Gå till innehåll

Månadsresultat Juli 2011


Synabluffen

Recommended Posts

 

exakt 97977 händer, och var nästan 50k upp. Stejka en polare samma månad för 4k eller något, vilket gav lite dipp i grafen. Men det ser jag mer som en investering

 

Och då kommer väl den ständiga mytomanfrågan ; Varför spela så lågt när du vann så mkt?

Svar: Väldigt bekväm av mig, och vinner gärna lätta pengar istället för att kämpa för dom. Sen tror jag inte heller jag slår så jävla mkt högre, då jag inte anser mig själv vara en bra pokerspelare

 

Men du måste väl vara rätt bra för och göra 50 K på 1-2? vad hade du för bb-100???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 93
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

 

exakt 97977 händer, och var nästan 50k upp. Stejka en polare samma månad för 4k eller något, vilket gav lite dipp i grafen. Men det ser jag mer som en investering

 

Och då kommer väl den ständiga mytomanfrågan ; Varför spela så lågt när du vann så mkt?

Svar: Väldigt bekväm av mig, och vinner gärna lätta pengar istället för att kämpa för dom. Sen tror jag inte heller jag slår så jävla mkt högre, då jag inte anser mig själv vara en bra pokerspelare

 

God job! :-)

Och till banger1, skaffa ett liv...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Påstår ändå att det är otroligt mycket mer krävande än random industrijobb. Man måste klicka hela tiden och man måste tänka hela tiden. Eller man måste inte, men annars går man miste om hur många bb/100 som helst. På vanliga, icke inspirerande jobb går folk på 20% kapacitet eller så. Sen får de betalt för att dricka kaffe och flörta med receptionisten.

 

Å andra sidan har jag hört att folk kan sitta hela dagarna med wow, så kan man addera en rejäl timintäkt är det ju iaf som att börja snusa istället för att röka.

 

Nu är det så att jag faktiskt har ett industrijobb. Vaknar 5 varje morgon och är på jobbet och jobbar kl 6. Sedan slutar man när jobbet är klart, vilket kan sträcka sig upp till 12 timmars jobb i sträck. Jag tror att du underskattar vad industrijobb innebär. Och även hur tråkigt det kan vara att dag in och ut stå på samma plats och göra samma sak för timmar i sträck. Speciellt om du måste stå och bära 30kg backar sex på morgonen när du vill ta självmord.

 

Om jag hade varit någorlunda bra på poker, hade jag skippat skitjobbet utan att blinka för att vakna varje morgon och ha självmordstankar (okej, lite överdrivet men nästan) suger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det så att jag faktiskt har ett industrijobb. Vaknar 5 varje morgon och är på jobbet och jobbar kl 6. Sedan slutar man när jobbet är klart, vilket kan sträcka sig upp till 12 timmars jobb i sträck. Jag tror att du underskattar vad industrijobb innebär. Och även hur tråkigt det kan vara att dag in och ut stå på samma plats och göra samma sak för timmar i sträck. Speciellt om du måste stå och bära 30kg backar sex på morgonen när du vill ta självmord.

 

Om jag hade varit någorlunda bra på poker, hade jag skippat skitjobbet utan att blinka för att vakna varje morgon och ha självmordstankar (okej, lite överdrivet men nästan) suger.

Räds ej, tappra själ, leta dig till post nummer 2 i ämnet för en större dos sympati. :-)

 

Världen styrs av en inkomplett myopisk marknadsekonomi där den relevantaste delen - samhällsekonomin - hanteras som en mycket sjuk individ, vilken endast får en del bidrag för att det inte är moraliskt försvarbart att låta bli. Miljökonsekvensbeskrivningar, även för statliga infrastrukturprojekt, finns där genom tvång - ett litet barn som måste diska innan han får efterätt - trots sin fundamentala koppling till helhetsperspektivet för begreppet ekonomi.

 

Detta ska vi om inte förändra så åtminstone förädla och utveckla, en liten bit i taget, tvärvetenskapligt - vi måste närma oss en hållbar symbios, snarare än två eller flera på ett eller annat sätt lika inkompetenta motpoler - det är därför sköldpaddor måste få mer kärlek, sin arga uppsyn till trots.

 

Att jag nämner det är för att det är ni, på industrigolvet, som tar den största smällen för ett system som kvantiserar saker och ting för slarvigt utan att skämmas för det. Toppen av industripyramiden gynnas nämligen av systemets brister.

 

TQM... LOL! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...