Gå till innehåll

7CS - Bankrulle för 7-stud?


Permit

Recommended Posts

brukar man spela 7-stud som PL och NL

Bara i London och Sverige (CC)

 

Hur stor rulle bör man ha om man spelar 7-stud?

Beror på din standardavvikelse (som är högre i 7stud än Texas). Utan att veta säkert (finns väl i mitt bibliotek) så gissar jag på 400 big bets.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och då talar vi fixed, såklart?

Japp, big bets är enbart en enhet när man talar om fixlimit. Fast det bör ju framhållas att Olas gissning är just det och inte alls behöver ligga i närheten av vad en viss vinnande 7CS spelare behöver, det kan vara både mycket mer och mycket mindre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag måste få fråga: Vad innebär standardavvikelse?

Det betyder hur mycket du i snitt frångår ditt förväntade resultat (också ett snitt).

 

Man måste alltså ha större rulle än i hold em, beror det på att det är fler satsningsrundor?

Det är en del av det, en annan är att domination (alltså att en hand har bättre än 75% att vinna) inte förekommer lika ofta i 7CS. Antestrukturen är också viktig, ju mer pengar du måste lägga in utan att titta på dina kort ju större svängningar blir det.

 

Men den viktigaste faktorn är ändå alltid dina motståndare och specifikt er relativa skicklighetsnivå (om alla är ungefär lika duktiga så kommer ju turen avgöra nästan allt). Ju större det gapet är ju högre EV och ju mindre effekt får variansen på din rulle, därmed inte alls sagt att den blir särskilt liten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...