Gå till innehåll

Tottyville och Tirpen surfar på Bali och lirar nl400$


Tottyville

Recommended Posts

Tänkte slänga in en HH när jag ändå håller på. Som sagt så spåelar jag å Totty ganska lika runt 23-21-10.

 

Input på alla gator välkomnas!

 

$2/$4 NL Hold'em Cash Game, 5 Players

LeggoPoker.com - Hand History Converter

 

BTN: $588

Hero (SB): $1,745

BB: $406

UTG: $668

CO: $435.20

 

Pre-Flop: A:spade: A:diamond: dealt to Hero (SB)

UTG folds, CO raises to $12, BTN raises to $40, Hero raises to $88, 2 folds, BTN calls $48

 

Flop: ($192) T:heart: J:spade: K:diamond: (2 Players)

Hero checks, BTN bets $95, Hero calls $95

 

Turn: ($382) T:diamond: (2 Players)

Hero checks, BTN checks

 

River: ($382) J:heart: (2 Players)

Hero checks, BTN bets $405 and is All-In, Hero?

 

Skaplig stack må jag säga!

 

Lite input på handen är att du ger knappen onödigt bra odds. Han får 3:1 för sin syn. Här bör du höja upp till i alla fall 114. Då får han 2,3:1 och då blir det ett misstag förr honom att syna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 54
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

När ni är utomlands kan ni skippa hhs. Lite nyfiken på levnadskostnader, bilder på ert boende, smultronställen osv

 

Absolut men det är ingen blogg liksom då kan du läsa en resedagbok istället, ska försöka blanda. Kommer lägga upp mkt bilder! och ltie poker och få en skön mix. Huvudsaken är väl att bli lite bättre på poker. För er läsare så blir de ju kul med lite annat också såklart!

 

Levnadskostnader beror ju helt på hur du vill leva! men jag räknar runt 20-30 k/mån. Men jag är ganska spendy av mig. skulle ju lätt kunna leva på mindre!8-) Shopping e jag bra på!:-P

Just nu bor vi på ett hotell på Bali men kan slänga upp lite bilde roch så på min lägenhet när jag kommer tillbaks till ***.

 

Hann ju inte analysera sönder första hn innan den nya kom :cry:

 

Lite kul att ni väljer ur-pos-händer min skadade hjärna säger att det inte är en slump :-D

Men eftersom du checkade flopp i AA-handen,säger jag : minibet dvs 1-3 bb.

 

Måste dock förtydliga att all min speltaktik bygger på okända motståndare.Hehe

 

ur pos händer e alltid obekvämast, kanske därför det blivit 2 sådana på raken. om vi checkar flopp får vi med oss en svagare range än om vi går bet. om vi får in det på den här floppen så mår vi aldrig bra.

 

btw 1-3bb? :shock:

 

Skaplig stack må jag säga!

 

Lite input på handen är att du ger knappen onödigt bra odds. Han får 3:1 för sin syn. Här bör du höja upp till i alla fall 114. Då får han 2,3:1 och då blir det ett misstag förr honom att syna.

 

114 verkar väl var lite i överkant.. du vevar 114 hoppas jag med en 4 bets bluff då också? men håller med om att 88 är för lite... men men som spelat.. hur spelar vi den bäst post? har förövrigt inte sett fi 5-beta en enda gång , har 2.7 k händer på honom. så alla stora pp finns i hans range. OB

 

However nu ska jag ut i vågorna och surfa! OVERKLIGT KUL!

 

jag om 1 månad!

 

bali-surfing.jpg

 

 

Bild på mig när jag surfar kommer om nån vecka! Nu finns de inte mkt att se mer än när man paddlar förgäves för att tima vågen! :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

114 verkar väl var lite i överkant.. du vevar 114 hoppas jag med en 4 bets bluff då också? men håller med om att 88 är för lite... men men som spelat.. hur spelar vi den bäst post? har förövrigt inte sett fi 5-beta en enda gång , har 2.7 k händer på honom. så alla stora pp finns i hans range. OB

 

Hade jag varit fi hade jag synat med alla par (jag 3-bettar dock inte så brett)) + AK, möjligen någon sc. KK+ hade jag ställt med. 4-betsbluffat inte allt för ofta. QQ och AK hade jag 4-bettat någon gång också.

 

Postflopp som det ser ut nu med denna höjning hade jag troligtvis spelat som dig. Jag foldar nog river, hade troligtvis synat ett halvt pottbett.

 

Om du höjt till min höjning, så hade jag c-bettat floppen och därefter spelat för stacken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många bilder på Bali och andra ställen ni är på, och ni har mig som läsare.

 

Sure 8-) min digikamera suger dock, måste köpa en ny den har fan noll färgåtergivning!

 

När ni är utomlands kan ni skippa hhs. Lite nyfiken på levnadskostnader, bilder på ert boende, smultronställen osv

 

Vi kommer fortsätta posta Hh's då vi lägger rätt mkt tid på att analysera vårt spel just nu. Man har rätt mkt dötid här på Bali, vi surfar på dagarna och lirar på de flesta kvällarna. Som Tirpen skrev är vi inte riktigt på semester, vi jobbar å reser, analyserar vi inte några hhs kan vi inte resa.

 

+1

 

Se svaret till Orrarah.

 

@tottyvilles HH

 

Jag går nog c/c 3 streets,

 

 

Edit:

 

foldar river vid spader

 

Alright, är det bara spader du viker mot på river?

 

GL!

 

Utöver stenåldersmat och seasteading vill vi gärna höra om barfotalöpning, allt om Apples nya produkter, dyra restauranger och drogpolitik ;)

 

I övrigt skulle en triprapport vara uppskattat!

 

Haha, inga jävla fingerskor kommer det vara i den här dagboken iaf :lol: skämt åsido kanske de är softa att springa i, men de är fan så jävla fula. En tripprapport är fan inte omöjligt, vi gillar knark.

 

Jag vill att ni ska skriva om norrlänningar som spyr i papperskorgar mitt i pokerrummet på venitian macau8-) 8-) ..

glgl med spelet annars totte with friend! ses nog snart igen.

 

Tja m8! :D Tytytyty. Norrlänningen är i LA och steker just nu. Var faktiskt inte bara han som spydde i en papperskorg på Venetian :oops: Så går det när man blir itvingad tramsiga tabletter första gången... jag gillar din och Emilios dosering till två färskingar :o

 

Som en liten anekdot kan jag säga att vi knaprade dom där jävlarna typ varje dag i 2 veckor på Samui sen... jag kände att det var dags att ta en paus när jag satt ensam uppe på natten och snyftade framför min laptop utan att ha något att va ledsen över :S

 

En stekig beachklubb som vi var på för ngn dag sen.

img2574j.jpg

 

Nu ska vi käka middag, tjing tjong.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade jag varit fi hade jag synat med alla par (jag 3-bettar dock inte så brett)) + AK, möjligen någon sc. KK+ hade jag ställt med. 4-betsbluffat inte allt för ofta. QQ och AK hade jag 4-bettat någon gång också.

 

Postflopp som det ser ut nu med denna höjning hade jag troligtvis spelat som dig. Jag foldar nog river, hade troligtvis synat ett halvt pottbett.

 

Om du höjt till min höjning, så hade jag c-bettat floppen och därefter spelat för stacken.

 

Jo precis den är lite i underkant! och eftersom han spelar utan 5-bet så kommmer vi typ aldrig få in de bra! vad ska vi få in de mot liksom.. och vad har han på river.. 4tal eller KK betar han aq? har ju blockers där med... han hade varit lite spewig också.. så kändes som han gick lös med nån 99 eller så.. men fick smaka av KK :rolleyes: Vad tycker du om den första handen Totty posta.. Hur spelar vi den bäst?

 

// Tirpen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo precis den är lite i underkant! och eftersom han spelar utan 5-bet så kommmer vi typ aldrig få in de bra! vad ska vi få in de mot liksom.. och vad har han på river.. 4tal eller KK betar han aq? har ju blockers där med... han hade varit lite spewig också.. så kändes som han gick lös med nån 99 eller så.. men fick smaka av KK :rolleyes: Vad tycker du om den första handen Totty posta.. Hur spelar vi den bäst?

 

// Tirpen

 

Även om jag inte spelar denna hand likadant som Hero (synar bara oftast pre). Det enda jag kan ha lite åsikt om är att fi lutar sig tillbaka på de implicita oddsen när han synar floppen. Med detta menar jag att bettet på floppen bör vara större ju fler dag fi kan sitta på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag och tirpen startade for 2 timmar pa samma plats med vara nyhyrda mopeder. 5minuter efter starten hade vi tappat bort varandra... proffs...

 

Har akt runt sjalv pa on nu och kikat runt. Ar ratt sa stort. Runt Kuta Beach sa finns det fan hur mycket butiker som helst. Paminner ratt mycket om de storsta thai-oarna. Gallerior hit och dit och Mc Donalds och KFC. Ratt boring imo. Jag vill ha iaf lite robinson kansla. Finns lite mer av den varan runt Legian beach dar vi bor.

 

Dom kor som idoter och tutar varre an italienare. Men jag har overlevt, dock hittar jag inte hem. Sitter pa nagot natcafe nu och vilar lite och dricker vatten...

 

En van postade den har pa facebook. Not for the faint hearted.

 

Nu ska jag forsoka hitta tillbaka till hotellet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1418 visningar av dagboken och 32 svar. Springer vi under EV eller betyder det att vi suger?

 

Hursom. 2 händer från dagens session som slutade upp 1.7k på drygt 2k händer.

 

Nedan kommer en spot som uppkommer rätt ofta. Fi slår om på en flopp där han inte kommer ha så mycket värdehänder, utöver det blockar vi flera värdekombinationer. Så han borde vara polariserad mot drag/air. Langa era tankar om linjen. Fördelar med check flopp resp. bet?

 

Hand1

$2/$4 NL Hold'em Cash Game, 5 Players

LeggoPoker.com - Hand History Converter

 

Hero (SB): $400

BB: $360

UTG: $455

CO: $199.60

BTN: $457.50

 

Pre-Flop: A:heart: 7:heart: dealt to Hero (SB)

3 folds, Hero raises to $14, BB calls $10

 

Flop: ($28) A:spade: K:spade: 5:heart: (2 Players)

Hero bets $22, BB raises to $63, Hero calls $41

 

Turn: ($154) 3:diamond: (2 Players)

Hero checks, BB bets $90, Hero calls $90

 

River: ($334) 5:club: (2 Players)

Hero checks, BB bets $193 and is All-In, Hero?

 

 

Detta är också en situation som uppstår rätt så ofta. Till alla som gillar

c/c-linjer, vilka rivers gillar ni syna på? Vad tycker ni om denna rivern? Som vanligt gärna input på linjen i helhet 8-)

 

Hand2

$2/$4 NL Hold'em Cash Game, 5 Players

LeggoPoker.com - Hand History Converter

 

UTG: $408

CO: $759

Hero (BTN): $482

SB: $1,495.20

BB: $399.80

 

Pre-Flop: Q:spade: K:spade: dealt to Hero (BTN)

UTG folds, CO raises to $12, Hero calls $12, SB calls $10, BB folds

 

Flop: ($40) 9:spade: 6:heart: K:club: (3 Players)

SB checks, CO bets $30, Hero calls $30, SB folds

 

Turn: ($100) 7:diamond: (2 Players)

CO bets $65, Hero calls $65

 

River: ($230) 8:spade: (2 Players)

CO bets $165, Hero?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå!

 

Spelade nyss en sesse hittade 2.5 k plusset, NICE!

Lite intressanta händer... meeeeeeeeeeeeeeeen... nej ni vill ju inget veta!

Så skriver om en händelse idag istället!

 

jag och Totty skulle hitta hem på moppen men blev stoppade av polisen för vi inte hade nån hjälm. så vi fick böta hela 60 dollz! gahhh!

Inte ens när jag smilade lite och visa min u-ringning lite så ville dom inte ge sig :(

 

Brukar ju funka på stureplan!:evil::-(

 

Hursomhelst så blir de ett nytt hotell imorgon för det här fitthotellet vill inte ge oss gratis internet! Har redan betalat på 9 dagar 2.000.000 rupies.typ 225 dollz, då är de ett 4-stjärningt hotell. Hur kan de inte vara gratis!!!????:shock:

 

Bilder på de kommer senare!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill ligga med 50% av er

 

Skulle inte du komma till Bali? Isf kan du få välja vem du vill slajza. Lugnt.

 

personen till vänster räknas ju som 100%

 

Angående bristen på svar är nog att ni är för bra för pf...:S

 

Mnja. Vi är säkert bättre än vissa, men många som är bättre än oss här.

 

Tror folk bara inte vågar skriva ngt som kan uppfattas som fel. Men vi e inte så hårda, vfn släng ut era tankar, vem vet kanske leder till något gott. Finns ingen som tänkt på allt! Roligare om ni skriver något iaf än att bara läsa och dra, men alla gör som de vill 8-) blev en bra session för mig också, fick sluta en del inköp upp. Nu ska vi kolla Man vs Wild och somna. Tjing tjong.

 

Ps: Någon som har tips på ngn bra kamera? För en nybörjare som vill ha något liknande en systemkamera...

 

Ps2: EPIC FAIL. "I vilket landskap ligger Kristianstad och Malmö?" Tydligen oerhört svår fråga i vem vill bli miljonär. Måste hålla för händerna framför ansiktet när jag kollar på sånt här.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

*Lägger ner hn:analys.:roll:

 

*Vilken prisklass ska det vara på systemkameran?:mrgreen:

 

*Ni ska ju till andra sidan för toppvågen. ;-)

 

Vi med, otroligt dålig feedback på HH's, men det var inte så oväntat dock. Tillbaks till att surra med folk på msn och i privata forum ist. Kanske fortsätter posta lite sköna bilder, får se om vi orkar. Nu surf med 4 st nyanlända pokerdegens. Varav den ena drog citatet "Jag ser inte hur man inte skall kunna komma upp på varje våg?"

 

Ska bli kul att se nya Kelly Slater in action :-D

 

Ps: 5-6k kanske för en systemkamera? Vet inte vad en sån kostar faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Både Nikon & Canon är bra skit men du får mer för $$$ om du väljer Canon.

 

Kika på Canon G12 den är vass,kan även filma i HD,

Så du kan göra egena surf- eller musikvideons. 8-)

 

Om jag inte minns fel, tror jag det fanns en fotoskola på Tv4 hemsida med Bingo ;-)

 

Ps.Glöm inte och lägga ut bilder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...