Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

18 augusti

0.5 h, 308 händer +62$

Blev väldigt lite spelat idag. Hade träning direkt efter jobbet så klämde in lite där, och nu när jag är hemma känner jag att jag måste sova. Sovit sjukt lite nu när jag försökt få volym och det händer att jag nickar till på jobbet och det är inte bra :)

Så det blir till att ladda inför fredagen och få massa volym och dollarz då :)

• Svars 101
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

19 augusti

6.5h, 4074 händer -16$

2 BI under EV. Inget jättefarligt men klart det påverkar lite. Spelade ganska spewigt idag. Hade svårt att hålla koncentrationen tyvärr. Var upp 2 BI strax innan sista halvtimmen, synd att man spelar vissa händer riktigt uselt.

FI är 38/33/11.3 över 1.6k händer. Mycket historia mellan oss.

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.25(BB) Replayer

Hero ($33.36)

BB ($54.08)

UTG ($13.53)

UTG+1 ($7.85)

CO ($36.22)

BTN ($18.90)

Dealt to Hero Q:diamond: J:diamond:

fold, fold, fold, fold, Hero raises to $0.75, BB raises to $2.25, Hero raises to $5.25, BB calls $3

FLOP ($10.50) K:club: 7:club: K:diamond:

Hero bets $7.50, BB calls $7.50

TURN ($25.50) K:club: 7:club: K:diamond: 9:diamond:

Hero bets $20.61 (AI), BB calls $20.61

RIVER ($66.72) K:club: 7:club: K:diamond: 9:diamond: 9:spade:

Hero shows Q:diamond: J:diamond:

(Pre 20%, Flop 5.9%, Turn 25.0%)

BB shows A:spade: A:heart:

(Pre 80%, Flop 94.1%, Turn 75.0%)

BB wins $63.72

FI är 94/17/25 över 70 händer

SB ($25.80)

BB ($25.65)

UTG ($7.50)

Hero ($26.50)

CO ($24.46)

BTN ($25)

CO posts $0.10

CO posts $0.25

Dealt to Hero T:spade: A:heart:

fold, Hero raises to $1, CO calls $0.75, fold, fold, fold

FLOP ($2) A:spade: 9:spade: 2:diamond:

Hero bets $1.75, CO calls $1.75

TURN ($5.50) A:spade: 9:spade: 2:diamond: J:diamond:

Hero bets $4, CO calls $4

RIVER ($13.50) A:spade: 9:spade: 2:diamond: J:diamond: Q:club:

Hero checks, CO bets $17.61 (AI), Hero calls $17.61

Hero shows T:spade: A:heart:

(Pre 74%, Flop 98.2%, Turn 90.9%)

CO shows T:diamond: K:club:

(Pre 26%, Flop 1.8%, Turn 9.1%)

CO wins $46.62

Tankar på dessa??

Postad

QJs viker vi ur pos. Blir bara en massa problem postflop med den i 3b potter. Skjuter inte flop, men om jag hade gjort det så hade jag skeppat turn. Men som sagt; spew ;)

AT: tycker den är ok att fånga upp lite bustade drag med på denna brädan. Otur bara :)

Postad
QJs viker vi ur pos. Blir bara en massa problem postflop med den i 3b potter. Skjuter inte flop, men om jag hade gjort det så hade jag skeppat turn. Men som sagt; spew ;)

AT: tycker den är ok att fånga upp lite bustade drag med på denna brädan. Otur bara :)

Sant, borde nog vikt QJs pre. Försöker undvika dem situationerna men jag gick på att fold eq mot killen med ett 4bet är ganska hög, dock sket ju det sig denna gång.

Ska gå på ett morgonpass nu och se om det finns värde.

Postad

20 augusti

4h, 2814 händer +74$

Svängde ganska mycket, blandar riktigt uselt preflop spel med dåliga val postflop och krånglar till det för mig. Känns som jag måste backa ett steg med mitt spel för dem vägrar folda på NL25 tydligen. Tight is right, right?

FI är 20/14/5.0, ganska mycket gruff runt knappen.

SB ($25)

Hero ($50.20)

UTG ($10.35)

UTG+1 ($24.65)

CO ($55.18)

BTN ($35.03)

Dealt to Hero J:club: K:diamond:

fold, fold, fold, fold, SB raises to $1, Hero raises to $3, SB calls $2

FLOP ($6) 4:diamond: K:spade: 6:diamond:

SB checks, Hero bets $3, SB calls $3

TURN ($12) 4:diamond: K:spade: 6:diamond: 6:spade:

SB checks, Hero checks

RIVER ($12) 4:diamond: K:spade: 6:diamond: 6:spade: 5:heart:

SB checks, Hero bets $9, SB raises to $19 ??

Postad

20 augusti

4h, 2814 händer +74$

Svängde ganska mycket, blandar riktigt uselt preflop spel med dåliga val postflop och krånglar till det för mig. Känns som jag måste backa ett steg med mitt spel för dem vägrar folda på NL25 tydligen. Tight is right, right?

FI är 20/14/5.0, ganska mycket gruff runt knappen.

SB ($25)

Hero ($50.20)

UTG ($10.35)

UTG+1 ($24.65)

CO ($55.18)

BTN ($35.03)

Dealt to Hero J:club: K:diamond:

fold, fold, fold, fold, SB raises to $1, Hero raises to $3, SB calls $2

FLOP ($6) 4:diamond: K:spade: 6:diamond:

SB checks, Hero bets $3, SB calls $3

TURN ($12) 4:diamond: K:spade: 6:diamond: 6:spade:

SB checks, Hero checks

RIVER ($12) 4:diamond: K:spade: 6:diamond: 6:spade: 5:heart:

SB checks, Hero bets $9, SB raises to $19 ??

Weird linje, inte minst på NL25. En underligt spelad AA? Det är väldigt svårt att sätta honom på en hand här, om han inte har gjort en i mitt tycke dålig syn av ditt 3-bet med 44-66 pre. Men allt är väl möjligt antar jag...

Gillar inte ditt 3-bet pre heller; denna hand har hyfsat värde för att se/spela en flopp även mot en 4x-höjning, men måste förstås blixtvika mot varje 4-bet.

Postad
Weird linje, inte minst på NL25. En underligt spelad AA? Det är väldigt svårt att sätta honom på en hand här, om han inte har gjort en i mitt tycke dålig syn av ditt 3-bet med 44-66 pre. Men allt är väl möjligt antar jag...

Gillar inte ditt 3-bet pre heller; denna hand har hyfsat värde för att se/spela en flopp även mot en 4x-höjning, men måste förstås blixtvika mot varje 4-bet.

Nice input! Jag synade och han visade upp KK. Jag har en tendens att spela lite för aggresivt preflop med Kx i position så det är en läcka jag ska kika på när augusti är över.

Grindat 2 timmar nu runt middagstid och var som mest uppe 3 BI, hade en badbeat och slutade på upp 1. Spelat jäkla stabilt idag, känner mig i form och ska nog kunna klämma in ett par tusen nävar till efter lunch :)

Postad

21 augusti

2422 händer, 4h, +108$

Två sessioner som båda gick bra. Sprang fint och fick betalt för en hel del händer. Undvek svåra positioner preflop och kännde att jag inte behövde tänka för mycket post i och med spelet var ganska rakt.

Postar en hand som är intressant, kom gärna med fler synpunkter. Jag kommenterar min tankegång strax under handen så kan ni få er egen bild av situationen först.

FI är 20/15/5.6 över 1.7k händer.

SB ($47.96)

Hero ($65.81)

UTG ($2.10)

CO ($26.76)

BTN ($24.87)

Dealt to Hero 7:spade: 7:heart:

fold, CO calls $0.25, fold, SB calls $0.15, Hero raises to $1.25, fold, SB calls $1

FLOP ($2.75) 8:club: 5:heart: 6:spade:

SB checks, Hero bets $2, SB calls $2

TURN ($6.75) 8:club: 5:heart: 6:spade: T:heart:

SB checks, Hero checks

RIVER ($6.75) 8:club: 5:heart: 6:spade: T:heart: 5:spade:

SB bets $6.25, Hero ??

Preflop är standard. Floppar ganska bra så ett cbet är naturligt. Han syn får mig att tänka i banorna 8x, 7x, 6x, 5x, alltså connectade han på något tunnt sätt eftersom han inte donkar ut och väljer att syna. Om han sitter på en 8 så ledar han ju men jag har outs. c/c turn då ett överkort kommer. Vill ha lite pot kontroll, ingen ide att bygga pott med ett mellanpar, även om ett bet skulle få bort en del av hans range så vill jag som sagt spela en litet pott i detta läge. På river donkar han nästan potsize. Då kan jag utesluta par i 10,8 och 6. En del 5x finns i hans range är och även möjligtvis T9.

What should i do?

Postad

21 augusti

2422 händer, 4h, +108$

Två sessioner som båda gick bra. Sprang fint och fick betalt för en hel del händer. Undvek svåra positioner preflop och kännde att jag inte behövde tänka för mycket post i och med spelet var ganska rakt.

Postar en hand som är intressant, kom gärna med fler synpunkter. Jag kommenterar min tankegång strax under handen så kan ni få er egen bild av situationen först.

FI är 20/15/5.6 över 1.7k händer.

SB ($47.96)

Hero ($65.81)

UTG ($2.10)

CO ($26.76)

BTN ($24.87)

Dealt to Hero 7:spade: 7:heart:

fold, CO calls $0.25, fold, SB calls $0.15, Hero raises to $1.25, fold, SB calls $1

FLOP ($2.75) 8:club: 5:heart: 6:spade:

SB checks, Hero bets $2, SB calls $2

TURN ($6.75) 8:club: 5:heart: 6:spade: T:heart:

SB checks, Hero checks

RIVER ($6.75) 8:club: 5:heart: 6:spade: T:heart: 5:spade:

SB bets $6.25, Hero ??

Preflop är standard. Floppar ganska bra så ett cbet är naturligt. Han syn får mig att tänka i banorna 8x, 7x, 6x, 5x, alltså connectade han på något tunnt sätt eftersom han inte donkar ut och väljer att syna. Om han sitter på en 8 så ledar han ju men jag har outs. c/c turn då ett överkort kommer. Vill ha lite pot kontroll, ingen ide att bygga pott med ett mellanpar, även om ett bet skulle få bort en del av hans range så vill jag som sagt spela en litet pott i detta läge. På river donkar han nästan potsize. Då kan jag utesluta par i 10,8 och 6. En del 5x finns i hans range är och även möjligtvis T9.

What should i do?

Det jag reagerar mest på är hur han lirar handen pre. Först syna limpen ur pos och sen - återigen ur pos - syna din höjning. Ett klassiskt fiskspel, men här har vi en spelare med stats som ser solida ut över ett representativt urval händer (3K). Det är möjligt att en sån spelare synar en limp ibland ur pos med låga SC, men jag tror inte att han synar en 5x från dig utan något bättre. Jag ser då att han antingen bestämmer sig för att ta en slowspellinje med ett monster (AA/KK) eller bestämmer sig för att ändå setmina mot dig med ett lägre-mellanpar som han inte ansåg vara tillräckligt starkt för att 3-beta ur position mot limparen från CO. Jag tror mer på det senare och att han faktiskt settar floppen. Man kan tycka att hans turncheck är lite konstig, med tanke på drag, men han ser dig säkert som en solid spelare som oftast inte 3-betar händer som träffar denna flopp hårt. Du kan ofta ha en hand som inte kommer att orka syna ett donkbet från honom på turn, men däremot kanske kan ta riversynen. Om inte annat för att snappa av en bluff från honom.

Det är klart att din check bakom på turn indikerar svaghet och kan få honom att ta chansen att försöka sno potten när ett kort som av allt att döma inte kan hjälpa dig kommer på river. Men det känns inte sannolikt... Med förbehållet att även spelare med tighta/aggressiva stats ibland kommer upp med förvånande händer i vissa situationer så skulle jag ändå säga att river är en rätt självklar fold i min bok i varje fall.

Postad
Det jag reagerar mest på är hur han lirar handen pre. Först syna limpen ur pos och sen - återigen ur pos - syna din höjning. Ett klassiskt fiskspel, men här har vi en spelare med stats som ser solida ut över ett representativt urval händer (3K). Det är möjligt att en sån spelare synar en limp ibland ur pos med låga SC, men jag tror inte att han synar en 5x från dig utan något bättre. Jag ser då att han antingen bestämmer sig för att ta en slowspellinje med ett monster (AA/KK) eller bestämmer sig för att ändå setmina mot dig med ett lägre-mellanpar som han inte ansåg vara tillräckligt starkt för att 3-beta ur position mot limparen från CO. Jag tror mer på det senare och att han faktiskt settar floppen. Man kan tycka att hans turncheck är lite konstig, med tanke på drag, men han ser dig säkert som en solid spelare som oftast inte 3-betar händer som träffar denna flopp hårt. Du kan ofta ha en hand som inte kommer att orka syna ett donkbet från honom på turn, men däremot kanske kan ta riversynen. Om inte annat för att snappa av en bluff från honom.

Det är klart att din check bakom på turn indikerar svaghet och kan få honom att ta chansen att försöka sno potten när ett kort som av allt att döma inte kan hjälpa dig kommer på river. Men det känns inte sannolikt... Med förbehållet att även spelare med tighta/aggressiva stats ibland kommer upp med förvånande händer i vissa situationer så skulle jag ändå säga att river är en rätt självklar fold i min bok i varje fall.

Intressant läsning. Jag håller med dig mångt och mycket faktiskt och jag ska se om jag kan gräva fram lite hjärnkraft imorgon (fredag) under jobbet och komma med en analys också!

För övrigt så är imorgon definitivt sista dagen, sedan kommer jag gå på grinden vid nivån NL50 så det bara ryker av det.

Postad

Sjukt förkyld med magont sista dan på jobbet var inte gynnande. Dock så solade man en timme efteråt och kl 5 gick man på en 2h session på NL50. Plussade 2BI trots dåligt spel.

Det är tänkt nu att jag kommer spela 100% av min tid nu och sikta på att tjäna 10.000$ tills december och sedan bege mig. Jag tror fortfarande på detta och förhoppningsvis så följer ni med mig på min resa som börjar idag :)

Postad

26 augusti

5.5h, 3072 händer +163$

Genomtrött så krigade jag mig igenom 2 sessioner varav den senare varade längre. Spelade generellt ganska dåligt men hittade ändå plusset. 2BI under EV tom., förhoppningsvis kan man börja spela bra snart igen och få ut lite mer av tiden man lägger ner.

Standard?

FI är 39/39/33% 3bet över 50 händer

NL Holdem $0.50(BB) Replayer

Hero ($50.25)

BB ($53.14)

UTG ($50.75)

UTG+1 ($15)

CO ($50.17)

BTN ($50)

Dealt to Hero K:spade: K:heart:

fold, fold, fold, BTN raises to $1.50, Hero raises to $4.50, BB raises to $15, fold, Hero calls $10.50

FLOP ($31.50) 5:club: 5:spade: 6:diamond:

Hero checks, BB bets $15.75, Hero raises to $35.25 (AI), BB calls $19.50

TURN ($102) 5:club: 5:spade: 6:diamond: 2:club:

RIVER ($102) 5:club: 5:spade: 6:diamond: 2:club: Q:spade:

Hero shows K:spade: K:heart:

(Pre 72%, Flop 87.2%, Turn 93.2%)

BB shows J:spade: A:heart:

(Pre 28%, Flop 12.8%, Turn 6.8%)

Hero wins $99

Postad

27 augusti

8h, 4500 händer +112$

Lång dag, vaknade tidigt och satte igång. Backade 3 BI med lite dåligt spel men hämtade ikapp och slutade upp 2 för dagen. Rakade 120 så det blev trots allt en hyfsad dag.

Har ordnat med ett par coaching sessioner i slutet av september och kolla igenom lite grunder av mitt spel. För övrigt så är jag väldigt exalterad över att kunna spela på heltid. Känns helt rätt att köra på detta. Nu ska man vidare och tar ledigt över natten. Vi syns imorgon vid borden!

Postad

Standard?

Skeppa preflop. En del A höga floppar som förstör för dig och gör det svårspelat ur position, samt en massa låga floppar där du inte får någon action av hans höga Ax-händer som missat. Nu vart det ju en redig fisk du var uppe emot, men som standard vill du dega toppen av din range här.

/3l vin

Postad
Skeppa preflop. En del A höga floppar som förstör för dig och gör det svårspelat ur position, samt en massa låga floppar där du inte får någon action av hans höga Ax-händer som missat. Nu vart det ju en redig fisk du var uppe emot, men som standard vill du dega toppen av din range här.

/3l vin

Spot on. Men jag ville ogärna skrämma iväg så jag skulle skeppa på alla flopapr utan A i princip. Det lösta sig denna gång :)

Spelat ca 3 timmar idag och är break even efter medelmåttigt spel. Var kortdöd större delen av första sessionen och det suger ganska hårt. Får bli att grinda snart igen och hitta ett par BI.

Postad

28 augusti

3h, 1250 händer -5$

Blev inte mycket spelat. Kännde mig ur form och så skulle man iväg till tjejen framåt kvällen så var ofokuserad. Ska se till att få in många timmar idag istället. Först ska jag börja kika på en serie from DC och se om det är något vettigt. Kommer summera månaden nu på onsdag och börja rita upp lite regler för mig själv inför september.

*fan kikar igenom mina inlägg och min stavning suger, ber om ursäkt för det :)

Postad

29 augusti

9h, 5000 händer -60$

Kräftgången fortsätter, spelar stundtals uselt och då vinner man inte särskilt mycket. Fick in lite volym iaf. Får bli till att man skärper till sig rejält inför morgondagen.

Postad

FI är 30/22/5.2% över 1.6k händer. Gruff runt knappen ganska vanligt.

SB ($104)

Hero ($131)

CO ($49)

BTN ($72.78)

Dealt to Hero J:spade: J:club:

fold, fold, SB raises to $1.50, Hero raises to $5.50, SB raises to $15.25, Hero calls $9.75

FLOP ($30.50) 2:heart: 4:diamond: T:club:

SB bets $19.83, Hero ??

Postad

Summering augusti

472+525RB = +997$ (en del på ipoker 1-12 aug)

Summerar månaden redan idag, backade 6 BI med lite riggade bord så vill helst bara tilta av nu. Sjukt frustrerande avslutning på en annars bra månad. Nu blir det till att rita upp lite grejer inför september och kommer presentera det senare ikväll. Postar en graf på imageschack som ni kan kika på.

Tack ni som hängt med såhär långt, förhoppningsvis så kommer september gå riktigt bra för mig och det blir underhållande för er att följa! :)

http://imageshack.us/photo/my-images/855/grafaugusti.png/

Postad
FI är 30/22/5.2% över 1.6k händer. Gruff runt knappen ganska vanligt.

SB ($104)

Hero ($131)

CO ($49)

BTN ($72.78)

Dealt to Hero J:spade: J:club:

fold, fold, SB raises to $1.50, Hero raises to $5.50, SB raises to $15.25, Hero calls $9.75

FLOP ($30.50) 2:heart: 4:diamond: T:club:

SB bets $19.83, Hero ??

Skulle vara roligt att veta hans 4bets %. Är hans 3bet % "bara" 5.2, så ligger ju självklart 4bet ännu lägre och innehåller förmodligen typ inga bluffar.

Men du sätter dig i lite av ett problem när du synar 4bet med dina fiskekrokar. Du får ju en riktigt bra bräda, men det blir ju jobbigt för dig då du inte vill gå syn hela vägen, som heller inte är bra om man inte möter ett aggromongo.

Som spelat viker jag nog flop, även om brädan ser väldigt fin ut. Man kan väl argumentera för att syna flop och hoppas han ger upp med AK/AQ på turn men det blir bara jobbigt.

Summa: Han kommer väldigt sällan ha en bluff här när ni sitter djupa på NL50.

No shame in folding

Postad
Skulle vara roligt att veta hans 4bets %. Är hans 3bet % "bara" 5.2, så ligger ju självklart 4bet ännu lägre och innehåller förmodligen typ inga bluffar.

Men du sätter dig i lite av ett problem när du synar 4bet med dina fiskekrokar. Du får ju en riktigt bra bräda, men det blir ju jobbigt för dig då du inte vill gå syn hela vägen, som heller inte är bra om man inte möter ett aggromongo.

Som spelat viker jag nog flop, även om brädan ser väldigt fin ut. Man kan väl argumentera för att syna flop och hoppas han ger upp med AK/AQ på turn men det blir bara jobbigt.

Summa: Han kommer väldigt sällan ha en bluff här när ni sitter djupa på NL50.

No shame in folding

Japp jag foldade. Han hade ganska hög 4bet men kändes som en okej fold trots allt :)

Postad

Mål i September

80.000 händer, ca 160h, 6h per dag.

Vinna 2000$, 66$/dag. 40 BI totalt.

Analysera två regs grundligt varje dag, minimi krav på 1k händer.

Kolla minst ett avsnitt ur en DC serie och ta notes.

Analysera minst en hand per dag i PF dagboken.

Läsa Super Strategy/Let there be Range minst en timme per dag och skriva notes.

Kommer spela från ca 8-10 till 6-8 på morgonen. Tiden innan lägger jag till teori delen.