random_user Postad 25 Juni , 2011 Rapport Postad 25 Juni , 2011 Någon som har en bra uppfattning om hur lång tid denna turneringen kommer ta? Jag förmodar att spelare slumpas i vanlig ordning i form av brackets, men hur kommer detta att fungera med det enorma startfältet? Låt säga det blir 4000 startande och man vinner sin HU-match relativt snabbt. Blir det då till att vänta tills alla matcher är färdigspelade (upp mot ~1.5 h), för varje match, innan nästa startar? Om så är fallet kan ju denna turnering ta hur lång tid som helst. Eller används ett annat system, där nästa match startar såfort någon annan också vunnit? Citera
JohnCasey Postad 25 Juni , 2011 Rapport Postad 25 Juni , 2011 1.5h för en $11 HU match, med en startstack på 1.5k var det dummaste jag hört. Tror snarare att en match tar 20, 30 minuter. Citera
Soni Postad 25 Juni , 2011 Rapport Postad 25 Juni , 2011 1.5h för en $11 HU match, med en startstack på 1.5k var det dummaste jag hört. Tror snarare att en match tar 20, 30 minuter. Javisst har du rätt, en match tar väl 20-30 minuter i snitt. Men tänk också på att med väldigt många startande är det alltid en eller flera matcher som pågår mycket längre än alla andra. Och mtp att alla måste vänta tills alla andra är klara så tar varje runda ned till kanske 32 eller 64 spelare väldigt lång tid. Citera
random_user Postad 25 Juni , 2011 Författare Rapport Postad 25 Juni , 2011 1.5h för en $11 HU match, med en startstack på 1.5k var det dummaste jag hört. Tror snarare att en match tar 20, 30 minuter. Då har du inte hört mycket i dina dagar. Men kan väl inte begära mer från den generella pf-användaren som inte har så mycket vettigt att komma med. Om du läst vad jag skrev spelar det ju ingen roll om en match i genomsnitt tar 5min eller 50min, utan om man behöver vänta tills den längsta matchen är klar (vilket teoretiskt kan ta 1.5h, men ok det var något överdrivet.. säg 50min då) Citera
JohnCasey Postad 25 Juni , 2011 Rapport Postad 25 Juni , 2011 Jaha, du tänker så. Jo, den turren lär pågå ett jävla tag. 1 2 30m 4 30m 8 30m 16 30m 32 30m 64 30m 128 45m 256 45m 612 1h 1024 1h 2048 1h 4096 1.5h Känns som en rimlig uppskattning, am i right? Jag får ursäkta för mitt avsaknande av samma intelligens som du uppenbarligen besitter. Citera
Soni Postad 25 Juni , 2011 Rapport Postad 25 Juni , 2011 Jag får ursäkta för mitt avsaknande av samma intelligens som du uppenbarligen besitter.Den här jobbiga meningen kan istället författas med endast två ord: Håll Käften! Citera
JohnCasey Postad 25 Juni , 2011 Rapport Postad 25 Juni , 2011 Försökte låta smartare än vad jag är. -> TS, HÅLL KÄFTEN! Citera
Aeis Postad 25 Juni , 2011 Rapport Postad 25 Juni , 2011 När full tilt haft liknande turnering så har det slutat med att två personer som är sitout har slumpats med varandra. Så de har suttit och blindat mot varandra i timmar... Har pokerstars något som förhindrar att detta händer? Citera
JohnCasey Postad 25 Juni , 2011 Rapport Postad 25 Juni , 2011 Sicken jävla read. Efter 4h är runda fyra igång. Citera
Soni Postad 26 Juni , 2011 Rapport Postad 26 Juni , 2011 Sicken jävla read. Efter 4h är runda fyra igång. Skrev en smart oneliner men det visade sig att den inte var så smart. Thank god for editing. Citera
PokerStars_Karl Postad 27 Juni , 2011 Rapport Postad 27 Juni , 2011 Hej, Aeis - Skulle det bli fallet avslutas den matchen automatiskt efter x antal händer som de suttit ut mot varandra. Våra turneringsregler §18 säger följande: I Shootout-event och matchspel Heads-Up, där alla spelare vid ett bord förlorat sin anslutning och/eller står över under många händer (vanligtvis 250 händer eller mer i turneringar om riktiga pengar), kommer matchen att avslutas och spelaren med flest marker går vidare till nästa runda. Se även följande länk för mer info: http://www.pokerstars.se/poker/tournaments/rules/ Det innebär att matchen inte kommer pågå i timmar utan troligen är färdig snabbare än andra matcher som ingår i turneringen. Mvh, Karl PokerStars Support Citera
Recommended Posts