Gå till innehåll

hu sng


archtila

Recommended Posts

  • Svars 51
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Har man mellan 16 och 20 BB så måste man väl limpa en del händer som man inte vill varken open-shova med (eftersom man har för många BB) eller raise-syna sig all-in med, raise-folda eller open-folda. T.ex. KJ, KT, QT, JT, eller 98s osv.

 

Så vad jag menar är att det absolut kan vara bra spel att limpa från knappen i en HU SNG, självklart beroende på stack-size, hand osv. men det behöver inte alls betyda att man är en fisk för att man limpar knappen.

 

Sen om fi börjar raisa varje gång man limpar knappen så får man självklart anpassa sig till det och folda dom sämsta händerna i limp-rangen och raisa med några och framförallt limp-raisa om man hittar en hand osv osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När blindsen börjar bli höga ökar däremot frekvensen för limp hos mig i alla fall.
Är det inte bättre att folda "draghänder" när blindsen är höga istället för att limpa och hoppas på en rolig flopp?

 

Spelar visserligen inte HU mer än på finalbordet. Då blir det mer tvåkortspoker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte bättre att folda "draghänder" när blindsen är höga istället för att limpa och hoppas på en rolig flopp?

 

Spelar visserligen inte HU mer än på finalbordet. Då blir det mer tvåkortspoker.

 

Menar du att du ska folda 89s, JTo, T8s osv. pre när blindsen är höga HU?

Inte bra tänk i sådana fall..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har man mellan 16 och 20 BB så måste man väl limpa en del händer som man inte vill varken open-shova med (eftersom man har för många BB) eller raise-syna sig all-in med, raise-folda eller open-folda. T.ex. KJ, KT, QT, JT, eller 98s osv.

 

Så vad jag menar är att det absolut kan vara bra spel att limpa från knappen i en HU SNG, självklart beroende på stack-size, hand osv. men det behöver inte alls betyda att man är en fisk för att man limpar knappen.

 

Sen om fi börjar raisa varje gång man limpar knappen så får man självklart anpassa sig till det och folda dom sämsta händerna i limp-rangen och raisa med några och framförallt limp-raisa om man hittar en hand osv osv.

 

Med 16 till 20 BB tjänar du garanterat på att höja dina "exempelhänder" 2x - 2,5x pre då du får fold en rätt hög % och slipper ge FI gratisflopp alldeles för ofta. Den psykologiska faktorn av din raise är viktig också. Kommer A på flopp tar du väldigt ofta hem potten med en CB då FI väldigt ofta går AI pre om han håller ett A i sin hand. Jag limpar endast (med få undantag) med mindre än 10BB pre. Självklart med både händer jag foldar och synar mot shove.

Detta gäller obv. uteslutande HU SnG.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

spela snb mellan 10 och 50 dollar. Men jag minns att tex isildur1 vägdrade spela mot limpare hu, och det var inte enbart för han tyckte det var tråkigt utan för att det på något vis tog bort mycket av hans spel.

 

Kan man anta att det e bra att limpa knappen mot duktiga och sjukt aggressiva postflopp spelare?

 

deepstack snackar jag nu om. Finns inget intresse av att analysera 10-15bb stackar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

spela snb mellan 10 och 50 dollar. Men jag minns att tex isildur1 vägdrade spela mot limpare hu, och det var inte enbart för han tyckte det var tråkigt utan för att det på något vis tog bort mycket av hans spel.

 

Kan man anta att det e bra att limpa knappen mot duktiga och sjukt aggressiva postflopp spelare?

 

deepstack snackar jag nu om. Finns inget intresse av att analysera 10-15bb stackar.

 

Varför jag diskuterade dessa stackstorlekar var för att du har skrivit "HU SnG" som rubrik. (Du är ju aldrig deep i en SnG)

 

Varför skulle det va bra att limpa mot duktiga spelare som är aggro? De lär ju knappast "limpa tillbaka" när de har knappen. Gör ju bara att du får spela mindre potter i position och större OOP. Är du deep finns det väl absolut ingen anledning att limpa pre på knappen då du lär syna betydligt fler 3-bet i position än om du är riktigt short. (ex. höga blinds SnG)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vid vilken nivå? (Hur många BB pre)

Men du tycker shove är bättre än fold med mindre än 10bb?

Absolut och då det blir dyrt, har ingen speciell gräns på bb men varför betala för att hoppas på en dragflop eller second pair?

 

Säkert inte optimalt men är inte roligt att folda éfter limp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför jag diskuterade dessa stackstorlekar var för att du har skrivit "HU SnG" som rubrik. (Du är ju aldrig deep i en SnG)

 

Varför skulle det va bra att limpa mot duktiga spelare som är aggro? De lär ju knappast "limpa tillbaka" när de har knappen. Gör ju bara att du får spela mindre potter i position och större OOP. Är du deep finns det väl absolut ingen anledning att limpa pre på knappen då du lär syna betydligt fler 3-bet i position än om du är riktigt short. (ex. höga blinds SnG)

 

jo det finns deep sngs men det varar iofs inte allt för länge. Jag tänkte på varför inte isildur1 ville spela mot limpare med tanke på hans spelstil.

 

Ja du har rätt i att man spelar mindre potter i pos men däremot spelar du mång många fler potter i pos och tom sånna som han annars hade 3betat bort dig ifrån.

 

Jag vet som sagt inte vad det e bra för, gör det inte själv, men började undra enbart pga att isildur1 var som emot limpare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med 16 till 20 BB tjänar du garanterat på att höja dina "exempelhänder" 2x - 2,5x pre då du får fold en rätt hög % och slipper ge FI gratisflopp alldeles för ofta. Den psykologiska faktorn av din raise är viktig också. Kommer A på flopp tar du väldigt ofta hem potten med en CB då FI väldigt ofta går AI pre om han håller ett A i sin hand. Jag limpar endast (med få undantag) med mindre än 10BB pre. Självklart med både händer jag foldar och synar mot shove.

Detta gäller obv. uteslutande HU SnG.

 

Okej min BB-range kanske var lite hög, 16-20. Men säg 12-16 BB, det är inte kul att 2.5x:a QJ och få en all-in emot sig. Med mindre än 10 BB så degar jag eller foldar däremot, jag tycker det är när man har över 12 BB som det kan vara aktuellt att limpa just eftersom man inte vill dega och inte vill raise-syna eller raise-folda med den typ av händer som jag skrev.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

spela snb mellan 10 och 50 dollar. Men jag minns att tex isildur1 vägdrade spela mot limpare hu, och det var inte enbart för han tyckte det var tråkigt utan för att det på något vis tog bort mycket av hans spel.

 

Kan man anta att det e bra att limpa knappen mot duktiga och sjukt aggressiva postflopp spelare?

 

deepstack snackar jag nu om. Finns inget intresse av att analysera 10-15bb stackar.

 

Okej, då förstår jag, är ju såklart en helt annan sak med deepstack.

 

Det beror väl på lite kanske, men om du t.ex. möter någon som 3-betar dig väldigt ofta när du höjer från knappen så kan du ju limpa en del för att hålla ned potten pre och få spela fler, mindre potter i position istället för att raise-folda knapp eller raise-syna 3-bet och spela större potter. Men det beror väl helt på vem man spelar mot osv. Det går iaf inte att säga att man "aldrig ska limpa knapp HU" imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag säger inte att man aldrig ska limpa. Men tex. mot en tight jävel som garanterat kommer att checka skräp och vi själva har en hyffsad hand som vi tänkt spela så borde man då kunna införa nån slags tumregel.

 

det jag säger är att varför ska man köra med några jävla tumregler.

om man ska bygga up massa jävla regler så kan man nog inte spela så bra.

 

försök tänkt till när du spelr är nog bättre än att ha massa regler som tänker åt dig.

 

vet vi att fi är tight höj då allt till 2xbb det är ett tips

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej min BB-range kanske var lite hög, 16-20. Men säg 12-16 BB, det är inte kul att 2.5x:a QJ och få en all-in emot sig. Med mindre än 10 BB så degar jag eller foldar däremot, jag tycker det är när man har över 12 BB som det kan vara aktuellt att limpa just eftersom man inte vill dega och inte vill raise-syna eller raise-folda med den typ av händer som jag skrev.

 

börja med att 2xbb

 

om du inte tycker det är roligt att syna QJo vs 3bet push så foldar fi för mycket/ synar och då bör du höja QJ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wåtabout JTs, 20bb djupt mot en FI som typ saknar synrange? Ett utmärkt läge för limp imo.

 

 

Då tycker jag mer om att limpa JTs och sen höja k2 A2 osv händer som blockar 3bet pushar om BB inte har någon syn range.

 

Men om du höjer 100% och BB 3betar nash med 20bb så bör du syna med JTs bara för att ta ett exempel där vi höjer och synar JTs för värde.:-P

 

många foldar dock för mycket i bb med 20 bbs och 3 betar för lite så höja 2xbb 100% tror jag fungerar bra vs månag spelare. Du kan höja 2xbb ner till 8bb vid 0-8bb så tror jag push/fold är riktigt nära optimalt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...