Gå till innehåll

30.000 kr. 100 dagar.


glasvegas

Recommended Posts

då blir man ju tvungen att 3b/folda. regs på dessa nivåer justerar inte 4b rangen nämnvärt UTG, så jag tycker att man bör polarisera i första hand.

 

Det var lite så jag menade, kanske inte utryckte det tydligt nog. 3betsfold är väl i och för sig inte så hemskt tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 392
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Gaah, känns segt att grinda nl20€, men som jag sagt tidigare - får skylla mig själv att jag sitter här och grindar microstakes. Lirar 9 bord samtidigt. Klarar inte av att endast spela 4 bord på denna låga nivå, även om man kanske går lite på autopilot i vissa situationer, men det är trots allt abc-poker som gäller på de lägsta nivåerna. Dessutom får jag in mer rakeback när jag kör många bord.

 

Dagsresultat:

+45€ / 3136 händer / ca 4 timmar / (+ rakeback ca 23€)

 

 

Nu drar jag snart till liseberg för att se Ringo Starr, inte varje dag man får chansen att se en ex-beatle 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var lite så jag menade, kanske inte utryckte det tydligt nog. 3betsfold är väl i och för sig inte så hemskt tycker jag.

 

eftersom vi kan flata TT och visa profit så diggar jag inte 3b/fold vs normalt sett en tight range, utan nämnvärd card removal etc. AJo lämpar sig mycket bättre för detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är fortfarande lite tveksam till att ha två skärmar brevid varandra. Har ett väldigt litet databord, så om jag köper två skärmar måste jag dra till ikea och köpa nytt databord också... Får dra till elgiganten eller liknande och kolla om dom har någon 27tumsskärm med låg upplösning och se om det verkligen blir så grumlig bild.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är fortfarande lite tveksam till att ha två skärmar brevid varandra. Har ett väldigt litet databord, så om jag köper två skärmar måste jag dra till ikea och köpa nytt databord också... Får dra till elgiganten eller liknande och kolla om dom har någon 27tumsskärm med låg upplösning och se om det verkligen blir så grumlig bild.

 

Du kommer ångra dig, finns datorbord för 200kr.. Mer värt att köra 2 skärmar imo, jag kör en laptop och en 24a det är mycket skönare än bara en skärm. men ska köpa en 24a till snart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kommer ta tid att nå nl50€ igen med tanke på hur jag springer.

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.20(BB) Replayer

SB ($24.30)

BB ($24.94)

UTG ($26.43)

UTG+1 ($56.38)

Hero ($20)

BTN ($20.90)

 

Dealt to Hero Q:club: Q:spade:

 

fold, fold, Hero raises to $0.60, BTN raises to $1.80, fold, fold, Hero raises to $5.40, BTN calls $3.60

 

FLOP ($11.10) J:spade: 5:club: 6:diamond:

 

Hero bets $7, BTN raises to $15.50 (AI), Hero calls $7.60 (AI)

 

TURN ($40.30) J:spade: 5:club: 6:diamond: K:diamond:

 

RIVER ($40.30) J:spade: 5:club: 6:diamond: K:diamond: K:spade:

 

Hero shows Q:club: Q:spade:

(Pre 68%, Flop 76.2%, Turn 4.5%)

 

BTN shows J:club: K:club:

(Pre 32%, Flop 23.8%, Turn 95.5%)

 

BTN wins $38.29

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När ska det vända? :-( 5 inköp under All-in EV denna session...

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.20(BB) Replayer

SB ($20.10)

BB ($18.80)

UTG ($26.18)

CO ($15.35)

Hero ($21.48)

 

Dealt to Hero Q:diamond: Q:heart:

 

fold, fold, Hero raises to $0.60, fold, BB raises to $1.80, Hero raises to $5.40, BB raises to $18.60, Hero calls $13.20

 

FLOP ($37.30) 8:club: 2:club: 7:spade:

 

TURN ($37.30) 8:club: 2:club: 7:spade: J:club:

 

RIVER ($37.30) 8:club: 2:club: 7:spade: J:club: 6:spade:

 

Hero shows Q:diamond: Q:heart:

(Pre 82%, Flop 90.0%, Turn 4.5%)

 

BB shows J:heart: J:diamond:

(Pre 18%, Flop 10.0%, Turn 95.5%)

 

BB wins $35.44

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här handen spelade jag så dåligt att jag mår illa.

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.20(BB) Replayer

Hero ($33.78)

BB ($33.61)

UTG ($20.30)

UTG+1 ($20.30)

CO ($30.57)

BTN ($64.80)

 

Dealt to Hero 6:spade: 6:club:

 

fold, fold, CO raises to $0.60, BTN calls $0.60, Hero calls $0.50, BB calls $0.40

 

FLOP ($2.40) J:heart: 2:club: 6:diamond:

 

Hero checks, BB checks, CO checks, BTN bets $1.20, Hero calls $1.20, BB calls $1.20, CO calls $1.20

 

TURN ($7.20) J:heart: 2:club: 6:diamond: 5:spade:

 

Hero checks, BB checks, CO bets $4.60, BTN folds, Hero raises to $12.60, BB folds, CO raises to $28.77 (AI), Hero calls $16.17

 

RIVER ($64.74) J:heart: 2:club: 6:diamond: 5:spade: Q:heart:

 

CO shows 3:heart: 4:heart:

(Pre 19%, Flop 15.9%, Turn 77.3%)

 

Hero shows 6:spade: 6:club:

(Pre 81%, Flop 84.1%, Turn 22.7%)

 

CO wins $61.74

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här handen spelade jag så dåligt att jag mår illa.

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.20(BB) Replayer

Hero ($33.78)

BB ($33.61)

UTG ($20.30)

UTG+1 ($20.30)

CO ($30.57)

BTN ($64.80)

 

Dealt to Hero 6:spade: 6:club:

 

fold, fold, CO raises to $0.60, BTN calls $0.60, Hero calls $0.50, BB calls $0.40

 

FLOP ($2.40) J:heart: 2:club: 6:diamond:

 

Hero checks, BB checks, CO checks, BTN bets $1.20, Hero calls $1.20, BB calls $1.20, CO calls $1.20

 

TURN ($7.20) J:heart: 2:club: 6:diamond: 5:spade:

 

Hero checks, BB checks, CO bets $4.60, BTN folds, Hero raises to $12.60, BB folds, CO raises to $28.77 (AI), Hero calls $16.17

 

RIVER ($64.74) J:heart: 2:club: 6:diamond: 5:spade: Q:heart:

 

CO shows 3:heart: 4:heart:

(Pre 19%, Flop 15.9%, Turn 77.3%)

 

Hero shows 6:spade: 6:club:

(Pre 81%, Flop 84.1%, Turn 22.7%)

 

CO wins $61.74

 

well played, enligt mig, världens torraste bräda, du kan inte va så resultatinriktad

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

well played, enligt mig, världens torraste bräda, du kan inte va så resultatinriktad

 

Ok, tack! Jag ifrågasätter varje spel jag gör just nu för jag har den värsta sessionen någonsin. Har backat 9 inköp och EV visar + :-(

 

Avslutar minus 9 inköp och måste nu göra en storstädning av lägenheten som straff för att jag inte höll min stop-loss på 6 inköp/dag. Har dock inte tiltat en enda gång.

 

Rullen ligger nu på 522€. När rullen sjunker ner till 400€ vilket den kommer göra med tanke på hur illa jag springer, så går jag ner till nl10€.

 

Mitt självförtroende inom pokern är noll just nu. Vill att min jävla bok ska komma snart så jag kan klara av den psykiska påfrestningen av spelet bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter en långpromenad har jag rensat tankarna lite och tittat igenom dagens sessioner i HEM. Inser att jag knappast spelat mitt A-game, utan jag har bitvis spewat bort inköp i onödan. Bara för att jag sprungit förjävligt betyder inte det att mitt spel ska påverkas av det - och om jag känner att det gör det ska jag inte spela. Min negativa inställning till dagens sessioner grundades bitvis i bråk med flickvännen. Jag måste lära mig att hålla mig undan från pokern när jag inte mår bra.

 

Jag måste sluta tycka synd om mig själv när korten inte kommer min väg. Mitt mål med dagboken har på något sett börjat från att bli en som lär sig av spelet och inte grindar 24/7, till fokus på grinden. Måste vända min inställning, och som schumme skrev, sluta vara så resultatinriktad. Jag kan inte påverka resultaten, men jag kan försöka bli bättre och bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska jag bara lägga ner pokern?

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.20(BB) Replayer

Hero ($22.64)

BB ($27.49)

UTG ($20)

CO ($23.17)

BTN ($28.77)

 

Dealt to Hero 8:diamond: 8:club:

 

fold, fold, fold, Hero raises to $0.60, BB raises to $2.20, Hero raises to $7, BB calls $4.80

 

FLOP ($14) 8:heart: 2:heart: 4:club:

 

Hero bets $6.60, BB calls $6.60

 

TURN ($27.20) 8:heart: 2:heart: 4:club: 4:diamond:

 

Hero checks, BB checks

 

RIVER ($27.20) 8:heart: 2:heart: 4:club: 4:diamond: Q:diamond:

 

Hero bets $8.94, BB calls $8.94

 

Hero shows 8:diamond: 8:club:

(Pre 19%, Flop 91.4%, Turn 95.5%)

 

BB shows Q:spade: Q:club:

(Pre 81%, Flop 8.6%, Turn 4.5%)

 

BB wins $42.83

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, tack! Jag ifrågasätter varje spel jag gör just nu för jag har den värsta sessionen någonsin. Har backat 9 inköp och EV visar + :-(

 

Avslutar minus 9 inköp och måste nu göra en storstädning av lägenheten som straff för att jag inte höll min stop-loss på 6 inköp/dag. Har dock inte tiltat en enda gång.

 

Rullen ligger nu på 522€. När rullen sjunker ner till 400€ vilket den kommer göra med tanke på hur illa jag springer, så går jag ner till nl10€.

 

Mitt självförtroende inom pokern är noll just nu. Vill att min jävla bok ska komma snart så jag kan klara av den psykiska påfrestningen av spelet bättre.

 

Hur alla all-ins går kan du inte göra något åt. Har haft massa liknande sessions när jag backat inköp efter inköp. Så länge man får in det när man ska kan man inte göra så mycket. Att du ligger plus på EV är ju positivt om man ser det långsiktigt. Vilket är det väsentliga i poker. Vet att det suger som fan, men spela med fler inköp så att du klarar av mentalt att ha stora backdagar. Det fina är att så länge du spelar rätt så vänder det sen.

Hade en liknande dag igår, då jag torska AA mot AK, QQ mot A2, KK mot 86o, AA mot JJ o.s.v Det är tyvärr så det är. Rasade helt första timmen. BLir dock inte tilt såp länge jag vet att jag spelar rätt. Känslan sen när mina händer fick stå och cashen kommer tillbaks är grymt najs(vilket de gjorde senare).

 

Ta någon dag paus när allt går emot och sen analysera händer i HM, då hittar man en del läckor i sitt spel trots att man "borde varit plus". Gå ner i bord också kan jag rekommendera ett tag och lägg mer fokus på varje enskilt beslut. Kör hårt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4bettar du för värde eller bluff?

 

dålig size för övrigt

 

 

Fi 3-betar mig 100% när foldat till mig i sb. 88 är därmed ofta bästa handen i det här läget och jag ser hellre en 4-bet som gör att han foldar än att spela handen oop.

 

Dålig size håller jag med om. Ser dock aldrig att han foldar sitt överpar så i just den här situationen hade det inte spelat någon roll om jag betat standard 70-90% av pot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...