sevenfeet Postad 21 Juni , 2006 Rapport Postad 21 Juni , 2006 Rilleg: haha.... inte för att vara dretig. Men delar de ut sämre kort på högre nivåer? Innebär det att min hand blir starkare i NL1000 än i NL100? Nej den typen av auktoritetsargument köper jag faktiskt inte. Skall du säga något om min analys så får du gärna förklara utifrån korten, spelet, readen eller något releveant. Inte bara säga att jag kommer att bli överkörd för att jag är mentalt beredd att lägga vid omslag. I bägge fallen här har vi ganska kassa händer där vi antingen leder marginellt eller är rejält slagna. Att spela om hela stacken utan bra read då är fel, vilken nivå man än spelar på enligt min mening. Sedan tycker jag inte att mitt förslag innebär att jag spelar särskilt passivt. I ena fallet betar jag ut direkt. I det andra flyter jag för att beta ut på turn givet att det finns läge för det. Skulle nog inte kalla det nötspel heller. Vem är det som har nöten? Inte är det jag iallfall. Jag tror snarare att du har format en hypotes om hur man spelar på mindre nivåer och vill ha den bekräftad, no matter what. Men lugn... om du som "lågnivå-spelare" gör ett inlägg i en "högnivåspelares" dagbok och inte kan ta att han någonstans i kommentaren till din analys påpekar att det "nog kan skilja sig mellan nivåer" borde du nog inte ha gjort inlägget in the first place.
Shahin86 Postad 21 Juni , 2006 Rapport Postad 21 Juni , 2006 "Jag tror snarare att du har format en hypotes om hur man spelar på mindre nivåer och vill ha den bekräftad, no matter what." Jag tror snarare att du har format en hypotes om att låga nivåer är samma spel som på höga
Myssion Postad 21 Juni , 2006 Rapport Postad 21 Juni , 2006 haha.... inte för att vara dretig. Men delar de ut sämre kort på högre nivåer? Innebär det att min hand blir starkare i NL1000 än i NL100? Nej den typen av auktoritetsargument köper jag faktiskt inte. Va? Mot aggressivare motstånd kan du inte vika lika ofta som mot mer passivt motstånd. Det är inte rymdfysik direkt.
rilleg Postad 21 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 21 Juni , 2006 tänkte bara kolla ifall det är ngn mer än jag som längtar efter bröst i ansiketet på spear mint ..,. btw bra dagbok det här med penisgnidning är ett stockholmsfenomen o enligt mig har d blivit helt överskattat, asiatisk massage eller nattklubb punkt slut
Grymme Postad 21 Juni , 2006 Rapport Postad 21 Juni , 2006 Shahin, Sjufot och Myssion. Men snälla säg något med substans om ni skall säga något. Jag försöker faktiskt förklara varför jag tycker det är lika fel att spela om hela stacken på såväl låga som höga nivåer. Det gör jag utifrån en analys av korten, positionen, readen osv....pokern helt enkelt. Att bara häva ur sig: "Det är annorlunda där uppe" eller "det är mer aggressivt där uppe", utan att säga något mer, tillför inte mycket till diskussionen. Jag vidhåller att det är fel att spela om hela stacken här. Oavsett vilken nivå. Argumenten för det kan ni läsa i mina tidigare inlägg. Kortfattat så leder du marginellt eller så ligger du under rejält. De gånger du leder marginellt kommer inte din pyttelilla EV+ att uppväga de (många) gånger du får ett gigantiskt EV- i ansiktet. Om någon sedan tycker att man skall syna av hela sin stack här för att man inte vill bli överkörd i senare händer och skaffa sig en tuff tejbelimage så säger jag bara: spela så. Det uppskattas från min sida. Se sedan hur mycket de bryr sig på partys NL1000 bord, på Svenska spels bord eller hur mycket de fattar på de höga pacificborden (eller fattade innnan de införde multitable iallafall). Alla highlimitbord skall inte spelas på samma sätt, inte alla lowlimitbord heller. Därför kan man inte göra sådana generaliseringar som görs här. *Edit* Inser att det här hamnade lite utanför syftet med Rillegs dagbok så jag avslutar diskussionen för min del här. Ni får gärna dissa mig lite mer Men gör det med substans isåfall.
rilleg Postad 21 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 21 Juni , 2006 alltså vi har aldrig påstått att vi kommer för hela stacken i det här exemplet... du har du tänkt fel, vi har ett scenario och ta ställning till, att spela för hela stacken är kanske 5 steg framåt i tänkandet, vi tänker på olika vinstmaximerande grejor på floppen och att ett spel kan vara rätt en gång och helt fel en annan gång etc.. .
Che Postad 21 Juni , 2006 Rapport Postad 21 Juni , 2006 Hej rille ville bara säga att igår var jag ute i nattlivet här. Jag fick en kompis.
rilleg Postad 21 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 21 Juni , 2006 Hej rille ville bara säga att igår var jag ute i nattlivet här. Jag fick en kompis. låg du?
Grymme Postad 21 Juni , 2006 Rapport Postad 21 Juni , 2006 Rilleg: mjo... du kanske har rätt i att jag övertolkade ditt inlägg. Samtidigt så skrev du att man inte kunde vika sig. Om man lägger ihop "vårt" bet + fiendens omslag (som man inte viker sig för) så lär man ju i vart fall spela om hela stacken (om inte annat så senast på turn om det blir någon som helst action där). Förutsatt att vi spelar på vanligt 100 bb stackar. Men tack för att du resonerar med mig i vart fall. Det uppskattas.
rilleg Postad 21 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 21 Juni , 2006 Rilleg: mjo... du kanske har rätt i att jag övertolkade ditt inlägg. Samtidigt så skrev du att man inte kunde vika sig. Om man lägger ihop "vårt" bet + fiendens omslag (som man inte viker sig för) så lär man ju i vart fall spela om hela stacken (om inte annat så senast på turn om det blir någon som helst action där). Förutsatt att vi spelar på vanligt 100 bb stackar. Men tack för att du resonerar med mig i vart fall. Det uppskattas. man kan inte ALLTID vika sig i såna här lägen, det var så jag skrev, viker du såna här lägen på 1000 nivåen kommer du bli överkörd LÄS man måste ta reda på om man verkligen är slagen och då diskutera vi om vilket som var mest vinstgivande, om man betade rakt ut eller checkraisade...
Hjort Postad 21 Juni , 2006 Rapport Postad 21 Juni , 2006 Vi är ett par stycken som vill checksyna också...
Grymme Postad 21 Juni , 2006 Rapport Postad 21 Juni , 2006 haha....det är väl bara att konstatera att det här är ett sånt läge där folk har VÄLDIGT olika åsikter om hur man skall spela. På det sätter var det ju ett väl valt ämne. Däremot håller jag inte med om att man skall agera olika beroende på vilken nivå man spelar. Däremot kan möjligen man agera olika beroende på vilka man spelar mot. Jag kan iallafall säga vad jag ALDRIG skulle göra, och det är att checkraisa någon av de händerna.
rilleg Postad 21 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 21 Juni , 2006 Vi är ett par stycken som vill checksyna också... japp.. jag tala för mig själv.. skönt med en meningsinlägg! tack
Gekko Postad 21 Juni , 2006 Rapport Postad 21 Juni , 2006 Jag tycker man ska OP, fatta vilken FE man kommer att ha mot typ alla händer, asså, och har man inte de så kan man ju alltid vinna ändå... Man lär ju liksom aldrig folda sånt här stål, så då tycker jag man lika gärna kan stoppa in stacken direkt liksom!
Hjort Postad 21 Juni , 2006 Rapport Postad 21 Juni , 2006 Jag tycker man ska OP, fatta vilken FE man kommer att ha mot typ alla händer, asså, och har man inte de så kan man ju alltid vinna ändå... Man lär ju liksom aldrig folda sånt här stål, så då tycker jag man lika gärna kan stoppa in stacken direkt liksom! Amatör. Släng in hela stacken utom $20. Höjer de då så vet man att man är slagen och kan tryggt vika.
rilleg Postad 21 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 21 Juni , 2006 Jag tycker man ska OP, fatta vilken FE man kommer att ha mot typ alla händer, asså, och har man inte de så kan man ju alltid vinna ändå... Man lär ju liksom aldrig folda sånt här stål, så då tycker jag man lika gärna kan stoppa in stacken direkt liksom! du lär stoppa in mer förkortningar...
Che Postad 21 Juni , 2006 Rapport Postad 21 Juni , 2006 Hej rille ville bara säga att igår var jag ute i nattlivet här. Jag fick en kompis. låg du? nope...
rilleg Postad 21 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 21 Juni , 2006 Hej rille ville bara säga att igår var jag ute i nattlivet här. Jag fick en kompis. låg du? nope... är du kär?
Che Postad 21 Juni , 2006 Rapport Postad 21 Juni , 2006 Hej rille ville bara säga att igår var jag ute i nattlivet här. Jag fick en kompis. låg du? nope... är du kär? inte vad jag minns Är du pokerproffs måntro?
rilleg Postad 22 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 22 Juni , 2006 $1000 NL Texas Hold'em - Wednesday, June 21, 20:26:50 ET 2006 Table Speed Read (No DP) (Real Money) Seat 5 is the button Total number of players : 6 Seat 1: MyRenovatio ( $1164.75 ) Seat 2: mackyp ( $2918.50 ) Seat 3: Anakinso ( $980 ) Seat 5: beeandtheboo ( $2100 ) Seat 6: FabioLanzoni ( $1201 ) Seat 4: konjakovic ( $1067 ) FabioLanzoni posts small blind [$5]. MyRenovatio posts big blind [$10]. ** Dealing down cards ** Dealt to konjakovic [ 6s 6c ] mackyp raises [$40]. >You have options at Cape Verde (No DP) Table!. Anakinso calls [$40]. >You have options at San Benito (No DP) Table!. konjakovic calls [$40]. beeandtheboo folds. >You have options at San Benito (No DP) Table!. >You have options at Constantia Table!. >You have options at San Benito (No DP) Table!. >You have options at San Benito (No DP) Table!. FabioLanzoni calls [$35]. MyRenovatio calls [$30]. ** Dealing Flop ** [ 6h, Ah, Jh ] >You have options at Constantia Table!. >You have options at San Benito (No DP) Table!. FabioLanzoni checks. >You have options at Constantia Table!. MyRenovatio checks. mackyp bets [$175]. Anakinso folds. konjakovic calls [$175]. >You have options at Reel Lucky (No DP) Table!. >You have options at Constantia Table!. FabioLanzoni calls [$175]. >You have options at Cape Verde (No DP) Table!. MyRenovatio calls [$175]. ** Dealing Turn ** [ 5d ] >You have options at Constantia Table!. FabioLanzoni checks. MyRenovatio checks. >You have options at Cape Verde (No DP) Table!. mackyp bets [$400].
eyedol Postad 22 Juni , 2006 Rapport Postad 22 Juni , 2006 Ja hur resonerar du när du bara synar på flop?
rilleg Postad 22 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 22 Juni , 2006 res floppen och gå gul därför du dippar 30k om dagen?
rilleg Postad 22 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 22 Juni , 2006 Ja hur resonerar du när du bara synar på flop? ingen aning, har aldrig nån tanke bakom ..nej ironi lägger vi åt sidan... på nåt sätt så har mackyp alltid checkat vid såna här floppar när han träffat dåligt o betat starkt vid färdiga händer,, typ så.. sen att alla synar bakom var konstigt
rilleg Postad 22 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 22 Juni , 2006 snabb uppdatering..70k är nådda från nytändningens början den 28maj och det är alltså 6 dar kvar till "månadsslutet"...känns skönt att ha lagt fylllespel o personliga problem åt sidan för den här gången(förhoppningsvis på ett bra tag åtminstone fylleliret) och kommer med friska takter försöka nå 100k innan den 28e.. vore fantastiskt att bevisa för mig själv....100k here we go lol
Recommended Posts