Gå till innehåll

JackVegas


JackVegas

Vilken siffra tror du att alla andra kommer välja?  

283 medlemmar har röstat

  1. 1. Vilken siffra tror du att alla andra kommer välja?

    • 1
      43
    • 3
      33
    • 7
      141
    • 148
      66


Recommended Posts

  • Svars 4,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tack tack. :)

 

 

Rörmokaren var här imorse för att kolla på avloppet i badrummet. Som förväntat så löste han situationen på cirka 7.5 sekunder från det att han öppnade dörren. Det fattades en gummipropp som skulle sitta på ett hål i vattenlåset som gjorde att det bara ångade upp dålig lukt. Drog på lite silvertejp tills vidare och nu luktar det nästan inget alls. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HAr bara sett American Sniper och Budapest. Tror inte någon av dem vinner iaf.

 

Läste lite om Birdman. Handlar den om Keaton själv? haha

 

Vet nästan inget om Keaton men det handlar ju om en has-been actor så mycket möjligt. :) Det är typ The Wrestler men med en skådespelare som försöker fly från sin past och skapa ett nytt namn för sig själv istället för en wrestler.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pic update på lägenheten efterfrågas officiellt

 

Pressure. Ska fixa inom kort.

 

 

Ontopic: Tips på hur man får tag i schysst hantverkare i Sthlm? :) Har fyra lampor som behöver skruvas upp i taket och kopplas ihop. (Tre st kopplas tillsammans, en annan lampa individuellt) Har googlat runt och hittat massa idiotiska HANTVERKARE I STOCKHOLM-siter där noll av fyra har svarat i telefon eller email. Någon som antingen kan sånt här själv och vill ha en peng i fickan, eller någon som vet vart man bäst får tag i nån som kan det här som inte har en månads väntetid? Padde kräver designbilder snart ffs. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rekar att du youtubar det hela, SÅ svårt kan det inte var att sätta upp några lampor och det mår både plånbok och hantverkar-egot bra av! :) Jag hade annars en elektriker hemma för några mån sen men kommer ej ihåg namnet på karln/firman, tyckte han var billig o rätt skön udda kuf iaf :) Kan leta upp det om du inte hittar ngn annan.

 

Ang filmerna har jag inte sett Birdman ännu men den verkar lovande. Av Budapest och Boyhood tycker jag Budapest är klart bättre. Känns som att Boyhood drar in massa gratispoäng på att den är "logistiskt" imponerade genom att spänna över en lång inspelningsperiod.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade jag bott närmre stockholm kunde jag hjälpt med lampan. Men har tyvärr 50 mil dit...

 

Men bara koppla på annars det är rätt lätt:-D du har 3 sladdar, jord fas och nolla. Det brukar vara uppmärkt i den nya lampan vilket som är vad. Kolla en youtubefilm som föregående talare nämde så ordnar du nog det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rekar att du youtubar det hela, SÅ svårt kan det inte var att sätta upp några lampor och det mår både plånbok och hantverkar-egot bra av! :) Jag hade annars en elektriker hemma för några mån sen men kommer ej ihåg namnet på karln/firman, tyckte han var billig o rätt skön udda kuf iaf :) Kan leta upp det om du inte hittar ngn annan.

 

Ang filmerna har jag inte sett Birdman ännu men den verkar lovande. Av Budapest och Boyhood tycker jag Budapest är klart bättre. Känns som att Boyhood drar in massa gratispoäng på att den är "logistiskt" imponerade genom att spänna över en lång inspelningsperiod.

 

Hade det bara handlat om att koppla något så hade jag nog kunnat klura ut det själv, men att borra fast plugg i tak som ska sitta på rätt mått känns lite väl risky. Typ som förra veckan när jag skulle spika upp tavlor (thats right, åt helvete med skruv och plugg, spika upp skiten bara) och skulle med logiskt tänkande och måttstock få fast tavlorna med 5cm mellanrum i en formation... Slutade inte vackert när man efter 5 minuters mätande och tänkande på en spik lyckas få den 5cm ovanför istället för nedanför osv. Borr-hål i taket är inte lika enkelt att sopa under mattan. :) Kopplade dock ihop en hängande glödlampa på en krok i hallen och är fortfarande stolt!

 

 

Jag håller med om Budapest vs Boyhood och att den sistnämnda får gratispoäng på logistiken, men frågan är om den inte är värd exakt de poäng den får på grund av det? Det är ju (säkert) groundbreaking och imponerande, och att ha ett sånt projekt hängande över sig i ~7-8 år förtjänar kanske lite extra praise. That being said så skulle en del av mig må lite dåligt om den plockade multipla oscars ändå.

 

 

Välkommen till Stockholm! Är det outat vilket område du bor i?

 

Tack! Jag bor i samma område som Freddy Deeb gick till i HSP. :) Vart bor herrn själv? Jag antar att det är Stockholm med tanke på alla Åberg-collaborations man ser på facebook. :)

 

 

Hade jag bott närmre stockholm kunde jag hjälpt med lampan. Men har tyvärr 50 mil dit...

 

Men bara koppla på annars det är rätt lätt:-D du har 3 sladdar, jord fas och nolla. Det brukar vara uppmärkt i den nya lampan vilket som är vad. Kolla en youtubefilm som föregående talare nämde så ordnar du nog det

 

Yes, har tagit mig en titt på guide för andra lampor. Helt insane hur mkt lampor man har på 53 kvadrat egentligen. Semi-möjligt att jag har ett problem. :)

 

Jobbar på ett fastighetsbolag typ 5 min från dig och delar kontorsplats med två fastighetsskötare som är rätt handy. Hade kunnat kolla med dom på måndag säkert om det inte löst sig innan dess =)

 

Det hade vart skitschysst! Låter smidigt och bra om de jobbar i närheten. Jag snackade med någon hantverkare på telefon för ett tag sedan som sa att det nog är "några timmars jobb" vilket låter rimligt, 1-2 iaf, så det är nog lite mer än bara en "åk och fixa det där före lunch". Om de är med på det så skulle det vara jätteschysst att få det fixat! Du kan väl kolla med dem på måndag om de kan, och isf vilken dag osv? :) Tack!

 

 

Har några elektrikerpolare som ofta brukar vara sugna på lite extra cash. Skicka ett pm om du vill att jag ska fråga :-)

 

Härligt! Kollar om Jintis gubbar kan först, sen drar jag gärna ett PM till dig om inte de skulle kunna hjälpa mig. :) Tack så mycket!

 

"om jag ger dig 200:- kan du göra det till 1000:- då?" som betalning imo

 

arbetstid för arbetstid!

 

Tog mig 3 min men nu fattar jag! Classic! Hade några polare som höll på med det där back in the day. :) Aldrig jag själv, men en jag spelade mycket med "förvaltade" ett par polares pengar ett par gånger. Helt fantastiskt hur mycket man överskattade sin egen förmåga att tjäna pengar i framtiden så man tog sig tid till att tjäna åt andra när man ändå höll igång. Fick man ut nog att gå bananas på dvd-boxar på discshop.se och äta 2.5 måltider per dag på statoil så var livet bra. Those were the days. Tangent osv, godmorgon PF!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Gubbarna Jinti fick att kontakta mig var här imorse och monterade upp mina Tom Dixon-lampor, grymt nice!

 

2. Padde ska få inredningsbilderna snart, väntar på en bokhylla till veckan som ska skärma av mellan vardagsrum och kontor. När den kommer så blir det en liten photosession!

 

 

m15ebnh.jpg

 

 

3. Filmen Whiplash är mycket bra. Atm ligger min interna oscarsranking på Whiplash > Birdman > Budapest = Boyhood. Drar Imitation Game på bio ikväll och återkommer.

 

4. Vevade runt på gymmet utan att värma upp ordentligt igår och slet sönder ryggen som gör extremt ont, har bokat tid hos kiropraktor imorgon för första gången i mitt liv. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Hemma från Deauville! Tänkte försöka skriva ihop en liten trip report när händerna och allting sitter färskt i minnet då jag kommer ihåg en hel del nyckelhänder från turneringarna där borta. För den som inte har varit på EPT Deauville så kan jag tala om att det är lite av en spökstad under vinterhalvåret, och förutom att käka pizza och sniglar så finns det inte så mycket att göra förutom att spela poker. Cashgamesen har 4% rake utan tak så de är i princip ospelbara också, så det blir ett fullt turneringsschema även för mig. På de flesta EPT stopsen brukar jag bara spela main och någon mer turnering och sen göra annat som "turista" eller spela cashgames, men i just Deauville så är antalet fransmän väldigt högt och det var mer än en gång jag såg folk vid mitt bord som inte kunde reglerna.

 

 

Landade i Paris och tog en taxi transfer till Deauville där chauförren försökte scamma oss genom att ta betalt 150% av det redan dyra priset på €300. Luckily hade jag och Eli hamnat i samma taxi som en brittisk tourreg som genom att känna någon på EPT Concierge lyckades ringa 4-5 samtal fram och tillbaka vilket slutade i att chaufförens boss ringde honom och typ sa att sluta scamma, de ska betala €300. Antar jag. Skönt att ha med sig någon som orkar ta kampen, själv hade man nog bara betalat när fienden i fråga låtsas inte förstå engelska och man inte har så mycket val än att betala. Vi kommer i alla fram ganska sent, checkar in, käkar middag och lägger oss.

 

 

Dagen därpå ska vi spela resans första event, FPS High roller med €2k inköp. Fältet ser jättebra ut och mitt bord var jättetrevligt med franska gubbar som tyckte om att prata och analysera högt. Gubben till vänster om mig såg ut som en alkoholiserad version av den gamla TV3-profilen Skurt, och när han säger att "You kneuw, mie coatch says thet foelding is neuver a mistaekue". För det första får man ju le lite på insidan att gubben har en coach, men för det andra så har han ju rätt! Folding is never a mistake, så hans tips fick bli mantrat för resten av resan. Man kan inte vinna från railen. Redan vid det bordet så var tålamodet beprövat då jag större delen av dagen satt med tre marker i stacken (tre 5k-marker från 30k start). Jag blev flyttad till ett mycket sämre bord men lyckades spinna upp min stack genom att vinna TT emot Vamplews AK och sen hitta lite spots att jobba upp stacken i. Jag tror jag baggade strax under average efter dag ett, och det är alltid en bra känsla när man kommer till dag två i resans första turnering! Eli kom även han vidare med typ 2.5x average, så det var fin stämning på hotellrummet inför dag två.

 

 

 

kxUMkUX.jpg

 

Skurt verkar ha åkt på tuffa tider sedan vi såg honom sist.

 

 

 

 

Nästa dag får jag ett bord med ElkY, Sylvain Loosli och ett gäng andra lokala hjältar. Eli blir flyttad till bordet efter vart och hamnar i jättemånga tuffa spots och blöder ner sin stack innan han blir flyttad igen. Själv spelar jag 10-15bb poker hela dagen och har inte direkt några situationer att jobba med. Killen till vänster om mig gör massa jättedåliga syner på mina jams så han håller mig flytande fram tills exakta bubblan där UTG (konstig ung-gammal tight bra-dålig fiskreg) öppnar med minraise och jag har JJ i stora mörk med 14 bigs i stacken. Jag jammar in och han synar relativt snabbt med 88. Alla andra bord spelar klart sina händer innan vi får springa ut brädan, och man mår ju lite smygdåligt ändå. Ingen mår ju bra av att vara all-in på exakta stenbubblan även om man är favorit. John Eames från andra sidan bordet skrattar och säger till mig "You have the look of anguish! Why? He called and you're a favorite, it's the best possible situation". Han har ju såklart rätt och jag blir lite gladare när jag inser att jag är mental fisk i situationen. Brädan springer ut JT673 och jag dubblar upp. Eli bubblar med JJ mot AQ på andra bordet vilket var lite tråkigt, men men någon ska ju bubbla också.

 

 

Så nu är vi typ 50 pers kvar, ITM, och jag har typ 40bb vilket känns väldigt bekvämt. En ny ung reg, belgisk snubbe tror jag, kommer till bordet och öppnar UTG till 18k på 4k/8k från en 145k stack. Under tiden som det foldas runt till mig i BB sitter jag och funderar på om jag bör ha en 3bet-folding range här eller inte, men jag kommer fram till att det nog är ganska onödigt och dumt. Men det behöver ju inte han veta. Jag kikar ner på :Ac::Qs: i BB och bestämmer mig för att 3bet-syna av istället för att jamma. Jag vet inte vad som är bäst riktigt, men han jammar iaf med sin :Ah::Kd: och brädan springer ut dam hög, blank, kung. Det hade vart en fin stack, men jag har fortfarande strax under 20bb kvar. Direkt handen efter öppnar en reg på knapp och jag har :9s::9c: i SB och jammar in smeten. Knapp synar med QQ och det var den turren. Kul med en liten djup run för att starta resan och €4700 blev den cashen värd.

 

 

 

 

 

Dagen efter så spelades det main event 1B, och mitt bord var precis så bra som man önskar att det kunde vara i en EPT main i Deauville. Sex fiskar, Gabriel Nassif, en litauisk reg och jag. Under första nivån (50/100 med 30k startstack) öppnar jag :Qc::Jh: till 300 och får två syn av rejäla fiskgubbar. Flop kommer :Kh::Tc::5d: och check till mig som säger 500. Gubbe i blindsen säger "RAISE." och slänger in 1500. Fold emellan oss och jag tar syn och bara tänker mig hur skönt det skulle vara att turna kaka och få in explobets större än eiffeltornet. Turn kommer :Ac: och han checkar plötsligt. Jag tror inte en sån där gråhårig man checkraisar flop tunnt, och tror inte heller han är sugen på att vika många turns. Så jag sizear stort, jag lägger in 2600 och han börjar leta fram en syn i stacken omgående och synar snabbt. Riverplanen är att beta orimligt stort igen, och river kommer en total blank, typ :3h:. Check till mig och jag säger 6200. Jag skulle kunna ta i lite mer, men man kan nog ta lärdom från Se7en och inte riskera att bli för greedy när man har en synfisk på kroken. Dessutom har jag ju lyckats få in ca 100bb var i potten om han synar. Han synar snabbt och dealern announcar "Straight(?)" i en lite frågande/berättande röst innan jag ens har hunnit visa min hand. Tur att dealern inte spelar själv. Gubben i fråga kom fram till mig under nästa break och förklarade att han hade AK vilket jag inte alls tror på. Gubbar i hans position knackar inte turn där någon gång i livet med AK.

 

 

Nästa nivå synar jag fyrvägs med :Ks::Qs: och får se floppen :As::Js::4h:. PFR check till mig som tar initiativet och bara vår gubbe från tidigare handen synar. Turn kommer :8h: och jag betar igen. Jag vet inte riktigt vad min plan är för river, men förmodligen skjuter jag tre gator här och hoppas och tror att han viker en hand som AT. Han checkraisar dock, jättestort. Kommer inte ihåg sizes, men han checkraisar typ 1800 till 6.3k på turn. Han har typ pot size bet kvar i sin stack, och jag tror han kommer jamma vilken river som än kommer så jag tar mig en kik med mitt kombodrag. River kommer blank och han jammar och jag viker. Nästa break kommer han fram och talar om att han hade pocket fours den handen. Men att han även har sett jag är en bra spelare, och att han tror jag lägger ett ess om jag nu skulle ha haft det.

 

 

Tredje nivån börjar massa fiskar busta och bordet blir istället jättetufft. Kevin MacPhee, Dario Sammartino och en duktig fransk reg ersätter de tomma stolarna och från och med det så vann jag i princip inte en enda till hand under första dagen. En jätteintressant spot kom upp när en jättefisk till höger om mig öppnar till 800 i mellanpos på 150/300 och jag sitter precis bakom honom och väljer att isolera till 2k med :Ac::Jc: ungefär 35k effektivt. Kevin MacPhee sitter precis till vänster om mig, ger mig en konstig look och synar. Fold till fiskgubben som facepalmar i någon minut men sen synar han också. Flop kommer :Jh::Td::4s: vilket vid en första blick ser ut som en ganska bra flop för mig. Men om jag tänker på vilka händer MacPhee kallsynar med så kommer han connecta väldigt bra här. Jag blockar en knekt så han har lite färre kombos av JJ, men fortfarande alla TT och förmodligen även QQ. Något som också är värt att tänka på är vad som händer när jag cbetar den här flop-texturen. Det finns inte många händer alls som MacPhee kommer vika på flop, så att cbeta här kommer bara blåsa upp pottstorleken ur pos mot en duktig spelare i princip. Han kommer ha TT, JJ, QQ, KQs, AQo och kanske några random kombos av AK och kanske t.om. även bättre då han inte ville squeeza ur fisken ur potten preflop. Så jag väljer att checka och ta beslut beroende på vad han gör.

 

MacPhee betar 4200 in i ca 6500. Gubben viker och jag väljer att syna utan att direkt ha en absolut plan för turn. Det är inte så att jag är face up på något sätt alls som checksynar här, det är en spot där jag kommer knacka typ AA, KK och lite andra händer relativt ofta just för att texturen connectar så bra med Kevins range. Det är nog inte unheard of för mig att checka en hand som AK här heller. Turn kommer :Jh::Td::4s::8h: vilket får anses ganska dåligt för min hand. Om Kevin skulle vilja stabba en gång med AQ när vi checkar till honom på flop så är det här ett kort han alltid kommer att skjuta två gånger på. Check till honom som betar 8400 in i ca 15k. Det här är riktigt tricky imo. Om jag synar igen, hur ofta skjuter han av med AQ på river? Tror han jag kommer syna twice med AA och ge upp blanka rivers? Problemet med att syna är att jag är antingen way behind eller lite ahead. Antingen har han typ JJ/TT och jag är död, eller så har han KQ eller AQ och har väldigt mycket outs. Så jag valde att vika. Väldigt svårspelad hand ifrån min position. När vi baggade senare under dagen så sa jag typ "You probably had AQ vs me earlier" varpå han skrattade och replikerade "I guess that's one of the hands I could have there." Hur som helst så tycker jag jag spelade handen bra. Och jag fick med mig 10k marker (13-14bb) till dag två. Ingen ide att styckesindela dag två då jag grindade 10bb i en nivå och sen fick in det med QQ emot KTs och bustade för en halv average stack ungefär emot en ung dansk reg.

 

 

 

Det är alltid ett klassiskt dilemma vad man ska göra när man bustat en liveturre ungefär klockan 13.00 och man såklart är smygtiltad in the back of my head. Jag minns i Vienna när jag bustade main och snap-reggade 2k side eventet och spelade skitdåligt, så jag sa till mig själv att jag inte ska göra det igen. Jag tror typ 2h är en bra regel, för mig personligen iaf, att vänta mellan en dag 2-bust till att man reggar nästa event. Det började ett 2k event den dagen och jag valde att gå dit och se hur borden ser ut för att bestämma vad jag ska göra. Borden såg ganska tuffa ut, och det gick en snabb 400 turbo och en 1k Omaha-turre istället, så jag spelade och bustade turbon och reggade omahan istället för att spela den reg-heavy 2k-turren. Jag fick ett bra bord med gubbar i omahan och jag mådde väldigt bra över mitt beslut att inte spela den tuffa turneringen när jag jämförde medelålder på borden i de olika sektionerna av spellokalen. Speciellt när massa regs som rippade 2kn kom och reggade omahan mådde jag extra bra att jag inte misshandlade mina pengar (kontroversiellt påstående kanske, men så jag känner iaf) likadant.

 

 

Tredje nivån får jag in det med topset emot tp, nfd och gutshot och håller för att få upp startstacken på 12k till runt 20k. Bordet bryts och jag börjar dricka öl med resten av nästa bord där alla ser ut att ha det skoj och dricker. Fjärde ölen in så ser jag på etiketten att det är 6.7% weissbier, den smakade typ 4%. Nog ett vinnande koncept att få bordet att dricka i en omaha-turnering dock, och jag vann en stor pott när jag bustade två pers på :Qs::5s::4h: med min :As::8s::7d::6c: emot naket top två och låg wrap. Jag baggade strax över average med 25 gubbar kvar och 9 itm. Tredje dag två av tre turneringar (turbon borträknad) på resan! Kul streak hittills för en sån som mig som inte spelar så mycket turneringar annars.

 

 

Dag två i omahan fick jag ett jättetufft bord med Vamplew, Soshnikov, Wigg och två andra unga som Wigg förklarade för mig var duktiga regs. Inga direkt memorabla händer förutom att första nivåerna går min väg och jag dubblar min stack utan showdown, och de senare nivåerna går kallt och på exakta bubblan med två femhandade bord har jag typ 18bb och borde ligga typ top3 sist bland shortstack-nitgubbar. Någon på andra bordet bustar och vi hamnar i pengarna och slås ihop till ett niohandat finalbord vilket var tacksamt. Återigen inga spots på typ en timme och när vi går på break så kommer jag tillbaks med 9bb på cutoff och fortfarande 9 pers kvar. Nu inleds ICM-springet dock och folk bustar till höger och vänster och jag lyckas laddra upp mig bra samt vinna någon all-in så att vi är fyra pers kvar och jag ligger trea. Shortstacken bustar emot chipleadern och nu ligger jag tre av tre med en halvfisk och en duktig reg kvar! De har ca 350k var och jag har 75-80k med bb på 4k. Eli sitter på railen och har spelat betydligt mycket mer omaha än mig det senaste åren. Jag frågar honom vad jag ska ha för taktik trehandat och han, liksom jag, rycker på axlarna och säger att han inte har en aning. Jag tror att jag bör försöka forcera stora potter med oparade händer och attackera med 3bets från blindsen och bara få in det i gamble-spots. Det var iaf vad jag försökte göra och det funkade bra i någon timme tills följande hand utspelar sig.

 

 

Jag har 102k att starta handen på 2500/5000 och jag minraisar knapp med :Th::9h::8s::5c:, både SB (duktig reg) och BB (halvfisk) synar. Flop kommer :Jh::7s::Jd: så jag floppar trippelgut på parad bräda. SB leder ut 14k in i exakt 30k och BB viker. Jag väljer att syna. Turn kommer :Jh::7s::Jd::Ad: och han checkar till mig, jag tror helt klart han kommer checkfolda här väldigt ofta, min range är vidöppen och jag kan ha alla kåkar och triss, och det är ganska svårt för mig att ha rena floats/bluffar (precis som jag har :) ). Planen är att beta litet för att sätta upp för en river jam, även fast jag tror hans hand är väldigt J-heavy när han checksynar turn. Han kan fortfarande ha typ turnat tp med färgdrag eller något, och mot en naken J har jag fortfarande 9 outs att klinka stege på river och förmodligen knacka bak. Jag betar 18k in i 58k och lämnar mig själv med exakt 60k bakom att spela på rivers. Han synar relativt snabbt. Min plan är att jamma de flesta riversen, om jag vinner den här potten så får jag upp mig själv till typ 30bb och kan spela väldigt mkt bekvämare. River kommer :Jh::7s::Jd::Ad::5h: och han checkar till mig. Jag steker i ca 30 sekunder och jammar in. Han går in i tanken i typ 2 minuter och synar med KQJx. Det kändes inte som att han skulle vika i något skede av tanken, men det är väldigt väldigt svårt för mig att ha bluffar där och han har ändå en svår syn med det man kan kalla den nedre delen av toppen av sin range. Jag tror typ spelet är fine, men det sög ju lite att busta som trea med pokalen på bordet och att riva in det med 0% equity på rivern. Men man kan ju inte välja sina spots och jag tycker jag gjorde det bästa av situationen. €9100 fick jag för besväret vilket var sjukt nice, jag var typ shortstack hela dagen men laddrade upp som en brandman under finalbordet.

 

 

Ni som orkat läsa såhär långt märker att det inte händer så mycket utanför pokern i Deauville, man lirar turrar och det är det enda man gör. Så det kommer lite fler HHs innan reserapporten är färdig. :) Jag går och reggar €300 turbon direkt efter bust med en öl och det är en jätterolig turnering att spela. Jag turar in det bra med QQ emot AK och AK och håller, sen får jag in det trevägs igen med AJ emot AT och 66 och brädan springer ut Axx x T så jag ändå går plusminus på handen men kunde vart CL. Kommer till nästa bord när jag minraisar JJ i mellanpos (alla har typ 10-15bb så nästan alla bara openjammar, inte så mkt raisande i det här skedet) och bb försvarar som har lite mindre än mig. Flop kommer Q42r, han check jag check bak. Turn kommer Ax. Han check, jag check bak. River kommer Tx. Han bet 9k in i 19-20k. Jag säger all-in för ca 50k och han synar inom 0.75 sekunder och visar stolt upp sin Q6o som är bra nog för att vinna potten. Jag lyckas spinna upp mig igen men åker ut på 18e plats med 17 betalda med AQ vs QJ och 87. Kul vev-turre, och hade såklart suttit mysigt med en trippelflagga på resan men man ska inte klaga. Eli var dessutom kvar och tog sig till finalbordet med en ante lol. :)

 

 

Nu är det bara en turnering kvar för resan, en 1k 6max under resans sista dag! Riktig rolig turnering där strukturen blev lite turbo några nivåer in eftersom den måste spelas klart på en dag och började kl 18.00. En jättefiskig gubbe på knapp som vart jätteaktiv höjer upp till 1400 på 300/600 och jag har ca 14k i stacken i small blind och :Ad::Qc:. BB är short och jag bestämmer mig för att göra ett litet explo-spel mot gubben. Istället för att jamma in mina 23bb så bestämmer jag mig för att 3beta grymt stort och jamma any flop när han har fått peela flop med en dominerad hand eller suited connector. Och såklart knacka när jag floppar toppar osv. Jag 3betar till 5600 och lämnar mig själv med 7.x tusen bakom. BB viker och gubben synar snabbt. :) Flop kommer :Kh::9s::9d: och jag tror jag kommer checka flop då en jam på den här lockdown-texturen inte åstadkommer så mycket. Men innan jag ens har hunnit checka så har gubben jammat out of turn. Vad gör man? :) Jag tror man hittar syn och det var precis det jag gjorde. Han hade myst in toppar med :Kc::Qd: och det var allt för mig i resans sista turre.

 

 

Den sista kvällen spenderandes mycket trevligt i lobbybaren på det fina hotellet där svenskeliten såklart bodde. Skönt att få stämma av lite handhistoriker med turneringsproffsen och att bara sitta och snacka över några öl i ett par timmar. Hem och lägga mig ganska full kl 03:30, sen upp kl 06:30 för taxi till flygplatsen. Det blev allt som allt en riktigt kul resa med mycket skönt folk och för mig några fina runs i det mesta. Jag blev lite sugen på flera EPT-äventyr och planerar nog in Malta nu snart som går av stapeln om ca 6 veckor. Och innan det blir det såklart Nordic Masters på Cosmopol här i Stockholm. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...