Waggho Postad 23 Juni , 2005 Rapport Postad 23 Juni , 2005 Jag läser just no Pot limit & No limit Poker av Ciaffone och Reuben, och de föreslår att man ska spela pocketpar mellan 22 och 55 endast i sen position och i ohöjda potter, på grund av risken att bli översettad. Vad tror ni om det? Och lägger man verkligen ett set femmor mot en kraftig satsning på floppen när man har position? Synpunkter och kommentarer, tack. Citera
kfluffie Postad 23 Juni , 2005 Rapport Postad 23 Juni , 2005 I Lee Jones bok - Winning NLTH så säger han ungefär likadant. 22-44 om det är fem eller fler som har Limpat in, 55-77 om det är 4 eller mindre som har Limpat in. Ger väl ingen mer diskussion ur det hela men hur Lee Jones tycker ... Citera
baconburgare Postad 23 Juni , 2005 Rapport Postad 23 Juni , 2005 Jo det är väl vettigt, du har ju bara 11% chans att få triss med floppen. Efter det så har du inte råd att hänga med längre. Antagligen ligger där 3 överkort och ditt lilla skitpar är mer eller mindre rökt. Man kan ju alltid limpa med i tidig position och hoppas på att ingen höjer men det lönar sig knappast i längden. Såvida du inte är säker på att du kommer att vinna 10xBB varje gång du får in set'et. Nä, släng skräpet Citera
Castro Postad 24 Juni , 2005 Rapport Postad 24 Juni , 2005 Hur gör ni shorthanded då? Själv limpar jag in alla låga par från tidigt position och höjer ibland från sen och om stackdjup finns så är en 5x bb höjning oftast en klar syn även med 22. Spelar 0,25-0,50 och när man väl prickar sitt set är det allt som oftast en dubbling. Citera
Gakan Postad 24 Juni , 2005 Rapport Postad 24 Juni , 2005 Huruvida man spelar 55 i tidig position har ju mycket med att göra var (0,5-$1 eller $5/$10) du spelar. Om vi talar om lowstakes onlinepoker så anser iaf jag att man kan limpa in och även gå med på små höjningar med 55. Online poker har ju sina "moden" och det gäller att ha lite koll på vad de är. Hela lowstakes världen är ju faktikst full med fiskar av en eller annan sort. Jag tror boken som Waggho talar om på något sätt är lämpad att applicera på folk som faktiskt är insatta i poker på ett lite större sätt. (kan man säga så?) På folket som spelar på lowstakes bord kan man nästan spela hur man vill. Min erfarenhet säger mig att extremt aggresivt spel lönar sig väldigt bra på folk som är i farten att lära sig själva konceptet texas hold ém. Om vi talar om lite högre insattser så anser jag att man inte ska sätta sig i ett fack huruvida man spelar 55. Släng dem oftast, call ibland, raise ibland.... REraisa sällan men gör det också. Att spela mot någon som inte har ett "sätt" att spela är bland det svåraste som finns. Även om man faktiskt förväntar sig att förlora en hand med 55 och man synar/reraisar så visar man motståndarna att det inte går att säga hur "jag" spelar och när de märkt det kommer de att spela konservativt mot "mig". Det är mina erfarenheter iaf... Hoppas att de är til någon hjälp. /Jonas Citera
price Postad 24 Juni , 2005 Rapport Postad 24 Juni , 2005 I Lee Jones bok - Winning NLTH så säger han ungefär likadant. 22-44 om det är fem eller fler som har Limpat in, 55-77 om det är 4 eller mindre som har Limpat in. Ger väl ingen mer diskussion ur det hela men hur Lee Jones tycker ... Boken heter Winning Low Limit Holdem och handlar om fixed INTE NL. Eller har han gett ut en bok om NL också som jag missat ? Citera
Recommended Posts