Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 764
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

tung session precis, där jag bland annat mötte mr. herocall nedan. det sköna är att han tar 10 sek innan turnsynen, så jag tror inte det var en missclick.

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $1(BB) Prima

SB ($240)

BB ($220)

UTG ($171)

UTG+1 ($130)

CO ($100)

Hero ($118)

Dealt to Hero 8:diamond: T:diamond:

fold, UTG+1 raises to $3, fold, Hero calls $3, fold, BB calls $2

FLOP ($9.50) Q:diamond: 8:club: T:club:

BB checks, UTG+1 bets $6, Hero calls $6, BB calls $6

TURN ($27.50) Q:diamond: 8:club: T:club: 5:spade:

BB checks, UTG+1 checks, Hero bets $19, BB raises to $38, UTG+1 folds, Hero raises to $109 (AI), BB calls $71.01

RIVER ($245) Q:diamond: 8:club: T:club: 5:spade: 4:spade:

Hero shows 8:diamond: T:diamond:

(Pre 46%, Flop 93.0%, Turn 100.0%)

BB shows K:diamond: 7:spade:

(Pre 54%, Flop 7.0%, Turn 0.0%)

Hero wins $242

sen har vi ju även mr. pottodds.

NL Holdem $1(BB) Prima

Hero ($200)

BB ($130)

UTG ($186)

CO ($317)

BTN ($114)

Dealt to Hero 6:diamond: T:diamond:

UTG raises to $3, CO calls $3, fold, Hero calls $2.50, fold

FLOP ($10) 6:club: 7:heart: 2:spade:

Hero checks, UTG checks, CO bets $9.50, Hero calls $9.50, UTG folds

TURN ($29) 6:club: 7:heart: 2:spade: A:heart:

Hero checks, CO bets $14, Hero calls $14

RIVER ($57) 6:club: 7:heart: 2:spade: A:heart: 4:spade:

Hero bets $1.50, CO folds

Hero shows 6:diamond: T:diamond:

Hero wins $54.15

Postad

hur ska jag göra, dagboken?

har spelat nl100 på prima i ungefär 75 år nu, men jag flyttade som bekant till ongame för att testa nl200 för någon månad sedan. fick smaka penis redan i början, och hittade efter 15k händer ~13 inköp i röven. bestämde mig för att ta ett break och spela nl100 på prima i 10k händer. sagt och gjort, 10k händer senare återvänder jag till underbara ongame och backar 5 inköp på de två första sessionerna.

sammanfattningsvis har jag alltså lyckats tappa runt 20 inköp på de första 18k händerna på en ny sida och nivå. ska jag helt enkelt rädda det som räddas kan och dumpa ongame eller ska jag stanna kvar och kriga?

Postad

har spelat nl100 på prima i ungefär 75 år nu, men jag flyttade som bekant till ongame för att testa nl200 för någon månad sedan. fick smaka penis redan i början, och hittade efter 15k händer ~13 inköp i röven. bestämde mig för att ta ett break och spela nl100 på prima i 10k händer. sagt och gjort, 10k händer senare återvänder jag till underbara ongame och backar 5 inköp på de två första sessionerna.

sammanfattningsvis har jag alltså lyckats tappa runt 20 inköp på de första 18k händerna på en ny sida och nivå. ska jag helt enkelt rädda det som räddas kan och dumpa ongame eller ska jag stanna kvar och kriga?

Är du på riktigt?

Postad

Variansen är högre nowadays. Särskilt om man jämför NL100 och 200. 20bi är inget. Följ BRM och kötta på ba. Men rulle kan inte vara något problem för rikpatrik =)

Postad

20bi är rätt standard, men det är att det kommer precis när jag byter nivå och sida. det är mentalt nedbrytande att se tidigare plus raderas ut dubbelt så snabbt på en nivå jag egentligen inte vet om jag är vinnande på. detta får igång tankarna på att återvända till tryggheten, där jag trots allt har en stabil winrate över ett stort sample.

Postad

Det är bara mentalt. Hur ofta backar du 20bi över det samplet på nl100? Varför händer det EXAKT när du skottar? Man måste jobba sig in på en ny nivå... Tar tid :)

Eller så springer du bara dåligt? Jag vet inte, men min erfarenhet är att man tappar "trygghetskänslan" och spewar helt enkelt. IMO osv

Ett ord passar in här: självförtroende.

Postad
Det är bara mentalt. Hur ofta backar du 20bi över det samplet på nl100? Varför händer det EXAKT när du skottar? Man måste jobba sig in på en ny nivå... Tar tid :)

Eller så springer du bara dåligt? Jag vet inte, men min erfarenhet är att man tappar "trygghetskänslan" och spewar helt enkelt. IMO osv

Ett ord passar in här: bäng.

fyp

Postad

http://www.evplusplus.com/poker_tools/variance_simulator/

Prova att simulera 100 runs med din standardavvikelse (som du hittar i HM) så kommer du se att det är väldigt otroligt att ha en så dålig run med en positiv winrate. Troligare är nog att du kanske inte har spelat på topp alternativt att du faktiskt inte slår nivån. Jag vet själv att jag tenderar att spela sämre när jag går upp i nivå första gången och om du slår NL100 så borde du rimligtvis kunna slå NL200 med nästan samma winrate. Det psykologiska som mangejao nämner kan ju helt klart spela in, men kanske kan det ändå vara dags att lägga några timmar på att förbättra ditt spel?

Hoppas att det löser sig och att du får springa bättre nästa skott =)

Postad

tack för en del bra svar. den psykologiska biten finns nog där ja, men inte att jag är scared money utan snarare att jag spewar. resultatet av eventuell spew blir värre precis i början när jag inte etablerat en image hos regsen än heller. jag måste dock påpeka att jag löpt dåligt också, så resultatet är förmodligen en kombination av den psykiska biten och motrigg.

jag har för mig att det var ungefär samma sak när jag var på väg upp till nl100 också, så jag ger inte upp nl200 än. nu får vi bara be till pokergudarna att en väldigt passande heater kan levereras!

Postad

PLO

PL Omaha $20(BB) Replayer

Hero ($4,413)

BB ($4,030)

UTG ($7,365)

CO ($4,979)

BTN ($8,010)

Dealt to Hero Q:spade: 9:diamond: 3:spade: A:diamond:

fold, CO raises to $70, BTN calls $70, Hero calls $60, BB raises to $350, CO calls $280, BTN calls $280, Hero calls $280

FLOP ($1,400) 3:heart: 8:diamond: A:spade:

Hero checks, BB bets $700, CO calls $700, BTN folds, Hero calls $700

TURN ($3,500) 3:heart: 8:diamond: A:spade: 2:spade:

Hero checks, BB checks, CO checks

RIVER ($3,500) 3:heart: 8:diamond: A:spade: 2:spade: T:spade:

Hero checks, BB bets $2,980 (AI), CO folds, Hero calls $2,980

Hero shows Q:spade: 9:diamond: 3:spade: A:diamond:

(Pre 54%, Flop 90.1%, Turn 100.0%)

BB shows K:club: Q:heart: J:spade: 7:heart:

(Pre 46%, Flop 9.9%, Turn 0.0%)

Hero wins $9,445

Postad
PLO

PL Omaha $20(BB) Replayer

Hero ($4,413)

BB ($4,030)

UTG ($7,365)

CO ($4,979)

BTN ($8,010)

Dealt to Hero Q:spade: 9:diamond: 3:spade: A:diamond:

fold, CO raises to $70, BTN calls $70, Hero calls $60, BB raises to $350, CO calls $280, BTN calls $280, Hero calls $280

FLOP ($1,400) 3:heart: 8:diamond: A:spade:

Hero checks, BB bets $700, CO calls $700, BTN folds, Hero calls $700

TURN ($3,500) 3:heart: 8:diamond: A:spade: 2:spade:

Hero checks, BB checks, CO checks

RIVER ($3,500) 3:heart: 8:diamond: A:spade: 2:spade: T:spade:

Hero checks, BB bets $2,980 (AI), CO folds, Hero calls $2,980

Hero shows Q:spade: 9:diamond: 3:spade: A:diamond:

(Pre 54%, Flop 90.1%, Turn 100.0%)

BB shows K:club: Q:heart: J:spade: 7:heart:

(Pre 46%, Flop 9.9%, Turn 0.0%)

Hero wins $9,445

Man kan ju tänka sig raise pre.

Men ja, sjukt spelad hand, från fler än en person...SvS tippar jag.

Postad
Tycker det är en dålig hand att 3beta ur SB preflop, och att donkbeta turn som du föreslår vet jag inte vad det ska vara bra för.

3B pre kan kanske diskuteras mtp positionen. Agree. Även om jag kan tycka det kan vara okej spel om frekvensen inte är för hög.

Bet turn är kanske mer intressant. Preflop lär man ju ha jagat vadå, ja nåt i stil med turn kan jag tycka (förutom nutflush och stege obv).

Oftast lär vi leda på turn, och med ett bra flushdrag som backup om vi (mot förmodan) är efter.

Min tanke med bet turn är att få in det mot BÅDA de andra, för som sagt, vi lär leda såpass ofta att det borde bli mer profitabelt än att hoppas Fi skall bluffa sig allin på den rivern.

Hur spelar vi om BB bettar turn, och i fall1, CO synar alt fall2 co foldar?

Postad
3B pre kan kanske diskuteras mtp positionen. Agree. Även om jag kan tycka det kan vara okej spel om frekvensen inte är för hög.

Bet turn är kanske mer intressant. Preflop lär man ju ha jagat vadå, ja nåt i stil med turn kan jag tycka (förutom nutflush och stege obv).

Oftast lär vi leda på turn, och med ett bra flushdrag som backup om vi (mot förmodan) är efter.

Min tanke med bet turn är att få in det mot BÅDA de andra, för som sagt, vi lär leda såpass ofta att det borde bli mer profitabelt än att hoppas Fi skall bluffa sig allin på den rivern.

Hur spelar vi om BB bettar turn, och i fall1, CO synar alt fall2 co foldar?

Om du jämför rangen av händer vi får in det med genom att donkbeta turn med händer vi kan checksyna ned som vi slår, vad väger tyngst tycker du? Är verkligen ingen ploexpert men tycker att donkbeta turn för att få in det känns dumt på många sätt, för det första för att vi förmodligen inte får in det jättebra och för det andra missar sjukt mycket värde med en hand som passar perfekt att bluffcatcha med och dessutom ha equity.

Postad

Det var ett tag sen som jag skrev nånting här. Har inte tid till poker öht just nu, eftersom jag lägger allt krut på skolan. Pallar verkligen inga omtentor.

Har börjat i riktigt högt tempo, dugga i både basmatten och linjär algebra inom en vecka. Gick idag igenom hela gymnasiekemin på 4 timmar, kunde kanske 20%. Vi ska gå vidare nästa lektion, måste alltså plugga igenom hela gymnasiekemin innan dess. + grupparbete och referatskrivande..

Det positiva är väl att jag bygger upp ett schysst pokersug tills jag får tid att lira 8-)