luckyluke855 Postad 25 Juni , 2005 Rapport Postad 25 Juni , 2005 HEj alla, det här är min första postning så ni får ursäkta om jag är lite ringrostig. Spelade lite 2/4 FL på Party POker idag. 10 spelare vid bordet, ganska lös stämning, inga reads mot de spelarna jag mötte i handen. Jag plockar upp 77 i MP2. Alla foldar fram till mig så jag höjer och får syn av MP3, CO och BB. KAnske är fel att höja 77 i så tidig pos? Flopp: 7d, 2s, Kd Bestämmer mig för att beta ut på floppen med två ruter på bordet, vill inte möta tre spelare. Får en syn. Turn: 10d JAg betar ut igen, är trots allt heads up nu och det känns inte som att en tredje ruter på bordet borde oroa mig så mycket. NU kommer min fråga. Jag blir reraisad och synar bara, borde jag trebetat? Är jag för rädd för färgen? River: 9h Check callar river. Känns som enda alternativet när jag bara synat reraisen på turn. Det visar sig att jag mötte upp Bottenset. Skriv gärna hur ni skulle spelat handen . Uppskattar alla synpunkter. ***** Hand History for Game 2262002821 ***** $2/$4 Hold'em Seat 4 is the button Total number of players : 10 Seat 1: jonasmedz ( $154.3 ) Seat 2: luckyluke855 ( $115 ) Seat 3: mlstar1 ( $78.5 ) Seat 7: bzzzzzzzzzzz ( $82.39 ) Seat 9: intrinsic00 ( $76 ) Seat 5: odizzy336 ( $65 ) Seat 6: mildoggy ( $68.5 ) Seat 8: tuboy ( $48.5 ) Seat 4: SLAMMER21 ( $45 ) Seat 10: SkyIncognito ( $75.77 ) odizzy336 posts small blind [$1]. mildoggy posts big blind [$2]. ** Dealing down cards ** Dealt to luckyluke855 [ 7h 7c ] bzzzzzzzzzzz folds. tuboy folds. intrinsic00 folds. SkyIncognito folds. jonasmedz folds. luckyluke855 raises [$4]. mlstar1 calls [$4]. SLAMMER21 calls [$4]. odizzy336 folds. mildoggy calls [$2]. ** Dealing Flop ** [ 7d, 2s, Kd ] mildoggy checks. luckyluke855 bets [$2]. mlstar1 folds. SLAMMER21 calls [$2]. mildoggy folds. ** Dealing Turn ** [ Td ] luckyluke855 bets [$4]. SLAMMER21 raises [$8]. luckyluke855 calls [$4]. ** Dealing River ** [ 9h ] luckyluke855 checks. SLAMMER21 bets [$4]. luckyluke855 calls [$4]. SLAMMER21 shows [ 2d, 2c ] three of a kind, twos. luckyluke855 shows [ 7h, 7c ] three of a kind, sevens. luckyluke855 wins $43 from the main pot with three of a kind, sevens. Citera
Hjort Postad 25 Juni , 2005 Rapport Postad 25 Juni , 2005 KAnske är fel att höja 77 i så tidig pos? Openraisa kan aldrig vara särskilt fel och det är en bra vana att skaffa dig om du någonsin börjar spela shorthanded eller mot spelare som inte är jäkligt dåliga. Bestämmer mig för att beta ut på floppen med två ruter på bordet, vill inte möta tre spelare. Får en syn. Du får ju aldrig en fold som du tjänar på här (dvs färgdrag som foldar), däremot får du gott om värde på synerna. Vad du verkligen hoppas på här är ju att du blir reraisad av kungen så att du kan trebeta. JAg betar ut igen, är trots allt heads up nu och det känns inte som att en tredje ruter på bordet borde oroa mig så mycket. NU kommer min fråga. Jag blir reraisad och synar bara, borde jag trebetat? Är jag för rädd för färgen? Eftersom det inte var ett kort som inte bör ha gett honom en förbättring till en sämre hand än din så är ju frågan om han är trixig nog att göra den här höjningen utan färgen en hyffsad bit över 50% av tiden och det tror jag inte en slumpmässig spelare är. Så jag tycker nog att det räcker att syna ned här. Inte för att jag kan så mycket om 2-4 spelare, men det är iallafall något sånt jag skulle vänta mig av dem. Jag hade gett mycket mer action på turn om det hade blivit höjningskrig redan på floppen. Check callar river. Känns som enda alternativet när jag bara synat reraisen på turn. Det visar sig att jag mötte upp Bottenset. Om du inte tycker att du kan höja turn har jag svårt att tänka mig att det är rätt att höja river då du slår färre av motståndarens händer, han synar med färre händer som du kan slå och du har tappat din utdragningskapacitet mot händerna som du inte slår. Citera
Notbadatall Postad 25 Juni , 2005 Rapport Postad 25 Juni , 2005 Du kan ju bara syna på turnen som du gjorde när han raisar och sedan beta ut på rivern och på så vis betala 4 bet för handen på turn och river istället för 5 som det hade kostat om han hade haft flurren och reraisat tillbaka på turnen. Citera
Mr Zero Postad 26 Juni , 2005 Rapport Postad 26 Juni , 2005 Jag hade trebetat på turn utan att blinka. Om han inte sitter på nötfärgen redan nu så skrämmer brädan honom också. Sedan så har du 10 outs att fylla upp kåken med så att höja i detta läge är för mig självklart. Att se monster i motståndarens händer varje gång är ett stort misstag, speciellt i låglimitspel. Det måste vara måtta på allt men i detta fall så hade åtminstone jag kostat på mig en höjning. Citera
Hjort Postad 26 Juni , 2005 Rapport Postad 26 Juni , 2005 Att se monster i motståndarens händer varje gång är ett stort misstag, speciellt i låglimitspel. Det är ju särskilt i låglimitspel som folk är så pass lättlästa att de bara synar floppen med färgdraget och sedan höjer när den går in. Jag skulle vara mer benägen att trebeta ur position här mot en random 10-20 spelare än en random 1-2 spelare som spelat på det där viset. Sen skulle jag vilja höra vilka händer du tror är troligare än just färgdraget. Om du säger set så är det ju ändå even-money att man ligger efter eller före, så det räcker ju inte som motivation för att höja. Tian är helt enkelt inget kort som förbättrar någons hand till en sämre höjningshand särskilt ofta, samtidigt som det inte finns särskilt många "syna-höj"-händer som är svagare än din hand. Om nu killen inte spelar TP på det där viset, och det tror jag faktiskt inte är särskilt vanligt. Hade det varit färgesset som kom istället så hade ju situationen varit väldigt annorlunda. Då finns det ju för det första mycket färre färghänder för din motståndare att ha, samtidigt som det finns mycket mer händer som kan ha förbättrats till en sämre hand som han vill höja mot dig. Citera
Mr Zero Postad 26 Juni , 2005 Rapport Postad 26 Juni , 2005 Jag får nog erkänna att jag förhastade mig där, men det var min första tanke och det är vad jag skulle göra om jag satt vid bordet. Någon given höjning är det inte även om jag vidhåller att många spelar sina bra händer på tok för vekt. Händer som jag kan tänka mig att fi sitter på som jag slår är förrutom rena bluffar tex Ax-Kx, Q -Kx, J -Kx, Kx-Tx A -Tx eller kanske tom en semibluff med bara esset utan någonting annat. Svårt att säga om man inte har någon koll alls på spelaren i fråga men om man får tjuvkika i facit så verkar det inte som att det är den tightaste spelaren direkt. En fördel när man postar HHs är att utelämna resultatet, kanske något att tipsa om i riktlinjerna? Citera
Hjort Postad 26 Juni , 2005 Rapport Postad 26 Juni , 2005 En fördel när man postar HHs är att utelämna resultatet, kanske något att tipsa om i riktlinjerna? Japp, har snickrat lite på nya riktlinjer i helgen och det är en av förstapunkterna. Svårt att säga om man inte har någon koll alls på spelaren i fråga men om man får tjuvkika i facit så verkar det inte som att det är den tightaste spelaren direkt. Nä tight verkar han ju inte vara, men min uppfattning om låglimitspelare är att de är för lösa, för passiva, och inte så där supertrixiga. Tror det typiska för någon som får in ett drag till färg på turn är att syna en gång till snarare än att höja. Citera
luckyluke855 Postad 27 Juni , 2005 Författare Rapport Postad 27 Juni , 2005 Får tacka för alla värdefulla synpunkter! Citera
Recommended Posts