Frisken73 Postad 18 April , 2011 Rapport Share Postad 18 April , 2011 Har spelat poker rätt många år men idag kom en frågeställning upp som jag inte vet svaret med säkerhet på. Situationen upplevdes ikväll i en PLO-turnering där två spelare ser floppen som är 994 och ena spelaren betar bort den andra. Efter att handen var färdigspelad säger två av spelarna som foldat preflop att de hade en varsin nia och det "skadar" ju imagen lite på den som betade och han undrade om det verkligen var tillåtet att säga så. Jag har aldrig hört talas om att det INTE skulle vara tillåtet att berätta vad man hade för hand då den är färdigspelad men är ju inte 100% säker på vad som gäller så därför slänger jag ut frågan här och nu - vad gäller? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JackVegas Postad 18 April , 2011 Rapport Share Postad 18 April , 2011 Skulle vara en svår sak att regelsätta, förmodligen helt olika regler beroende från vart du spelar. Sen är det förmodligen en hel del skillnad på om du lirar turre eller cg. Tippar på att det är cool på de flesta ställena Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Longple Postad 18 April , 2011 Rapport Share Postad 18 April , 2011 du får säga vad som helst, du får säga vad du har för hand under handen åxå sålänge du inte visar den Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Drunken_Penguin Postad 18 April , 2011 Rapport Share Postad 18 April , 2011 du får säga vad som helst, du får säga vad du har för hand under handen åxå sålänge du inte visar den Källa på det pls. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
valterego Postad 19 April , 2011 Rapport Share Postad 19 April , 2011 du får säga vad som helst, du får säga vad du har för hand under handen åxå sålänge du inte visar den Varierar ju extremt mycket beroende på var du spelar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
schumme Postad 19 April , 2011 Rapport Share Postad 19 April , 2011 Att man säger vad man hade efter att handen är färdigspelad ser jag inte som något konstigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cyntax Postad 19 April , 2011 Rapport Share Postad 19 April , 2011 Har spelat poker rätt många år men idag kom en frågeställning upp som jag inte vet svaret med säkerhet på. Situationen upplevdes ikväll i en PLO-turnering där två spelare ser floppen som är 994 och ena spelaren betar bort den andra. Efter att handen var färdigspelad säger två av spelarna som foldat preflop att de hade en varsin nia och det "skadar" ju imagen lite på den som betade och han undrade om det verkligen var tillåtet att säga så. Jag har aldrig hört talas om att det INTE skulle vara tillåtet att berätta vad man hade för hand då den är färdigspelad men är ju inte 100% säker på vad som gäller så därför slänger jag ut frågan här och nu - vad gäller? Kanske inte så snyggt av dom två som foldat en 9'a var. Men vad är det som säger att dom verkligen hade en 9'a? Han som bettade ut den andra kan ju kontra och säga att minst en av dom ljuger, för han hade minsann en 9'a också?!du får säga vad som helst, du får säga vad du har för hand under handen åxå sålänge du inte visar denJa, håller med om det. Kanske inte så snyggt om det är >2 kvar i handen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JohnH Postad 19 April , 2011 Rapport Share Postad 19 April , 2011 Att höra någon säga att de hade en nia, la ÄssÄss el vad som helst säger inget. Folk snackar så mycket skit i poker.. med olika avsikt och intresse. >2 spelare kvar: Jag säger snacka på... efter att handen är färdigspelad. 2 spelare kvar: Snacka på hur mycket du vill (med vissa undantag för cc) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TotalFarsa Postad 19 April , 2011 Rapport Share Postad 19 April , 2011 Vad hade han för argument till att det skulle skada hans image? Känns som det borde vara tvärtom. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DocLame Postad 19 April , 2011 Rapport Share Postad 19 April , 2011 Efter att en hand är slut får vilken spelare som helst säga precis vad som helst om handen imo. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 19 April , 2011 Rapport Share Postad 19 April , 2011 du får säga vad som helst, du får säga vad du har för hand under handen åxå sålänge du inte visar den Ja, om det bara är två spelare kvar i handen och det är någon av de två som snackar. I annat fall är det arkebusering med luftvapen som gäller imo. Efter att en hand är slut får vilken spelare som helst säga precis vad som helst om handen imo. +1. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Longple Postad 19 April , 2011 Rapport Share Postad 19 April , 2011 Källa på det pls. dealer på CC stockholm, vi spelade 100/100 och jag hade ett beslut som tog mig typ 10min så började jag snacka högt och frågade honom ifall jag fick säga vad jag hade för hand och varför det var så drygt beslut (spelade mot en bekant) dealern sa att du får säga precis vad du vill alltid sålänge du inte visar handen eller att du säger att du synar/foldar/raisar iom att dom är bindande Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts