Gå till innehåll

Shredder DB


Shredder

Recommended Posts

Gick lite minus idag, egentligen var det en rad av små förluster som gjorde det... men var även specielt en hand som avgjorde om skulle gå plus eller minus, det var en all-in preflop som jag syna då jag hade AA, han visar KnK och jag fick två tankar:

 

1. Jag borde vinna

2. Stege "borde" vara hans enda chans

 

Men, han flopa triss i knektar, och som en extra spark i magen kom en kung på river så han fick kåk.

 

Ganska nöjd med dagens spel, spela extra tålmodigt och objektivt.

Samma spel imorgon men bättre kort så kan det bli en väldigt bra dag :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja då var "super veckan" slut (igår)

 

Det blev ungefär 58 timmar istället för 80

Hade kunnat spela de 22 timmarna extra, men då hade jag behövt spela när jag hade dåliga förrutsättningar.

 

Hur som helst var inte 80 timmar målet, jag bara trodde att jag skulle få ihop 80 timmar på en nästan helt ledig vecka.

Målet med veckan var en penning summan, som var fem ggr större än den jag hade när jag börja.

Det målet nådes icke, jag gjorde en dubbling men hade behövt ännu en dubbling och lite mer.

 

Allt som allt blev det ändå en vecka med fokus på pokern och känns som jag utvecklats en del. Övning ger färdighet...

 

Igår gick jag lite plus och idag så börja det bra men sluta med att äta upp gårdagens vinst.

Hade väldigt mycke bad beats idag men var framförallt ett bord där jag borde ha lämnat bordet och tagit hem vinsten från bordet, men stanna kvar och blev knockad av en som satt på KK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dax ta tag i dagboken igen...

4 dagar sen skrev senast, men jag har inte glömt dagboken eller spelat mindre, det är bara så att jag gått plus minus noll dessa 4 dagar som fattas.

 

Egentligen står man naturligviss hellre still än går back, men känns som det hämmar utvecklingen på nått sätt.

Går man plus kan man ju titta på vad man gjorde rätt, går man minus analyserar man vad man gjorde fel.

Står man stilla blir det för mig en gröt, svårt välja i vilken ände man ska börja analysera, spela man bra men korten svek, eller spela man dåligt men korten kom när man behövde dem osv...

 

Men idag gick jag iallafall förhållandevis kraftigt plus och det kändes som bra poker, tyckte jag hade en medvetenhet och fokus som nog saknats senaste fyra dagarna.

Alla borden blev en helhet kan man säga, normalt har jag en plan per bord, även om borden i praktisk mening inte har nått att göra med varandra så blev det i teorin plötsligt väldigt enkelt att tillämpa ännu mer av de företagsekonomiska studerierna i spelandet.

T ex kostnadsbärare som man egentligen pratar om när man producerar varor i fabriker blev en väldigt funktions duglig syn för mig i min poker idag.

 

Ibörjan kändes det lite naivt att tänka sig att man kan spela poker på samma sätt som man skulle driva ett företag men nu känns det bara naivt att man inte såg sambandet mycket klarare på engång.

 

Nåja, hatkärleken fortsätter, kanske kommer alla positiva känslor vara borta imorgon om det går dåligt :roll:

 

Den nyttigaste insikten sägs ju vara den om hur lite man vet, kanske det bara är nyttigt känna man inte förstår sig på pokern ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev en kort dag för pokern, kanske för att coca-colan tog slut och endast vatten finns att tillgå.

Hur som helst kändes det inte som jag kunde fokusera, blev mest spel på ren känsla.

För mycket all-ins oxo, flesta var jag favorit eller coin-toss så i grunden var de okej men de var helt enkelt för många, blev för mycket lotto.

 

Gick back lite innan insåg det inte skulle bli en bra natt, men fortfarande plus från ingår.

 

Gått upp ett bord från och med idag, dvs spelar ett bord mer i regel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja... det gick ju inte så bra igår, fick tvinga mig sluta.

Idag blev det liknande start men motsat slut, börja dåligt och tänkte att jag nog skulle få sluta dagen tidigt igen.

Men man måste konfrontera problem, kommer aldrig gå komma nånvart om inte kämpar i motgång... så tvinga migsjälv spela & la även upp ännu ett till bord.

 

Helt otrolig otur först, spela tight och spela positionerna, men träffa inga flopar och när jag hade KK satt nån på AA, när spela QQ satt nån på KK osv.

Om inte det var nog så när jag hade överpar mot unsuited connectors så flopade de triss :shock:

 

Jaja, läskigt hur dåligt det kan gå även när man spelar bra.

Men jag spela ganska länge och lyckades övervinna de snea oddsen.

Här tillbaka där jag var iförgår, var en hemskt väg dock.

 

Kanske dax byta stake, känns som alla på min nuvarande vet lite förväl hur jag spelar. I längden får jag fortfarande okej utdelning men på kortare sikt blir jag utbluffad när flopen inte träffas och när den träffas lägger sig folk iprincip direkt.

 

Egentligen föredrar jag bara öka antalet bord men kanske mer risk och större varians skulle öka mitt fokus, göra det mer konstant istället för att det går i vågor.

 

Nåja, kan sova på saken, får se hur det blir imorgon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, japp det blev att man testa gå upp en stake.

Bara ordet "testa" gör att det kändes fel, om man testar så presterar man inte sitt bästa, det är mer eller mindre ordets innebörd.

 

Men just ångrar jag mig verkligen inte, gick bra, nästan FÖR bra...

Rena drömmen, folk spela sämre händer & var redo betala mer :shock:

 

Allt gick mycket fortare, på alla de positiva sätten, vann fortare, vann mer fortare, FPP's fortare, Stellar rewards fortare...

Tror ungefär en månads resultat på den gammla staken uppnådes under idag :twisted:

 

Men, som alltid får jag tänka att det kan ha varit en ovanligt bra dag, måste inte vara den nya staken som funka.

Fast det är klart att om man ska ha en bra dag så är desto högre stake desto bättre :mrgreen:

 

Testa 2-10 a'la "Doyle Brunson" två gånger idag (när motspelarna sålde flopen billigt) verkar verkligen vara en magisk hand, vann båda händerna och fick bra betalt.

 

CAP borden på pokerstars verkar även vara fina fisk magneter, på bara 30 minuter hitta jag två stycken som gick all-in varje hand... inte sett nått liknande förrutom på playmoney borden förstås.

 

Kanske blir morgondagen inte lika bra men har svårt tro den kommer äta upp dagens resultat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, intressant dag men tar för lång tid beskriva det...

 

Gick back, men var kombination av ren otur och hjärnsläp:

Oturen - Nöt färg, men motståndaren får in en hål färg-stege

Hjärnsläpet - Testa PLO, gick bra på första bordet, så spela två bord till... blev av med inköpet på båda de borden innan insåg jag trots allt inte "vet" hur man spelar PLO :roll:

 

Spelat typ hela dagen, alltid blivit chockad när kollat cash, på ett relativt positivt sätt... när det kännt som man förlorat massor, tre inköp eller så, var det oftast bara ett eller ett halft.

 

Kommer nog testa PLO imorgon oxo, men ska verkligen komma ihåg dagens läxa och inte tro jag har koll på spelet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spela PLO idag, gick helt okej, lite plus men ska ändå lägga det på hyllan ett tag...

 

Texas Hold'em gick dåligt och jag tror det kan vara omahas fel, nog för farligt för mig blanda dem under samma session.

 

Så, dålig dag, ganska mycket minus, men ska nog ta igen det imorgon om lägger all fokus och tid på Texas Hold'em.

 

"Skomakaren vara vid sin lest"

 

Iövrigt kändes det som en dålig poker dag, folk hade en nästan sjuk förmåga att folda såfort jag fick en hand, och jag beta inte ens hårt.

 

Plus den vanliga visan om hur motspelarna träffa drag/triss etc på rivern

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gick inte så mycket minus men var hård dag

 

Spela bra men korten var emot mig

 

Hitta t ex två st som mer eller mindre spela varje hand och som beta aggressivt... men de lotta korten när man väl syna dem.

 

Jag A,K - Han Kn,K

All-in preflop, han träffar knekten

 

Jag Q,K - Han 8,10

flop A,K,Q

turn 9

river Kn

 

Jag Q,Q - Han K,A

flop 4,9,A

turn 10

river 3

 

Okej sista är inge märkvärdig egentligen, slantsingling brukar man väl kalla det... men jag var ändå favorit i alla och borde minst vunnit 1 men var tydligen inte rätt dag för den typen av rättvisa.

 

Imorgon måste bli en bra dag... nog osunt tänka så, går ju inte tvinga fram resultat... men det bara är så.

 

Allt som allt är jag fortfarande plus sen den väldigt bra dagen i Torsdags, men riktigt nära skiljelinjen nu och blir grymt besviken om går över den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För sjuk dag för att kommentera i helhet

 

Den börja bra, men sen förlora sex stycken KA mot lågt par, på rad(!)

 

Orkar inte räkna exakt, blir nog ännu mer tiltad då... men bara lågstadie matte räcker för få fram att det iallafall är under 10% risk man ska ha sån otur:evil:

 

Tror morgondagen kommer se ut såhär:

 

Jag foldar allt under Q,Q preflop... dvs spelar bara QQ,KK,AA

Jag får nån av de händerna, antingen foldar alla så har blödit många blinds och vinner bara en... eller så spelar nån och slår min hand.

 

Hur som helst blir imorgon dagen D... går det inge bra tar jag nog ut det som finns kvar och tar paus från poker i nån månad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om dina resultat pekar på att du inte är vinnande (eller marginellt vinnande) på lång sikt bör du leta efter sätt att jobba på ditt spel (instruktionssajter, forum mm), istället för att spela. Jag har fått för mig att det är micro vi snackar om och enda sättet för dig att vinna är att bli bättre. Du skulle kunna posta ett långsiktigt resultat för bedömning. Det verkar finnas en jäkla villja att tjäna pengar på poker och du tycker det är roligt, vilket är bra förutsättningar för att lyckas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satte in 450 kr när jag börja...

Nu har jag ungefär 100 kr kvar

 

Jag har tagit ut ca 1 000 kr under resans gång

 

Totalt har jag alltså gått ca 650 kr plus, men det känns ändå som 350 minus just nu.

 

Vilken sida ska jag räkna för att komma fram till om är vinnande (marginelt vinnande)

Totalen eller endast poker kontot?

 

Hur som helst har jag en sista teori jag kommer testa innan jag tar paus och lyssnar på ditt fina råd.

Jag byte från NL25 till NL50 och det gick sjukt bra först, men jag tänkte att det borde vara logiskt att anpassa sin spelstil lite efter den nya nivån. Det var nog ett stort misstag, min spelstil från NL25 var nog perfek för NL50.

Jag gick från att bli glatt överraskad att folk inte hade lika bra händer som de representerade, till att börja sätta folk på sämre händer än de representerade.

 

Så, jag ska gå ner till den absoluta botten, 0.01/0.02$ borden och försöka återskapa den spelstil jag hade mest framgång med, sen sakta klättra till NL25 och se om kan bygga några inköp till NL50, slutligen då vara tillbaka på NL50 men den gången vara förberedd och inte påverkas.

 

Varning, nedan kommer den obligatoriska klago visan... sluta läsa här om du kan :)

 

 

 

 

 

Slutligen vill jag berätta för eventuella läsare att rekordet i förlorade KA på rad nu är uppe i nio (and still going strong)!, undrar om det kan vara världsrekord.

Att gå all-in med KA preflop är oxo en dumhet jag tänker bli av med, men det är ändå så otroligt sjukt förlora 9 st på rad, en av dem var mot KK och där får man ju känna sig ägd men de övriga 8 var odds mässigt så kallade slantsinglingar.

 

Hmm, för att göra mig lite mer rättvisa så var det två all-ins från mig & sju synar av all-ins

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vinnande poker handlar om hur man går i långa loppet. Man ska ha koll på sin winrate. Är man cg-spelare bör man ha ett program som trackar antal händer spelade och resultat. Spelar man turneringar/sng kan man se sitt resultat på sharkscope. Det vanliga sättet att mäta sin winrate är då: bb/100 hands för cg och ROI för turneringar/sng.

 

Exempel: En spelare har spelat 100 000 händer på $0.01/0.02 och gör 18bb/100 hands. Han vet då att han är vinnande på nivån och har spelat såpass många händer att hans winrate säkert är ganska stabil. Han slår nivån hårt och bör definitivt fundera på att gå upp i nivå.

 

En annan spelare har spelat 75000 händer på NL10 och gör 0.18bb/100 hands. De siffrorna kanske också säger något? Han förlorar inte, men han vinner ju väldigt lite.

 

Man måste ta till sig av de här långsiktiga resultaten man har att tillgå. Inse att de faktiskt säger något.

 

Själv är jag turneringsspelare sedan jag lade av med cg 2006. Har inte riktigt koll på vad som i dagsläget anses vara "bra" resultat för cg i dagsläget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej

 

antar man måste ha det där programet för att få de riktiga resultaten

men om ska försöka räkna det själv med totalen genom snittet

 

NL25 vann jag 840 bb på grovt räknat 120 000 hands = 0.7bb/100 hands

NL50 (fram till i förrgår då eftersom blivit iprincip lodlätt dyk ner i rännstenen sen dess) vann jag 360 bb på 6 000 hands = 6bb/100 hands

 

Om vi tar dessa för sanningar så var det alltså stabil men låg winrat på NL25 och NL50 hade relativt bra winrate men inte stabil/statistiskt fast-ställd pga på tok för få händer spelade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej

 

antar man måste ha det där programet för att få de riktiga resultaten

men om ska försöka räkna det själv med totalen genom snittet

 

NL25 vann jag 840 bb på grovt räknat 120 000 hands = 0.7bb/100 hands

NL50 (fram till i förrgår då eftersom blivit iprincip lodlätt dyk ner i rännstenen sen dess) vann jag 360 bb på 6 000 hands = 6bb/100 hands

 

Om vi tar dessa för sanningar så var det alltså stabil men låg winrat på NL25 och NL50 hade relativt bra winrate men inte stabil/statistiskt fast-ställd pga på tok för få händer spelade.

 

 

Du ska ta siffrorna som att du marginellt bättre än en break-even spelare på NL25 och råkade ha en bra början på NL50, men att du troligtvis är förlorande på den nivån. Du måste bli bättre om du ska ändra på detta.

 

Man kan inte bara räkna med sina bra perioder. Jag själv har startat vissa nivåer galet bra och sedan kommer en downswing efter 2000sng, så att ROI ser helt annorlunda ut efter 2500 spelade sng. Var ligger då min riktiga ROI? Bara att spela mer för att få ett svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, menar inte att ta bort dåliga perioder, hade det kommit en uppswing efter nu så hade jag räknat hela men som det blev är winraten 0.00 efter iförrgår :-(

 

Hur som helst stort tack för dina fina råd.

Jag ska köpa lektioner av ClarkKent86 nåndag, kanske jag passar på hyra dig som coach då oxo :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Jahapp, då var man tillbaka...

 

Spelat mest men även tagit MJ's råd om att studera/plugga en del poker guider.

Det var faktiskt mer givande än vad jag trodde det skulle vara, överlag spelar jag precis som förrut i det flyttande spelet, det är de riktigt kritiska sitvationerna som blivit klart bättre.

 

Värderingen av start händer och bank management har blivit lite bättre :-)

 

Hur som helst så gjorde jag avbrottet i denna DB efter förlorat 450:- (men med en total vinst på 550:- )

Nu har jag vunnit tillbaka de förlorade 450:- plus lite mer, så den totala vinsten är circa 1000:- igen.

 

Första micro målet får bli att förbättra min management ännu mer, är inte riktigt vid de rekommenderade 20-25 inköpen för min nivå.

Sen blir det nog att jag spelar ett bord mer än vad gör nu, och sen efter det blir det antingen ännu ett bord eller nästa nivå om byggt 20 inköp för den nivån då.

 

I stort små förbättringar på alla områden, men som sagt fortfarande inte det rekommenderade förhållande mellan rulle - nivå.

Det hälsosamma skulle vara 5/10 cent, då skulle jag följa den rekommenderade nivån med hänsyn till rulle, men jag spelar 10/25 cent för att jag har min erfarenhet där och till skillnad mot 5/10 så uppfyller den mina krav på möjlig avkastning för den tid jag har att spela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 months later...

Börjar gilla mitt spel mer och mer, har inte längre bra och dåliga dagar utan endast okej dagar.

Vilket i det här fallet är ungefär plus 150 kronor per dag, förkastligt i proffs synpunkt men inte illa få betalt för ha roligt.

 

Blir ju ändå 53 tusen per år, behöver man inget märkvärdigt vanligt kneg, kan man ha nått slappt för 47 tusen per år och ändå leva som svensson. Fast utan lån förstås... men lika bra de, precis som man inte ska spela för lånade pengar ska man inte leva av sånt heller. Man har väl sett lyxfällan på tv :P

 

Idag gick det allså 25$ plus vilket är något över de genomsnittliga 150 kronorna... på ett av mina bord satt en ryss och gick all-in nästan varje hand med absolut skräp. Han dela ut ca 150$ till bordet innan han stack, jag fick bara tillfälle att lägga beslag på 10$ vilket faktiskt gjorde mig lite besviken ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...