Reaper Postad 21 Juni , 2005 Rapport Postad 21 Juni , 2005 Sitter och lirar på ett PL25 bord med ett par bekanta ansikten, dock endast spelat 10 händer denna session. Bordstämning På dom 10 händer jag spelat på bordet så har det vart 28% floopseen, så alltså rätt så tajt för att vara på så låg nivå, dock väldigt passiva spelar, så inte mkt action. Har inte någon bra read på fi som jag blir inblandad i potten med! Party Poker Pot-Limit Hold'em, $0.10/$0.25 (8 handed) converter SB ($41.26) BB ($24.85) Hero ($24.15) UTG+1 ($30.45) MP1 ($5.12) MP2 ($14.75) CO ($26.35) Button ($7.05) Preflop: Hero is UTG with K:spade:, K:club:. SB posts a blind of $0.1. Hero raises to $0.85, 2 folds, MP2 calls $0.85, 2 folds, SB (poster) calls $0.75, 1 fold. Höjer max i UTG för att få bort diverse skithänder, och vill helst inte ha syn av mer än 2st när jag har så dålig position. Dom 2 som går med kan ha allt från AK-T/Axs till lågt PP, eftersom dom bara synar.. så svårt att sätta dom på någe. Flop: ($2.80) 3:heart:, 3:diamond:, T:diamond: (3 players) SB checks, Hero bets $2, MP2 raises to $4, SB folds, Hero calls $2. Lite svagt bet med tanke på färgdrag, men tänkte kolla om nån verkade ha träffat! Fi's mini-raise betyder juh inte mkt (han borde synat med färgdrag?), möjligen slowplay av TT? Jag borde kanske ha re-raisat, men vill samtidigt inte skrämma bort ifall han sitter med T och svag kicker. Antar han synat raiset med AT. Att han kunde ha setat med TT kändes inte alls troligt. Och om han hade setat med TT så hade han antaligen gjort ett rejält omslag, så hade blivit svårt beslut då, så min syn kanske var passande? Turn: ($10.80) K:heart: (2 players) Hero checks, MP2 bets $3, Hero raises to $6, MP2 calls $3. Jackpot! så check är väl det ända rätta? Men efter hans bet funderade jag ett bra tag på hur jag skulle göra, så vart mini-raise.. i hopp om att han kanske slår om ifall han sitter med KT eller TT, vilket borde vara nån av dom han sitter på? River: ($22.80) A:spade: (2 players) Hero bets $4, MP2 folds. Final Pot: $26.80 Kommentar Drar iväg ett lagom bet i hopp om syn/omslag.. men vad händer? Han foldar. Vafan satt han på egentligen? Gjorde han en grym laydown, eller satt han verkligen på färgdraget? Fattar då inte varför han mini-raised på flopp, han borde juh vilja se turn så billigt som möjligt. Hade jag kunnat spela handen på annat sätt? För fick juh inte riktigt så mkt betalt som man kunde önska. Kom med förslag Citera
Fairlane Postad 21 Juni , 2005 Rapport Postad 21 Juni , 2005 Mina kommentarer nedan. Spelar sällan PL och är inget vidare vass heller, men man får väl försöka? Lite svagt bet med tanke på färgdrag, men tänkte kolla om nån verkade ha träffat! Fi's mini-raise betyder juh inte mkt (han borde synat med färgdrag?), möjligen slowplay av TT? Inte säkert att en syn med färgdraget är rätt. På detta sätt får han ju två kort för sin insats eftersom du checkar på turn (under förutsättning att han checkar också). Jackpot! så check är väl det ända rätta? Men efter hans bet funderade jag ett bra tag på hur jag skulle göra, så vart mini-raise.. i hopp om att han kanske slår om ifall han sitter med KT eller TT, vilket borde vara nån av dom han sitter på? Varför sätter du honom på TT eller KT nu? Vad förändrades från flop som gör att han inte kan sitta på AT som du funderade på innan? Jag kan tänka mig att han satt på JTs eller T9s också och vart lite skraj för kungen. Drar iväg ett lagom bet i hopp om syn/omslag.. men vad händer? Han foldar. Vafan satt han på egentligen? Min gissning: en tia och han satte dig på AA, KK, AK, eller vad som helst som slår hans tia. Gjorde han en grym laydown, eller satt han verkligen på färgdraget? Fattar då inte varför han mini-raised på flopp, han borde juh vilja se turn så billigt som möjligt. Som sagt ovan, satt han på färgdrag så gav ju minibetten en billig turn. Hade jag kunnat spela handen på annat sätt? För fick juh inte riktigt så mkt betalt som man kunde önska. Kom med förslag Jag tycker du spelar handen bra och får bra betalt. Svårt att få ut mer betalt på den handen skulle jag tro. Det räcker ju inte med att du har grymma kort för att få bra betalt. Satt han med halvrisiga så har du fått rejält betalt tycker jag. Citera
Reaper Postad 21 Juni , 2005 Författare Rapport Postad 21 Juni , 2005 Tackar för kommentarerna Det där med vad jag satte han på för hand vart lite konstigt skrivet ser jag. Men AT/KT/TT var dom jag funderade på iaf (ändrade mig alltså inte från flop till turn ). Men på denna låga nivå kan folk spela vilken skithand som helst oavsett träff, så svårt o sätta dom på just EN specifik hand. Och visst, att kräva att få hela hans stack när jag får ett full house är juh mkt begärt. Men kändes som att han satt med någe han gillade, men fick andra tankar på river... Citera
henli251 Postad 21 Juni , 2005 Rapport Postad 21 Juni , 2005 Att betta färg-drag har 2 fördelar: 1. Han kan få se sista kortet gratis. 2. Du får svarare att sätta honom på en drag-hand eftersom han bettar. Detta gör att han kan få mera betalt om han träffar. Möjligt att han satt på J10s eller liknande. Citera
Recommended Posts