Gå till innehåll

Turre på CC


Recommended Posts

Hej!

 

Lirade en 1000kr turre Texas no-limit med 30 pers och 4 priser. När det är 20 pers kvar och medelstack är 45k så hittar jag JJ på BB, jag har 40k i stacken. Blinds 1000/2000 ante 200. UTG+1 gör en raise upp till 6.2k, UTG+3 och UTG+5 synar. Potten är på 23,6k när det är min tur att agera. UTG har precis kommit till mitt bord och inged read på de övriga.

 

Jag spelar för vinst och tycker att mitt val här är enkelt. Frågan är om ni tycker som jag, vad skulle ni ha gjort?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med 20bb stack kan jag ta mig en funderare på att hitta viket om jag vet att öppnaren är en tight spelare och scenariot i handen istället är att det blir en reraise från en annan spelare jag också bedömer som tight eller ev. passiv. Annars känns hela handen som en nobrainer. Inte mycket att göra om öppnaren hade QQ+; i brist på reads måste vi utgå från att han åtminstone öppnar 77-88+ och AQo/AJs här. De andra två kan nog ha lite allt möjligt. En positiv sak som jag ser det är att det ofta kan vara två ess med i leken här som blockar varandra. Då har vi ett bättre läge än en flipp om ursprungshöjaren synar med AK (och någon av synarna slänger en hand som AJ/AT). Jag kan också tänka mig att vissa gånger foldar ursprungshöjaren, men någon av de båda synarna (om de är löspassiva - en typ som jag tycker är betydligt vanligare på CC än online) kollar upp dig med TT eller 99.

 

Allt som allt så borde det här läget vara klart profitabelt; särskilt som det även lär involvera en del scenarion där vi t.o.m. tripplar upp och därmed hamnar i ett riktigt bra läge i turren. Att det sen är ett typiskt sånt läge där det blir goodbye och gå hem kanske 35-40% av gångerna är bara standard med JJ i det här skedet av en turnering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JJ är en dålig hand som många överspelar särskilt i turneringar. Het finns många händer som slår JJ, och som en draghand för färg eller stege gör det ingen stark hand heller. Misstaget att spela dom så hårt ska du låta andra göra.

med 20bb kan du inte överspela jecksen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...