Gå till innehåll

Recommended Posts

Ongame Network $0.05/$0.10 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 1363212

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

BB: $10.29

UTG: $15.79

CO: $12.70

Hero (BTN): $9.80

SB: $9.90

 

Pre Flop: ($0.15) Hero is BTN with 7spade.gif 7heart.gif

2 folds, Hero raises to $0.30, 1 fold, BB raises to $0.95, Hero calls $0.65

 

Flop: ($1.95) Tdiamond.gif Jspade.gif 5heart.gif(2 players)

BB bets $1.45, Hero calls $1.45

 

Turn: ($4.85) 7club.gif(2 players)

BB bets $7.89 all in, Hero calls $7.40 all in

 

River: ($19.65) 4heart.gif(2 players - 2 are all in)

 

 

 

Jag har ingen read alls, är detta då ev-?

 

 

Har efter kanske 2 år börjat spelat igen och värmer upp lite lågt för att komma in i det igen, behöver lite hjälp med att få igång tänket igen. :)

 

Edit: Är floppspelet jag funderar på igentligen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utan read ska vi nog folda flopp, vi kan inte syna för att hitta 7an utan gör det i så fall för att floata eller för att vi tror han bettar tom eller med drag här. Men tror vi det ska vi vara beredd att försöka hitta showdown.

 

Jag tror faktiskt det är bättre att skippa fancyspelet på denna nivån och bara vika rätt av, känns som de gånger du bluffcatchar ner river kommer vara så få att de inte räcker för att täcka de förluster du får då han har dig slagen. Dessutom kommer det komma trista kort på turn o river rätt ofta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror faktiskt det är bättre att skippa fancyspelet på denna nivån och bara vika rätt av, känns som de gånger du bluffcatchar ner river kommer vara så få att de inte räcker för att täcka de förluster du får då han har dig slagen. Dessutom kommer det komma trista kort på turn o river rätt ofta.

 

Nuff said

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja men då har ni samma tankar som jag hade när jag satt och kollade igenom sessionen i efterhand. Ogillar att folda bara... :lol:

 

Fundera på vilka händer du möjligtvis leder över som normalt 3-betar dig preflop på denna nivån?

 

AQ och AK är väl dom enda. och då har dom 10 outs för att hitta en bättre hand.

 

mot alla andra händer är du som man säger i Helsingborg "kokt i bajs".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inte det väldigt vekt? vad ska jag ha för händer för att syna där?

 

det är tight ja men vi har ju som skrivet i OP absolut ingen read på fi. tycker man bara kommer sätta sig själv i dåliga gissningslägen av att syna här. hade vi åtminstone vetat att han var reg-ish så kan vi syna och peala typ J eller T höga brädor som sämst ur vår synvinkel, och såklart låga brädor.

 

sånna här floppar kan fi skjuta många dubbeltunnor, vilket vi inte klarar av att syna ner ofc.

 

så som utgångsläge mot helt unknown är att vika brett i början.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är tight ja men vi har ju som skrivet i OP absolut ingen read på fi. tycker man bara kommer sätta sig själv i dåliga gissningslägen av att syna här. hade vi åtminstone vetat att han var reg-ish så kan vi syna och peala typ J eller T höga brädor som sämst ur vår synvinkel, och såklart låga brädor.

 

sånna här floppar kan fi skjuta många dubbeltunnor, vilket vi inte klarar av att syna ner ofc.

 

så som utgångsläge mot helt unknown är att vika brett i början.

 

Effektiva stackar med 98BB och det kostar 6.5bb att ta syn. Spelar ingen roll om vi har läsning eller inte. Det är aldrig fel att investera 5-8% av sin stack för att setmina. Vi kan helt enkelt folda all floppar vi inte settar och ändå plussa rätt ut. För att inte tala om flopparna 456 och liknande som vi ändå vill spela vidare. Fold är imo TIGHT ASS. Dessutom ganska dåligt.

 

På denna floppen är det ju dock fold imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om vi bara synar av för setmining här så måste vi plocka nästan halva motspelarens stack varje gång vi settar. Det är tveksamt IMHO om vi kommer att greja det i en blind-versus-blind battle mot en okänd. Jag ser rätt många scenarion där vi bara får ur honom ett CBET eller ev en syn. Miller&co tar upp på ett bra sätt i Small Stakes NLHE varför det inte går att spela den här typen av händer som ren fit-or-fold profitabelt. Ska vi ta synen här måste vi känna att vi har en edge postflopp eller åtminstone kan sätta honom på en så pass bred range att vi tror oss kunna få bort honom från en hel del brädor. Utifrån hur TS beskrev sig själv tycker jag därför inte heller att fold pre mot 3-betet första gången det kommer är jättevekt med en svårspelad hand mot någon vi helt saknar reads på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...