Gå till innehåll

Någon försöker sätta dit mig. 100$ till den som berättar vem


patrikn

Recommended Posts

Finns sajter som kan generera falska facebook-konversationer. T ex http://fakeconvos.com som ger sådana här konversationer: http://fakeconvos.com/view.php?id=10294

 

Går säkert fakea privata meddelanden också.

 

IP-adressen kan man se i t ex hotmail genom att högerklicka på meddelandet och visa meddelandekälla. Förhoppningsvis är det någon som inte använt proxy och liknande.

 

Kontakta Facebook. De borde ju kunna se om någon loggat in på ditt konto genom andra IP-adresser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trean låter helt klart mest sannolikt av de alternativ du har gett oss. Särskilt avancerat är det dock inte att klippa och klistra bilder. EXIF kanske säger något. http://regex.info/exif.cgi

 

Facebook borde inte ge ut någon info om vad det är för person till dig utan det är till polisen isåfall. Samma med hotmail. Edit, ev. då inte om det är ditt konto som blivit hackat men det låter rätt onödigt..

 

Om jag måste gissa på vem det är så säger jag tjejens X.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter riktigt sjukt, skulle också tippa på alternativ 3, här är ett exempel på hur lätt det är att photoshoppa ihop facebooksidor:

 

http://2.bp.blogspot.com/_mR5m79UlcZE/S8_7qa_P0wI/AAAAAAAAEQw/Zvz8bDBDD-Y/s1600/Calle-Fille006.jpg

 

Hoppas de löser sig iallafall och att den som ligger bakom dör en lång och smärtsam död av herpes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nog dynamiskt ip(byts up hela tiden, krävs polis för att få reda på vem som hade det vid tillfället)

 

% Information related to '79.138.208.0 - 79.138.215.255'

 

inetnum: 79.138.208.0 - 79.138.215.255

netname: HI3G-CUSTOMER-NET

descr: 3 Customer dynamic address pool

country: SE

admin-c: dawi-ripe

tech-c: dawi-ripe

tech-c: hnoc1-ripe

status: ASSIGNED PA

remarks: INFRA-AW

mnt-by: HI3GACCESS-MNT

source: RIPE # Filtered

 

person: Daniel Wiberg (detta är inte hackaren)

address: Hi3G Access AB

address: Lindhagensgatan 98

address: SE-104 25 Stockholm

address: Sweden

phone: +46 735 337497

nic-hdl: DAWI-RIPE

abuse-mailbox: abuse@tre.se

source: RIPE # Filtered

 

person: Hi3G Network Operation Centre

address: Hi3G Access AB

address: Lindhagensgatan 98

address: SE-104 25 Stockholm

address: Sweden

phone: + 46763337600

nic-hdl: HNOC1-RIPE

abuse-mailbox: abuse@tre.se

source: RIPE # Filtered

 

% Information related to '79.138.128.0/17AS44034'

 

route: 79.138.128.0/17

descr: HI3G

origin: AS44034

mnt-by: HI3GACCESS-MNT

source: RIPE # Filtered

 

 

 

Jag kan tänka mig tre olika senarion om vad som har hänt...

 

1. Någon har skapat ett facebook konto i mitt namn och sedan kopierat min profilbild, mejl konverserat med sig själv och sedan redigerat bilden för att dölja vem det är, och skapat en fejk hotmail för att skicka det till min tjej.

 

2. Någon har hackat mitt facebook konto, skrivit mejl till en annan tjej, raderat mejlen efter hand som de skickats/ kommit. Känns ganska ossanolikt dock eftersom personen i fråga aldrig kan veta när jag loggar in.

 

3. Någon har helt enkelt klippt och klistrat sjukt mycket med bilden. Riktigt avancerat i sådana fall eftersom tid, datum, reklam och andra detaljer är väldigt snarlika.

 

gissar att de har gjort såhär

1. gör något liknande med ett trollkonto

2. spara ner websidan på datorn

3. editera hemsidan i något program(notepad eller grafiskt)

 

varför? någon som

1. vill jävlas med randoms

2. vill jävlas med dig eller din tjej

3. vill ha din tjej eller dig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sätt dig med din flickvän och skriv ett svar från din flickvän till personen som mailade henne... Och spela med, och ställa lite frågor osv osv. På så sätt kanske ni kan luska ut något? Om ni ställer rätt frågor.

 

Alternativt skriva ett mejl till den mejladressen och skriv som det är: "Vad fan håller du på med. Jag håller på med att luska reda på vem du är som gör denna sjuka grej osv osv."

 

edit.

lägg till info om att du antingen polisanmäler honom/henne alternativt att han/hon erkänner vem det är och lägger det bakom er...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det läskiga är dock att personen som skrivit detta vet som sagt när jag haft match, samlingstid, träning osv, och mailadressen den är skickad ifrån är skapad av någon som vill att det ska se ut som om det är min idrottsförening som skapat adressen ( vet dock att de såklart inte använder sig av hotmail adresser)

 

Men som sagt jag måste vara 100% säker på att ingen onehörig har skrivit mail från min facebook så om ni vet var/hur jag kan få kontakt med facebook så skriv gärna.

 

är kanske någon/några i idrottsföreningen som gjort det. tror inte din facebook är kompromissad, isåfall hade du väl sett konversationen bland dina meddelanden där. men byt lösen för att vara säker ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Censur i form av en svart ruta som täcker över text? Isf är det omöjligt att gå tillbaka till ursprunglig printscreen. Den ursprungliga informationen finns inte längre, den är utbytt.

 

Icke.. Om du tar ett print och öppnar det i paint.. Om du sedan tar bort/censurerar nått av det och sparar ÖVER den gamla bilden så går det via exif-viewer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...