Gå till innehåll

Poker = Sommarjobb?


Arooon

Recommended Posts

Hej, såhär är det. Jag har för tillfället inget jobb och ska utomlands till hösten, och måste få in ca 25 000 kr. Vilket jag nog kommer att klara om jag håller mig till 0.25/0.50 NL och inte går upp i nivå. Det kommer vara diciplinen som avgör.

 

Problemet är att inget är stabilt, jag förlorar ibland och ibland rinner det iväg mycket. Därför funderar jag på att börja skaffa ett riktigt jobb inom pokern också. Ett slitjobb:

 

Varje gång innan jag ska sätta mig på b2b så spelar jag 1on1 turneringar, 5 dollar buy-in, vilka jag plussar stabilt på. Till att jag vunnit 50 dollar t.ex.

 

När jag grejjat 50 dollar får jag spela cashgame och ta större risker. Jag vet att mina chanser att vinna maximalt försämras genom detta men pga min dåliga diciplin och att jag vill känna en säker inkomst så funderar jag starkt på detta. Vad tror ni? Kommentera och reflektera gärna.

 

Mvh /Aron

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Givet optimalt bonushorande kan man få in ungefär 8-10 dollar per timme. Givet plus minus noll på spelet blir 25.000 svenska bara ungefär 400h med den hastigheten dvs ca 10 arbetsveckor.

 

Kan man vinna en del också blir det ju mindre förståss...

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det skulle behövas lite mer info om dina bankrulle, hur det har gått tidigare osv. för att bestämma om ditt mål är rimligt.

 

Mitt mål är rimligt, det vet jag. Har spelat i ca 1 år, och varit vinnande i ca 7 månader. Spelat mycket men också tiltat en hel del. Plussat ca 100 000 kr.

 

Min bankrulle, jag är en sån som tar ut ofta, eftersom jag inte kan kontrollera mig när jag har mycket på 24. Det jag undrade var bara om ni anser min strategi vara en god idé?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag såg att du slaskade bort minst 150 € idag på mitt bord... Skulle tajta till mitt spel lite om jag vore du!

 

Okej. Du kanske inte läste hela mitt inlägg men jag skrev att disciplin var ett problem. Jag tror nog att de flesta här som spelat på 24 har mött nått av mina nick. Nu har jag iaf bestämt att under sommaren inte gå högre än 0.25/0.50. Men tack för tipset iaf :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmmm... jag minns ju att jag lirade ratt mkt mot dig tidigare i varas (jag = Swede_) och du verkade ju vara en stabil lirare.

 

Ar lite forvanad over att du inte gnetat ihop en BR och flyttat upp i niva.

 

Bara spela disciplinerat sa tror jag att du klarar dig bra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmmm... jag minns ju att jag lirade ratt mkt mot dig tidigare i varas (jag = Swede_) och du verkade ju vara en stabil lirare.

 

Ar lite forvanad over att du inte gnetat ihop en BR och flyttat upp i niva.

 

Bara spela disciplinerat sa tror jag att du klarar dig bra

 

Är väl stabil om jag håller diciplinen, varit utomlands en massa gånger och gjort av med det mesta jag tjänat. Har nog spelat de flesta nivåer men jag trivs bäst på 4-6 st bord, 6 seat.

 

Dig kommer jag ihåg, men det fanns en annan swede också, men det kanske var du på ett annat skin? Dig undvek jag =) Vad lirar du nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmmm... jag minns ju att jag lirade ratt mkt mot dig tidigare i varas (jag = Swede_) och du verkade ju vara en stabil lirare.

 

Ar lite forvanad over att du inte gnetat ihop en BR och flyttat upp i niva.

 

Bara spela disciplinerat sa tror jag att du klarar dig bra

 

Är väl stabil om jag håller diciplinen, varit utomlands en massa gånger och gjort av med det mesta jag tjänat. Har nog spelat de flesta nivåer men jag trivs bäst på 4-6 st bord, 6 seat.

 

Dig kommer jag ihåg, men det fanns en annan swede också, men det kanske var du på ett annat skin? Dig undvek jag =) Vad lirar du nu?

 

jo det var jag ;) hehe

 

jag haller till p 2/4 NL nu, och tar skott pa 5/10 ibland

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe alla verkar att det är hur lätt som helst att tjäna pengar på pokrn...25 000 ?? va tänker du med människa?? du borde nog fundera på att ta ett "vanligt" jobb i 6 veckor ist och fixa 25 000 ist

 

 

6 veckor, eller en kvall framvfor datorn....

 

Jag valjer en kvall framfor datorn framfor 6x 5x 8h jobb...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...