Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Får bli en bild då jag inte vet något lättare sätt att presentera hh från winner på.

Jag är "illerill".

Sex spelare kvar, blinds 150/300. Detta är en standardpush med A7, yes? Frågar p.g.a den tidiga positionen jag har och vill vara säker:)

kezurn.jpg

Postad
Tycker inte det är helt standard, men om du vet att personerna bakom dig är tighta så kanske. Men känns som du har råd att vänta lite till för att hitta bättre läge

Okej. Vilka händer pushar vi från denna positionen?

Postad

Pushar du med A7o i det läget kan du i stort sett pusha med any two, för en push med A7o är en bluff. De gånger du får syn i det läget med de aktuella stackarna har du nog väldigt ofta ett 70-30läge mot dig. At+ och mellanpar+

Jag pushar inte i det här läget.

Postad
Pushar du med A7o i det läget kan du i stort sett pusha med any two, för en push med A7o är en bluff. De gånger du får syn i det läget med de aktuella stackarna har du nog väldigt ofta ett 70-30läge mot dig. At+ och mellanpar+

så du säger att det inte spelar någon roll om vi pushar A7o eller 32o?:shock:

jag skulle pusha här med A7o vi är på CO va? om du tittar på stack sizes så riskerar dom bakom dig att åka ur om dom synar vilket gör att chansen att dom foldar större särskilt när det närmar sig ITM.

Postad
Ser inte vilken position du har men vad är det för turre? hur många itm?

Iallafall, enkel shovve och superstandard från CO och BTM med mindre än 10 bbs :), särskilt om det är bubblan såklart.

blåbär...

Postad
så du säger att det inte spelar någon roll om vi pushar A7o eller 32o?:shock:

jag skulle pusha här med A7o vi är på CO va? om du tittar på stack sizes så riskerar dom bakom dig att åka ur om dom synar vilket gör att chansen att dom foldar större särskilt när det närmar sig ITM.

CO? Som jag ser det är vi 2:a att agera med 4 pers efter oss att agera!?

Som jag sa mtp. på stacksize synar de troligen din A7push med AT+ och mellanpar+, dvs. händer du har c:a 30% mot. Okej så långt?

Kör sen random hand i pokerstove mot AT+ och 77+ så ser du att du kommer att ha dryga 30% där också, så pushar du A7 kan du enligt mig pusha any two i det här specifika scenariot.

Jag viker både A7o och anytwo här..

Spontant så pushar jag AT+, 66+ och KQs här.

(Jag spelar dock inga $5 sitngo så det är möjligt att FI är mongo och synar med sämre än A7 vid vissa tillfällen)

Postad

inte heller sng-lirare men skulle nog vikt precis med tanke på att det är 3 priser och ingen ante som jag ser??, A-9 uppåt hade nog varit shove och alla par ska in osv...

I turnering som inte är finalbord eller så hade jag nog däremot marginellt ställt istället då jag tror A7 ska in som sämsta offsuitade ess!!

Men det är ju väldigt marginellt och spelar inte så stor roll i längden med tanke på att dina motståndare inte kommer syna av korrek och rent spontant så tror jag att man ska pusha mer å syna mindre i en 5 dollars sng men va vet jag ;)

Postad
Ni som bara skriver instapush, varför är det push?

Jag vet inte om det ÄR push, men jag skulle ha pushat. På den här nivån tror jag vi får syn av mkt mer än bättre ess och pockets. Tycker man ser många konstiga syner med blackjack-händer och i stort sett vilket ess som helst. Ibland t o m suited connectors.

Med det sagt säger jag bara att jag skulle ha pushat, men har inte räknat på om det är korrekt eller ej :D

EDIT: Jag tror jag har fel.

Postad

Om Hero pushar A7o här så ger han 5,3:1 och även om det inte är ett jättemisstag att pusha, så anser jag att det är lite löst med 4 pers efter. Skulle vi ge ett odds på 3:1 så had jag pushat utan att blinka, förmodligen även med 4:1.

Jag tror att detta är hyfsat marginellt mellan push, fold och t.o.m att höja något.

Postad
Om Hero pushar A7o här så ger han 5,3:1 och även om det inte är ett jättemisstag att pusha, så anser jag att det är lite löst med 4 pers efter. Skulle vi ge ett odds på 3:1 så had jag pushat utan att blinka, förmodligen även med 4:1.

Jag tror att detta är hyfsat marginellt mellan push, fold och t.o.m att höja något.

Hur fick du 5,3:1?

Postad

Med din logik så kan han ju inte pusha AT heller eftersom han bara får syn av bättre.

A7 har mycket större chans att vinna mot 44-KK än vad 32o har.

Din logik är rent svammel.

Detta är en bra push förutsatt att motspelarna är tajta. Synar de bara med 88+ ATs+ AQo+ så är detta EV+.

BB får syna lösare än de andra.

Postad
Med din logik så kan han ju inte pusha AT heller eftersom han bara får syn av bättre.

A7 har mycket större chans att vinna mot 44-KK än vad 32o har.

Din logik är rent svammel.

Detta är en bra push förutsatt att motspelarna är tajta. Synar de bara med 88+ ATs+ AQo+ så är detta EV+.

BB får syna lösare än de andra.

Svammel?? :shock:

Läs mitt andra inlägg och bemöt det gärna innan du säger nåt. Vem har sagt att det är bra att pusha med 32o?

A7 = 30% mot FI:s synrange

Random = 30% mot FI:s synrange

Säger du att A7o är samma som AT är det nog du som svammlar..

Vilka händer pushar du här då? Alla? Pushar du A7 för värde eller bluff?

Postad

Läs mitt andra inlägg och bemöt det gärna innan du säger nåt. Vem har sagt att det är bra att pusha med 32o?

A7 = 30% mot FI:s synrange

Random = 30% mot FI:s synrange

Säger du att A7o är samma som AT är det nog du som svammlar..

Vilka händer pushar du här då? Alla? Pushar du A7 för värde eller bluff?

Detta är ju rent skitsnack

Postad
Hur fick du 5,3:1?

Du pushar 2370 för att vinna 450. 2370/450. Skulle du ha 1350, så ger du 3:1 och då är det en instapush eftersom motståndarna inte får bättre kort tillräckligt ofta även om de visste vad du hade.

Svårt att säga utan att räkna på det var inflexionspunkten för denna hand ligger. Tror ditt spel var hyfsat marginellt som Sulla beskrev.

Postad

Vem har sagt att det är bra att pusha med 32o?

pushar du A7 kan du enligt mig pusha any two i det här specifika scenariot.

Du säger att de är lika.

ICM säger att pusha A7o är +0.1 och att pusha 32o är -0.6%.

Alltså stämmer det vi redan konstaterat: Att du svammlar

Sen kan jag även passa på att upplysa dig om att random hand inte är samma sak som att pusha 32o.

Random hand är starkare än 32o då även starkare händer ingår i en random hand. Random skulle kunna ge oss AA.

Postad
För att?

Push med A7 i denna spot är gto, det är inte en åsikt utan fakta, baserad på det diagram jag postade som tar hänsyn till M, min hand och antal spelare bakom att agera. Det är matematiskt uträknat och inget "jagtroraldrigvilederomvifårsyn-snack"

Det är inget konstigt i det, men vill du ha andra motiveringar så kan jag testa och se om du gillar dem.

Vi ska pusha för att vi ibland får syn av händer vi slår

Vi ofta får syn av händer vi flippar mot

Vi jätteofta får fold

I metagame bygger vi också image, samt att det är roligare att pusha än att folda.