Gå till innehåll

Hur bra är han?


sulla

Recommended Posts

  • Svars 75
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Som vän till Clark kan jag (för)svara på de flesta av era frågor/anklagelser.

 

Hur bra är han?

Dålig, precis som den absoluta majoriteten av NL100-regs. En liten skillnad mellan Clark och den absoluta majoriteten av NL100-regs: Clark är medveten om att han är dålig och lägger flertalet timmar varje vecka på att göra något åt det.

 

Är han supernova elite?

Nej, han är bara Supernova.

 

En 21-åring som sitter inne hela dagarna och spelade... micro stakes.

 

FYP. Also, vad vet du om att han "sitter inne hela dagarna"? Mig veterligen spelar han 6-8h per dag i snitt, framför allt nattetid. Vad han gör på dagarna har jag inte jättekoll på, vet dock att han tränar mycket (gör åtminstone milen på en bit under 40min), coachar ett antal elever i schack och umgås mycket med sin flickvän/sina vänner.

 

Men proffs och välbärgad när man just flyttat upp till NL100 känns mest som att Pokerstars har köpt artikeln.

First, professionellt = yrkesmässigt = true. Second, man behöver nog inte ens vara en kniv för att dra slutsatsen att Pokerstars haft mer än ett finger med i spelet både för artikeln i fråga och kommande artikelserie (Nu spekulerar jag bara, precis som er, då jag vet att Clark i enlighet med sitt kontrakt inte får svara på frågor om detta och därför har jag inte frågat honom).

 

 

För er som inte förstår varför Clark är sponsrad, varför han får betalt att skriva artiklar för Aftonbladet och Pokerstrategy (tror till och med han får betalat för att skriva här): Svaret på er fråga är ambition. Vilket också kommer vara nyckeln till varför Clark inom något/några år är mångmiljonär medan de flesta av oss är kvar på samma nivå och hatar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För er som inte förstår varför Clark är sponsrad, varför han får betalt att skriva artiklar för Aftonbladet och Pokerstrategy (tror till och med han får betalat för att skriva här): Svaret på er fråga är ambition. Vilket också kommer vara nyckeln till varför Clark inom något/några år är mångmiljonär medan de flesta av oss är kvar på samma nivå och hatar.

 

+1

 

Super-size analplugg utan glidmedel åt alla jävla haters så att dom får något i sitt eget liv att fokusera på IMO.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul med en microlirare som uppmärksammas. Alla väljer vi väg själva för att lyckas. Ligger hårt jobb bakom de resultaten och det är imponerande med den volymen.

Stämmer de siffrorna vad gäller inkomst som supernova så är det mycket bra. Diverse sponsorpengar utöver det så finns det ingen större anledning att ens gå upp i nivå. Klart sundare spelinställning än vissa andra det skrivs om...

 

Jag säger kort och gott grattis!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+1 på Mr Tight.

 

Also jodan. Känns inte så lite märkligt att du går in och "försvarar" Clark. Får lite [insert namnet på killen vars farsa kom in och försvarade honom]-vibbar här ;-)

 

Ahja, GL Clark!

 

*edit* Men lol, Mr.Lajban skulle det visst vara. Skitsamma, Mr Tight har säkert skrivit nåt bra på sistone som han kan få lite cred för...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+1 på Mr Tight.

 

Also jodan. Känns inte så lite märkligt att du går in och "försvarar" Clark. Får lite [insert namnet på killen vars farsa kom in och försvarade honom]-vibbar här ;-)

 

Ahja, GL Clark!

 

*edit* Men lol, Mr.Lajban skulle det visst vara. Skitsamma, Mr Tight har säkert skrivit nåt bra på sistone som han kan få lite cred för...

 

Inte märkligt alls. Jag råkar veta att Clark och Jodan är polare. Also, jag känner Jodan, han är inte Clarks farsa :D Och om nu TF ser en konspiration här: Jag är inte Jodans farsa...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte märkligt alls. Jag råkar veta att Clark och Jodan är polare. Also, jag känner Jodan, han är inte Clarks farsa :D Och om nu TF ser en konspiration här: Jag är inte Jodans farsa...
Äääääh, det var inte så jag menade valtererik! Till och med jag har förstått att de är polare :-D

 

Hmm. Hur ska jag sätta detta i relation till något annat så du förstår?

 

Well, låt oss säga att mike hade presterat något liknande som Clark (lol, jag vet) och så gick torax in och skrev jodans post. Då hade jag förmodligen skrivit något halvcyniskt om mikes rumpa och torax penis + annat svammel om bro-love. Nu nöjde jag mig med att konstatera fakta.

 

Hursomhelst, heja Clark liksom.

 

/Fan, fick inte till det där som jag ville :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skitsamma, Mr Tight har säkert skrivit nåt bra på sistone som han kan få lite cred för...

 

Ännu ett personangrepp utan saklig grund.

Ska byta nick till Mr Oneliner

 

 

***

 

 

För 5 år sen skrev jag iaf något som du kan få ge cred.

Knyter dessutom an till ämnet microproffs.

 

Enjoy, jag bjuder på denna där jag b.la. introducerar "33-bet for info" och plussar 950 kr på 30 min:

 

http://blogg.expressen.se/mr_tight/entry.jsp?messid=46636

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Haha. Fick lov att göra ett konto enbart för att kommentera detta. Seriöst Aftonbladet, vad är det för folk som jobbar hos er, ni verkar ju inte ha någon som helst koll på vad ett pokerproffs innebär. Den här killen (inge personangrepp) är så långt ifrån ett pokerproffs man kan komma. Han spelar NL100 ? Jag spelar NL1000 NL2000 NL5000 och snittar ungefär 3 miljoner / år. Tog studenten för 2 år sedan. Denna gymnasiekille, vad tjänar han ? 30 000 kr i månaden, ursäkta mig men HA HA HA. Sluta skriva om sådana pajaser. Skriv om någon av de övriga 100 pokerproffsen i sverige förutom mig själv som iaf kan hitta 30 000 kr en vanlig dag på jobbet för detta är ju bara löjligt. PS: jag spenderade antagligen Sigges senaste årsplus på krogen denna månad här i LA. CIAO"

 

MVH nidron

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen är det väl så att sponsorskap inte handlar om att vara bra, utan om att vara bra business för företaget. Stars kunde nog inte bry sig mindre om han vinner eller förlorar sålänge han pangar in volym efter volym och det borde väl vara det som styr sponsorkontrakten? Se bara alla sydkoreaner på FTP som är back lifetime med 3m+ händer på PTR och alla är red pros. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen är det väl så att sponsorskap inte handlar om att vara bra, utan om att vara bra business för företaget. Stars kunde nog inte bry sig mindre om han vinner eller förlorar sålänge han pangar in volym efter volym och det borde väl vara det som styr sponsorkontrakten? Se bara alla sydkoreaner på FTP som är back lifetime med 3m+ händer på PTR och alla är red pros. :)

 

Är väll inte volymen heller som spelar roll utan hur mycket nya spelare han kan dra samt om han kan påverka andra spelare att höja sin volym.

För att belöna spelare som spelar hög volym så finns ju redan SuperNova Elite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Well, låt oss säga att mike hade presterat något liknande som Clark (lol, jag vet) och så gick torax in och skrev jodans post. Då hade jag förmodligen skrivit något halvcyniskt om mikes rumpa och torax penis + annat svammel om bro-love.

 

Hur fan kan du nämna mig i såna här microsammanhang?? Fu daddy-o, ban imo.

mvh / hajstäjksMajk

 

Edit: Din rumpa är finare än Torax.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur fan kan du nämna mig i såna här microsammanhang?? Fu daddy-o, ban imo.

mvh / hajstäjksMajk

 

Edit: Din rumpa är finare än Torax.

 

haha, sådana här dolda saker som man inte tänker på före den utsatte påpekar det är mycket underhållande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför är alla så upprörda över att han får vara med i tidningen? Kul för honom imo =) Och som jodan skriver, bra post för övrigt, så verkar han ju vara sjukt ambitiös varför han förmodligen kommer att lyckas med allt han tar sig för i livet. Inspirerande att se tycker jag. GLGL clark.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Haha. Fick lov att göra ett konto enbart för att kommentera detta. Seriöst Aftonbladet, vad är det för folk som jobbar hos er, ni verkar ju inte ha någon som helst koll på vad ett pokerproffs innebär. Den här killen (inge personangrepp) är så långt ifrån ett pokerproffs man kan komma. Han spelar NL100 ? Jag spelar NL1000 NL2000 NL5000 och snittar ungefär 3 miljoner / år. Tog studenten för 2 år sedan. Denna gymnasiekille, vad tjänar han ? 30 000 kr i månaden, ursäkta mig men HA HA HA. Sluta skriva om sådana pajaser. Skriv om någon av de övriga 100 pokerproffsen i sverige förutom mig själv som iaf kan hitta 30 000 kr en vanlig dag på jobbet för detta är ju bara löjligt. PS: jag spenderade antagligen Sigges senaste årsplus på krogen denna månad här i LA. CIAO"

Garvade som fan åt denna kommentaren också! Poker gör hemska saker med både självdistansen och insikten..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är upprörd!

Hur fan kan han ställa upp på artikeln? Sjukt mycket -ev!

Han går alltså ut med sitt riktiga namn + nick + var han bor + säger att han är pokerproffs + lirar på PokerStars = BRA JOBBAT! :rolleyes:

Ni förstår vad jag menar. Mer säger jag inte.

För mig är han en åsna.

 

Ps. Nu vet jag äntligen var uttrycket "Sigge" kommer ifrån! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är upprörd!

Hur fan kan han ställa upp på artikeln? Sjukt mycket -ev!

Han går alltså ut med sitt riktiga namn + nick + var han bor + säger att han är pokerproffs + lirar på PokerStars = BRA JOBBAT! :rolleyes:

Ni förstår vad jag menar. Mer säger jag inte.

För mig är han en åsna.

 

Ps. Nu vet jag äntligen var uttrycket "Sigge" kommer ifrån! :lol:

 

Varför skulle det vara -EV för? Själva pokervinsterna är bara kaffepengar i sammanhanget och det mesta dessutom vunnet på småbord där potterna knappast kommit upp i 100kr.

Hur mycket spnsorkontraktet är värt har jag ingen uppfattning om, men bara som skribent i aftonbladet lär han få en normal lön.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför skulle det vara -EV för? Själva pokervinsterna är bara kaffepengar i sammanhanget och det mesta dessutom vunnet på småbord där potterna knappast kommit upp i 100kr.

Hur mycket spnsorkontraktet är värt har jag ingen uppfattning om, men bara som skribent i aftonbladet lär han få en normal lön.

Bra poäng iofs.

Men hans ambition var ju att klättra?

Sponsorkontrakter ger väl 100% rb + $15/h skulle jag gissa.

Skribent i AB ger väl max 1000 kr/gång. Förmodligen inte ens hälften.

Mina gissningar... och troligen har jag galet fel också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte hur mycket de får men i en stor kvällstidning som aftonbladet får man nog rätt bra betalt. Jag gissar på att det är mer än 1000kr/spalt.

 

Det den där klättringen är det nog ingen vågad gissning att det blir pannkaka med. Har man setat och grindat 2M händer på 0,01 till NL25, springer med 1,8BB/100 så är det nog inte så jävla vanligt att man kommer så mycket längre.

Men vad vet jag, det kanske finns några microlimitspelare som trampar vatten och faktiskt lyckas få det där genombrottet vi alla väntar på:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

han har ju ändå spelat 1m händer nl25, alla potter som han vinner över 100 sek (16.6 dollar med dagens kurs) ska ju vara skattepliktiga. om vi säger att ca 30k av de 1m händerna är vinstpotter över 100sek och att potterna i genomsnitt då hamnat på 25 dollar så har han ändå vunnit skattepliktiga potter på ca 4.5m sek. vilket innebär 1.5m i skatt....

 

 

sen undrar jag varför ni tror att aftonbladet skulle betala en stars-sponsrad spelare ett öre för att skriva, det är snarare så att stars betalar aftonbladet för att få spalten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skärmdumpen som pingvinen klistrade in på första sidan visar att han har minst 1M händer på NL25. Så han hamnade nog all-in minst 5000 gånger, och om han vann hälften av de gångerna, så är det 2500*25=62.5K dollar som Skatteverket skulle kunna påstå är beskattningsbara vinster. Nu verkar ju även Skatteverket hålla med om att de reglerna är för korkade för att gå att använda, men de kan helt klart göra läget rätt surt för honom om de vill.

 

D'oh...för långsam igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...