glasvegas Postad 18 Maj , 2011 Författare Rapport Postad 18 Maj , 2011 2 timmar / 655 händer blev det idag. -73€ slutade det på. Tableselectar ganska mycket, vilket är bra. Trivs även bra med att spela endast 3 bord för det känns som att jag lägger mycket tanke på varje enskilt beslut då. Sista handen för dagen: (Vet att han sitter på K när jag pushar, men är dum nog att tro att han ska lägga sig.. Bra att jag bestämde innan handen startade att det skulle vara den sista, hade säkert spelat tveksamt om jag hade fortsatt..) Grabbed by Holdem Manager NL Holdem $0.50(BB) Replayer SB ($50.60) BB ($50) UTG ($10.50) UTG+1 ($42.15) CO ($53.85) Hero ($78.58) Dealt to Hero 9:club: T:club: fold, UTG+1 calls $0.50, fold, Hero raises to $2.50, fold, fold, UTG+1 calls $2 FLOP ($5.75) K:heart: A:heart: K:diamond: UTG+1 checks, Hero bets $3.50, UTG+1 calls $3.50 TURN ($12.75) K:heart: A:heart: K:diamond: A:spade: UTG+1 checks, Hero bets $6.37, UTG+1 calls $6.37 RIVER ($25.49) K:heart: A:heart: K:diamond: A:spade: 6:club: UTG+1 checks, Hero bets $32.50, UTG+1 calls $29.78 (AI) Hero shows 9:club: T:club: (Pre 37%, Flop 0.2%, Turn 2.3%) UTG+1 shows K:spade: J:spade: (Pre 63%, Flop 99.8%, Turn 97.7%) UTG+1 wins $82.05 Citera
glasvegas Postad 18 Maj , 2011 Författare Rapport Postad 18 Maj , 2011 Istället för All Hands där uppe så kan du ta Specific day eller After eller In Between! Spelar inte 6max alls, men gillar nog ett mindre 3bet på flop än syltning. Tack, hittade nu! ..och sedan folda till 4bet? Jag gillar ju nästan inga turnkort i det här läget. Låt oss säga att jag bara synar hans re-raise på flop, vad gör jag när sjuan kommer som den gjorde nu? Sitter han på 8/10 lär han ju ofta beta om han sätter mig på färgdrag tex. Kommer hjärterkort måste jag folda. Han har bara 37€ bakom sin re-raise och jag ansåg att han ganska ofta checkraisar oop med AJ, färgdrag eller stegdrag, det fanns en miljon drag ute och i och med min all-in får han betala för att se turn och river. Har endast spelat 28 händer mot fi men jag tror han aldrig eller mycket sällan har set i knektar i det här läget. Enda händerna jag är rädd för är egentligen J9, 33 eller möjligen 99. Möjligen spelar jag för aggressivt, men har svårt att någonsin lägga mig i det här läget om jag möter en 4bet på flop och med tanke på att han redan investerat ca 30% av sin stack efter sin 3bet känns det som att pengarna ska in. Är mina tankegångar/mitt spel horribelt? Citera
Kimzors Postad 18 Maj , 2011 Rapport Postad 18 Maj , 2011 Tack, hittade nu! Han har bara 37€ bakom sin re-raise och jag ansåg att han ganska ofta checkraisar oop med AJ, färgdrag eller stegdrag, det fanns en miljon drag ute och i och med min all-in får han betala för att se turn och river. Har endast spelat 28 händer mot fi men jag tror han aldrig eller mycket sällan har set i knektar i det här läget. Enda händerna jag är rädd för är egentligen J9, 33 eller möjligen 99. Möjligen spelar jag för aggressivt, men har svårt att någonsin lägga mig i det här läget om jag möter en 4bet på flop och med tanke på att han redan investerat ca 30% av sin stack efter sin 3bet känns det som att pengarna ska in. Är mina tankegångar/mitt spel horribelt? är inte horribelt om du VET att han check raisar drag i detta läget, men du har som sagt endast 28 händer på honom, ingen skam att folda mot random nl 50 reg innan man har mer koll på honom, just nu vet du nada om fi överhuvudtaget och gör massa antaganden som levlar dig själv till en push Citera
glasvegas Postad 18 Maj , 2011 Författare Rapport Postad 18 Maj , 2011 är inte horribelt om du VET att han check raisar drag i detta läget, men du har som sagt endast 28 händer på honom, ingen skam att folda mot random nl 50 reg innan man har mer koll på honom, just nu vet du nada om fi överhuvudtaget och gör massa antaganden som levlar dig själv till en push Du har rätt. Blir kanske en onödigt jobbig gissningssituation jag sätter mig själv i. Kan definitivt hitta bättre lägen att få in pengarna än detta. Har för övrigt skaffat boken "let there be range". Någon som läst och lärt sig något? Citera
glasvegas Postad 19 Maj , 2011 Författare Rapport Postad 19 Maj , 2011 1665 händer spelade idag. Back två inköp (-100€). Sprungit sjukt kasst, dock inte tiltat under hela sessionen. Känner att jag lär mig hantera förluster bättre vilket är ett stort +, mindre roligt att jag nu spelat sammanlagt 13 timmar sedan dagboksstarten och endast tjänat 19€. Rejkat för 200€ sedan dagboksstarten vilket ger en rakeback på 120€, eller 1080kr, vilket ger mig en timlön på ca 83kr bara på rakeback. Helt ok med tanke på att jag endast spelar 3 bord (4 bord ibland). Hoppas pokerresultaten börjar visa bättre siffror snart när jag får in mer volym. Citera
glasvegas Postad 19 Maj , 2011 Författare Rapport Postad 19 Maj , 2011 Efter ett par espresso och en långpromenad i slottsskogen var jag redo för lite mer poker visade det sig Efter drygt en timmes lir lyckades jag hitta ett + på 142€. Ger ett dagsresultat på +30€. Känns gött efter att varit stuck 200€ som mest. Slänger antagligen upp ett par händer imorn, nu dags för nytt south parkavsnitt. South park är fan en av väldigt få serier som blir bättre och bättre för varje säsong. Dagsgraf Citera
Kakmonstret Postad 19 Maj , 2011 Rapport Postad 19 Maj , 2011 South park är fan en av väldigt få serier som blir bättre och bättre för varje säsong. Håller inte riktigt med här. Tycker serien (i efterhand) är medioker första 2-3 säsongerna, sedan blir den bara bättre och har en peak kring 7-9:e. Sedan dalar den, och senaste säsongerna är det endast ett par guldkorn per säsong. Vilka avsnitt gillar du bäst de senaste säsongerna? Citera
glasvegas Postad 19 Maj , 2011 Författare Rapport Postad 19 Maj , 2011 Håller inte riktigt med här. Tycker serien (i efterhand) är medioker första 2-3 säsongerna, sedan blir den bara bättre och har en peak kring 7-9:e. Sedan dalar den, och senaste säsongerna är det endast ett par guldkorn per säsong. Vilka avsnitt gillar du bäst de senaste säsongerna? Okej, kanske tog i. Håller med om att de första säsongerna är mediokra, men de senaste 4 säsongerna har bjudit på avsnitt som "More crap", "Over logging", "Pinewood derby" och "Medicinal Fried Chicken". Tycker definitivt att högstanivån på det senare säsonerna är mycket hög, men kanske är 7-10 jämnare. Men jämför man med tex Simpsons som var lysande på 90-talet, peak runt s.5-11, som idag är skittråkigt, så imponeras jag över att Parker och Stone fortfarande får mig att garva. F.ö. tycker jag Family guy tveklöst är den roligaste animerade serien som gjorts. Citera
ShitSux Postad 20 Maj , 2011 Rapport Postad 20 Maj , 2011 är inte horribelt om du VET att han check raisar drag i detta läget, men du har som sagt endast 28 händer på honom, ingen skam att folda mot random nl 50 reg innan man har mer koll på honom, just nu vet du nada om fi överhuvudtaget och gör massa antaganden som levlar dig själv till en push This. Random nl50reg spelar rätt ärligt. Jag har satt de på för breda raise-ranger och glatt fått betala av mot set typ 9/10 gånger med AA-KK på liknande brädor. Citera
Kakmonstret Postad 20 Maj , 2011 Rapport Postad 20 Maj , 2011 F.ö. tycker jag Family guy tveklöst är den roligaste animerade serien som gjorts. Citera
glasvegas Postad 20 Maj , 2011 Författare Rapport Postad 20 Maj , 2011 Synar ni bara på så dragig bräda, eller gillar ni min re-raise? (Re-raise pre btw med tanke på att jag sitter på knappen? fi har 12/8/16 i stats...) Grabbed by Holdem Manager NL Holdem $0.50(BB) Replayer SB ($56.22) BB ($32.55) UTG ($46.10) UTG+1 ($75.32) CO ($45.75) Hero ($51.23) Dealt to Hero 8:diamond: 8:spade: fold, UTG+1 raises to $1.50, fold, Hero calls $1.50, SB raises to $6.50, fold, UTG+1 calls $5, Hero calls $5 FLOP ($20) 8:heart: 5:diamond: T:heart: SB checks, UTG+1 bets $12, Hero raises to $26.50, SB folds, UTG+1 folds Hero wins $41.80 Enkel syn på flop eller som spelad? Fi har 18/13/30 i stats, 38 i aggression. Grabbed by Holdem Manager NL Holdem $0.50(BB) Replayer Hero ($98.53) BB ($75.44) UTG ($50) UTG+1 ($47.50) CO ($15.27) BTN ($52.25) Dealt to Hero 7:club: 7:diamond: fold, fold, fold, fold, Hero raises to $1.50, BB raises to $5, Hero calls $3.50 FLOP ($10) A:diamond: J:spade: 7:heart: Hero checks, BB bets $6, Hero raises to $16, BB folds Hero wins $20.90 Citera
glasvegas Postad 20 Maj , 2011 Författare Rapport Postad 20 Maj , 2011 2h/ca 900 händer spelade idag, +218€. Fint att få springa som en gud ibland. Fredagsbärsen kommer smaka extra gott nu misstänker jag Bankrullen ligger nu på 1435€ om någon är nyfiken. Citera
Lundin89 Postad 20 Maj , 2011 Rapport Postad 20 Maj , 2011 Så du går från grinder till learner, vad har du gjort för något för att röra dig mer mot lärandemålet EFTER att du startat dagboken? Har själv ofta börjat läsa/se videos men att det dött ut, dock har jag blivit bättre på det nu Citera
glasvegas Postad 20 Maj , 2011 Författare Rapport Postad 20 Maj , 2011 Så du går från grinder till learner, vad har du gjort för något för att röra dig mer mot lärandemålet EFTER att du startat dagboken? Har själv ofta börjat läsa/se videos men att det dött ut, dock har jag blivit bättre på det nu Jag spelar färre bord vilket gör att jag lägger ner mer tanke på varje enskild beslut istället för att gå på autopilot. Jag försöker spela endast när jag är sugen och jag går igenom mina sessioner i HEM och försöker lära mig av mina felsteg. Jag har striktare bankrullekrav än jag haft tidigare och kommer inte gå upp i nivå innan jag känner mig bekväm på min nuvarande nivå och har en bankrulle som tillåter. Ska även lägga ner mer energi på att se instruktionsvideor och böcker, som du skriver. Känner att jag redan lärt mig hantera förluster bättre och försöker ha en sund, positiv inställning till pokern istället för att se det som ett ändlöst slit. Pokern känns roligare än på länge i och med dagboken då jag sätter upp mål för mig själv som jag förhoppningsvis ska kunna hålla denna gång. Citera
Rocker10 Postad 20 Maj , 2011 Rapport Postad 20 Maj , 2011 Låter sunt och bra. Har också haft en liknande nystart en gång. Gick bra i början och jag tyckte jag lärde mig nya linjer mot vissa spelare, spelade då 2-3 bord. Sedan började det hagla 2 outare på rivrar osv... Brakade ner 7 inköp. Man blir förbannad. Går tillbaka till 4 bords grinden och spelar sitt ABC game igen. Skam den som ger sig. Citera
glasvegas Postad 22 Maj , 2011 Författare Rapport Postad 22 Maj , 2011 Poker är skoj... Grabbed by Holdem Manager NL Holdem $0.50(BB) Replayer SB ($73.59) BB ($50) UTG ($66.11) Hero ($51.63) BTN ($9.75) Dealt to Hero K:spade: A:spade: UTG calls $0.50, Hero raises to $2.25, fold, fold, fold, UTG calls $1.75 FLOP ($5.25) 7:diamond: 7:spade: 3:spade: UTG checks, Hero bets $4.50, UTG calls $4.50 TURN ($14.25) 7:diamond: 7:spade: 3:spade: T:spade: UTG checks, Hero bets $9, UTG calls $9 RIVER ($32.25) 7:diamond: 7:spade: 3:spade: T:spade: 7:club: UTG checks, Hero checks UTG shows 4:spade: 3:diamond: (Pre 35%, Flop 49.1%, Turn 9.1%) Hero shows K:spade: A:spade: (Pre 65%, Flop 50.9%, Turn 90.9%) UTG wins $30.64 Citera
glasvegas Postad 22 Maj , 2011 Författare Rapport Postad 22 Maj , 2011 Jag vet, men jag springer så jävla illa just nu. La bara upp en random hand ur listan... Förstår inte hur alla fiskar kan träffa alla magiska riverkort hela tiden just nu, typ hälften är hit 'n runners också.. Citera
glasvegas Postad 22 Maj , 2011 Författare Rapport Postad 22 Maj , 2011 Idag har jag spelat 3h/1159 händer. Slutade på +36€. Nu har det gått en vecka sedan jag startade den här pokerdagboken så jag tänkte sammanfatta veckan: Vad har jag förbättrat med mitt spel? Jag har lärt mig att bluffa oftare på turn och river istället för att stänga av när jag blir synad ett par gator. I "Let there be range" skriver dom hur viktigt det är att våga bluffa river när man har position även om man blivit synad på flop och turn. Detta ska självklart endast göras mot en viss typ av spelare och inte mot fiskar som synar allt, men det har förbättrat mitt spel mycket. Jag spelar agressivare än tidigare, försöker dock välja mina spots bättre att överbetta potten med all-inpushar. Jag har också insett att jag inte ska bluffa mot fiskar öht (i stor sett). När de synar en bluff med bottenparet (vilket är nöten enligt dom) och vinner så är det lätt att bli tiltad, så istället väljer jag mina bluffar bättre mot nitregs som bara synar med nötterna. Jag har också utvecklat mitt spel genom att inse att jag inte behöver spela ur position, ingen tvingar mig. Även detta understryker dom i LTBR - spela ur position är jobbigt och det är definitivt bättre för mitt spel att inte sätta mig själv i svåra situationer genom att lira oop. Tycker även att jag hanterar förluster bättre, "Every bad beat is simply a result of variance." Försöker hålla den inställningen när jag springer dåligt. Har jurdiktenta den 30e så nästa vecka blir det nog inte lika många timmar poker som denna. I snitt har det blivit ca 2.5h/dag vilket är okej. I sommar planerar jag dock att få in betydligt fler timmar per vecka. Veckans resultat: +403€ 6015 händer / ca 18 timmar Rejkat för nästan exakt 300€, vilket ger en rakeback på 180€ och ett sammanlagt resultat på 583€ (ca 32€/h). Min rakeback tar jag ut varje vecka till bankkontot så de går med andra ord inte till bankrullen. Lite synd att inte använda min rb till att bygga rulle fortare, men som student behöver jag pengarna till mat, bärs och annat viktigt! Startrulle: 1050€ Nuvarande rulle: 1471€ Veckograf: Citera
Floppus Postad 22 Maj , 2011 Rapport Postad 22 Maj , 2011 Bara å Gratulera till en mkt fin förstavecka! Keep it up så får vi se om du klättrar i stakes snart Har du ngn nivå som du siktar mot? nöjd på nl50? Citera
glasvegas Postad 22 Maj , 2011 Författare Rapport Postad 22 Maj , 2011 Bara å Gratulera till en mkt fin förstavecka! Keep it up så får vi se om du klättrar i stakes snart Har du ngn nivå som du siktar mot? nöjd på nl50? Tackar! Just nu är mitt mål att etablera mig på nl50nivån och sedan gå upp i nivå till nl100 när bankrullen når 3500€. Det kan dock ta ett tag då jag kommer behöva göra några cashouts i sommar (då jag inte har något sommarjobb), men jag siktar absolut på att nå högre nivåer i framtiden. Men lite av mitt mål med dagboken var att skaffa disciplin och inte överskatta mitt spel genom att gå upp i nivå för tidigt, så just nu lägger jag mer energi på att utvecklas som spelare snarare än att sikta mot nosebleedstakes! Citera
Sebas Postad 22 Maj , 2011 Rapport Postad 22 Maj , 2011 Idag har jag spelat 3h/1159 händer. Slutade på +36€. Nu har det gått en vecka sedan jag startade den här pokerdagboken så jag tänkte sammanfatta veckan: Vad har jag förbättrat med mitt spel? Jag har lärt mig att bluffa oftare på turn och river istället för att stänga av när jag blir synad ett par gator. I "Let there be range" skriver dom hur viktigt det är att våga bluffa river när man har position även om man blivit synad på flop och turn. Detta ska självklart endast göras mot en viss typ av spelare och inte mot fiskar som synar allt, men det har förbättrat mitt spel mycket. Jag spelar agressivare än tidigare, försöker dock välja mina spots bättre att överbetta potten med all-inpushar. Jag har också insett att jag inte ska bluffa mot fiskar öht (i stor sett). När de synar en bluff med bottenparet (vilket är nöten enligt dom) och vinner så är det lätt att bli tiltad, så istället väljer jag mina bluffar bättre mot nitregs som bara synar med nötterna. Jag har också utvecklat mitt spel genom att inse att jag inte behöver spela ur position, ingen tvingar mig. Även detta understryker dom i LTBR - spela ur position är jobbigt och det är definitivt bättre för mitt spel att inte sätta mig själv i svåra situationer genom att lira oop. Tycker även att jag hanterar förluster bättre, "Every bad beat is simply a result of variance." Försöker hålla den inställningen när jag springer dåligt. Har jurdiktenta den 30e så nästa vecka blir det nog inte lika många timmar poker som denna. I snitt har det blivit ca 2.5h/dag vilket är okej. I sommar planerar jag dock att få in betydligt fler timmar per vecka. Veckans resultat: +403€ 6015 händer / ca 18 timmar Rejkat för nästan exakt 300€, vilket ger en rakeback på 180€ och ett sammanlagt resultat på 583€ (ca 32€/h). Min rakeback tar jag ut varje vecka till bankkontot så de går med andra ord inte till bankrullen. Lite synd att inte använda min rb till att bygga rulle fortare, men som student behöver jag pengarna till mat, bärs och annat viktigt! Startrulle: 1050€ Nuvarande rulle: 1471€ Veckograf: Vad tentar du för ämne? Läser du juristprogrammet? Gl med pokern Citera
glasvegas Postad 22 Maj , 2011 Författare Rapport Postad 22 Maj , 2011 Läser till en pol.kand. så jag läser främst ekonomi och statvetenskap, men den här terminen är det juridik som gäller (15hp-tenta i "Juridik i offentlig förvaltning" den 30e). Trött på den där jävla lagboken nu så det ska bli skönt att skriva tentan och få sommarlov snart! Pluggar i Göteborg för övrigt. Citera
exxent Postad 22 Maj , 2011 Rapport Postad 22 Maj , 2011 rakear man 300€ på 6k händer 50NL? låter ju sinnesjukt imo.. skönt att lira med rakeback iaf Citera
glasvegas Postad 23 Maj , 2011 Författare Rapport Postad 23 Maj , 2011 rakear man 300€ på 6k händer 50NL? låter ju sinnesjukt imo.. skönt att lira med rakeback iaf Lägger ner pokern och universitetsstudierna och öppnar en pokersite istället tror jag. Som du skriver är det skönt att lira med rakeback. Har aldrig förstått mig på folk som anser att det är så mycket bättre att t ex lira på SvS med 2.5% i rake utan rakeback, än någon site med 5% i rake med t ex 50% i rakeback. I slutändan blir det samma sak, men åtminstone jag tycker det är väldigt skönt att få in en summa som kan fungera som en säkrad "timlön" när man spelar, speciellt när man har en downswing är det fint att få in några tusenlappar varje vecka i rakeback. Citera
Recommended Posts