Gå till innehåll

HU€400 3b KK 250bb FML-turn


Recommended Posts

Lika bra att göra en tråd för verkar aldrig få någon respons i min dagbok. Hade spelat mot en kille från bulgarien i typ 1k händer på ett bord när den här handen kommer. Han var ganska TAG, gav upp mkt i små potter men stred hårt i de stora. Kanske inte relevant för precisa handen men varje gång han skjöt flop och turn så kom det ett tungt bet på river också. När han knackade turn som aggressor så checkfoldade han oftast river. Han synade 3bets brett med de här stackdjupen.

 

Jag hade mixat upp det ganska mkt och försökte hålla mig så balanserad som möjligt, även om jag är osäker på om han ens märkte det. :) Hade 3betat och blandat upp mitt flopspel ganska mycket, ibland checkfold, ibland checkraise, ibland standard bet osv. Mitt image sett utifrån av en normalbegåvad spelare för nivån borde vara ganska löst men inget crazy. Hans image (om han nu var medveten om hur hans eget spel såg ut utifrån) var explosiv TAG slaskare. :)

 

Ac borde väl vara en jättestor del av hans range? Kan se honom betfolda en naken tia utan klöver, men var en sån där kille som inte riktigt var förutsägbar.

 

För/nackdelar med litet/stort bet kontra check? När jag läser HHn blir jag sugen på att slänga in en bra bit under halvpott och ta det därifrån. Åsikter?

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $4(BB) Replayer

Hero ($1,620)

($941)

 

Dealt to Hero K:club: K:diamond:

 

raises to $12, Hero raises to $44, calls $32

 

FLOP ($88) T:club: 3:club: 4:club:

 

Hero checks, bets $56, Hero raises to $172, calls $116

 

TURN ($432) T:club: 3:club: 4:club: A:heart:

 

Hero?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fräsch turn. Om han inte har Ac så kommer anta att din range innehåller det väldigt ofta och sällan bluffa.

Check/fold, antar jag. Check/syn känns sjukt dåligt. Om vi bettar måste vi folda (?, vi har helt sjukt dålig equity om han inte gör nåt helt bisarrt till en bluff).

 

Betta floppen Mr Balans

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svaret ligger ju som alltid i din egen men framförallt din motståndares range. Det är väldigt svårt för oss som inte har någon direkt uppfattning om hur han spelar att uppskatta hans range och därmed ge ett vettigt svar.

 

Uppskatta gärna själv hans range och dela med dig av dina stats på honom. "Han synade 3bets brett med de här stackdjupen" är din individuella uppfattning och kan praktiskt taget innebära vad som helst*, ge oss stats på öppning och fold/syn mot 3b så blir det betydligt enklare att bedömma.

 

* No offense, menar inte att din bedömningsförmåga är dålig. Påpekar bara att olika spelare kan ha väldigt olika åsikt om vad som är brett.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fräsch turn. Om han inte har Ac så kommer anta att din range innehåller det väldigt ofta och sällan bluffa.

Check/fold, antar jag. Check/syn känns sjukt dåligt. Om vi bettar måste vi folda (?, vi har helt sjukt dålig equity om han inte gör nåt helt bisarrt till en bluff).

 

Betta floppen Mr Balans

 

Jag slår väl fortfarande ett par händer som inte är Ac? Att check/geupp är väl lite väl segt. Betfold är mer attraktivt än att bara ge upp imo.

 

 

 

Hatar c/r flop iallafall. Tankar där?

 

Inget jag gör varje gång obv. :) Han hade stabbat ganska ofta när jag knackar flop i själv3betad pot och han kanske kan tolka det som att jag bara är trött på honom. Tycker det är helt okej, får in ett inköp i mitten och sitter med förmodligen bäst hand (och/eller drag) på en random turn på en dragig bräda.

Svaret ligger ju som alltid i din egen men framförallt din motståndares range. Det är väldigt svårt för oss som inte har någon direkt uppfattning om hur han spelar att uppskatta hans range och därmed ge ett vettigt svar.

 

Uppskatta gärna själv hans range och dela med dig av dina stats på honom. "Han synade 3bets brett med de här stackdjupen" är din individuella uppfattning och kan praktiskt taget innebära vad som helst*, ge oss stats på öppning och fold/syn mot 3b så blir det betydligt enklare att bedömma.

 

* No offense, menar inte att din bedömningsförmåga är dålig. Påpekar bara att olika spelare kan ha väldigt olika åsikt om vad som är brett.

 

Ja det brukar vara svårt somfan att ge raka svar på händer. Postar nästan aldrig händer, kan vara första lifetime på PF i en strategitråd, men tyckte den här situationen var lite speciell. Även fast jag gett lite backstory så tycker jag om att diskutera readless. Får ju ut mer av att komma fram till ett generellt svar mot en generell spelare än ett individuellt svar för en individuell situation. Sen är ju ranges individuellt och således motsägelsefullt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår absolut inte floppspelet.

Utan fd betfoldar jag turn, med det så c/c turn och hatar mitt liv på river men när timebanken är nära betalar jag av

 

Och därför vinner jag inte heller.

 

Vad ser du för nackdelar med flopspelet? Turnspel tänker jag c/c > b/c > c/r > b/f > c/f.... tycker inte om att vika. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

förstår inte heller riktigt floppen, 116 för att spela en 432 pott på en så dragig bräda. sizea för ~potbet allin turn känns bättre.

 

Är inget mattegeni och är t.om. för lat för att grusa runt i windows-kalkylatorn men det skulle innebära att ~6xa hans bet? Gillart inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jävligt intressant hand. Vad hade han??? :lol:

 

Tänkte ge det en dag till men åker bort imorrn och orkar inte krångla in handen på en laptop för senare unning.

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $4(BB) Replayer

Hero ($1,620)

($941)

 

Dealt to Hero K:club: K:diamond:

 

raises to $12, Hero raises to $44, calls $32

 

FLOP ($88) T:club: 3:club: 4:club:

 

Hero checks, bets $56, Hero raises to $172, calls $116

 

TURN ($432) T:club: 3:club: 4:club: A:heart:

 

Hero checks, bets $228, Hero raises to $1,400, calls $495

 

RIVER ($1,878) T:club: 3:club: 4:club: A:heart: T:spade:

 

Hero shows K:club: K:diamond:

(Pre 85%, Flop 31.6%, Turn 15.9%)

 

shows J:club: 2:club:

(Pre 15%, Flop 68.4%, Turn 84.1%)

 

wins $1,877

 

 

Gillar obv inte mitt spel, men vill fan inte vika heller. Ingen genomtänkt CR precis och CC är obv mkt mkt bättre. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja den där CRAIen åstadkommer ju inte så mycket värdefullt.

 

Jag står fortfarande för check/fold, och jag tycker faktiskt inte ens det är nära något annat. Det är inte som att den sämsta turnen i leken kommer varje gång.

Vad är det som är så läckert med check/call egentligen? Är planen att syna ner och sen syna alla rivers? Väntar vi oss ens att han bettar typ Tx utan en klöver eller nån annan absurd float?

Det enda vi gör är att betala av hans set, färdiga färger och AcX, och får hjälta av allt annat sällsynt skräp, till priset av att i sjukt många fall ha under 20% i equity och ibland betydligt mindre än så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är precis vad planen är. :) Må vara fel spelteorimässigt (inte jätte) men jag gillar det mer än alternativen. Vill absolut inte låta otrevlig, men spelar du mycket HU?

 

Då kunde du ha citerat hela inlägget tycker jag, och svara på allt jag skrev istället för den utvalda delen där du hade ett svar färdigt.

Nej, jag spelar inte mycket HU. Inte alls, faktiskt.

Spelar du mycket poker? Med vilken approach?

Du menar att c/c är fel spelteorimässigt, men du gillar det mer än dom andra alternativen. Bland dom andra alternativen finns det bästa du kan göra i den givna situationen, men du gillar inte dom? Av vilken anledning då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då kunde du ha citerat hela inlägget tycker jag, och svara på allt jag skrev istället för den utvalda delen där du hade ett svar färdigt.

Nej, jag spelar inte mycket HU. Inte alls, faktiskt.

Spelar du mycket poker? Med vilken approach?

Du menar att c/c är fel spelteorimässigt, men du gillar det mer än dom andra alternativen. Bland dom andra alternativen finns det bästa du kan göra i den givna situationen, men du gillar inte dom? Av vilken anledning då?

 

Formulerade mig lite fel kanske, menade att det må vara rätt ur ett matematiskt perspektiv men det är inte allt. :) Spelat HU professionellt i lite över 5 år så det får väl kallas en ganska seriös approach. Känns som att den här diskussionen driver åt fel håll just nu men jag är dålig på att beskriva mina tankegångar. Som jag skrev innan så rankar jag c/f ganska långt ner!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

check/fld eller bet/fold något litet. Tror jag lutar litegrann åt check/fold... men beror på dynamik etc

 

Check/raise kan väl åtminstone inte möjligen vara bra... c/c lär ju suga rätt hårt... vad synar han en stor check/raise i en 3bet pot med som han sedan fortsätter att betta turn och shova river med som bluff........ bet/call suger också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite för högt för mig men checksyn x 3 känns finast.

mvh, fångar bluffar

 

Gillar också att fånga bluffar :) kanske lite väl mycket...

 

 

check/fld eller bet/fold något litet. Tror jag lutar litegrann åt check/fold... men beror på dynamik etc

 

Check/raise kan väl åtminstone inte möjligen vara bra... c/c lär ju suga rätt hårt... vad synar han en stor check/raise i en 3bet pot med som han sedan fortsätter att betta turn och shova river med som bluff........ bet/call suger också.

 

c/r är ganska uselt, tycker du han borde vara så jättepolarized så att c/c suger hårt? Jag är förmodligen lite väl inriktad på hans image och våran dynamik för att kunna förklara mig väl i den här tråden, men intressant med diskussion. :)

 

Förmodligen, eller ja helt klart, en leak i mitt spel att jag inte klarar av att folda när vi fått in ett inköp på flop och jag ändå har semi decent equity.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant hand. Finns sjukt mycket att diskutera här!

 

Jag är inte helt övertygad om att FI's range består av flera AcX här. Jag tror det i många fall för honom blir frestande att få in det redan flopp här då han har bra equity mot de flesta händer du kan tänkas ha. Många gillar att ta den enkla vägen.

 

Jag tycker det ser mycket ut som TXc, JJ, AT eller QQ dvs en range som du spelar ganska bra mot. Jag tycker det hade varit nice att betta typ 230ish och folda mot ett shove. Då kan du fortfarande få syn av lite händer som har dig slagen. Samtidigt kommer det vara jobbigt för honom att shova med något som inte har dig slagen hårt, en bra blockbet situation helt enkelt.

 

Jag tycker inte check/call med planen att syna av river är ett alternativ eftersom det ser väldigt mycket ut som om du sitter på någon halvsvag AX typ av hand. Har svårt att se mig FI bluffa tillräckligt ofta river för att vi ska kunna syna ner profitabelt. Med C/C som plan tror jag FI kommer spela nära på optimalt mot oss.

 

Angående raise sizen flopp så tycker jag den kunde varit lite större. Ni sitter djupt och det är dragigt, då lämpar det sig med större raise sizes.

 

Detalj

Angående preflop 3bet size så brukar jag öka den en del ur pos när man kommer så här djupt. Jag ser att du ligger på 11bb, jag hade gärna ökat till 12.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...