Gå till innehåll

30.000 kr. 100 dagar.


glasvegas

Recommended Posts

Hur alla all-ins går kan du inte göra något åt. Har haft massa liknande sessions när jag backat inköp efter inköp. Så länge man får in det när man ska kan man inte göra så mycket. Att du ligger plus på EV är ju positivt om man ser det långsiktigt. Vilket är det väsentliga i poker. Vet att det suger som fan, men spela med fler inköp så att du klarar av mentalt att ha stora backdagar. Det fina är att så länge du spelar rätt så vänder det sen.

Hade en liknande dag igår, då jag torska AA mot AK, QQ mot A2, KK mot 86o, AA mot JJ o.s.v Det är tyvärr så det är. Rasade helt första timmen. BLir dock inte tilt såp länge jag vet att jag spelar rätt. Känslan sen när mina händer fick stå och cashen kommer tillbaks är grymt najs(vilket de gjorde senare).

 

Ta någon dag paus när allt går emot och sen analysera händer i HM, då hittar man en del läckor i sitt spel trots att man "borde varit plus". Gå ner i bord också kan jag rekommendera ett tag och lägg mer fokus på varje enskilt beslut. Kör hårt!

 

 

 

Tack för kommentaren, den piggade upp mig! Ska ta ditt råd och gå ner till 6 bord tills resultaten och självförtroendet återhämtat sig! :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 392
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Fi 3-betar mig 100% när foldat till mig i sb. 88 är därmed ofta bästa handen i det här läget och jag ser hellre en 4-bet som gör att han foldar än att spela handen oop.

 

Dålig size håller jag med om. Ser dock aldrig att han foldar sitt överpar så i just den här situationen hade det inte spelat någon roll om jag betat standard 70-90% av pot.

 

många tankefel här.

 

1. var inte resultatsorienterad. I just denna handen hade det ju isf varit korrekt med fold direkt då han hade QQ ellerhur?

2. du vill inte använda den här sizen någonsin då det kostar onödigt mycket när du bluffar, eller så är du en utav dom som comittar för att tvingas syna, vilket är värdelöst. då ger du fi en chans att spela mer korrekt mot dig.

3. jag gissar att "han 3bettar mig 100%" grundas i att han nu har gjort det 2 eller 3 gånger, vilket inte är det samma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom igen nu! Någon? :-)

 

ser ut som standard TAG åt det nitiga hållet och så långt funkar det bra på dessa nivåer. dock säger dom allt för lite om dig som spelare nu för tiden tyvärr. du kan själv spana in dina kombatanter på PTR med liknande stats och se att dom flesta backar/går BE trots samma VPIP/PFR

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Statsen du postade förrut säger inte så jättemycket egentligen. Typ standard nit-tag pre, vilket kanske inte är så konstigt om du 9 tablear nl20. Finns en mängd andra stats som nog säger mer om potentiella läckor (fold to 3-bet, positionell vpip/pfr, agg% för de olika gatorna och WsWSF för att nämna några exempel) även om ditt sample size är väldigt litet.

 

Har en känsla av att du övervärderar dig själv och dina reads i vissa tillfällen. Tex handen där du synar 4-bet med 710s mot "entractions största nit". Gå igenom dina sessions i efterhand med lite distans och kolla om du sätter dig själv i onödiga situationer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allright! 710s-synen har jag aldrig gjort om btw ;-)

Precis som du skriver måste jag sluta övervärdera mig själv och sluta överanalysera vissa situationer när jag spelar. Tror dock att jag är bra på att överanalysera vissa situationer i efterhand för att på något sett försvara mina dåliga spel. Om jag ska kunna bli bättre måste jag istället vara självkritisk.

 

Jag är envis, tiltad och målmedveten. 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant att följa i och med att jag själv lirar nl20/nl50. Dock ogillar jag entraction skarpt, måste table-selecta ganska hårt för att det ska kännas vettigt, även på såhär låga nivåer.

 

gl

 

 

Lirar inte på entraction längre som du kan läsa några sidor bak. Har flyttat till microgaming-nätverket istället. Tyvärr väldigt nitigt på microgaming också.. :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror ongame är ett av de bättre alternativen till micro, jag träffar på minst 2 firrar på varje nl50 bord :)

 

Om dina stats, lite väl nitigt. Jag kör 22/19 7 %3bet, försöker få upp 3 bet till 10. Men är svårt :)

 

 

Okej! Ska höra med min affe om jag kan få lika bra rb-deal på ongame, kanske flyttar över rullen dit nästa månad isf. Microgaming är extremt regtätt. Stannar månaden ut iaf då jag får min rb den 1a.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vilka regs tycker du är bra/dålig?

 

 

Du är ok, om aningen passiv imo. Men vi har nästan identiska stats om man bortser från att jag är mycket mer aggressiv. Bittern är rätt kass för att vara reg. Annars håller väl regsen en standard TAG-nivå som vanligt på dessa micronivåer. Vad tycker du själv?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är ok, om aningen passiv imo. Men vi har nästan identiska stats om man bortser från att jag är mycket mer aggressiv. Bittern är rätt kass för att vara reg. Annars håller väl regsen en standard TAG-nivå som vanligt på dessa micronivåer. Vad tycker du själv?

 

Spelar ni 5-handed på ongame? Jag spelar själv 25/18/7, tycker ni e lite väl tighta :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18.8 / 15.6 / 6.6 / 2.28

VPIP / PFR / 3BET / Agg. factor

 

Hur ser spelet postflop ut då? Finns ju miljoner av spelare som lutar sig tillbaka mot liknande PREFLOP stats och inte kan förstå att dom inte vinner samtidigt som dom, likt mig själv och de flesta andra microlirarna, suger POST. Man kan inte släppa AK, AQ, JJ osv osv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mot superfisk. Foldar ni turn?

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.20(BB) Replayer

SB ($20.20)

BB ($38.42)

UTG ($14.76)

Hero ($25.78)

BTN ($20)

 

Dealt to Hero Q:diamond: Q:club:

 

UTG checks, Hero raises to $0.80, fold, fold, fold, UTG calls $0.60

 

FLOP ($1.90) T:club: 6:heart: 3:spade:

 

UTG bets $2, Hero calls $2

 

TURN ($5.90) T:club: 6:heart: 3:spade: 2:spade:

 

UTG bets $11.66, Hero calls $11.66

 

RIVER ($29.22) T:club: 6:heart: 3:spade: 2:spade: 7:club:

 

UTG shows K:diamond: K:heart:

(Pre 82%, Flop 91.6%, Turn 95.5%)

 

Hero shows Q:diamond: Q:club:

(Pre 18%, Flop 8.4%, Turn 4.5%)

 

UTG wins $27.86

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev bara 1.2k händer/ca 2 timmar idag (med idag menar jag självklart söndag). Spelade på "endast" 6 bord för att få upp koncentrationen men har gått förjävligt idag också... Känner att det är betydligt svårare att vinna på nl20 än nl50 och nl100 (för mig då alltså). Dels för att regsen spelar sjukt nitigt och agressivt, dels fiskarnas skumma spel som gör att jag nästan aldrig vet var jag står i en hand (se senast postade hand som exempel).

 

Backade hela 6 inköp (-120€) idag och rullen är nu nere på 430€. Har nu backat 10 inköp på nl20 på fyra dagar, känns lagom roligt. Kommer fortsätta med nl20 ner tills rullen når 300€ och sedan får jag gå ner till nl10. Känner att jag inte riktigt orkar gå ner två nivåer på en vecka, en sådan här snabb downswing på endast 16k händer MED bra bankrullehantering har jag aldrig varit med om förut och jag klarar bara inte att gå ner till nl10€ på 400€, utan har istället 300€ (30 inköp på nl10) som gräns. Förhoppningsvis ska jag dock inte behöva gå ner i nivå till nl10, men om jag fortsätter springa så här jävla illa blir jag inte förvånad om jag tappar 6 inköp till inom en snar framtid. Hoppas verkligen jag kan boka in en plusdag snart, det behövs enormt för självförtroendet.

 

Jag sitter här och kollar på mitt fjuttiga pokersaldo på endast 433€ och suckar för mig själv, men en sak håller jag fast vid - vid sommarens slut kommer jag spela nl100€ utan att stoppa in en krona på pokerkontot igen. Det måhända vara svårare för mig att vinna på microstakes, men jag ska ta mig förbi nivån, även om det innebär att gå be över 15k händer till och sedan återhämta bankrullen med hjälp av rakeback, jag tänker helt enkelt inte skotta den här gången. Jag ska upp i nivå, utan att fuska mig dit genom att skotta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har beslutat att gå ner till 4 bord i taget tills rullen når 600€. Denna 6-9tablegrind har inte tagit mig någonstans. Om jag lyckas bygga upp rullen till 600€ till den 1a juli, kommer min rakeback på ca 450€ göra att jag kan lira nl50€ igen. Måste lägga all fokus på mitt spel igen, inte volym och rakeback. Bara jag kommer upp till nl50 igen tills 1a juli är jag nöjd. Även om det innebär att jag gått break-even, inklusive rb, över 30k händer eller liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok spelad?

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.20(BB) Replayer

Hero ($40.29)

BB ($20.20)

UTG ($30.89)

UTG+1 ($56.43)

CO ($21.60)

BTN ($20)

 

Dealt to Hero 4:heart: 4:spade:

 

fold, fold, CO raises to $0.60, BTN calls $0.60, Hero calls $0.50, fold

 

FLOP ($2) 4:diamond: A:club: Q:heart:

 

Hero checks, CO bets $1.20, BTN folds, Hero calls $1.20

 

TURN ($4.40) 4:diamond: A:club: Q:heart: 4:club:

 

Hero checks, CO bets $2.40, Hero raises to $5.80, CO calls $3.40

 

RIVER ($16) 4:diamond: A:club: Q:heart: 4:club: T:spade:

 

Hero bets $15.20, CO folds

 

Hero shows 4:heart: 4:spade:

 

Hero wins $15.20

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...