Gå till innehåll

Hero vs TAG/TAGfisk/Fisk


juunaaaz

Recommended Posts

Hejsan alla forumare!

 

Jo, har en liten fråga där jag söker ett generellt svar. Jag är högst medveten om att alla beslut inom poker varierar från situation från situation.

Men det finns också alltid saker man bör har som standard.

 

Så jag vill höra tips vad man bör tänka på för att få bäst utdelning mot:

 

TAG spelare som många gånger kan all denna baskunksap.

 

TAG-fisk Alltså spelare som vill spela tight aggr men oftast inte lyckas

 

Fisk- Alltså den klassiska fisken som man hittar otroligt mycket här nere på micro/lowstakes. Den som har typ 30/9 eller 32/18 osv...

 

Vore alltså väldigt tacksam för lite tips :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du börjar dela in lowstakes-spelare, framförallt fisk, i kategorier såhär så försöker du att utforma en spelstil där det krävs någonting av dem, just att de håller sig inom de ramarna du har satt upp. Lita inte på att folk ska vara förutsägbara och försök inte kategorisera oerfarna spelare!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du börjar dela in lowstakes-spelare, framförallt fisk, i kategorier såhär så försöker du att utforma en spelstil där det krävs någonting av dem, just att de håller sig inom de ramarna du har satt upp. Lita inte på att folk ska vara förutsägbara och försök inte kategorisera oerfarna spelare!

 

Det beror på hur stor databas han har över dessa spelare. Oerfarna eller inte, med en betydande del händer som visar starkt vilken typ av spelare fi är, så är det imo rätt att kategorisera spelarna. Dessutom kan en fi med 30k+ händer verka oerfaren då denne antingen är väldigt dålig eller inte lär sig någonting. Speciellt på den nivån. Tycker ts gör rätt i att ställa dessa frågor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...