Gå till innehåll

Att starta och driva en pokersajt


Anref

Recommended Posts

Hej, i denna tråden kan vi ta upp allt som rör detta ämnet!

 

Min fråga, hur och vart ska man börja om man vill göra detta? Någon på detta forum som kan vara bra att komma i kontakt med?

 

Jag har en revolutionerande idé därför jag frågar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att få riskkapital till att starta en pokersite idag, utan existerande spelarbas, tror jag är extremt svårt. Och att dra igång från noll kostar en slant, betydligt mer än vad det kostar att licensiera ett skin.

 

tänkte som sagt inte en vanlig utan har kommit på en egen nisch som skulle revolutionera pokern på nytt!

 

Tack cyntax, men om man tänkte ha ett eget skin som pokerstars och fulltilt hade, vem kontaktar man då? Någon grym programmerare eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att utveckla mjukvaran är troligtvis en av de mindre kostnaderna en ny pokersite har. Antingen kontrakterar du en firma att göra den eller så rekryterar du några programmerare, en erfaren och några nyexade. Visst är det komplext men långt ifrån det svåraste som kan göras.

 

Ett annat alternativ är att kontakta någon befintlig site och försöka sälja in din idé.

Hoppas att den kan revolutionera pokern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att utveckla mjukvaran är troligtvis en av de mindre kostnaderna en ny pokersite har. Antingen kontrakterar du en firma att göra den eller så rekryterar du några programmerare, en erfaren och några nyexade. Visst är det komplext men långt ifrån det svåraste som kan göras.

 

Ett annat alternativ är att kontakta någon befintlig site och försöka sälja in din idé.

Hoppas att den kan revolutionera pokern.

 

Mycket bra idé, tack för den!

 

Jag vet att om jag inte tar tag i denna idén kommer den vara tillgänglig för alla spelare inom 2 års tid (det är en ganska enkel grej egentligen), känns som det är guldläge att utveckla den just nu!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...