Gå till innehåll

Bli bra spelare


colan

Recommended Posts

Tjena.

Jag tror jag kan bli bra pokerspelare. Jag hade ju velat bli bättre då. Poker handlar mycket om att kunna läsa andra spelare och gissa vad de har för kort. Det handlar också om att kunna bluffa. Annars vinner man inget.

Har jag möjlighet att blir bra pokerspelare genom att vara bra på just det jag säger. Eller hur blir jag en bättre pokerspelare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är du dålig på?

 

Hur "kan man inte bluffa"? T.om en apa kan trycka på bluffknappen men blir man synad för ofta är det för att Fi tror att du trycker på den för ofta eller så är det en synmaskin.

 

Jag vill bli bättre på pottodds. Alltså olika chanser att man får den handen man har.... Räknar man det i huvudet eller har man något pokerprogram man använder sig av?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill bli bättre på pottodds. Alltså olika chanser att man får den handen man har.... Räknar man det i huvudet eller har man något pokerprogram man använder sig av?
Tänker aldrig på det när jag spelar längre och jag har spelat en massa händer.

 

Det kommer ibland sesioner med väldigt torra kort så det går inte särskilt bra att tänka att 1 av 220 ggr ska jag få den handen så jag väntar på den och kör hårt och sen ska jag äta/sova/skita whatever. Jo, det finns massor av pokerstatistiskprogram. Kolla i "studieavdelningen" här i forumet. De siffror du verkar vara ute efter finns som tabeller och är mer lättöverskådliga. Man kan även räkna men det förutsätter nog att du inte har särskilt svårt för matematik.

 

http://www.poker.se/pokerskola/poker-strategi/pottodds/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänker aldrig på det när jag spelar längre och jag har spelat en massa händer.

 

Det kommer ibland sesioner med väldigt torra kort så det går inte särskilt bra att tänka att 1 av 220 ggr ska jag få den handen så jag väntar på den och kör hårt och sen ska jag äta/sova/skita whatever. Jo, det finns massor av pokerstatistiskprogram. Kolla i "studieavdelningen" här i forumet. De siffror du verkar vara ute efter finns som tabeller och är mer lättöverskådliga. Man kan även räkna men det förutsätter nog att du inte har särskilt svårt för matematik.

 

http://www.poker.se/pokerskola/poker-strategi/pottodds/

 

Okej, det är ju klart... Jag tycker man ska gå på känsla. Man kan ju inte lita på pokeroddsen varje gång eller? Det är ju ändå slumpen som avgör. Det perspektivet brukar jag ha när jag spelar poker. Eller hur gör ni/ hur spelar pokerproffsen typ som Phil Ivey, Tom Dwan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skriv en lista med konkreta punkter på allt du vill bli bra på så kanske vi kan guida dig rätt, åtminstone ger du oss nåt att gå på.

 

Jag skulle vilja bli bra på pokerodds, alltså hur stor % chans jag har för att jag ska få det på floppen...

Finns det inget program som hjälpt till med det?

Är det några program som är bra, är verkligen sånt till hjälp?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle vilja bli bra på pokerodds, alltså hur stor % chans jag har för att jag ska få det på floppen...

Finns det inget program som hjälpt till med det?

Är det några program som är bra, är verkligen sånt till hjälp?

 

Jo, det finns program. Jag tror dock inte dom enbart räknar på en specifik hand. Här är i alla fall två formler du kan börja att träna med.

 

Y (floppen)= 1 - (50 - x) / 50 * (49 - x) / 49 * (48 - x) / 48

Y (floppen)= (x / 50) * (x / 49) * (x / 48)

 

Det är bara att peta in antal kort du behöver och klistra in i sökfältet på Google.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, det är ju klart... Jag tycker man ska gå på känsla. Man kan ju inte lita på pokeroddsen varje gång eller? Det är ju ändå slumpen som avgör. Det perspektivet brukar jag ha när jag spelar poker. Eller hur gör ni/ hur spelar pokerproffsen typ som Phil Ivey, Tom Dwan?
Vet inte om du försöker vara ironisk men det är mycket möjligt att man får in ett slags "känslotänk" när man väl kan grunderna och har varit i väldigt många situationer (ä.k antalet händer spelade).

 

Jag anser dock att känslor är något som är mest till för kärringar. Vid poker så innebär känslolivet TILT.

 

Se det som lotto och det blir som att byta pengar med andra lottospelare men du betalar dubbel rake.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...