Gå till innehåll

Annat ord för poker när jag skriver CV (personligt brev)?


Aeis

Recommended Posts

  • Svars 94
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Lika bra att vara ärlig imho

 

Jag tänker vara ärlig på en intervju var man kan läsa av personen samt förklara att turmomenten försvinner med den volymen som jag spelar.

 

Detta vill jag dock inte lägga i mitt CV eller personliga brev. Utan jag skriver att jag arbetar extra (nämner inte med vad).

 

Men jag söker ett ord som jag kan använda som låter seriöst.

Jag arbetar extra med: xxxxx

 

Sedan ska xxxxx kunna förklaras som poker på en intervju helst:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänker vara ärlig på en intervju var man kan läsa av personen samt förklara att turmomenten försvinner med den volymen som jag spelar.

 

Detta vill jag dock inte lägga i mitt CV eller personliga brev. Utan jag skriver att jag arbetar extra (nämner inte med vad).

 

Men jag söker ett ord som jag kan använda som låter seriöst.

Jag arbetar extra med: xxxxx

 

Sedan ska xxxxx kunna förklaras som poker på en intervju helst:)

 

Okej då är jag med, hade exakt samma problem när jag skulle skriva CV och personligt brev. Min personliga coach/arbetscoach eller vad dom heter bad mig att helt och hållet skippa den biten, och förklara det på en eventuell intervju iställe. Vilket jag gjorde och fick det.

 

Är det av någon speciel anledning du vill nämna att du drar in extra på sidan om?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det av någon speciel anledning du vill nämna att du drar in extra deg på sidan om vid pokern?

 

Vet att många ser poker som negativt och tror att jag är en möjlig spelmissbrukare.

Därför känns det som att jag riskerar att inte ens få komma på intervju om jag avslöjar detta i ett för tidigt skede.

På intevjun kan jag lägga upp det på ett bättre sätt och försäkra mig om att personen jag pratar med förstår vad jag säger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill du beskriva din hobby eller vill du förklara ett hål i din meritförteckning?

Det är förmodligen olika för olika arbetsgivare och arbetsuppgifter men att ha ett krävande extraknäck skulle inte jag se som en merit, alldeles oavsett om du är vinnande eller förlorande.

 

En merit skulle dock vara: Jag är intresserad av poker, ett spel som tränar mig i att fatta beslut med begränsad information, lär mig att bedöma människor och sätta deras ageranden i ett sammanhang samtidigt som det tvingar mig att kritiskt granska mina beslut (ofta i samråd med mer erfarna kollegor) för att ständigt utvecklas. Det ger mig även en grundläggande matematisk färdighet inom kombinatorik/sannolikhetslära och spelteori. Etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Finansiell riskhantering" låter bäst imo. Nöten lär dock vara att ha någon annan huvudsyssla.

 

"Egen rörelse" låter som maffiaverksamhet och det lär de tro när inget bolag står registrerat i ditt namn.

 

"Egen företagsamhet" då. Finansiell riskhantering är så obv omskrivet att det blir uppenbart att man "förskönat" verkligheten när de frågar om det. Inte bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Egen företagsamhet" då.
Låter bättre eftersom "rörelse" lät som att flera var inblandade i affärer. Och eftersom det gäller ett hål bakåt i tiden så blir det ev. svårare att kolla upp om man varit inblandad i ett bolag.

 

Jag förstår inte vad du menar med att det skulle vara en förskönande bild att säga som det är. Dessutom brukar folk inte tycka det är positivt med risktagande när det gäller pengar, iaf blivit mindre av den varan på senare tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter bättre eftersom "rörelse" lät som att flera var inblandade i affärer. Och eftersom det gäller ett hål bakåt i tiden så blir det ev. svårare att kolla upp om man varit inblandad i ett bolag.

 

Jag förstår inte vad du menar med att det skulle vara en förskönande bild att säga som det är. Dessutom brukar folk inte tycka det är positivt med risktagande när det gäller pengar, iaf blivit mindre av den varan på senare tid.

 

Poker har ju ingenting med finans att göra. Så det är inte mycket lika med verkligheten..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Poker har ju ingenting med finans att göra. Så det är inte mycket lika med verkligheten..

Ok.

 

Finans är i generell bemärkelse studiet av av hur stater, individer, företag och organisationer, etc. skaffar, allokerar och använder kapital och resurser, med fokus på monetära resurser. För mer information se finansmarknad.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Finans
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...