schteeket Postad 24 April , 2011 Rapport Postad 24 April , 2011 Har tyvärr inte tillgång till HH då ja skriver detta från mobilen. Ja undrar dock hur ja ska spela handen. Ja spelar inte jätte mycket PLO så ja är väl mest nyfiken på om ja spela korrekt. Ja 4 bettade AA89 ds ~125 bb djupt, fick in ungefär halva stacken pre. Floppen är QT4 alla ruter ( ja har inte ruter). Nu till frågan, kan man hitta c/f med halva stacken inne eller är de cpstandard att bara dega in de? Citera
Imfromsweden Postad 24 April , 2011 Rapport Postad 24 April , 2011 Det är väl bara att köra in det i Pokerstove? Citera
Mr_Tight Postad 24 April , 2011 Rapport Postad 24 April , 2011 Har tyvärr inte tillgång till HH då ja skriver detta från mobilen. Ja undrar dock hur ja ska spela handen. Ja spelar inte jätte mycket PLO så ja är väl mest nyfiken på om ja spela korrekt. Ja 4 bettade AA89 ds ~125 bb djupt, fick in ungefär halva stacken pre. Floppen är QT4 alla ruter ( ja har inte ruter). Nu till frågan, kan man hitta c/f med halva stacken inne eller är de cpstandard att bara dega in de? Jag degar alltid Citera
spinky Postad 24 April , 2011 Rapport Postad 24 April , 2011 propokertools, eller har pokestove omaha nu? Citera
schteeket Postad 24 April , 2011 Författare Rapport Postad 24 April , 2011 Det är väl bara att köra in det i Pokerstove? Va trycker man in isf? Grejjen är väl den att ja aldrig får in det bra. Fi kan ju mer eller mindre spela perfekt mot mig då de är uppenbart att ja har AA. Ja vet inte om man behöver stova eller liknande utan mest argumentera för om ja är pottcomittad eller inte.. Citera
jackbalsam Postad 24 April , 2011 Rapport Postad 24 April , 2011 Fi borde rimligtvis syna med väldigt många händer du slår eftersom han är lika commited som du är. Om du har rätt i att du aldrig får in det bra så betyder det att dina motståndare foldar för mycket här vilket är bra för dig. Fortsätt dega. Citera
Lejonkungen Postad 30 April , 2011 Rapport Postad 30 April , 2011 Jag tycker att det beror mycket på bankrulle... Om du inte kan ta upp ett inköp till direkt efter och känner att du kanske vill dega när du har nötdrag istället så hade jag lätt vikt den handen om någon bettade. Du kan ju hoppas på att de också checkar i hopp om att de tror att du har AA och ruter ; ) Citera
Sideshow Postad 30 April , 2011 Rapport Postad 30 April , 2011 Jag tycker att det beror mycket på bankrulle...Om du inte kan ta upp ett inköp till direkt efter och känner att du kanske vill dega när du har nötdrag istället så hade jag lätt vikt den handen om någon bettade. Du kan ju hoppas på att de också checkar i hopp om att de tror att du har AA och ruter ; ) Stanna kvar i djungeln Citera
Mr_Tight Postad 30 April , 2011 Rapport Postad 30 April , 2011 Om en för liten bankrulle för dig att fatta pissiga beslut spelar du alldeles för högt. Ur ett EV-perspektiv solklar degning denna hand, inte svårt på något sätt FYP Citera
Hazzex Postad 30 April , 2011 Rapport Postad 30 April , 2011 Mot en spelare är det okej att dega in där, mot fler lär du ju oftast förlora. Sen som förgående sa beror ju på om din bankrulle klarar av det. Citera
Mr_Tight Postad 1 Maj , 2011 Rapport Postad 1 Maj , 2011 Oavsett hur många spelare du har mot dig är det solklart att dega in där. Att prata om rullens storlek är ett skämt FYP Citera
Lejonkungen Postad 1 Maj , 2011 Rapport Postad 1 Maj , 2011 Spelaren sa i första inläget att han inte spelar PLO så mycket så då kan man ju anta att bankrullen spelar roll i detta läge. Därav mitt svar men just den aspekten kanske ni inte tog med. Obs, jag är ingen stor spelare, men jag gillar PLO ; ) Citera
Terribleturk Postad 29 April , 2013 Rapport Postad 29 April , 2013 I denna situation så är det bara att dega. Du har i praktiken lyckats få det till att spela sig själv när du är först och du har halva kvar och får in det. Dessutom så kan du som någon påpekade få någon att lägga ett dåligt 2par. En check skriker svaghet (fast kan spelas så ifall du råkar ha nötterna på mot en spelare och vill att denne bluffar). Kort sagt: in med degen! Citera
Mr_Tight Postad 29 April , 2013 Rapport Postad 29 April , 2013 I denna situation så är det bara att dega. Gott att tänket står sig två år senare Citera
Terribleturk Postad 1 Maj , 2013 Rapport Postad 1 Maj , 2013 Gott att tänket står sig två år senare WTF? Såg inte att tråden var bumpad. Grrr Citera
Recommended Posts