Gå till innehåll

JackVegas


JackVegas

Vilken siffra tror du att alla andra kommer välja?  

283 medlemmar har röstat

  1. 1. Vilken siffra tror du att alla andra kommer välja?

    • 1
      43
    • 3
      33
    • 7
      141
    • 148
      66


Recommended Posts

  • Svars 4,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag gillade Drive för att den var udda, på ett bra sätt! Förvånad över att den inte är med på best motion picture-listan då de som nominerar brukar tycka om icke mainstream-filmer imo. Hittade OSCARS.rtf på laptopen som är förra årets bets, kan posta senare när jag är på laptopen så får ni se vilken torsk jag är. :)

 

Det är helt otrolig varians i oscarsbettingen och min addiction till det här började för två eller tre år sedan när jag satt och kollade lite betfair-odds just före det skulle dra igång. Fick den geniala iden att gambla $100 per kategori genom att bara gå på odds och betta oftast favoriter om jag inte visste något om filmerna, t.ex. 1.07 och riktigt dåliga odds i de flesta kategorierna. Sen visade det sig att filmerna med typ 32 i odds vann istället för de säkra korten och jag tror jag backade runt 80% av mina totala bets. :-D

 

Förra året rationaliserade jag lite och satsade stort på mina personliga favoriter, t.ex. Geoffrey Rush som bästa manliga biroll och något mer, samt lite grusbets på ett par andra kategorier for the sweat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

moneyball var rätt ok, dock kommer den aldrig vinna best motion picture

 

+1

 

 

 

Förra årets bets, puntade 1.5k på massa olika grejer, mest longshots. Jag klonkade supporting actress men gulade allt annat tror jag.

 

$150 Geoffrey Rush Best Performance by an Actor in a Supporting Role @ 6.0 to 6.4

$100 Inception Best Achievement in Music Written for Motion Pictures, Original Score @ 3.1 to 3.9

$200 Melissa Leo Best Performance by an Actress in a Supporting Role @ 1.68

$90 Inception Best Original Screenplay @ 5.7

$100 Biutiful Best Foreign Movie @ 2.5

$10 True Grit Best Motion Picture @ 44

$10 The Fighter Best Motion Picture@ 90

$10 Black Swan Best Motion Picture @ ~50

$17 Darren Aronofsky Best achievement in directing @ 29

$100 The Gruffalo Best Short Film, Animated @ 2.5

$50 Exit Through The Gift Shop Best Documentary @ 4.1

$63 The Kings Speech Best achievement in Cinematography @ 7.71

$100 Alice in Wonderland Best Achievement in Costume Design @ 1.96

$10 127 Hours Best Writing, Screenplay Based on Material Previously Produced or Published @ 34

$90 Killing In The Name Best Documentary Short @ 2.62

$25 The Kings Speech Best Achievement in Editing @ 8.6

$300 The Kings Speech Best Achievement in Art Direction @ 1.83

$75 If i Rise Best Achievement in Music Written for Motion Pictures, Original Song @ 4.5

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En liten update; pokern går otroligt segt. Spelar bara så jävla dåligt och månaden är rekordmånad åt fel håll. Det blir några dagar ledigt, det brukar funka och man brukar kunna ladda om ganska bra när man har haft lite tid ifrån det. Stör mig på att jag är så otroligt instabil och har sånt brett register, vanligt folk har kanske ett A-game till ett F-game eller nåt, jag har fan A-Z.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är tyngsta motivaton-videon.. sett den säkert 50ggr innan träningspass och taggar fortfarande lika hårt.

 

 

Bra grejer. :)

 

 

Längesen jag uppdaterade, har haft ledigt i 3-4 dagar och mest IRLat/tränat/pressat Breaking Bad. Spelade 2.2k händer idag och slutar ett par inköp upp och är otroligt nöjd med vad mina lediga dagar gjorde för mitt spel, kändes skitbra idag. :)

 

På oscarsfronten så har jag vart otroligt seg med att kolla filmer, har nästan allting på datorn nu redo att plöjas förutom Hugo som jag tror är bäst av alla. :( Såg Tinker Tailor häromdan och tyckte den var katastrofdålig, men så fort något är blekt och politiskt så kopplar min hjärna bort direkt.

 

Ang. träning så försöker jag pressa en timme om dagen på min crosstrainer och jag har lite funderingar på vad jag ska göra för att få mest värde av den tiden? Jag antar att det blir bäst om man varierar lite från dag till dag? Just nu så kör jag antingen bara springa straight up och försöka hålla 20km på 60 min eller så kör jag en minut stenhårt/en minut vila tills jag inte orkar längre. Är det värt att leka runt med motståndsinställningen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några karlstadgolfare som läser här? Snart dags för det årliga problemet Sommarro GK eller Karlstad GK. :) Har inte spelat på KGK sen jag var kid så jag vet inte riktigt hur saker är där nu för tiden.

 

Kan lika gärna ta't här istället för PM då det är on-topic; bluffsyn på ett homegame i höstas så sa du att det var snack om något sorts dubbelmedlemskap för båda klubbarna. Blev det något med det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja tror inte det blev något samarbete i år i alla fall. Karlstad var inte nöjda med villkoren vad jag förstod.

 

Jag ska gå tillbaka till Karlstad i år (ev. dubbelmedlemskap). Den var ruggigt fin förra året. Nackdelarna är väl att banan inte blir bra lika tidigt på våren och att det är mycket mer folk så det kan bli tufft att lira spontangolf ibland. Karlstad är ju dessutom en mycket mer komplett anläggning än vad sommarro är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja tror inte det blev något samarbete i år i alla fall. Karlstad var inte nöjda med villkoren vad jag förstod.

 

Jag ska gå tillbaka till Karlstad i år (ev. dubbelmedlemskap). Den var ruggigt fin förra året. Nackdelarna är väl att banan inte blir bra lika tidigt på våren och att det är mycket mer folk så det kan bli tufft att lira spontangolf ibland. Karlstad är ju dessutom en mycket mer komplett anläggning än vad sommarro är.

 

Spontangolf är ju the name of the game. :) Jag tror det blir Karlstad för min del i år också, blev mer spel än vad jag trodde förra året och de där jävla tolv hålen tröttnar man på efter ett tag. Har bara goda minnen från KGK från min barndom så det blir nog bra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Längesen det postades HHs här, 2.7k händer och 10 inköp upp idag. Spelar även lite nl100 vilket stolthetsmässigt känns patetiskt, men jag måste sitta fler stakes än bara 200 för att få tillräckligt med action och jag sitter hellre på fyra siter och bygger upp rullar än att koncentrera allt på två siter och spela 400. Ganska skönt att möta lite stolpskott ibland också. :) Stolthet kan dra åt helvete, den enda jag tävlar mot är mig själv och en professionell människa ska inte ha några problem att ta ett steg bakåt ibland om det känns tryggare för det slutgiltiga målet.

 

Mitt spel känns riktigt bra nu och fyra dagar in i februari så är min graf riktigt sexig och jag gör allting för att försöka spela bra istället för att trycka volym. Det är så lätt att sitta och förlora mot fisk och bli arg för att man "ska" vinna över dem för att man är bättre, till slut sitter man och spelar faktiskt dåligt och att pressa volym med ett dåligt mindset i poker är som att springa ned för spiraltrappan i American Psycho där Christian Bale står och kastar en motorsåg på en när man når botten. Man är bara så bra som man faktiskt spelar i dagsläget.

 

Tycker poker är fruktansvärt kul/utmanande just nu och jag ser ljust på framtiden. 8-)

 

 

Dagens största vinst

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $2(BB) Replayer

Hero ($222)

($211)

 

posts (SB) $1

 

Dealt to Hero T:heart: T:club:

 

calls $1, Hero raises to $8, raises to $24, Hero raises to $222 (AI), calls $187 (AI)

 

FLOP ($423) 2:club: 9:heart: 5:club:

 

TURN ($423) 2:club: 9:heart: 5:club: 9:diamond:

 

RIVER ($423) 2:club: 9:heart: 5:club: 9:diamond: 6:club:

 

Hero shows T:heart: T:club:

(Pre 56%, Flop 71.7%, Turn 86.4%)

 

shows K:spade: A:club:

(Pre 44%, Flop 28.3%, Turn 13.6%)

 

Hero wins $422

 

 

 

 

 

 

Dagens största förlust

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $2(BB) Replayer

($479)

Hero ($222)

 

Hero posts (SB) $1

 

Dealt to Hero 9:diamond: 7:diamond:

 

Hero raises to $6, raises to $20, Hero calls $14

 

FLOP ($40) A:heart: T:spade: J:club:

 

bets $28, Hero calls $28

 

TURN ($96) A:heart: T:spade: J:club: 8:diamond:

 

bets $76, Hero raises to $174 (AI), calls $98.65

 

RIVER ($445) A:heart: T:spade: J:club: 8:diamond: 5:spade:

 

Hero shows 9:diamond: 7:diamond:

(Pre 40%, Flop 0.5%, Turn 0.0%)

 

shows Q:heart: K:club:

(Pre 60%, Flop 99.5%, Turn 100.0%)

 

wins $444

 

 

 

 

 

 

Dagens WTF

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $1(BB) Replayer

Hero ($185)

($372)

 

Dealt to Hero 2:diamond: A:diamond:

 

raises to $3, Hero calls $2

 

FLOP ($6) 2:club: Q:heart: T:diamond:

 

Hero checks, bets $5, Hero calls $5

 

TURN ($16) 2:club: Q:heart: T:diamond: 4:diamond:

 

Hero checks, bets $14, Hero calls $14

 

RIVER ($44) 2:club: Q:heart: T:diamond: 4:diamond: 2:spade:

 

Hero checks, bets $350 (AI), Hero calls $163 (AI)

 

shows K:club: A:club:

(Pre 72%, Flop 31.4%, Turn 11.4%)

 

Hero shows 2:diamond: A:diamond:

(Pre 28%, Flop 68.6%, Turn 88.6%)

 

Hero wins $370

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har precis betat av The Artist på listan och det var den filmen jag drog mig mest för att se. Stumfilm för er som inte visste det, men jag tyckte den var riktigt bra. Killen som gör huvudrollen har nog bra chans på oscar för bästa manliga huvudroll då han gör sin roll väldigt bra. Det är svårt att jämföra "vanliga" filmer med stumfilm men jag tror det krävs mer acting i en stumfilm då man måste läsa ansiktsuttryck och ha mer fokus på händelser hela tiden för att inte missa något. Dessutom så finns det väl ingen Daniel Day-Lewis i There Will Be Blood i år i bästa manliga kategorin direkt. Varken Clooney, Pitt eller Oldman stod ut särskilt mycket i sina filmer så förvänta er skamligt låga odds på Jean Dujardin.

 

The Artist är för övrigt nominerad till 10 oscars och kan mycket väl bli årets storslam, jag tror definitivt den plockar ett par av de man har dålig koll på så som Cinematography, Costume Design, Film Editing, Art Direction och kanske t.om. Directing. Man får inte glömma att True Grit också hade 10 nomineringar förra året men gick därifrån tomhänt dock. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokermässigt en bra dag, 1.7k händer och 5 inköp upp. Ingen direkt intressant hand att posta, tycker de flesta känns som spam när jag går igenom HEM. :)

 

Precis sett Extremely Loud & Incredibly Close och blev positivt överraskad. Trodde det skulle vara en ren och skär snyftfilm ang. 9/11 och även om den hade sina moments av det också så var det faktiskt en bra film som kanske förtjänar lite högre IMDB-betyg än vad den har fått. Max von Sydow gjorde en bra insats och har chans på best supporting actor, av övriga filmer i kategorin så har jag bara sett Moneyball där Jonah Hill är nominerad och han gjorde väl ingen monsterprestation direkt imo.

 

Nu har jag bara Hugo, Tree of Life och War Horse kvar innan jag har sett alla nio filmerna jag tänkt se före oscarsgalan. Förväntar mig stordåd av Scorsese i Hugo, Tree of Life tror jag är bra och War Horse har alla sagt är riktigt kass. Återkommer med minirecensioner av de också innan jag börjar kika odds, jämföra och spekulera. :)

 

Skulle vara kul om någon annan med oscarsintresse skrev lite åsikter kring filmerna också!

 

 

 

edit: äh kan posta största vinst/förlust iaf

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $1(BB) Replayer

Hero ($207)

($302)

 

Dealt to Hero Q:diamond: Q:spade:

 

raises to $4, Hero raises to $18, calls $14

 

FLOP ($36) 2:club: 7:heart: 7:diamond:

 

Hero bets $23, calls $23

 

TURN ($82) 2:club: 7:heart: 7:diamond: 4:heart:

 

Hero checks, bets $35, Hero calls $35

 

RIVER ($152) 2:club: 7:heart: 7:diamond: 4:heart: 3:diamond:

 

Hero checks, bets $114, Hero calls $114

 

Hero shows Q:diamond: Q:spade:

(Pre 84%, Flop 94.5%, Turn 100.0%)

 

shows 9:diamond: 8:spade:

(Pre 16%, Flop 5.5%, Turn 0.0%)

 

Hero wins $379

 

 

 

 

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $2(BB) Replayer

($215)

Hero ($222)

 

Hero posts (SB) $1

 

Dealt to Hero K:club: 8:club:

 

Hero raises to $6, raises to $20, Hero calls $14

 

FLOP ($40) K:spade: 4:club: 8:spade:

 

bets $30, Hero calls $30

 

TURN ($100) K:spade: 4:club: 8:spade: 9:diamond:

 

bets $58, Hero calls $58

 

RIVER ($216) K:spade: 4:club: 8:spade: 9:diamond: T:heart:

 

bets $107 (AI), Hero calls $107

 

shows T:spade: T:club:

(Pre 69%, Flop 12.9%, Turn 4.5%)

 

Hero shows K:club: 8:club:

(Pre 31%, Flop 87.1%, Turn 95.5%)

 

wins $430

 

 

 

 

 

 

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $2(BB) Replayer

Hero ($639)

($200)

 

posts (SB) $1

 

Dealt to Hero 9:spade: 6:spade:

 

raises to $5, Hero raises to $18, calls $13

 

FLOP ($36) 8:spade: 7:club: 4:heart:

 

Hero bets $20, calls $20

 

TURN ($76) 8:spade: 7:club: 4:heart: 3:spade:

 

Hero linjeval? Galfond-eskt(?) nog så är det första handen mot en FI som satte sig med mig och jag aldrig har sett innan. Alltså ingen reg som trollar lobbyn dagligen. Vad gör vi och varför?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...