Gå till innehåll

Tottyville och Tirpen surfar på Bali och lirar nl400$


Tottyville

Recommended Posts

Halloj PF, efter år av lurkanden, dryga oneliners och mycket dötimmar här på PF så tänkte jag göra något konstruktivt av det hela. Jag och min vän Tirpen är på obestämd semester och befinner oss nu på Bali där vi hittar surfen varje dag och grind på kvällarna.

 

Vi sitter i hotellrestaurangen atm och har precis avslutat en session och fick för oss att skriva en DB, jag (Totty) har vart emot det innan, men nu så är vi inne på år 2011... vi kommer spela stenhårt det här året och se vad man kan kräma ur den här sinande industrin. Än så länge ser det mkt lovande ut tkr vi. Men vi vill bli bättre, snabbare, därav this.

 

Bakgrund Tirpen: är en vild spelare som lirat mkt HU på $200NL och lite $400NL under 2år. Senaste 2åren har hon konverterat till SNG HU spelare och lirat mest $200 - $500.

 

Bakgrund Tottyville: 6max spelare sen 2006. Lirat mestadels $400NL och $600NL.

 

Jag Totty joinade upp Tirpen i Bangkok där hon bor sedan 2år tillbaks och är en pokerdegen :-) vi började att analysera mycket tillsammans och snackade mycket poker samt hade skoj ihop. Finns förmodligen fler läckor men förhoppningsvis färre efter vi haft den här DB:n ett tag.

 

Vi hoppas på tung input från massa vassa rävar. Tirpen lirade f.ö. 33-30-16 (lol) men lyckades plussa under flera år, sen bytte hon till SNG, hon säger att det var för att hon ville ... 8-) men så var nog inte fallet :P

 

Nu lirar vi iaf båda två på 2-4 och kör jävligt liknande stats med rätt statiska ranges. Vi ligger på 23-21-10 senaste 60k händerna. Får se hur mycket mer man vill lämna ut allt eftersom dbn rullar på och beroende på vilken typ av konstruktiv respons vi får!

 

Väl mött!

 

Ps: här kommer en bild på vår grindstuga på Bali... (kommer strax, måste hitta kabeln till digitalkameran först :) )

img2537bl.jpg

 

Och givetvis en HH för att starta igång DBn dirr!

 

Hur spelar vi den här bäst? Inputs på alla gator är välkomna. Fi är reg och lirar 25-20-5.9.

 

$2/$4 NL Hold'em Cash Game

LeggoPoker.com - Hand History Converter

 

Hero (SB): $706.90

BB: $290

UTG: $386

CO: $514.70

BTN: $897.50

 

Pre-Flop: 7:club: A:club: dealt to Hero (SB)

2 folds, BTN raises to $10, Hero raises to $38, BB folds, BTN calls $28

 

Flop: ($80) 9:spade: A:spade: T:diamond: (2 Players)

Hero bets $44, BTN calls $44

 

Turn: ($168) 6:club: (2 Players)

Hero bets $112, BTN calls $112

 

River: ($392) J:spade: (2 Players)

Hero checks, BTN bets $310

Hero?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 54
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Lycka till Tottyville (häpp!). Brukar gilla dina poster så lär bli kul db.

 

Kul att höra, kan det nog bli om vi får till lite action här!

 

Ur pos kan vi inte syna bet turn.För liten pott att bråka om.;-)

 

Hehe, håller inte riktigt med om resonemanget för liten pott att bråka om 8-) . Att vi ska gå c/f på turn känns vekt. c/c hatar jag. Vi plockar upp lite EQ på turn och checkar vi kommer han skjuta och vi kan inte syna med vår hand oop.

 

Har precis vaknat å ligger och fryser som vanligt på morgonen. Vettefn varför men i de flesta asiatiska länderna verkar de älska ACn, gärna minusgrader ska det va när man vaknar. Fan så här mkt ligger man ju inte ens å huttrar en Januarimånad i Sverige. Well well, man ska inte klaga för mkt, bara öppna balkongdörren så blir det varmt rätt snabbt...

 

Någon fler som blir groggy i skallen dagen efter man tagit ett sömnpiller? Vi kunde inte somna igår och klockan började bli mkt och vi ville vakna i semirimlig tid till surfingen, så då blev det lite piller och sen smack så har man somnat och vaknat utan att fatta något. Rätt nöt är det förrutom att man som sagt, eller jag rättare sagt, får lite huvudvärk dagen efter.

 

Någon som gillar/är duktig på att surfa som har lust att ge lite tips? Filmer/sajter eller bara en rad här om något vi bör tänka på skulle va uppskattat 8-)

 

Mvh

2 fiskar i vattnet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din linje var nog bättre;-)

Spelar mest på Ftp,där finns det ju garanti på att vi är efter på den floppen vid syn och

att stege som sämst finns ute på river där.

Nå,hitta du synen river?

 

Nja, vek river, det e nog väldigt std, river smashar hans range. Vid andra riverkort kanske syn. Fortfarande inte helt hundra på hela linjen men men.

 

Std att inte kommit iväg till beachen när man sitter på internet å surfar... är bäst i världen på att slösurfa. Riktigt värdelöst dock, slösar verkligen bort tiden. Men vad ska man göra, klart man måste kolla lite roliga klipp, kanske någon ted och sen facebook i massa jävla minuter. Fan va den sidan dödar min tid.

 

Laddade upp en bild också för att posta här hehe. Here it comes.

 

Gulgymmet:

img2493l.jpg

 

Spelar vi som horor så får vi inte gymma på hotellets fina gymanläggning utan måste lyfta vikter här...

 

Äsch, nu ska jag ta en dusch och vakna till på riktigt och ta mig ned till stranden, tja!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns ok att vika river :mrgreen:

Om vi ska analysera sönder handen :-D så tror jag det största

problemet ligger i återhöjningen i BB.;-)

 

Bali känns helt rätt,angånde surftips skulle jag vända mig

till första läckra tjej med en surfbräda.8-)

 

Gör sjukt autoprofit med min 3bet vs button, så det kommer jag inte sluta med. Fungerar ännu bättre mot fis som är totalt obalanserade i hur ofta de öppnar i förhållande till hur ofta de viker eller 4bettar, så det e nog inget problem alls. Men c/f kanske är bättre, osäker som sagt, han hade rätt mkt floats så att barrela den turnen när jag får mer eq är nog inte sämst. Dno om det har högst väntevärde. Men om någon hittar sågen och inte håller med så shoot!

 

jättedåligt att checka flop?

 

vart bor ni och är det inte regnsäsong nu?

 

gl!

 

Willkommen! Grattis till klättringen du gjort, hoppas det håller i sig. Vet att det är många som går c/c här, jag gjorde det som std förrut, gillar bet mer nu. Att gå c/c här med den handen kommer bli extremt jobbigt oop mot en tänkande reg. Hur ofta uppskattar du att vi kommer komma till SD med vår hand? Jag menar, om vi checkar flopp är du benägen gå c/c 3 gator? Gillar isf att gå c/c med en starkare range.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har bett Tirpjäveln logga in här också och spamma lite, han ska göra det säger han. Han hälsar ang. regnsäsonen att det beror på vart du är i Asien. Här på Bali är det ingen regnsäsong iaf 8-)

 

T.e.x. Koh Samui har bara regnsäsong i Nov & Dec, lite svalare direkt efter och sen turbohetten i April och torrare period på sommarn vilket e nöttiden att va där. Vi hyrde ett hus där i 2 veckor för någon månad sen eller 2, bra hus och internet men Bali är tusen gånger bättre på fan alla sätt och vis (förutom internet).

 

Ps. Ni som bara kikar in i den här tråden utan att skriva något, vad vill ni att vi ska skriva om? Svamptrippar? Surfing? HH's? Brudar? Bali? Eller är det bara flytande liberala öar och kostråd från forntiden som triggar er?

 

Tjing tjopng.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena Tirpen här!

Jag som är "Tirpen" dock något oklart namn som Totty gav mig... Mest får jag höra Tirpfittan,Tirplarven och Tirpjävel! Vad de kommer ifrån får ni fråga Totty.

 

Iaf så bokade vi lite sköna aktiveter här på Bali idag, Har förövrigt varit i Thai i två år. Så om ni ha frågor är de bara fråga på! Har iaf inte gjort en enda aktivitet typ! Overkligt slött!!8-)

 

Riverrafting är iaf inbokat, verkar lite halvlamt tycker jag men säkert kul!

Blir även en fisketripp. Där man kan fånga lite tonfisk och sånt. (Fånga fisk gillar väl alla här på forumet:-D) Sen blir de Flying fish! Kommer bilder på allt senare..

 

 

Flying Fish ska vi iaf göra imorgon, någon som gjort de tidgare?

 

Verkar rätt galet tycker jag! Men jag är inte den som bangar på något!:shock:

 

Här är iaf en bild på de!

 

 

Bali+July+2007+(536)+Flying+Fish+-+Up+In+The+Air.jpg

 

Tänkte slänga in en HH när jag ändå håller på. Som sagt så spåelar jag å Totty ganska lika runt 23-21-10.

 

Input på alla gator välkomnas!

 

$2/$4 NL Hold'em Cash Game, 5 Players

LeggoPoker.com - Hand History Converter

 

BTN: $588

Hero (SB): $1,745

BB: $406

UTG: $668

CO: $435.20

 

Pre-Flop: A:spade: A:diamond: dealt to Hero (SB)

UTG folds, CO raises to $12, BTN raises to $40, Hero raises to $88, 2 folds, BTN calls $48

 

Flop: ($192) T:heart: J:spade: K:diamond: (2 Players)

Hero checks, BTN bets $95, Hero calls $95

 

Turn: ($382) T:diamond: (2 Players)

Hero checks, BTN checks

 

River: ($382) J:heart: (2 Players)

Hero checks, BTN bets $405 and is All-In, Hero?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

 

Willkommen! Grattis till klättringen du gjort, hoppas det håller i sig. Vet att det är många som går c/c här, jag gjorde det som std förrut, gillar bet mer nu. Att gå c/c här med den handen kommer bli extremt jobbigt oop mot en tänkande reg. Hur ofta uppskattar du att vi kommer komma till SD med vår hand? Jag menar, om vi checkar flopp är du benägen gå c/c 3 gator? Gillar isf att gå c/c med en starkare range.

 

Tänkte mest att vi ligger rätt sunkigt till om vi får in det men att sätta sig och c/c är ju inte så roligt heller. Jobbig spot helt klart men föredrar nog att checka och låta honom skjuta sig trött.

 

 

Riverrafting är iaf inbokat, verkar lite halvlamt tycker jag men säkert kul!

 

 

Jag är förvisso ingen daredevil men raftingen tyckte jag var sjukt rolig, om än lite seg på vissa etapper. Det beror på lite när man åker också, i november kan det vara lite slött men helt galet under och efter regnsäsongen.

 

Sjukt avis iaf, bali är fan skönaste stället på jorden. Ligga vid poolen, lyssna på xavier rudd och bara vara nöjd med livet :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte mest att vi ligger rätt sunkigt till om vi får in det men att sätta sig och c/c är ju inte så roligt heller. Jobbig spot helt klart men föredrar nog att checka och låta honom skjuta sig trött.

 

 

 

Jag är förvisso ingen daredevil men raftingen tyckte jag var sjukt rolig, om än lite seg på vissa etapper. Det beror på lite när man åker också, i november kan det vara lite slött men helt galet under och efter regnsäsongen.

 

Sjukt avis iaf, bali är fan skönaste stället på jorden. Ligga vid poolen, lyssna på xavier rudd och bara vara nöjd med livet :-)

 

När ni är utomlands kan ni skippa hhs. Lite nyfiken på levnadskostnader, bilder på ert boende, smultronställen osv

 

Känns inte som vi är comittade till att få in det för vi väljer att gå bet, kan nog tänka mig gå b/f mot vissa regs med låg AF, mot de flesta blir det b/c. Men tkr folk är väldigt polariserade när de börjar raisa i 3bettade potter och de flesta går call eller fold. När du säger att han ska skjuta sig trött, menar du då att du går c/c till river?

 

Bali är nöt 8-) slår alla thailändska öar jag vart på med råge. Har inte lyssnat på Xavier ännu, ska testa imorn. Bor på Ramadan Resort Chalakila, vid Legian beach.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hann ju inte analysera sönder första hn innan den nya kom :cry:

 

Lite kul att ni väljer ur-pos-händer min skadade hjärna säger att det inte är en slump :-D

Men eftersom du checkade flopp i AA-handen,säger jag : minibet dvs 1-3 bb.

 

Måste dock förtydliga att all min speltaktik bygger på okända motståndare.Hehe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har bett Tirpjäveln logga in här också och spamma lite, han ska göra det säger han. Han hälsar ang. regnsäsonen att det beror på vart du är i Asien. Här på Bali är det ingen regnsäsong iaf 8-)

 

T.e.x. Koh Samui har bara regnsäsong i Nov & Dec, lite svalare direkt efter och sen turbohetten i April och torrare period på sommarn vilket e nöttiden att va där. Vi hyrde ett hus där i 2 veckor för någon månad sen eller 2, bra hus och internet men Bali är tusen gånger bättre på fan alla sätt och vis (förutom internet).

 

Ps. Ni som bara kikar in i den här tråden utan att skriva något, vad vill ni att vi ska skriva om? Svamptrippar? Surfing? HH's? Brudar? Bali? Eller är det bara flytande liberala öar och kostråd från forntiden som triggar er?

 

Tjing tjopng.

 

Jag vill att ni ska skriva om norrlänningar som spyr i papperskorgar mitt i pokerrummet på venitian macau8-) 8-) ..

glgl med spelet annars totte with friend! ses nog snart igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...