Gå till innehåll

Berga Open 2 17/9-2011. Bordslottning i inlägg #282. (Fullsatt)


MikeTime

Recommended Posts

OBS:

 

Ändrade planer! Helt plötsligt ville hotell Stinsen ha 50% mer betalt för den lunch vi skulle käka där... :shock:

Jag har därför pratat med restaurangen "Vid Spåret" som ligger vägg i vägg med stationshuset i Hallsberg och fått till en hyfsad deal där istället.

Det kommer bjudas på en lunchbuffé bestående av fläskfilé med potatisgratäng och sallad. Det kommer även finnas en fiskrätt, troligtvis rödspätta. Till maten ingår valfri dryck (starköl, ett glas rödvin, cider, mineralvatten, lättöl eller läsk) och efter maten finns kaffe i obegränsad mängd.

Vi betalar 129:-/pers och var och en betalar när de kommer till kassan.

Vi träffas där från kl 11:40 och bilarna mot turrelokalen avgår ca 13:20.

 

Ni som kommer i bil: det är bara 15-minuters parkering vid stationshuset och vår lokale p-lisa är flitig så jag föreslår att ni parkerar på torget vid Systembolaget ca 100 meter från stationshuset.

 

Vänligen sprid detta vidare till alla deltagare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 415
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

OBS:

 

Ändrade planer! Helt plötsligt ville hotell Stinsen ha 50% mer betalt för den lunch vi skulle käka där... :shock:

Jag har därför pratat med restaurangen "Vid Spåret" som ligger vägg i vägg med stationshuset i Hallsberg och fått till en hyfsad deal där istället.

Det kommer bjudas på en lunchbuffé bestående av fläskfilé med potatisgratäng och sallad. Det kommer även finnas en fiskrätt, troligtvis rödspätta. Till maten ingår valfri dryck (starköl, ett glas rödvin, cider, mineralvatten, lättöl eller läsk) och efter maten finns kaffe i obegränsad mängd.

Vi betalar 129:-/pers och var och en betalar när de kommer till kassan.

Vi träffas där från kl 11:40 och bilarna mot turrelokalen avgår ca 13:20.

 

Ni som kommer i bil: det är bara 15-minuters parkering vid stationshuset och vår lokale p-lisa är flitig så jag föreslår att ni parkerar på torget vid Systembolaget ca 100 meter från stationshuset.

 

Vänligen sprid detta vidare till alla deltagare.

129 kr för en simpel (husmans) lunchbuffe är nästan ocker. Förvisso är det på en lördag och man kan få starköl/vin/cider, men ändå. Förhandla om lägre pris utan alkohol! Vi är nog ganska många som kör bil också, minst 1/4 av oss kör väl bil.

 

Torget vid Systembolaget? Samma plats som vi parkera på förra gången?

 

Har du micro i turrelokalen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

129 kr för en simpel (husmans) lunchbuffe är nästan ocker. Förvisso är det på en lördag och man kan få starköl/vin/cider, men ändå. Förhandla om lägre pris utan alkohol! Vi är nog ganska många som kör bil också, minst 1/4 av oss kör väl bil.

 

Mja, ocker? Fläskfilé med gratäng som dessutom serveras i bufféformat så man kan äta hur mycket man vill, plus helt valfri dryck till inkl alkoholhaltiga sådana för 129 spänn ÄR billigt. Får ju fasen pröjsa 75:- för en sliskig pizza i dagens Sverige.

Om du förklarar dina omständigheter för kassapersonalen tror jag säkert de kan sänka priset lite just för dig, det är lugnt.

 

Torget vid Systembolaget? Japp. Samma plats som vi parkera på förra gången? Japp

 

Har du micro i turrelokalen? Nix, sry.

 

det finns alltså bilar att åka med i från restaurangen? : )

 

Javisst!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bjud han 29 spänn och säg att ni flippar om hundringen?

 

Allt under 200 spänn är väl billigt för en stockholmare? Snåltax!!! ;-)
MTP på att jag äter en halv barnportion numera och inte dricker alkohol, så känns 129 kr saftigt. :-P

 

Äh, jag ska inte strula. Jag fixar eget, ska höra med mina medpassagerare om de vill hoppa över lunchen också.

 

Vi ses på lördag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MTP på att jag äter en halv barnportion numera och inte dricker alkohol, så känns 129 kr saftigt. :-P

 

Äh, jag ska inte strula. Jag fixar eget, ska höra med mina medpassagerare om de vill hoppa över lunchen också.

 

Vi ses på lördag!

 

Kan fixa ditt käk för 59:- istället. Buffé och vatten till maten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi kommer att köra en satellit till AOPW (se länk här) parallellt med Berga Open.

De som vill lägger en extra hundralapp och är då med och spelar om en plats dit (värde 3K). Ett paket / 30 spelare. Den/de som går längst i huvudturren av de som valt att lägga en extra hundring vinner obv paketet.

Om det blir pengar "över" efter att ett paket delats ut delas dessa lika mellan tvåan och trean.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi kommer att köra en satellit till AOPW (se länk här) parallellt med Berga Open.

De som vill lägger en extra hundralapp och är då med och spelar om en plats dit (värde 3K). Ett paket / 30 spelare. Den/de som går längst i huvudturren av de som valt att lägga en extra hundring vinner obv paketet.

Om det blir pengar "över" efter att ett paket delats ut delas dessa lika mellan tvåan och trean.

Bra hörru, jag är på, funderade ändå att anmäla mig, men vi snackar om det i helgen 8-)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan berätta en annan historia, jag gick all in med 2 7 off( pga fylla och allmän trötthet" och träffa 227 på floppen, fick 3 svar och så kommer 4de gatan 2 jag skratta mig harmynt och fick andnöd, men det var inte färdigt med det, 5de gatan kommer och gissa vad, jo givetvis 7, hade jag haft mer än dom 4 pappen jag stoppade in då så hade jag gjort det, men jag var redan all in, ni skulle ha sett deckarförfataren, han vart skogstokig, jävlar vad jag skratta och gör än i dag :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är möjligt att detta redan avhandlats i tråden men bara för säkerhets skull så ... Hur fungerar det med käk? Även om man käkar en ordentlig lunch så lär man ju bli hungrig framåt kvällen. Frågan är ju vad enklare förtäring betyder i praktiken eller om det finns någon ukörningspizza att tillgå på vischan. Eller finns det kanske en kock på plats som kan sno ihop en Pljeskavica eller skomakarlåda på beställning?

 

Jag blir som en barnrumpa när jag är hungrig :oops:

 

/#LOUDmouth#

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...