Gå till innehåll

JackVegas


JackVegas

Vilken siffra tror du att alla andra kommer välja?  

283 medlemmar har röstat

  1. 1. Vilken siffra tror du att alla andra kommer välja?

    • 1
      43
    • 3
      33
    • 7
      141
    • 148
      66


Recommended Posts

Äh får skriva av mig lite. En lektion i PLO-varians:

 

plolol.jpg

 

Back strax över 25 inköp på lite under 1.2k händer. Mitt EV räknar lite snällt ändå, för jag kommer ihåg två stycken 5bi-potter jag torskade genom att få in $500 var på turn och de sista $20 på river som stor favorit. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 4,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Skulle jag gärna vilja veta själv också. :) Tror att om du har varit medlem i en klubb så har dom dig sparat i nåt register och du får börja spela på ditt handicap igen. Tror dock att de lägger till nån %-sats för varje år du har varit inaktiv!

 

Beror väl på hur länge du varit inaktiv, men om du loggar in på golf.se så bör ju alla dina uppgifter finnas kvar även fast du inte varit aktiv medlem på senare tid? Tror i alla fall att man kan ansöka om en hcp-revision på den klubb man är medlem i om man råkat ut för sjukdom/olycka. Kanske även kan göra det pga inaktivitet under en längre period.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror väl på hur länge du varit inaktiv, men om du loggar in på golf.se så bör ju alla dina uppgifter finnas kvar även fast du inte varit aktiv medlem på senare tid? Tror i alla fall att man kan ansöka om en hcp-revision på den klubb man är medlem i om man råkat ut för sjukdom/olycka. Kanske även kan göra det pga inaktivitet under en längre period.

 

Var och kollade på golfklubben här, och jag hade tydligen inget hcp registrerat. Vilket innebär att jag kan köra "nybörjarkurs" vilket inkluderar medlemsskap och personlig "coaching" för ett billigare pris än vanligt medlemsskap. :)

 

 

Liten update sen sist, kommit långt i ett par scoops. Satt i 13h i mid HU PLO turren häromdan och kom ganska djupt innan jag bustade iaf. Misär igår, så ikväll vaknade jag riktigt sent och tänker grinda fyllon hela kvällen. Full tilt hockey jersey på för rungood, check... 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Liten update sen sist, kommit långt i ett par scoops. Satt i 13h i mid HU PLO turren häromdan och kom ganska djupt innan jag bustade iaf. Misär igår, så ikväll vaknade jag riktigt sent och tänker grinda fyllon hela kvällen. Full tilt hockey jersey på för rungood, check...

 

Haha wp. Jag var nära att sjukanmäla mig från jobbet för att spela de turrarna alltså... Var det bra värde? hur mycket deg fick du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha wp. Jag var nära att sjukanmäla mig från jobbet för att spela de turrarna alltså... Var det bra värde? hur mycket deg fick du?

 

Säger helst inte pga outning osv, men kom djupt men inte djupt enough för att vara riktigt nöjd. :) Värdet var riktigt nice, hu plo turrar blir ösa i framtiden!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sverige bara får inte förlora ikväll.... Många av mina närmaste poker-res-polare är finnar och jävlar vilken skam jag skulle få leva med. Har $500 på betfair odds med en av dom, och to add insult to injury så har han begärt att jag tar en bild när jag lägger motsvarigheten till $500 i ett kuvert med hans namn på för facebook bragging....if you got what it takes you can play high stakes! Spika nu Fasth!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.quadjacks.com/2011/05/16/zekday0-and-tony-g-talk-about-full-tilt-poker-5162011-2/

 

Nån sorts ljudintervju där Tony G smutskastar FTP och påstår att de kan behöva declare bankruptcy snart. Orkar inte sitta och bli mer freakad, känns som galenskap att behöva casha ut imo. Sen att sitta och lyssna på någon smutskasta ett företag men inte höra andra sidans story är ju också jävligt semi.

 

http://forumserver.twoplustwo.com/29/news-views-gossip/tony-g-quadjacks-about-ft-not-paying-yet-1038637/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan passa på att posta lite efter en bra dag på jobbet. Oberoende resultat (även fast resultatet var det bästa på länge 8-)) så spelade jag framförallt bra hela dagen utan tilt som har varit ett semiproblem på sistone. Whine whine whine ev whine whine osv. Lite händer!

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $4(BB) Replayer

Hero ($1,240)

($482)

 

Dealt to Hero 6:spade: 7:spade:

 

raises to $8, Hero calls $4

 

FLOP ($16) 3:heart: 8:spade: 5:club:

 

Hero checks, bets $12, Hero raises to $41, calls $29

 

TURN ($98) 3:heart: 8:spade: 5:club: 4:club:

 

Hero bets $76, calls $76

 

RIVER ($250) 3:heart: 8:spade: 5:club: 4:club: 8:heart:

 

Hero bets $775, calls $357 (AI)

 

Hero shows 6:spade: 7:spade:

 

Hero wins $963

 

 

 

 

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $4(BB) Replayer

Hero ($429)

($481)

 

Dealt to Hero K:diamond: A:diamond:

 

raises to $12, Hero raises to $40, calls $28

 

FLOP ($80) J:diamond: Q:diamond: 2:heart:

 

Hero bets $44, calls $44

 

TURN ($168) J:diamond: Q:diamond: 2:heart: 7:spade:

 

Hero bets $108, calls $108

 

RIVER ($384) J:diamond: Q:diamond: 2:heart: 7:spade: 2:spade:

 

Hero ger vi upp? Diskutera readless.

 

 

 

 

 

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $4(BB) Replayer

Hero ($925)

($407)

 

Dealt to Hero A:diamond: A:heart:

 

raises to $8, Hero raises to $33, raises to $90, Hero calls $57

 

FLOP ($180) 3:diamond: 7:heart: K:heart:

 

Hero checks, checks

 

TURN ($180) 3:diamond: 7:heart: K:heart: 4:diamond:

 

Hero bets $75, calls $75

 

RIVER ($330) 3:diamond: 7:heart: K:heart: 4:diamond: 2:club:

 

Hero bets $260, calls $242 (AI)

 

Hero shows A:diamond: A:heart:

 

Hero wins $813

 

 

 

 

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $4(BB) Replayer

($400)

Hero ($1,000)

 

Dealt to Hero A:spade: Q:club:

 

Hero raises to $12, calls $8

 

FLOP ($24) 2:spade: Q:diamond: 7:spade:

 

bets $24, Hero calls $24

 

TURN ($72) 2:spade: Q:diamond: 7:spade: 7:heart:

 

bets $364 (AI), Hero calls $364

 

RIVER ($800) 2:spade: Q:diamond: 7:spade: 7:heart: 4:club:

 

shows 9:heart: 8:spade:

(Pre 37%, Flop 6.1%, Turn 0.0%)

 

Hero shows A:spade: Q:club:

(Pre 63%, Flop 93.9%, Turn 100.0%)

 

Hero wins $799 :-D

 

 

 

 

 

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $4(BB) Replayer

($754)

Hero ($400)

 

Dealt to Hero 4:diamond: 6:diamond:

 

Hero raises to $12, calls $8

 

FLOP ($24) 9:diamond: Q:diamond: 3:heart:

 

checks, Hero bets $16, calls $16

 

TURN ($56) 9:diamond: Q:diamond: 3:heart: K:diamond:

 

bets $28, Hero raises to $105, calls $77

 

RIVER ($266) 9:diamond: Q:diamond: 3:heart: K:diamond: K:heart:

 

bets $621 (AI), Hero calls $267 (AI)

 

shows 9:heart: K:club:

(Pre 61%, Flop 61.1%, Turn 9.1%)

 

Hero shows 4:diamond: 6:diamond:

(Pre 39%, Flop 38.9%, Turn 90.9%)

 

wins $799

 

 

 

 

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $4(BB) Replayer

($970)

Hero ($750)

 

Dealt to Hero K:heart: 5:heart:

 

Hero raises to $12, calls $8

 

FLOP ($24) T:heart: A:heart: 7:heart:

 

checks, Hero bets $18, raises to $39, Hero calls $21

 

TURN ($102) T:heart: A:heart: 7:heart: 2:club:

 

checks, Hero bets $76.50, calls $76.50

 

RIVER ($255) T:heart: A:heart: 7:heart: 2:club: 9:diamond:

 

checks, Hero bets $255, calls $255

 

shows 7:club: T:club:

(Pre 44%, Flop 17.5%, Turn 9.1%)

 

Hero shows K:heart: 5:heart:

(Pre 56%, Flop 82.5%, Turn 90.9%)

 

Hero wins $764

 

 

 

 

 

 

 

På golffronten intet nytt. Har vart på Karlstad GK och pratat fram en deal som är nåt sorts nybörjarpaket. Jag kan ta den kursen pga. att jag tydligen inte har något hcp registrerat. Man får grönt kort kurs och lektioner, samt fullt medlemskap för typ 2k billigare än bara vanligt fullmedlemskap. Tyvärr så ville ingen polare haka på där för det var lite dyrare än alternativen. :(

 

Skulle åkt ut till Sommarro GK idag och köpt silvermedlemskap men då började det såklart ösregna så fortfarande inte medlem någonstans. :) Men imorrn ska jag fan bli medlem på sommarro (tillsammans med en polare/forumit här för övrigt, om någon annan är medlem och vill ta en runda så säg gärna till :)).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I hand 2 ger jag nog bara upp mot okänd fi, har de flesta spelare en färdig hand på den brädan som de synar turn med så känns det inte som att vi får fold river särskilt ofta då den är ganska dragvänlig.

 

Helt klart en intressant spot :-)

 

Jag håller med. Men vi kan ju dega typ alla andra rivers, och ganska många av dem för värde! Men 2an är sämsta kortet i leken och tror vi kan ge upp med gott samvete.

F.ö vad gillar du CRAI på turn istället?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I hand 2 ger jag nog bara upp mot okänd fi, har de flesta spelare en färdig hand på den brädan som de synar turn med så känns det inte som att vi får fold river särskilt ofta då den är ganska dragvänlig.

 

Helt klart en intressant spot :-)

 

Hemlighetsfullt nog så har jag lyckats sortera händerna efter pot size när jag har postat... :-) Håller med om att den här rivern är en man kan och nog borde ge upp på. Tror även man kan hitta checksyn ett fåtal gånger då det känns rätt, så shove är nog sämsta alternativet.

 

Jag håller med. Men vi kan ju dega typ alla andra rivers, och ganska många av dem för värde! Men 2an är sämsta kortet i leken och tror vi kan ge upp med gott samvete.

F.ö vad gillar du CRAI på turn istället?

 

Problemet med CRAI på turn är att jag inte tror vi får nån FE alls där, och det är lite dumt att ha en plan som kan faila pga. hans betsize. Väljer han att masha pot här så får man väl typ syna och vika river vid blank antar jag? :S Tvekar på att crai turn är ett bra alternativ med såhär grunda stackar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt sjukt sugen på livepoker, var precis en millimeter från att boka en barcelona-resa imorgon. Det skulle vara något Full Tilt Poker Series med ett €1.5k ME som jag var lite sugen på. Konstigt nog så vill INGEN dra, alla är antingen upptagna med skola, rakerace, stuck, eller cricket. Hade nog åkt själv men datumen för flygen var dealbreakern här. Gick ett flyg från Karlstad till Barca (slippa åka tåg till sthlm för första gången i mitt liv) men det flyget gick samma dag som turren startade. Kanske drar till cosmo sthlm istället imorgon och kör lite. Så sjukt sugen på livepoker/komma härifrån bara. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Silvermedlem på Sommarro GK nu äntligen. Hade inget registrerat hcp så måste göra nåt sorts teoriprov som ryktas vara enkelt för att "få handicap" tydligen innan jag får gå ut själv utan "fadder". Någon som har gjort provet på sistone och kan confirma att det är enkelt?

 

 

Ganska kul att rota runt på PTR efter händer som är ett par år gamla.

 

https://www.pokertableratings.com/hand-history/fulltilt/6975626357/899877281

 

MVH

2008

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Silvermedlem på Sommarro GK nu äntligen. Hade inget registrerat hcp så måste göra nåt sorts teoriprov som ryktas vara enkelt för att "få handicap" tydligen innan jag får gå ut själv utan "fadder". Någon som har gjort provet på sistone och kan confirma att det är enkelt?

 

 

Ganska kul att rota runt på PTR efter händer som är ett par år gamla.

 

https://www.pokertableratings.com/hand-history/fulltilt/6975626357/899877281

 

MVH

 

2008

 

är väl bara frågor om lite regler å sånt chaffs, och vad pinnarna betyder mm, brukar vara över på 10 min,

sj kör ja postlåde medlem i årjäng, tidigare var ja medlem på billerud,

varför sommaro?? tråkigt med 12 hål ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är väl bara frågor om lite regler å sånt chaffs, och vad pinnarna betyder mm, brukar vara över på 10 min,

sj kör ja postlåde medlem i årjäng, tidigare var ja medlem på billerud,

varför sommaro?? tråkigt med 12 hål ;-)

 

Mm postlåde i årjäng med värmlands-greenfee verkar vara nöten låter det som på alla. Stod mellan Sommarro och Karlstad GK men ingen av polarna hade egentligen råd med KGK och en kände att han hade råd med sommarro så landade där. Skönt att vara medlem någonstans och slippa betala greenfee hela tiden när det inte är så jättedyrt ändå.

 

KGK är en mycket finare klubb än sommarro, men den är så jävla posh tycker jag. Man kan liksom inte komma där klädd hur som helst utan att få lite blickar och dessutom är det lite krångligare att ta sig ut dit!

 

Tror för övrigt att de ska bygga ut till 18 på sommarro, men KGK kommer väl alltid att vara karlstads bästa golfbana/klubb helt klart. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mm postlåde i årjäng med värmlands-greenfee verkar vara nöten låter det som på alla. Stod mellan Sommarro och Karlstad GK men ingen av polarna hade egentligen råd med KGK och en kände att han hade råd med sommarro så landade där. Skönt att vara medlem någonstans och slippa betala greenfee hela tiden när det inte är så jättedyrt ändå.

 

KGK är en mycket finare klubb än sommarro, men den är så jävla posh tycker jag. Man kan liksom inte komma där klädd hur som helst utan att få lite blickar och dessutom är det lite krångligare att ta sig ut dit!

 

Tror för övrigt att de ska bygga ut till 18 på sommarro, men KGK kommer väl alltid att vara karlstads bästa golfbana/klubb helt klart. :)

 

har inte lirat KGK, kommer inte göra det heller p.g.a det du säger, har flera polare som säger precis samma sak, har åxå hört att dom ska bygga till så dom får 18, sjukt att sommaro är det enda klubb som inte ingår i värmlands-greenfee.

varför vet ja inte.. gillar faktiskt billerud starkt, dom jobbar väl på att bygga 9 hål till tror ja..

hatar bryngfjorden och kil. i kil ser man ju för fan bara skog och vita pinnar första 9 :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så hur ser det ut för FBK inför nästa år?, just nu så håller väl knappast truppen samma klass som fjolårets?, Axelsson, Junland, Prestberg & Kåberg måste väl ändå vara ganska kännbara förluster, och Czarnecki känns väl sådär va?. Själv är man Luleå fans, så äntligen känns det som att det finns ett litet hopp att dom har en realistisk chans på bucklan, vilket inte varit fallet sista 10åren...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har inte lirat KGK, kommer inte göra det heller p.g.a det du säger, har flera polare som säger precis samma sak, har åxå hört att dom ska bygga till så dom får 18, sjukt att sommaro är det enda klubb som inte ingår i värmlands-greenfee.

varför vet ja inte.. gillar faktiskt billerud starkt, dom jobbar väl på att bygga 9 hål till tror ja..

hatar bryngfjorden och kil. i kil ser man ju för fan bara skog och vita pinnar första 9 :)

 

Spelade på KGK hela min uppväxt och tyckte det var nice, men det har gått ner sig lite. De tycker att de är så mkt bättre än alla andra klubbar och att bara "eliten" i Karlstad ska spela där. Finanskrisen poppade väl deras bubble rätt hårt iaf. :) Har aldrig vart på varken billerud eller Kil, men brukade köra på nån bana strax utanför molkom back in the days....saxå, laxå nåt sånt? Hört goda saker om Uddeholm men det är väl en bit bort, men får helt klart testas någon dag.

 

Så hur ser det ut för FBK inför nästa år?, just nu så håller väl knappast truppen samma klass som fjolårets?, Axelsson, Junland, Prestberg & Kåberg måste väl ändå vara ganska kännbara förluster, och Czarnecki känns väl sådär va?. Själv är man Luleå fans, så äntligen känns det som att det finns ett litet hopp att dom har en realistisk chans på bucklan, vilket inte varit fallet sista 10åren...

 

FBK är ganska starkt inför nästa år ändå, enda förlusterna är just de du nämner tror jag. Värvningar är väl Växjös skyttekung som jag har glömt namnet på (inte han Josh eller vad han hette) och Pettersson-Wentzel målvakten från timrå(?). Har extremt dålig koll just nu faktiskt :), Czarnecki känns helt okej ändå, tror inte en tränare kan ändra sådär jättemycket faktiskt. Det sitter en stark stab med ledare ovanför honom som nog har lite att säga till om om han skulle få för sig några drastiska ändringar. Till skillnad från tidigare säsonger så behåller FBK faktiskt nästan hela laget inför nästa säsong, och kommer utan tvekan att öppna plånboken lite ytterligare för någon extravärning inom kort tror jag.

 

 

 

Otroligt seg månad pokermässigt. 34k händer och är back $750 lol. Bättre än 9k back som peak-backet var för ett par dagar sedan dock, och spelet känns bättre. Är väldigt due att lite bra saker händer i framtiden också efter de här buksugar-månaderna. Efter regn kommer solsken. 8-) Åkte på en fin slowroll idag från Eunjong Byun, sån vidrig människa faktiskt. Han må rejka mkt men att han sitter och hitnrunnar folk hela dagarna och nu också slowrollar sätter väl inte ett sådär jättebra exempel för red pros.

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $4(BB) Replayer

Hero ($662)

($757)

 

Dealt to Hero 3:club: Q:club:

 

raises to $12, Hero raises to $44, calls $32

 

FLOP ($88) 9:heart: 4:club: 6:spade:

 

Hero bets $48, calls $48

 

TURN ($184) 9:heart: 4:club: 6:spade: K:club:

 

Hero bets $122, calls $122

 

RIVER ($428) 9:heart: 4:club: 6:spade: K:club: 8:club:

 

Hero bets $448 (AI), Eunjong Byun has requested time. 15-20 sekunder går....calls $448

 

Hero shows 3:club: Q:club:

(Pre 35%, Flop 23.9%, Turn 13.6%)

 

shows 7:club: A:club:

(Pre 65%, Flop 76.1%, Turn 86.4%)

 

wins $1,325

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avslutar lördagkvälls-grindet tidigt för jag är helt slut. Fick vinna $1.8k vilket gör att jag nu för första gången på riktigt länge är plus för månaden. :-P Semisegt att sitta inne o grinda på lördagkvällar/nätter men är man i en tung period så är det ingen dålig ide alls. Värdet är så jävla mycket bättre helt enkelt. Största händerna från idag.

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $10(BB) Replayer

Hero ($1,043)

($922)

 

Dealt to Hero A:spade: A:diamond:

 

raises to $30, Hero raises to $100, calls $70

 

FLOP ($200) J:club: 7:diamond: Q:diamond:

 

Hero bets $125, raises to $822 (AI), Hero calls $697

 

TURN ($1,845) J:club: 7:diamond: Q:diamond: 9:heart:

 

RIVER ($1,845) J:club: 7:diamond: Q:diamond: 9:heart: 6:heart:

 

Hero shows A:spade: A:diamond:

(Pre 85%, Flop 67.5%, Turn 75.0%)

 

shows K:diamond: 2:diamond:

(Pre 15%, Flop 32.5%, Turn 25.0%)

 

Hero wins $1,844

 

 

 

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $4(BB) Replayer

($808)

Hero ($1,145)

 

Dealt to Hero A:spade: A:club:

 

Hero raises to $10, raises to $34, Hero raises to $89, calls $55

 

FLOP ($178) 2:spade: 3:spade: 3:club:

 

checks, Hero bets $92, calls $92

 

TURN ($362) 2:spade: 3:spade: 3:club: T:heart:

 

checks, Hero bets $153, raises to $627 (AI), Hero calls $474

 

RIVER ($1,617) 2:spade: 3:spade: 3:club: T:heart: J:diamond:

 

Hero shows A:spade: A:club:

(Pre 83%, Flop 16.9%, Turn 9.1%)

 

shows 2:heart: 2:club:

(Pre 17%, Flop 83.1%, Turn 90.9%)

 

wins $1,616

 

 

 

 

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $4(BB) Replayer

Hero ($805)

($755)

 

Dealt to Hero Q:club: Q:heart:

 

raises to $8, Hero raises to $32, raises to $56, Hero raises to $160, raises to $755 (AI), Hero calls $595

 

FLOP ($1,510) T:heart: T:club: A:heart:

 

TURN ($1,510) T:heart: T:club: A:heart: 9:diamond:

 

RIVER ($1,510) T:heart: T:club: A:heart: 9:diamond: 8:diamond:

 

shows 6:spade: 6:diamond:

(Pre 20%, Flop 8.3%, Turn 4.5%)

 

Hero shows Q:club: Q:heart:

(Pre 80%, Flop 91.7%, Turn 95.5%)

 

Hero wins $1,509

 

 

 

 

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $6(BB) Replayer

($620)

Hero ($620)

 

Dealt to Hero 7:club: 8:club:

 

Hero raises to $18, raises to $60, Hero calls $42

 

FLOP ($120) 7:spade: 8:diamond: 2:heart:

 

bets $90, Hero calls $90

 

TURN ($300) 7:spade: 8:diamond: 2:heart: A:heart:

 

bets $470 (AI), Hero calls $470 (AI)

 

RIVER ($1,241) 7:spade: 8:diamond: 2:heart: A:heart: Q:spade:

 

shows 9:diamond: 9:spade:

(Pre 82%, Flop 30.3%, Turn 18.2%)

 

Hero shows 7:club: 8:club:

(Pre 18%, Flop 69.7%, Turn 81.8%)

 

Hero wins $1,240

 

 

 

 

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $4(BB) Replayer

($464)

Hero ($741)

 

Dealt to Hero 6:club: 4:club:

 

Hero raises to $10, raises to $34, Hero calls $24

 

FLOP ($68) 3:heart: 4:spade: 5:diamond:

 

checks, Hero bets $42, calls $42

 

TURN ($152) 3:heart: 4:spade: 5:diamond: 2:spade:

 

checks, Hero bets $104, calls $104

 

RIVER ($360) 3:heart: 4:spade: 5:diamond: 2:spade: 3:club:

 

checks, Hero bets $561 (AI), calls $284 (AI)

 

Hero shows 6:club: 4:club:

(Pre 38%, Flop 77.3%, Turn 96.6%)

 

shows T:heart: A:heart:

(Pre 62%, Flop 22.7%, Turn 3.4%)

 

Hero wins $927

 

 

 

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $4(BB) Replayer

Hero ($714)

($408)

 

Dealt to Hero 2:spade: 2:heart:

 

raises to $24, Hero calls $20

 

FLOP ($48) A:club: K:spade: 2:club:

 

Hero checks, checks

 

TURN ($48) A:club: K:spade: 2:club: Q:spade:

 

Hero checks, bets $48, Hero calls $48

 

RIVER ($144) A:club: K:spade: 2:club: Q:spade: J:heart:

 

Hero checks, bets $336 (AI), Hero calls $336

 

Hero shows 2:spade: 2:heart:

(Pre 51%, Flop 100.0%, Turn 100.0%)

 

shows 6:diamond: 8:spade:

(Pre 49%, Flop 0.0%, Turn 0.0%)

 

Hero wins $816

 

 

 

 

 

 

 

Hittade ny låt av In Flames ikväll som tydligen är från deras kommande album (15 juni). Lyssnade sjukt mkt på dem som mindre och gillar musiken än idag, njut! :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mm postlåde i årjäng med värmlands-greenfee verkar vara nöten låter det som på alla. Stod mellan Sommarro och Karlstad GK men ingen av polarna hade egentligen råd med KGK och en kände att han hade råd med sommarro så landade där. Skönt att vara medlem någonstans och slippa betala greenfee hela tiden när det inte är så jättedyrt ändå.

 

KGK är en mycket finare klubb än sommarro, men den är så jävla posh tycker jag. Man kan liksom inte komma där klädd hur som helst utan att få lite blickar och dessutom är det lite krångligare att ta sig ut dit!

 

Tror för övrigt att de ska bygga ut till 18 på sommarro, men KGK kommer väl alltid att vara karlstads bästa golfbana/klubb helt klart. :)

 

Var medlem på Karlstad i typ 10 år innan jag gick över till sommarro för ett par år sedan. Mycker trevligare folk/stämning på sommarro. Dessutom är den mycket bättre konditionsmässigt under början av säsongen. Greenerna på karlstad brukar sällan vara ok förrän runt midsommar.

Känns som den svenska golfsäsongen är kort nog ändå.

Välkommen till sommarro oxå :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...