Delta Postad 29 April , 2011 Rapport Postad 29 April , 2011 Tjena! Har tänkt testa att lira lite poker på nätet snart, har bara lirat på kul med polare förut. Så har några frågor Skulle ni rekommendera någon bok för att läsa på hur man ska spela i början. Vilken sida skulle ni börja spela på? Hur många kr behöver man börja med ? Några almänna tips? Har läst att boken Getting started in Hold'em av Ed miller ska va bra, är den det ? Står så mycket olika överallt så man blir lätt förvirrad när man inte är så insatt. Tack på förhand Citera
yxa00 Postad 29 April , 2011 Rapport Postad 29 April , 2011 Jag rekommenderar Svenska Spel, det är en bra nybörjarsajt. Citera
neuronomicon Postad 29 April , 2011 Rapport Postad 29 April , 2011 Hej, är väl ingen expert själv direkt men här är mina tips iaf: 1. "The theory of poker" av David Sklansky. Allmänt känd som pokerbibeln nummer 1. Han tar upp teorier som rör holdem, 7 card stud och mycket annat. Kanske inte optimala boken för nybörjare, men väldigt bra. Sklansky har även skrivit bra böcker specifikt för holdem. 2. Om det är limit holdem du är inne på så är "Winning low limit holdem" av Lee Jones riktigt bra. Tror du kan förhandsgranska den på amazon http://www.amazon.com/Winning-Low-Limit-Holdem-2nd-Jones/dp/1886070156#reader_1886070156 3. När det gäller no limit holdem så har jag inte jättekoll men "Super system" av Doyle Brunson är en väldigt bra bok, finns "Super system 2" också. Ed Miller boken har jag inte läst så jag kan inte uttala mej om den. När det gäller pokersajter, hmm, behöver också lite tips Pacific poker (eller om det heter 888) suger iaf, typ 0 spelare vid varje bord. Citera
papiPope Postad 29 April , 2011 Rapport Postad 29 April , 2011 1. "The theory of poker" av David Sklansky. Allmänt känd som pokerbibeln nummer 1 för 100 år sedan. Han tar upp teorier som rör holdem, 7 card stud och mycket annat. Kanske inte optimala boken för nybörjare, men väldigt bra. Sklansky har även skrivit bra böcker specifikt för holdem. fyp. Börja på typ svenska spel som tidigare skrivits. Lägg upp händer på forum och läs andras hand historiken. Och spela mycket. Spela bara för pengar du har råd att förlora, för mest troligt kommer du att göra det. Citera
jm_j Postad 29 April , 2011 Rapport Postad 29 April , 2011 Om du är någorlunda bra eller halvbra på matte, rekommenderar jag som neuronomicon "Theory of Poker". Sedan Super System 2 (inte ettan, spelet har ändrats liite mellan böckerna skrevs). Tyvärr är det också så att de flesta böckerna när dom kommer ut kan vara lite gamla så ett bättre sätt är att hänga på olika forum, särskilt hand/spelanalysdelarna. Citera
Delta Postad 29 April , 2011 Författare Rapport Postad 29 April , 2011 Tack för alla svar! Fort gick det Jo att läsa på nätet osv är ju alltid bra, men det känns som att en nybörjarbok och att komma igång i spelet lite skulle vara bra. För har man inte ens detta så känns ju ändå värsta "noob" diskussionerna som grekiska Men hur tror ni den där boken jag länka till är? Nån som har läst den? Såg att den skulle vara "excellent" genom en nybörjarguide på liqudpoker. guiden är ju från 2007 och boken antagligen äldre är den utdaterad nu tro? Citera
fiskpatte747 Postad 30 April , 2011 Rapport Postad 30 April , 2011 http://www.deucescracked.com Bli medlem där(billigare än att köpa en bok om du bara är det en månad). Alternativt bli medlem i tio dagar helt gratis om du vill vara snål. Tanka ner alla nybörjarfilmer till det spel du vill spela. Sen äre bara och köra. Citera
Soni Postad 30 April , 2011 Rapport Postad 30 April , 2011 http://www.deucescracked.com Bli medlem där(billigare än att köpa en bok om du bara är det en månad). Alternativt bli medlem i tio dagar helt gratis om du vill vara snål. Tanka ner alla nybörjarfilmer till det spel du vill spela. Sen äre bara och köra. Det är väl 7 dagars free trial för att var petig:rolleyes: Citera
fiskpatte747 Postad 1 Maj , 2011 Rapport Postad 1 Maj , 2011 Det är väl 7 dagars free trial för att var petig:rolleyes: Ja det är möjligt. Kommer inte ihåg. Tillräckligt med tid för att få ner videor för resten av året i alla fall. Citera
Soni Postad 1 Maj , 2011 Rapport Postad 1 Maj , 2011 Ja det är möjligt. Kommer inte ihåg. Tillräckligt med tid för att få ner videor för resten av året i alla fall. ja jag vet, jag ber om ursäkt för inputen, sjukt onödig faktiskt. Citera
RunningAlone Postad 1 Maj , 2011 Rapport Postad 1 Maj , 2011 Försök att insupa allt som Hellmuth har gjort Citera
Rosco Postad 1 Maj , 2011 Rapport Postad 1 Maj , 2011 Dan Glimme har väl skrivit någon bok oxå Citera
Supertequila Postad 1 Maj , 2011 Rapport Postad 1 Maj , 2011 Försök att insupa allt som Hellmuth har gjort levling är förbjuden i nybörjartrådar. Citera
Hittapengarna Postad 2 Maj , 2011 Rapport Postad 2 Maj , 2011 Sätt in en liten summa, börja spela på de lägsta nivåerna och inse det faktum att du kommer förlora i början. Se det som en utbildning som kostar lite. Mycket av poker är erfarenhet så försök att spela väldigt tight och ABC tills du blir bekvämare och allt eftersom kommer du utvecklas och bli bättre. Tålamod är A och O. Se till att kapitalet du sätter in inte är några pengar du behöver ta ut inom snar framtid och försök bara ha roligt. Citera
fraallan Postad 2 Maj , 2011 Rapport Postad 2 Maj , 2011 Lira micro sit n goes, då får du mycket poker för pengarna å lär dig grunderna väldigt billigt. Citera
Freddy1337 Postad 5 Maj , 2011 Rapport Postad 5 Maj , 2011 PartyPoker är den sämsta clienten jag stött på hittils. Inte så att jag vill rekommendera fulltilt för en nybörjare eftersom det är faktiskt ganska svårt där med microgrinders. Men blir tvungen att säga det igen, Partypokers client är så jävla KASS. Trafiken på partypoker därimot är faktiskt ganska bra Som tidigare sagt, kolla in duecescracked.com, allt du behöver är att skriva in dina betalnings uppgifter och sen vänta till sjunde dagen o ta bort allt. Själv gjorde jag så +20gig micro/small NL 6max haha, tog mig dock +6 timmar att ladda hem varje video Citera
Mr_Tight Postad 5 Maj , 2011 Rapport Postad 5 Maj , 2011 Välj PLO direkt +1 Alla borde spela PLO Citera
Recommended Posts