Gå till innehåll

PLO50 6max turnbeslut


MajdeN

Recommended Posts

Är lite tveksam till pre flop men som spelat träffar vi ju typ nötkortet för att potta turn så då är det bara att köra. Det är inte som att vi 3bettar den här handen för att vi har equityövertag utan just för att vi kan vinna massa potter på A-höga brädor och dylikt och nu har du ett underbart läge att folda ut allt möjligt crap.

 

Förstår inte varför folk är så rädda för set heller. Ingen har AAA här, det finns en kombo av 77 (och då är det om någon har dubbelpar) och hur ofta kommer någon till den floppen med 33**?? Vi är uppe mot random toppar med eller utan något att gå med det, några top2 eller dylikt och en massa drag varav de borde folda det mesta som de inte var nöjda med att dra in på flop på turn. Känns bara som världens standarddegande för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar 3betten, nu har du som Dusty säger en A-hög flop och jag tror att du får många folds när du pottar turn, folk gillar att ge 3bettare cred för AAxx (ser ingen anledning att siza mindre, fuck that). Som sagts tidigare är check bättre med nötigare drag som låter dig göra korrekta riverbeslut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...