Gå till innehåll

WSOP Main event med QQ


Recommended Posts

WSOP main event första dagen.

 

Ni har spelat en halvtimme vid bordet och du har lite koll på spelarna på bordet. De inblandade i potten har runt 30K i stacken. Spelet har varit lite försiktigt och folk har känt litegrann på varandra.

 

Du hittar QQ i UTG+1 och höjer till 300 (mörkar 50-100)

 

Du får 3 syn:

 

Fold

FI1 synar verkar vara ett liveproffs och avslappnad - säkert bra men inget känt namn.

FI2 synar - ung internetspelare som kvalat in verkar lite tagen av stundens allvar

2 foldar

FI3 synar - tystlåten asiat

fold fram till SB

SB tittar på korten och tänker lite innan hon kastar korten

BB höjer till 600 - en affärsman i kostym med pokersmäck och solbrillor för att gömma ansiktet med sockrar potten.

 

Det är 1900 i potten - vad gör du nu ? Höjer du och till vilken summa ?

 

Någon påstod att man borde spela även AK, JJ och AQs på samma sätt - håller du med om den rangen eller skall man behandla någon av dessa händerna annorlunda ?

 

(fortsättning följer)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 55
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

WSOP main event första dagen.

 

Ni har spelat en halvtimme vid bordet och du har lite koll på spelarna på bordet. De inblandade i potten har runt 30K i stacken. Spelet har varit lite försiktigt och folk har känt litegrann på varandra.

 

Du hittar QQ i UTG+1 och höjer till 300 (mörkar 50-100)

 

Du får 3 syn:

 

Fold

FI1 synar verkar vara ett liveproffs och avslappnad - säkert bra men inget känt namn.

FI2 synar - ung internetspelare som kvalat in verkar lite tagen av stundens allvar

2 foldar

FI3 synar - tystlåten asiat

fold fram till SB

SB tittar på korten och tänker lite innan hon kastar korten

BB höjer till 600 - en affärsman i kostym med pokersmäck och solbrillor för att gömma ansiktet med sockrar potten.

 

Det är 1900 i potten - vad gör du nu ? Höjer du och till vilken summa ?

 

Någon påstod att man borde spela även AK, JJ och AQs på samma sätt - håller du med om den rangen eller skall man behandla någon av dessa händerna annorlunda ?

 

(fortsättning följer)

 

:D

 

btw så synar jag bara

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

raise sitter väl på sin plats då vi måste räkna med att vi oftast har bästa hand och vill isolera BB fisken för oss själva. Blir jobbigt med syn och folk bakom oss höjer varandra med diverse drag osv på flopp och vi foldar bästa handen.

 

Jag hade höjt till 1300 eller aningen mer enbar för att isolera. Om han inte gjort liknande höjningar förr och verkar vara en riktigt nybörjare så är iofs hans range ganska 100% AA, så då hade man synat för att träffa set.

Har han gjort så förr så måste vi isolera fisken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

till och med jag tycker att detta är read-beroende. Emot en cp-fisk (sannolikt mtp på raise-size) som har massa konstiga nävar här är väl iso-raise bäst men givet att det är första perioden i wsop, du inte har sett fi göra nåt liknande förut och antagligen är uppe emot en bättre hand varje gång du blir 5-betad blir syn bättre om fisken viker många av de händerna han klickar mot din 4b.

 

 

Överlag gillar jag typ syn tror jag :S Är inte bra nog för att pitcha mot 5bet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

går på 1950-2150 alt flat callar beroende hur stabil/instabil kostym nissen känns samt vilket humör man är på.

 

Alt 1 hoppas plocka upp potten direkt här , ger upp handen om jag får omslag.

Får vi tex 2-3 syn ger jag upp också om inte mirakel floppen kommer.

 

Alt 2 tar en billig call och inte avslöjar min hand särskillt mycket då utg+1 suger :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

RASIE känns standard. Drar den till typ 2K. Känns som att samtliga spelare innan knappen kommer folda så hårt att det brinner i bordsduken. Om sedan BB väljer att 5-beta så har vi en ganska enkel fold. Vi förlorade 2K av vår 30K stack som är 300BB djup. Inte så att vi tappat hela turneringen. Skulle han syna har vi isolerat och får spela QQ i pos mot en förhoppningsvis mycket sämre spelare än oss själva.

 

Om alla skulle syna, ja det kommer ju inte hända, då vill jag träffa set annars är jag nog inte så tuff.

 

Jag ska dessutom bjuda på en anledning till varför jag inte gillar att bara syna pre. Alla dom andra spelarna i potten kommer ju garanterat att syna. Floppen kommer J56 och BB checkar. Nu sitter vi medd QQ på J hög bräda med tre killar bakom oss som eventuellt kan ha set minat. Check/fold känns inte så kul va?? Inte check/syn heller??? Så vi måste mer eller mindre skjuta. In i fyra pers varav tre kan ha set minat med JJ-22 och en som kan ha valt att slow playa sina AA på torr bräda. Det känns som att detta blir dyrare än att reraisa pre flopp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

RASIE känns standard. Drar den till typ 2K. Känns som att samtliga spelare innan knappen kommer folda så hårt att det brinner i bordsduken. Om sedan BB väljer att 5-beta så har vi en ganska enkel fold. Vi förlorade 2K av vår 30K stack som är 300BB djup. Inte så att vi tappat hela turneringen. Skulle han syna har vi isolerat och får spela QQ i pos mot en förhoppningsvis mycket sämre spelare än oss själva.

 

Om alla skulle syna, ja det kommer ju inte hända, då vill jag träffa set annars är jag nog inte så tuff.

 

Jag ska dessutom bjuda på en anledning till varför jag inte gillar att bara syna pre. Alla dom andra spelarna i potten kommer ju garanterat att syna. Floppen kommer J56 och BB checkar. Nu sitter vi medd QQ på J hög bräda med tre killar bakom oss som eventuellt kan ha set minat. Check/fold känns inte så kul va?? Inte check/syn heller??? Så vi måste mer eller mindre skjuta. In i fyra pers varav tre kan ha set minat med JJ-22 och en som kan ha valt att slow playa sina AA på torr bräda. Det känns som att detta blir dyrare än att reraisa pre flopp.

 

Du får det att låta mer svårspelat på floppen än vad det är imo. QQ ser förrädiskt fin ut men känns inte som en så vass hand i denna situationen.

 

edit: självklart är QQ top tre men den är inte mycket bättre än andra spelbara händer i den här situationen imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får det att låta mer svårspelat på floppen än vad det är imo. QQ ser förrädiskt fin ut men känns inte som en så vass hand i denna situationen.

 

edit: självklart är QQ top tre men den är inte mycket bättre än andra spelbara händer i den här situationen imo.

 

Ända anledningen att jag vill 4-beta är att jag är övertygad om att vi kommer bli av med de tre spelarna som sitter i position på oss. Oavsett måste du ju hålla med om att QQ är mycket lättare att spela HU i pos än i en fler vägs pott ur pos.

 

Om vi bara synar pre, är då planen att vika alla floppar utan Q på?? Det känns ju sjukt kallt. 2400 marker i potten J56 på brädan och ett c-bet på 1600, nu då?? Jag vill inte lägga den, jag vill inte höja heller och jag tycker det är för passivt att bara syna. Vi kan ju inte slå om med tre man bakom. Därför kan vi inte sätta någon större press på BB eftersom vi har 3 spelare bakom som kan ha floppat nötter. Enligt mig sätter vi oss i en konstig sits genom att flatta pre.

 

Men visst vill vi folda J56 brädor rätt ut med QQ i näven så får vi ju hyggliga odds att dra.

 

Jag står fast vid min 2K reraise pre flop för jag vill försöka få till en HU i pos situation mot kostym fisken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan uppstå en hel del jobbiga situationer iom att FI1-3 förmodligen inte kommer trebetta något, men gärna fembetta :)

 

Detta förstår jag inte faktiskt. Vi har ett live proffs som förmodligen har koll på att det smartaste som finns inte är att bluffa mot en kostym fisk som aldrig kommer släppa TT+. Så fisken skyddar faktiskt oss på det sättet. Han gör det obekvämt för någon att bluffa i denna spotten. Så att han ska 5-beta med en mindre hand än vår QQ behöver vi nog inte vara rädda för. En ovan online kille som är van vid att folk som 4-betar från utg+1 har stålet. Och en asiat som har synat som fjärde man. Asiaten har ju aldrig AA där och vet förmodligen om att han inte kan reppa den heller.

 

Så om Live proffset 5-betar har han KK+ = enkel fold för oss.

Om online killen 5-betar har han AA = enkel fold för oss

om Asiaten 5-betar har han JJ- = Enkel shove för oss

om BB 5-betar då har han med största sannolikhet nötter.

 

Jag skulle vilja påstå att vi har den näst bästa handen att 4-beta. KK är svårare att släpp nämligen=) Den sista kommentaren var ju obv på skoj men resten menar jag helhjärtat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ända anledningen att jag vill 4-beta är att jag är övertygad om att vi kommer bli av med de tre spelarna som sitter i position på oss. Oavsett måste du ju hålla med om att QQ är mycket lättare att spela HU i pos än i en fler vägs pott ur pos.

 

Inte direkt. Dessutom ställer du en kuggfråga då du måste ta hänsyn till pottstorlek och stackar.

Om vi bara synar pre, är då planen att vika alla floppar utan Q på?? Det känns ju sjukt kallt. 2400 marker i potten J56 på brädan och ett c-bet på 1600, nu då?? Jag vill inte lägga den, jag vill inte höja heller och jag tycker det är för passivt att bara syna. Vi kan ju inte slå om med tre man bakom. Därför kan vi inte sätta någon större press på BB eftersom vi har 3 spelare bakom som kan ha floppat nötter. Enligt mig sätter vi oss i en konstig sits genom att flatta pre.

 

Betar han J65 är det ju bara att syna och se vad som händer. Låter inte så besvärligt.

 

Men visst vill vi folda J56 brädor rätt ut med QQ i näven så får vi ju hyggliga odds att dra.

 

Jag står fast vid min 2K reraise pre flop för jag vill försöka få till en HU i pos situation mot kostym fisken.

 

Vi vet inte heller att han är fisk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syn känns ju otroligt standard, trist att åka ut första dagen om vi reraisar och han har AA juee! Kom till den intressanta delen nu!

 

till och med jag tycker att detta är read-beroende. Emot en cp-fisk (sannolikt mtp på raise-size) som har massa konstiga nävar här är väl iso-raise bäst men givet att det är första perioden i wsop, du inte har sett fi göra nåt liknande förut och antagligen är uppe emot en bättre hand varje gång du blir 5-betad blir syn bättre om fisken viker många av de händerna han klickar mot din 4b.

 

 

Överlag gillar jag typ syn tror jag :S Är inte bra nog för att pitcha mot 5bet.

 

Dessutom har vi två facit på vår sida, eat that! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...