alltid skadad, men håller sig alla friska känns det här som ett utav de starkaste lagen. Formtoppat alla positioner, behöver hitta ett bra flex-alternativen under säsongens gång. 

Skolmästarna

Riktigt starka WR (Julio Jones/Godwin/Amari Cooper/Edelman), ser tunnare ut på RB fronten, QB/TE kan bli flopp eller succé (Josh Allen + Hunter Henry), men jag tror på pallplats här, behövs en 2 for 1 trade för en starkare RB 2a så är det kanske vinnarlaget?


Jamal Adams Sucks 

Hmm, finns många bra, intressanta spelare, betalat överpris på ett par (Sanders 40, Andrews 24, AJ Green 18!), och jag hittar inte riktigt ankaret i laget, ingen spets. Halvkall QB/TE kombo, kunde nog spenderat pengarna bättre, prioriterade pengar på bänkplatserna för mkt.

Finding Deebo

Chark för 12 blev man irriterad av att se när man inte hade budget kvar, är det något lag som borde trejda en WR för en vettigare RB så är det Deebos mannar. Kan bli trevligt det här, Moore/Johnson/Fuller/Samuel/Chark många med upside. Garanterad pallplats! Kan det bli mer än 3 pers som kommer top3? Jag gillar för många lag (=

No luck in Fantasyland

Nu när Ken är borta så krigade No Luck med mig varje spelare jag ville ha. Mahomes+Clyde+Hill ger garanterad chans till flest poäng varje omgång. Men fasen vad det är tunt bakom, ingen succé av Gurley och man kan komma sist. Waiver/trades är din vän denna säsong, för det behövs mer bredd. Efter många års dominans så tror vi på flopp i fantasilandet.

Brolo El Cunado

150 dollar på McAffrey/Barkley, då kan man inte leka så mycket efter det. Skötte resten så gott det gick, men jag "äter mina strumpor" som Ken sa i en pokersändning om det här laget vinner ligan, den här taktiken funkar inte i en 14 manna liga, kanske 10 manna! Prove me wrong (=

Mr Rosengren 

Stark RB-duo, även om det känns som någon dollar för mycket. Ser tunt ut bakom som för många andra lag, det svåra med 14 manna ligor. En stabil WR i Allen, en underskattad Marvin Jones, men det kommer nog inte räcka. Behöver en skada för att Ceedee Lamb kanske kan rädda laget från en bottenstrid.

The Dude

Stark TE Kittle, mycket starka WRs (Hopkins/Thielen/Kupp), Kareem Hunt som RB 1 för 25 dollar? Hmm, tror inte på pallplats här heller, för tunt på RB sidan.

Team Bosse

Jämnt lag, sticker inte ut. Kommer ha en bra reg season men inte spetsen för slutspelet. 

MoTM 

Med det här laget krävs det nog att man skrämmer ihjäl motståndarna för att vinna (= Likt andra lag som satsar 130-150 dollar på en RB kombo (Elliot+Kamara), så har man nästintill 2 platser där man riskerar att få 0 poäng. Krävs mycket skill för att manövrera det en hel säsong, jag tror inte att det funkar i en 14 manna liga som sagt, men bevisa gärna motsatsen!

Gazen i botten

Bluffade inte med det namnet utan körde gasen i botten från början. Jag har lite för dålig koll för att veta om Gibson för 20 är klokt, men känns farligt. För tunt för att utmana.

For the Horde

Får kämpa på TE platsen men man hittar väl alltid en halvvettig på waivern i slutet av säsongen. För det här laget är slutspelsklart, starka överallt annars. Krävs det lilla extra för att även utmana om pallplatserna.

 

Jag säger att Skolmästarna slår Finding Deebo i en final, For the Horde + Steel kämpar om pallplatsen där bakom.

 

Brolo El Cunado, No Luck in Fantasyland och MoTM har kört lite samma tema med stars and scrubs som jag inte tror på, men blir gärna motbevisad av skickliga managers som manövrerar runt detta. 

 

Mina 2 cent, hoppas ingen blir arg, har faktiskt inte lagt väldigt mycket tid i år. Men kändes trist att starta utan någon halvkass genomgång av läget (=

 

Redigerad av Shahin86
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch, vilken kväll och start på denna Fantasy säsong. Nog första gången på 20år man förberett sig så dåligt, varit svårt med pandemin, inga matcher på försäsongen! Man har helt enkelt fokuserat på annat.

Tidigare har hösten varit helig med NFL men nu har jag fastnat för denna drog som heter Padel.

Satt på ett tåg och draftade och det märktes. Blev skraj för uppkopplingen och la alldeles för mkt på Elliott och Kamara. Helt värdelös på WR och är orolig för QB och TE. Hade inga pengar kvar för guldkornen som Chark, Ridley.

Blir en tuff säsong men det motiverar! Man vinner inte ligan i draften, man bygger en grund! Grunden är väl ok med Zeke och Kamara men kommer behöva lyckas på waivers.

Ska bli en intressant säsong!

Skolan ser sjukt svårslagen ut, bra utdelning och smarta val. Men jag tror på Deebo, efter att han fann Samuel! ? Intressant lag med bra floor!

Lycka till alla!

/MoTM

Redigerad av MonstersOfTheMidway
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DRAFT RECAP

One Time

Här satsades det på RB rejält. Detta år tycker jag det var en bra strategi eftersom det bara fanns 16 bra RB att drafta. Att då få tre av dem borde ju vara super. Men blev det för dyrt? Nu brukar ju Sharre göra smarta trades och bra val på vejvern så det löser sig nog och han kommer precis till slutspel och har då lyckats toppa laget :))  FyndParker för $11 och Carson för $37   Otur när vi tänkte: Ertz för $23

Scissors Football Team

Jämnt och bra lag. valde både Fournette och Evans i Tampa och det kan bli toppen andra halvan av säsongen men kanske inte betalar sig första veckorna innan de klickar med Brady.  Fynd: Swift för $12 och Metcalf för $14  Otur när vi tänkte: Singletary för $23

Solna Steelers

Bra starters men många skadebenägna så även stor risk. Ganska tunn bänk kan bli jobbigt i år om det blir fler skadade och sjuka än normalt.
Fynd:  Marquise Brown för $8 och Engram för $13  Otur när vi tänkte: Beckham Jr. för $35
 
Stockholm Schoolmasters
3xJones!!! hoppas du inte klickar fel nu och sätter in fel Jonesare i lineuppen :-))  Starka receivers och bra bredd på dem men det blir kvarsittning på RB2; 
RoJo, MaMa eller TeCo som alternativ, Ouch!
Fynd: Julio för $39 och Edelman för $11  Otur när vi tänkte: Marlon Mack för $8
 
Jamal Adams Sucks
Hogge tycker jag draftar bäst av alla varje år, kanske är det för att vi gillar typ samma spelare eller för att han är väldigt påläst. I år är inget undantag. Båda Baltimorebackarna är grymt att ha och M Sanders kommer bli awesome om han håller sig frisk. Andrews på TE är stabilt och att plocka både Boyd och AJ Green är nog smart. Sen Jones och Newton på QB är en bra kombo för en billig peng. Räkna med att jag kommer skicka något trejdförslag till dig denna säsong. superspännande lag med mycket upside OCH floor. 
Fynd: Boyd för $13 och Hilton för $17  Otur när vi tänkte: Mark Andrews för $24
 
Finding Deebo
Mitt lag saknar stark RB2 och TE men ser bra ut annars. Tanken innan draft var att satsa på TVÅ starka RB men så tänkte ju alla andra oxå så jag fick sprida ut cashen på fler spelare. Blev lite väl mycket investering i bänken tyvärr och det kan kosta att inte ha spets på laget när det väl drar ihop sig. Vi satsar på flest poäng i grundserien och hoppas på mirakel.
Fynd: Chark för $12 och Moss för $11  "Missclick": 49ers D/ST för $4
 
No Luck In Fantasyland
Jaha all in på Kansas City! Är nog ingen dålig idé. KC såg starka ut inatt och är mina klara favoriter att vinna super bowl i år. Nu blev det ju inga stålars över till reserv/bänkspelare dock. Känns som vi går all in på floppen med dubbel hålpipa och runner runner färgdrag. Pass the sugar!
Fynd: CEH för $56 och Anthony Miller för $6  Otur när vi tänkte: Gurley för $32
 
Team RunningBack
Två dyraste springarna från bakplan och nån halvhyffsad vidlöpare är det som finns. Får du det att funka är du ett geni.
Fynd: Shephard för $12 och Parris Campbell för $3  Otur när vi tänkte: Två RB för $151
 
Team Rosengren
All deg på tre spelare typ.Kanske överbetalade på nån av dem men är det dessa du gillar så varför inte. Flex, WR och bänk ser ju tunt ut så hoppas du hittar något fynd på vejvern eller kan trejda till dig något najs.
Fynd: CeeDee Lamb för $7 och Marvin Jones för $7  Otur när vi tänkte: Keenan Allen för $27
 
The Dude
Det här laget ser ut som mitt lag jag draftade förra året och då lyckades jag ta mig ända till final trots svaga RB hela säsongen. Alltså chansartat på RB men bra i övrigt och Kittle kan bli ett monster i år om han håller sig hel. Många roliga spelare här att följa och hejja på. Heja Dudes!
Fynd: Kittle för $34 och Preston Williams för $7  Otur när vi tänkte: Mecole Hardman för $5
 
Team Bosse
Här har vi ett jämnt lag med många spännande spelare som kan överraska positivt. Lite tunnt på WR och ingen riktig spets på RB gör nog dock att det kan bli svårt att gå hela vägen i mitt tycke. krävs nog att D Johnson, Mostert och Akers spelar nära sin topp om det ska räcka till. Det blev verkligen vitt skilda filosofier i draften i år med denna typ av lag och de som gått studds and skrubbs. Den som inte dör av Covid innan nyår får se :D
Fynd: Lockett för $25 och Gallup för $12  Otur när vi tänkte: David Johnson för $36
 
MonstersOf TheMidway
Här gamblar vi på tre starka namn och LeVeon Bell ? Men inga Chicagospelare faktiskt. Är det medvetet MotM? Raegor, Goff, Hock och Fitz fick du billigt iaf så kanske löser sig ändå.  Fynd: Woods för $26 och Raegor för $3  Otur när vi tänkte: Bell för $22
 
Gazen I Botten
Känns som en solid och bra draft. WR och TE ser jättebra ut. två rookies på RB1 och 2 är lite risky men ser spännande ut. Tror du verkligen det finns något värde i Washingtons backfield? Kommer de verkligen springa så mycket och är deras o-line tillräckligt bra? Överlag en proffsigt utförd draft. Tror knappast det är första gången GIB spelar fantasy. Välkommen in i gänget. Fynd: Robinson II för $27 och Crowder för $5  Otur när vi tänkte: Gibson för $20
 
FOR THE HORDE
En fellow warcraftnörd ser jag. coolt. Bra och jämnt lag där man offrar RB2 mot den bästa QB:n i draften. Tycker jag var ett bra beslut nu när de bästa RB blev så övervärderade. Skulle inte förvåna mig om denna nya manager är riktigt kunnig på NFL och siktar på en toppplats redan sin rookiesäsong i ligan. Kanske tom en tidigare collegespelare som la av för att satsa på sitt liv i Azeroth.
Fynd: Lamar Jackson för $28 och Gesicki för $2  Otur när vi tänkte: Devonta Freeman för $1
 
....Jag gissar att Jamal Adams Sucks kör Gazen i Botten i finalen i år.
 
Redigerad av gamblob
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...